Šta je novo?

Beogradske reke i priobalja

He he he ode Kolos, pa ovaj potopljen,
idu jedan po jedan . . .
možda i dočekamo da od ušća do mosta
jednog dana bude oslobodna teritorija za Beogradjane
 
Гага je napisao:Данас сам прелазио преко старог Савског моста и учинило ми се да ове ругобе више нема, да је склоњена !
Гага je napisao: Зар су склонили Колос ? Кад ?

:lool: :laugh: :lool:
Ne zameri, samo malo te zadirkujem :)
 
boca-ica":108vfra9 je napisao(la):
Гага je napisao:Данас сам прелазио преко старог Савског моста и учинило ми се да ове ругобе више нема, да је склоњена !
Гага je napisao: Зар су склонили Колос ? Кад ?

:lool: :laugh: :lool:
Ne zameri, samo malo te zadirkujem :)
Добро, добро само да знам, :lol:
плусићћћ
 
Dosta stranaca srecem pored reke dok se vozikam biciklom. Krivo mi je kada vidim kako izgleda Topciderka, onaj prelaz preko iste, raspadnute splavove, bahate vozace kola, motora koji surcaju kejom.
Neke stvari skoro da nista ne kostaju, ali eto godinama nemogu da se poprave.
Sticem utisak da je vecina problema vezana za nas mentalitel, te same politicare koji poseduju isti takav mentalitet. Dosta problema nisu u stanju ni da uoce, te je neophodno da im neko stalno skrece paznju na probleme.
Samo sto je tesko doci do politicara....
 
Ono je strasno one kvazi kucice cuj privatni posjed kako su mogli da kupe nasip to je zemljiste van pravnog prometa nije ga moguce kupiti evo nesto za lido
7,5 miliona evra za most od Zemunskog keja do Lida
BEOGRAD - Idejni urbanistički projekat za izgradnju pešačkog mosta koji će povezivati Zemunski kej i plažu Lido sačinjen je i u načelu prihvaćen. Očekuje se da projekat dobije „zeleno svetlo” kroz izmene i dopune Generalnog urbanističkog plana za grad Beograd. Time bi bio ispunjen višedecenijski san Zemunaca i ostalih zaljubljenika u Veliko ratno ostrvo, kaže autor projekta Milosav – Miša Stamenov, član Veća gradske opštine Zemun.

Pešački most bi trebalo da bude dugačak 350 metara, a širok šest. Premošćavao bi Dunav na istom mestu gde je prethodnih godina bila postavljana pontonska ćuprija. Predviđeno je da noseći stubovi budu betonski, konstrukcija metalna, a gazna površina od drveta. Preko njega bi mogla da prelaze i dostavna, policijska, vojna, vatrogasna i vozila Hitne pomoći. Izgradnja bi trebalo da košta između pet i pet i po miliona evra.

Idejnim projektom predviđen je i restoran vidikovac, visine 26 metara, koji bi bio postavljen pred ulazak na most sa prizemnim prostorijama iz kojih bi se kontrolisao prelazak preko ćuprije i mini-galerijom. Iznad bi bio podignut restoran u obliku diska sa otvorenim kružnim pogledom na Beograd, Zemun i Ratno ostrvo, a nad njim bi bila prohodna krovna terasa. Cena izgradnje tog objekta je između 620.000 i 650.000 evra.

Na Velikom ratnom ostrvu bi, prema idejnom projektu, bio otvoren restoran „Lido”, u vidu velike sojenice, a u njegovom sastavu bi trebalo da bude i dvadesetak apartmanskih jedinica, namenjenih turistima, ali i ekolozima, biolozima, učesnicima stručnih seminara. Planirana površina ovog ugostiteljsko-turističkog kompleksa je oko 1.200 kvadratnih metara, a cena izgradnje između 400.000 i 430.000 evra.

– Na ostrvu će biti i sportsko-rekreativni centar sa terenima za sportove koji su vezani za vodu, a cena njegove izgradnje procenjena je na 240.000 do 260.000 evra. Projektom su predviđeni i takozvani prateći objekti za administraciju, lekarsko osoblje, policiju i vatrogasce, spasilačku službu. Svi bi bili podignuti kao sojenice i izrađeni od prirodnih materijala, a cena je oko 130.000 evra – zaključuje Stamenov.

