Šta je novo?

Beogradske reke i priobalja

DIVNO. Kao što reče Igor, uzurpacija javnog dobra. Bilo je apsolutno nemoguće uhvatiti pogled na grad sa te strane pre ovoga. Samo da ovako i ostane.

Zna li se zašto je onih par rugoba ka ušću i dalje ostavljeno?
Da ne zaboravim i nekakav lažni sentiment u rangu Paje i Jareta sa Ibarske magistrale i nekakvih privatnih splavova koji su se vremenom pretvorili u scenografiju za Šojića pa potom u carstvo turbo folka i navijačko/dilersko gnezdo.
 
Prosto čovek ne zna šta da radi sa 50 eksluziva jednih te istih stvari. ;)
 
IMG_20240719_193834326.jpg

IMG_20240719_194310146.jpg

IMG_20240719_195358335.jpg
 
Da li to radi firma "Regulacije"?
Oni rade "odmuljavanje" kod bloka 45.
 
@Vračarac pominje neku rekonstrukciju keja. Ja nikakvu najavu toga nisam video.

Na žalost. skoro sam siguran da će ovo ostati ovako godinama dok ne dođe na red rekonstrukcija ovog keja koja kad tad mora da se odradi.


 
Zatim očistiti od đubreta i samo malo nasuti i produžiti postojeći rt na ušću, tako da se napravi vidikovac "Ušće 1", kao što sam predoložio ranije (predlažem i "Ušće 2", ali o tome posle). Ponavljam da to neće nimalo promenti tok reke jer je to prirodna peščana tvorevina na oštroj krivinu toka rukavca Dunava koja već postoji samo malo ispod uobičajene površine reke. Taj jezičak možete videti i sada kad voda opadne. Koliko je dugačak njegov vidljivi deo zavisi samo od vodostaja. A granica mešanje dve vode, koja pokazuje da bi dve vode klizile samo tangencijalno duž rta, se lepo vidli po različitim bojama vode na ovoj slici. To jezičak zemlje koji već postoji, bi dakle trebalo samo vrlo malo izdići i urediti.

recni-rt-na-uscu-2-jpg.133964


Neometane linije vidika koje bi posetioci imali sa tog mesta. Tu bi recimo mogao da bude neki vrlo mali i simbolični svetionik. Kao omaž rečnoj istoriji Beograda, pošto Beograd samo zbog tih reka uopšte postoji, i upravo one su ga oduvek hranile i snabdevale. Sve ostalo u gradu je bilo samo naknadni i uzgredni dodatak.

recni-rt-na-uscu-4-jpg.134037



Originalne poruke.


 
A zatim, jedna obična stara skela, ili čamac, između peščane obale kod Vodene kapije 1, i peščane obale kod ovog rta. Idealno, brzo, lako i jeftino. I tako imamo novu vezu dva obale bez kvarenja vidika ili bilo čeka drugog. I veliku novu atrakciju Beograda. Pa onda možda završe i Vodenu kapiju 1 koja je ulaz u park Donjeg grada i put ka podnožiju velelepnih bedema Gornjeg grada.

Samo kad bi neko hteo da se bar MALO potrudi.

Recni rt na uscu 2, sa skelom.jpg


Dakle skela završava ovde (samo pola metra nasute zemlje uz priobalni bedem je dovoljno da taj plato bude bar 10 meseci godišnje na suvom)

img_6861-jpg.125883


IMG_4620, plus trasa skele.JPG


20190629_2_37120008_45677655_Web.jpg
 
Poslednja izmena:
Зума, испод тог шпица ке канализациони испуст.

Скела ту? Опасно. Уосталом планиран је пешачки мост своједобно..

 
Više puta sam se provlačio kroz to žbunje na ušću i išao po obali, pri raznim vodostajima. Kanalizacija se primetno oseća samo neposredno na otvoru cevi. Dalje od toga se oseća samo pri posebnim metorološkim uslovima. Mesto gde bi bio vrh tog rta je čitavih 100 metara daleko od otvora kanalizacije. To je previše daleko da bi miris bio bitno različit od mirisa na čitavoj toj obali. Mesto za skelu bi bilo bliže, na možda 50 metara od otvora kanalizacije, pa ni to nije previše blizu. Gusto prizemno rastinje između pristana skele i kanalizacije bi takođe pomoglo. I količina izliva na tom mestu uopšte nije velika. To se u reci brzo razblaži. Tako da mislim da kanalizacija nije problem.

