Ако теби канализациони испуст на шпицу не смета, другима можда смета.
Пловни пут је прилично заузет бродским транспортом, те би скела која сече тај пут тамо-'вамо довела и у опасност и оног кога превози и те бродове.
Само нам скела фали да изгледамо као циркус..
Наравно да и пешачки мост мора бити довољно издигнут изнад површине реке да не угрожава пловидбу. Он не мора бити класичан, имали смо овде идеју Х пешачког моста. А ако квари визуру, онда ништа.
Pogledajte prilog 205896
Samo zbog tebe sam ponovo otišao na ušće i komarcima platio žestoki danak u krvi. Evo tog kanalizacionog ispusta.
Nema lošeg mirisa. Izliv se više uopšte ne koristi. To se vidi i po tome što više nema crne i masne boje taloga u kanalu. Glina je iste boje kao i okolna, a voda je čista. Tako da ta primedba otpada.
Usput, posekli su svo drveće u nanosu mulja ispod obaloutvrde. Ovo će lepo izgledati kad se očisti.
Što se tiče mosta. Onaj iz videa ne dolazi u obzir jer se završava bukvalno u samim donjim, priobalnim bedemima tvrđave, koji tek treba da se rekonstruišu. Tu je i srednjevekovno pristanište, i bedemi Despota Stefana, i nekoliko kula, i još svašta. To prosto neće biti dozvoljeno iz niza razloga.
Ovaj drugi, "X" most, je pomeren bitno dalje uzvodno, skoro do Brankovog mosta, pa bi mogao da se razmotri kao mogućnost. Međutim pošto će ljudi da šetaju tik uz reku, malo je naporno da se prvo penju na gornji nivo, ili čak na Kosančićev venac, samo da bi mogli da uđu na početak mosta, a da ih posle most izbaci skoro na sredini parka na levoj obali Save. Pa da se onda vraćaju na kej. A kad idu nazad, još jednom isto. I to je samo po visini i širini. A po dužini, od Tvrđave, Donjeg grada i Vodene kapije do početka tog mosta (blizu Brankovog) bi bilo skoro jedan kilometar. Pa ko od tvrđave želi na levu obalu i ušće mora da pređe 2 kilometra u jednom smeru i još dva u povratku na tvrđavu. To je apsurd. Veliki i nepotreban put.
Nije li svima bliže i DALEKO interesantnije da prođu kroz Vodenu kapiju, ukrcaju se u čamac, malo rashlade tokom vožnje, pokvase ruke i fizički osete reku, a zatim odu tačno na vidikovac samog ušća Save u Dunav? I jedno i drugo je na samoj obali. Zašto bi dva puta zaobilazili i penjali se 20 metara u vis, na nekakvu pasarelu, ili išli 1 km uzvodno da bi uopšte došli do mosta, ako samo žele da budu pored vode? Nemam ništa protiv da se jednog dana pravi i taj X most (uz Brankov, pošto nizvodno nema gde), ali nije previše potreban ako postoji dobra veza čamcem. Takođe, ne vidim kako bi jedan čamac ili mala skela dovodili u opasnost brodove ako ih ne dovode u upasnost gomila bu**** na brzim motornim ski-sankama, jedrilice, ribari i još hiljade rekreativaca kojih je puna Sava.