Troškovi realizacije projekta čija je okosnica pešački most iznosili bi oko 7,5 miliona evra. Ideja je da prelazak preko mosta bude besplatan jer je, kaže Stamenov, bolje da posetioci novac potroše na ugostiteljsko-turističke sadržaje koji će se nuditi sa obe strane ćuprije. Naravno, sve zavisi od toga ko će biti glavni finansijer projekta.
http://www.kurir-info.rs/75-miliona-evr ... nak-904223
 
Hmm, ne vidim neku poentu da se spaja Veliko ratno ostrvo mostom, ukoliko se ne planira njegova urbanizacija, za sta nikako nisam.
Ustvari veliki sam protivnik ikakve urbanizacije VRO. Te pare kada ih vec imaju bi ulozio na sredjivanje i ciscenje Ade huje.
 
Ideja od pre dva posta = totalni promasaj
Uzas komercijalizma, besmislice i bahatosti... Tuzno je sto sa tim parama moze stosta pioritetnije i bolje da se uradi. Tuga, stvanro tuga...
 
dajte pešački most po sredini savskog jezera da spaja makišku stranu sa adom ciganlijom ostavite VRO na miru.
 
Једино ако би се Лидо добро огради(л)о од остатка ВРО + да се негде на мосту уграде они увлачиви стубови, тако да пролазе само одређена возила...али ко би то код нас могао да држи под контролом...

Возила на ВРО избећи колико је год могуће.

Него, дискусија о овом је већ кренула на теми о ВРО:

viewtopic.php?p=241801#p241801
 
Ne moramo uopšte da brinemo da li će i kada i gde most biti izgrađen. Grad je prilično bez para, tako da ne verujem da će ovako nešto "grandiozno" da se gradi...
 
Firebird-011":27we9bsm je napisao(la):
Једино ако би се Лидо добро огради(л)о од остатка ВРО + да се негде на мосту уграде они увлачиви стубови, тако да пролазе само одређена возила...али ко би то код нас могао да држи под контролом...

Возила на ВРО избећи колико је год могуће.

Него, дискусија о овом је већ кренула на теми о ВРО:

viewtopic.php?p=241801#p241801

Nema potrebe za time, pokazali su na primeru nasipa od bloka 45 do Ostruznickog mosta koliko su u stanju da nesto kontrolisu ili organizuju. I to ne sada ova vlast, nego svi do sada koji su bili deo vlasti, ama bas nista nisu ucinili da se to spreci a odgovorni kazne, naprotiv.
Ovde se most podize da bi se povecao broj ljudi na VRO, a usput ucinio laksim za otimanje, od strane odabranih. Prvo splavovi, vikendice, ograde, onda zahtev za legalizaciju...
Cemu to pored kilometara obala u gradu koje vape za boljim odrzavanjem.
 
Mosta na sredini ade bi bio pu pogodak.
Pesacki naravno
 
boleNBGD":2mmpq7ge je napisao(la):
Potez od bloka 45 do Ostruznickog mosta.

I dalje se gradi, a obali se naravno ne moze prici. Prava slika koliko je obala uzurpirana se vidi tek sa reke, ono sto se vidi sa nasipa nije ni procenat.

Sta reci, a ne zaplakati..

Ostaje zaista samo zaplakati... nisam par godina prosao camcem uzvodno, ali prakticno 2-3 puta nedeljno trcim ovim delom sa kontra strane nasipa i prosto je cudo kako se bahatost u Srbiji siri velikom brzinom....

Ovi "neimari" koji isekose sumu do nasipa su se toliko namnozili da je sada nasip postao ulica i generalno biciklisti i setaci rizikuju zivote obzirom da retko ko vozi sporije od 60 (gde moze), a prolaze tik pored ljudi. Dakle, nemaju problem da uzurpiraju obalu, a jos gore, nemaju problem ni da rizikuju tudje zivote.

Zao mi je sto veliki deo ljudi ni ne zna da se prakticno nasipom za 15 minuta izadje iz grada u prirodu (nekada), sa jedne strane reka, a sa druge polja kukuruza, nema buke, siroko nebo... :(

Ipak, kolovoz na nasipu je sada vec dobrano krenuo da propada od saobracaja + kamioni dok su gradili, tako da uskoro ce morati sporije. Nazalost, tada ce i mnogo manje biciklista se odlucivati da se vozi nasipom, iako nudi izlet u prirodu na prakticno obodu blokova. Ko koristi rolere vec i ne moze dalje nasipom od kraja uredjenog keja, obzirom da je asfalt los... Eto, dodjose bahat i oterase normalne ljude...
 
da, zaboravih i velike "ljubitelje sporta i rekreacije" koji posecuju teniske terene, ali naravno moraju kolima do improvizovanog parkinga podno nasipa... Ne dao Bog da tih 500 metara prosetaju i eventualno se zagreju za taj tenis...
 