A uostalom, bilo je nekih vesti kako se vrše pripreme za bušenje kanalizacionog kanala ispod Save i za konačni početak radova na Interceptoru. To verovatno neće biti skoro, ali taj izliv svakako neće trajno biti na tom mestu, dok je ovaj Rt - vidikovac nešto što je trajno, što je sasvim logičan i čak neophodan način obeležavanja ušća. Neki marker mora da postroji. Šta je logičnije od ovoga?

Zašto bi prevoz čamcem ili manjom skelom bio opasan? To je samo za pešake, ne za automobile. Ovako bi imali direktan pristup sa Novog Beograda u tvrđavu. Tj sa samog Novo Beogradskog keja do Tvrđave. Kroz Vodenu kapiju (naravno peške) koja je tome i služila. Tako bi se integrisala leva i desno obala Save bez potrebe za žičarom ili mostom koji je problematičan i zbog brodova (minimalna visina) i izbog narušavanje pejsaža okoline tvrđave. Čamac je najbolji, a ovo je njegovo najlogičnije pristanište.
 
Poslednja izmena:
Уосталом планиран је пешачки мост своједобно..

Pošto je putničko pristanište Beograd u Savi, onda je i to parče Save verovatno deo međunarodnog plovnog puta Dunav. Svakako je bar unutrašnji plovni put, a verovatno i međunarodni zbog Hrvatske, Bosne i Slovenije. Pa otvori ispod mostova ne smeju biti niski. Što znači da bi i pešački most pored Tvrđave morao biti visoko podignut, pa makar i sam most bio uzak. To bi izrazito naružilo ambijent tvrđave i vidik sa njenih bedema, isto kao i "Gondola". To ne bi dozvolio Zavod za zaštitu (Unesko?), a verovatno ni kulturna javnost grada. Ionako nam treba neki redovni, GSP-tip prevoza čamcem preko vode, pa makar i samo kao atrakcija ili potsetnik na istoriju grada. Ovako bi taj prevoz bio i funkcionalan, imao puno mušterija, zadovoljavao neku pravu potrebu (pristup ušću i levoj obali sa tvrđave) i još bio atrakcija. Sve sami plusevi. Most nije potreban.
 
Ако теби канализациони испуст на шпицу не смета, другима можда смета.

Пловни пут је прилично заузет бродским транспортом, те би скела која сече тај пут тамо-'вамо довела и у опасност и оног кога превози и те бродове.
Само нам скела фали да изгледамо као циркус..

Наравно да и пешачки мост мора бити довољно издигнут изнад површине реке да не угрожава пловидбу. Он не мора бити класичан, имали смо овде идеју Х пешачког моста. А ако квари визуру, онда ништа.

Screenshot (3476).png
 
Poslednja izmena:
И тако, највиши грађевинско-урбанистички домет моћне СФРЈ је основни цивилизацијско-комунални проблем решио тако што је усмерио своје фекалије на само ушће, наспрам Калемегдана.
 
Ако теби канализациони испуст на шпицу не смета, другима можда смета.

Пловни пут је прилично заузет бродским транспортом, те би скела која сече тај пут тамо-'вамо довела и у опасност и оног кога превози и те бродове.
Само нам скела фали да изгледамо као циркус..

Наравно да и пешачки мост мора бити довољно издигнут изнад површине реке да не угрожава пловидбу. Он не мора бити класичан, имали смо овде идеју Х пешачког моста. А ако квари визуру, онда ништа.

Pogledajte prilog 205896
Можда би се овде уклопио Стари савски мост као пешачки?
 
Stari Savski most kao pešaćki most taman ima dužinu da spoji VRO sa Zemunom .
To se nece desiti iz više razloga
1. Zabrinuti gradjani od urbanizacije VROa
2 Dobra provizija od prodaje u staro gvozdje
3. Nikog nije hriga ni za kakvu kulturno istorisku vrednost starog mosta
4. Pomanjkanje Despotive volje
5. Itd....
 
