Zuma
Professional
- Učlanjen(a)
- 19.05.2009.
- Poruke
- 11.579
- Pohvaljen
- 27.301
Узводно, код Бранковог моста се налази неки већи колектор који је покривен огромним бетонским плочама и ту пуно смрди.
To je verovatno ovo:
Узводно, код Бранковог моста се налази неки већи колектор који је покривен огромним бетонским плочама и ту пуно смрди.
Još jedna stvar. Ovi brodovi će da zauzimaju više mesta po širini reke nego što su zauzimali splavovi (i da budu i bitno duži i manje međusobno razmaknuti od njih). Pa em ništa neće da se vidi sa obale, ni voda (atrakcije kao karneval brodova nam više ne trebaju), a kamoli tvrđava i tobože dragocene vizure na nju, em to znači da će posle čišćenja ponovo početi da se talože naslage, pa će vremenom ovde da se nagomila isto ili gore đubre i zemlja nego što je to sada slučaj. Ovo je na desnoj obali izbegnuto zato što je tamo obala vertikalna a ne zakošena. Tj obala je napravljena od vertikalno pobodenih talpi, pa je duboka voda odmah pored keja i pristana. Zato voda uz obalu ne usporava previše, pa se i naslage manje talože. Tamo je obala od početka projektovana i napravljena da bude pristanište. Na levoj obali nije nego je obaloutvrda zakošena (plus što će ovde zbog toga i ponton pristana sa carinom morati da se odmakne dalje od obale). Takođe ni oblik dna nije isti. Sećate se da je na levoj obali oduvek bila peščana plaža za Beograđene. Znači da je dubina vode verovatno rasla tek polako od plaže ka centru matice. Pa će i to (manji nagib dna reke) da pospešuje taloženje. Moraćemo stalno da dajemo ogromne pare za čišćenje "pristaništa" (i da ga pritom zatvaramo) koje je samo adaptirano i pritom uništeno šetalište, a ne pravo pristanište. Ponovo improvizacija o kojoj se niko ništa nije pitao nego se po običaju drži u tajnosti sve do poslednjeg mogućeg trenutka.
Šta ga je***, u Namiru u Belgiji (Valonija) postoji slična habzburška tvrđava i postoji gondola/žičara na mestu jako sličnom ovom u BG.Apropo vampirske Gondole koja nikako da umre. Sad zbog pristaništa? Doduše posečeni istorijski borovi na Kalemegdanskom šetalištu su zasađeni ponovo, ali evo sad Gondole koja ponovo izlazi iz kovčega. Teško mladicama. Sprema im se nova testera.
Pogledajte prilog 235660
ŽIČARA PUNA PUTNIKA PALA U PROVALIJU!
Četiri osobe poginule, a za petom se traga: Druga kabina i dalje zaglavljena iznad železničke stanice, operacija spasavanja u toku
![]()
ŽiÄara puna putnika pala u provaliju u Napulju: Äetiri osobe su poginule
U italijanskom gradu Napulju, u naselju Kastelamare di Stabija, dogodila se nesreÄa na žiÄari Monte Faito. Kako prenosi portal "Korijere dela sera", u kabini je bilo pet osoba - Äetiri putnika i operater žiÄare. Äetiri osobe su poginule, a za petom se traga. Gornja stanica žiÄare je teÅ¡ko...www.blic.rs
Nisam ni mislio na SNS stručnjake, niti na SNS vlast koja bi donosila odluke.Као прво, свака интервенција која тежи да на било који начин загради или наруши визуру на тврђаву и Косанчићев венац треба да аутоматски да се одбацује. То је дословно најважнија визура Београда која је инспирисала и име и касније грб. Свака нормална власт би тежила то да очува и реконструише/хармонизује Косанчићев венац уместо да се овако иживљва над срцем града.
Као друго, не постоји начин градње жичаре до тврђаве без деградације тврђаве и целог тог дела. Чак и за сам покушај су посекли борове а да не причамо шта би исход урадио са бедемима и сл. Жичаре су неизбежно инванзивне у том смислу, бар те у виду висећих кабина. Београдској тврђави треба да се среди, очисти од будалаштина које су јој наметнуте у да уђе у Унеско. Не да се од ње прави вашар за малограђане којима никад није доста циркуса и нагузили би рингишпил испред Победника кад би могли.
Као, стварно нема дискусије о оваквим стварима и нема шта да нам "СНС стручњаци" објашњавају, од сваког другог дела су направили кич циркус и рушили шта су стигли, античку тврђаву не смеју ни под разно
Šta ga je***, u Namiru u Belgiji (Valonija) postoji slična habzburška tvrđava i postoji gondola/žičara na mestu jako sličnom ovom u BG.
U Koblencu, na ušću Mozela u Rajnu postoji slična visinska razlika i takođe gondola/žičara.
Nisam nužno ni za ni protiv, radije bih da neko telo kompetentnih ljudi iznese sve argumente za i protiv, a da legitimna i legalna gradska vlast donese političku odluku u skladu sa stručnim argumentima.