Dušane, u potpunosti si u pravu. Prilično često vozim tu bicikl i moram konstatovati da je stanje asfalta sve gore i gore. A o bahatim vozačima i ne vredi trošiti reči, prosto je neverovatno kolikom brzinom se usuđuju tu voziti.

Inače kao što si rekao, tu stvarno jeste prelepo voziti biciklu, posebno za vreme zalaska sunca gde sa jedne strane imaš reku a sa druge strane zasade dokle ti pogled seže.

Samo što je ova strana sa reke polako ali sigurno devastirana, uglavnom odvratnim sojenicama, od kojih je većina od cigala!?

Inače, ne znam koliko je tačno, ali ona poslednja vikendica kod ostružničkog mosta građena u nekom kičastom stilu koji podseća na dvorac iz diznijevih filmova je od Čumeta. Tako sam barem čuo, fina klijentela nema šta.

Pravi pravcati urbanistički haos na našim obalama. Užas, nego otkud njima uopšte pravo da dovuku struju do vikendica, da li je to uopšte legalizovano, da li plaćaju nešto gradu? To je pravo pitanje.
 
Probleme sa nasipom na delu do Ostruznickog mosta, sam prijavio pre nekoliko nedelja, imate u delu foruma prijave gradskim sluzbama detaljno sta je prijavljeno.
Na tom delu je prisutna korupcija, bahatost i sve ono sto nazalost krasi ovo drustvo i to godinama unazad.
Tamo su morale da dejstvuju mnoge sluzbe a nisu, jer su korumpirani, pa sve ostalo.
Nasip je objekat specijalne vaznosti, nema estetsku ulogu a ne sluzi ni za transport. Secom stabala koja stite nasip , zidanje kuca, nasipanje zemlje, kradja struje, vode kao i kopanje septickih jama pored bunara odakle pijemo vodu u vecini zemalja dovodi do zatvorske kazne, i to momentalno, a ovde se sve radi da se kriminalcima omoguci da nekako legalizuju nesto sto se nemoze legalizovati.
Kada vidim kako otimaju a niko ih ne kaznjava, dodje mi da osnujem FB grupu i da svako od nas ponese neki kolac, i ogradi sta mu se svidi i to proglasi za svoje. Kada mogu oni, ajde onda da mozemo svi tako da uzmemo sta nam treba.

I sumnjam da je Cume tu nesto bitan, mislim da je glavni razlog zasto to niko ne srusi i uhapsi kriminalce to sto su neki od njih vlasnici nelegalnih kuca, usput su na visokim pozicijam u miliciji koja se upravo "bavi" hapsenjem takvih kao sto su oni sami.
 
Godinama se priča o čišćenju Čukaričkog rukavca. Ne samo da je ružno nego je i nezdravo kad se uzme u obzir šta su sve naftni terminal i Topčiderska reka decenijama taložili na njegovo dno. Sad je još postao i neka vrsta izloga Beograda pošto stotine hiljada ljudi leti prolazi pored njega, a turistima se tvrdi da je poseta Adi maltene obavezna. Jasno je da para ima malo, međutim još manje ima nadležnih koji rade svoj posao tako što koriste povoljne prilike koje se ukažu. Pogledajte trenutno stanje

3326jiv.jpg

28tgznl.jpg

2la4pd1.jpg

2qvbokp.jpg

wa3tqs.jpg


Vodostaj je toliko nizak, a taloga ima toliko mnogo, da je preostalo svega dvadesetak metara širine na kojoj vode još uvek ima. Ovo se verovatno lako može pregaziti. Bilo bi dovoljno da neko dopremi pedesetak džakova i potreban broj kamiona sa peskom, pa da se ovo skroz pregradi. Ili bi se mogle iskoristiti one metalne talpe koje su ostale od mosta na Adi. Tako bi mogli da ispumpamo vodu iz preostalog dela Čukaričkog rukavca, pa da na dno pošaljemo bagere koji bi čas posla skinuli zagađeni sloj zemlje i produbili rukavac. Na taj način se inače skupa i spora "vodena" operacija može pretvoriti u relativno jeftinu i brzu građevinsku, i to na suvom. Rukavac je VEĆ maltene pregrađen. Možemo uštedeti prilično para ako to uradimo sad, kad imamo ovako povoljnu priliku. Nećemo ga očistiti celog, ali daleko najveći deo hoćemo, i to onaj pored koga prolazi najviše ljudi.
 