Bazel ima skelu preko Rajne (camac sa sajlom), ne vidim što bi Beogradu bila ispod časti. Idealno resenje, jeftino.
 
Ако теби канализациони испуст на шпицу не смета, другима можда смета.

Пловни пут је прилично заузет бродским транспортом, те би скела која сече тај пут тамо-'вамо довела и у опасност и оног кога превози и те бродове.
Само нам скела фали да изгледамо као циркус..

Наравно да и пешачки мост мора бити довољно издигнут изнад површине реке да не угрожава пловидбу. Он не мора бити класичан, имали смо овде идеју Х пешачког моста. А ако квари визуру, онда ништа.

Pogledajte prilog 205896

Samo zbog tebe sam ponovo otišao na ušće i komarcima platio žestoki danak u krvi. Evo tog kanalizacionog ispusta.

Nema lošeg mirisa. Izliv se više uopšte ne koristi. To se vidi i po tome što više nema crne i masne boje taloga u kanalu. Glina je iste boje kao i okolna, a voda je čista. Tako da ta primedba otpada.

Usput, posekli su svo drveće u nanosu mulja ispod obaloutvrde. Ovo će lepo izgledati kad se očisti.

IMG_7844.JPG


IMG_7840.JPG


IMG_7839.JPG


IMG_7871.JPG


Što se tiče mosta. Onaj iz videa ne dolazi u obzir jer se završava bukvalno u samim donjim, priobalnim bedemima tvrđave, koji tek treba da se rekonstruišu. Tu je i srednjevekovno pristanište, i bedemi Despota Stefana, i nekoliko kula, i još svašta. To prosto neće biti dozvoljeno iz niza razloga.

Ovaj drugi, "X" most, je pomeren bitno dalje uzvodno, skoro do Brankovog mosta, pa bi mogao da se razmotri kao mogućnost. Međutim pošto će ljudi da šetaju tik uz reku, malo je naporno da se prvo penju na gornji nivo, ili čak na Kosančićev venac, samo da bi mogli da uđu na početak mosta, a da ih posle most izbaci skoro na sredini parka na levoj obali Save. Pa da se onda vraćaju na kej. A kad idu nazad, još jednom isto. I to je samo po visini i širini. A po dužini, od Tvrđave, Donjeg grada i Vodene kapije do početka tog mosta (blizu Brankovog) bi bilo skoro jedan kilometar. Pa ko od tvrđave želi na levu obalu i ušće mora da pređe 2 kilometra u jednom smeru i još dva u povratku na tvrđavu. To je apsurd. Veliki i nepotreban put.

Nije li svima bliže i DALEKO interesantnije da prođu kroz Vodenu kapiju, ukrcaju se u čamac, malo rashlade tokom vožnje, pokvase ruke i fizički osete reku, a zatim odu tačno na vidikovac samog ušća Save u Dunav? I jedno i drugo je na samoj obali. Zašto bi dva puta zaobilazili i penjali se 20 metara u vis, na nekakvu pasarelu, ili išli 1 km uzvodno da bi uopšte došli do mosta, ako samo žele da budu pored vode? Nemam ništa protiv da se jednog dana pravi i taj X most (uz Brankov, pošto nizvodno nema gde), ali nije previše potreban ako postoji dobra veza čamcem. Takođe, ne vidim kako bi jedan čamac ili mala skela dovodili u opasnost brodove ako ih ne dovode u upasnost gomila bu**** na brzim motornim ski-sankama, jedrilice, ribari i još hiljade rekreativaca kojih je puna Sava.
 
Poslednja izmena:
Да, само што ниси нашао други испуст..

BgdIzlivi1.jpg


Зума, то је скица пешачког моста, они се могу тачно позиционирати по потреби.

Кроз ону исту неконзервирану Водену капију за коју смо констатовали да је и у случају да буде конзервирана потопљена пола године? :LOL: И када изгњуре, са друге стране главом ударе у насип улице Војводе Бојовића..

Видиковац је на кеју, никакво гацање по муљу ван њега није препоручљиво.

Потискивачи са баржама, танкери.. Су опасност за мање пловеће објекте који им секу пловни пут, не обрнуто.


Такође, ту маневришу велики путнички бродови при доласку и одласку са пристаништа.
 
Vrh