Ovo pišem jer mi smeta kad čujem kako ovako nešto ne postoji nigde, jer eto samo na ova dva mesta sam bio i video svojim očima, a ovom u Koblencu sam se i vozio.
Brod iz koga je 1914. počeo napad na Beograd okovan rđom na Adi Huji
Austrougarska rečna flota prve granate na glavni grad Srbije u Prvom svestkom ratu ispalila je 28. jula 1914. godine sa plovila „Bodrog”, kasnije nazvanog „Sava” koji je službovao u više suparničkih država. Kulturno dobro sada se koristi kao pristan za posade drugih brodova
![]()
(Foto A. Vasiljević)
Ispalio je prve granate na Beograd u Prvom svetskom ratu, bio ratni plen, menjao ime i države, tri puta tonuo na dno Save i Dunava i uzdizao se na površinu, a danas razoružan i delimično zarđao i dalje službuje na Adi Huji. Brod „Sava” – čelični radnik, vojnik i stradalnik zaboravljen u mulju i pesku pokraj obale jedne šljunkare daleko od pažnje koju zaslužuje napunio je 109 godina od kada je prvi put porinut.
....
1904. Prvi put porinut u Budimpešti
1918. Zarobljeni „Bodrog” prvi put je potopljen na kraju „Velikog rata”
1920. Izvučen iz vode i uvršćen u sastav mornarice Kraljevine SHS, prekršten u „Sava”
1941. Potopila ga je jugoslovenska vojska da ga ne zarobe Nemci
1942. Izvukle su ga trupe NDH i koristile na Savi
1944. Potopila ga je NDH posada da ga ne zarobe partizani
1951/1952. Izvučen iz reke i posle remonta svrstan u Rečnu flotilu JNA
1959. Postaje civilni brod, tri godine kasnije vlasništvo preduzeća „Heroj Pinki”
2005. Ministarstvo kulture proglasilo je „Savu” kulturnim dobrom
2012. Stiže u Beograd iz Novog Sada, a ove godine je nađen
....
– Osim „Save”, samo još jedan monitor „preživeo” je do ovog trenutka. To je brod „Lajta”, a danas se nalazi u Mađarskoj. Pre nekoliko godina ova država već ga je pretvorila u ploveći muzej – zaključuje Milikić.
----------------------------------------------
Parobrod „Srbija” i dalje radi
Samo nekoliko desetina metara uzvodno od broda „Sava” nalazi se još jedno plovilo iz Prvog svetskog rata. „Srbija” je jedini parobrod u našoj zemlji koji i danas radi. Konstruisan je 1917. u Regensburgu pod nazivom „Ister”. Kraljevina SHS preuzela ga je u novembru 1918. Služio je i kao minolovac od 1944, a kasnije ga je preuzelo „Jugoslovensko rečno brodarstvo”. I danas se na njemu vidi grb austrougarske mornarice.
– Sada se koristi za pranje drugih brodova vodenom parom. Kotlovi su još u funkciji, a nekada je ovo bio najmoćniji parobrod u našoj zemlji sa 1.200 konjskih snaga – objašnjava Ratomir Milikić.
----------------------------------------------
„Drava” – heroj „aprilskog rata”
U istoriji našeg rečnog brodarstva ostao je upamćen i monitor „Drava” – jedino plovilo koje je u „aprilskom ratu” 1941. uspelo da napadne neprijateljsku teritoriju. Za razliku od ostalih brodova na rekama koji su potopljeni da ne bi pali u ruke protivnika, ovaj brod koji je nastao 1913. i do 1918. zvao se „Ens” pružio je zavidan otpor silama Osovine, boreći se od 6. do 12. aprila na Dunavu na potezu Bezdan – Čelarevo.
– Njegova posada oborila je više aviona i uspešno bombardovala aerodrom Mohač u Mađarskoj, pri svemu tome odbivši napad četiri broda iz ove države. Na kraju je pogođen avio-bombama potonuo i sa sobom na rečno dno povukao više desetina ljudi – dodaje Ratomir Milikić.
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/ ... ji.lt.html
Mogu da se složim donekle za Park Ušće, s tim što bi onda trebalo stvarno da bude nekakav park poput Luksemburga u Parizu, Retira, originalnog Hajda itd, da ima neki koncept (naravno savremen, ovo su sve istorijski vrtovi), a ne ovo kao sada, nabacano drveće, bez simetrije ili koncepta, da više liči na potamiške utrine nego na ozbiljan zeleni prostor u geografskom centru jedne evropske prestonice.Београд буквално има 4 неискоришћена туристичка бисера који вапе за сређивањем - тврђаву, Авалу, Винчу и централну зону од Калемегдана до храма Светог Саве. Ту треба да буде сав фокус туризма. Парк Ушће не треба да буде туристичка атракција већ зелена оаза за грађане. Ту није место ни акваријуму, ни природњачком музеју, ни пристаништу за бродове, а посебно не гондолама.