Zuma":1pitx7x3 je napisao(la):
.... Bilo bi dovoljno da neko dopremi pedesetak džakova i potreban broj kamiona sa peskom, pa da se ovo skroz pregradi. Ili bi se mogle iskoristiti one metalne talpe koje su ostale od mosta na Adi. Tako bi mogli da ispumpamo vodu iz preostalog dela Čukaričkog rukavca, pa da na dno pošaljemo bagere koji bi čas posla skinuli zagađeni sloj zemlje i produbili rukavac. Na taj način se inače skupa i spora "vodena" operacija može pretvoriti u relativno jeftinu i brzu građevinsku, i to na suvom. Rukavac je VEĆ maltene pregrađen. Možemo uštedeti prilično para ako to uradimo sad, kad imamo ovako povoljnu priliku. Nećemo ga očistiti celog, ali daleko najveći deo hoćemo, i to onaj pored koga prolazi najviše ljudi.


Stanje na fotografijama je katastrofa i nešto mora da se učini.
Samo jedno pitanje: da li postoje cevi ispod prevlake kroz koje može da se razmenjuje voda između jezera i rukavca?
 
relja":2ft3knl3 je napisao(la):
Stanje na fotografijama je katastrofa i nešto mora da se učini.
Samo jedno pitanje: da li postoje cevi ispod prevlake kroz koje može da se razmenjuje voda između jezera i rukavca?

Ja sam čuo priče da postoje te cevi, a i nekako mi je logično da postoji neka cirkulacija.

Takođe sam čuo i priče o somu Šir Kanu koji se zaglavio u jednoj od tih cevi :)

Naravno, neko bi mogao da kaže tačne podatke o tim cevima ako postoje...
 
A valjda je i odmuljavanje rukavca rađeno relativno skoro - pre koju godinu? Svakako bi trebalo sačekati završetak svih radova na toj strani, i prvi sledeći nizak vodostaj za neku ozbiljniju intervenciju
 
А некада су се романтичне веслачке приче ту одвијале, неке и на платно преносиле.
И моји дани ту су пролазили, у мојој Звезди, уз поздраве колегама из Графичара и овима из малог клуба са шпица...
Овакво стање није у мојим успоменама!
 
Борчанац":1gdaa95a je napisao(la):
А некада су се романтичне веслачке приче ту одвијале, неке и на платно преносиле.
И моји дани ту су пролазили, у мојој Звезди, уз поздраве колегама из Графичара и овима из малог клуба са шпица...
Овакво стање није у мојим успоменама!

Veslača ima i sada. Što je najlepše, ima jako puno mladih, uglavnom tinejdžera. Teško da je ovo naročito zdrava okolina za njih, da ne spominjem miris.

21m4zyg.jpg

351wdp4.jpg


Što se tiče cevi ispod prevlake, nisam siguran da postoji. Znam za onu na uzvodnom kraju jezera, između taložnika i jezera. Kad bi takva cev postojala i na ovoj strani jezera, morala bi negde na prevlaci da postoji stanica sa ventilima za kontrolu protoka. Pošto se ne sećam da sam video tako nešto, pomalo sumnjam u to. Na kraju krajeva, kad bi cev postojala, ali bez ventila, nivo vode u jezeru bi uvek sledio nivo Save, što nije slučaj, a i prečišćavanje vode u taložniku ne bi imalo smisla. Tako da cev ili ne postoji, ili postoji ali je zatvorena.

Takođe, sumnjam da je to odmuljavanje rukavca bilo naročito obimno. Evo fotografije sa ulaza u marinu tik pored prevlake. Ne znam šta podrazumevaju pod "Topčiderom" (ušće Topčiderske reke?), ali tamo je 26. Jula dubina bila svega 90 cm, a od tada se nivo Save spustio 20 cm. Čisto da steknemo utisak o kojim dubinama ovde pričamo. Sramota je da je rukavac doveden u ovakvo stanje.

14w7uxt.jpg


Nivo Save kod Beograda:

pr45099.gif
 
@Zuma,

Piše Topčider. što verovatno podrazumeva topčidersku reku.

Doduše piše i H. što je nepravilno.

Takođe H=90cm predstavlja vodostaj od 90cm, a nikako dubinu korita. Vodostaj može da bude i negativan, jer se odnosi na neki referentni vodostaj kad su uspostavljene početne vrednosti. Dubinu korita i profil možeš da nađeš na istom linku RHMZ-a odakle si skinuo ovu poslednju sliku.
 
Vrh