Šta je novo?

Beogradske reke i priobalja

Зар је шетња до Бранковог моста и преко њега толико тешка?
Ево предлог за водени превоз, тамо где су сада сплавови низводно од базе речне флотиле, где је пристан, може да полази бродић и да вози до Дорћола или Савског пристаништа.
 
Да, само што ниси нашао други испуст..

Pogledajte prilog 205936

Зума, то је скица пешачког моста, они се могу тачно позиционирати по потреби.

Кроз ону исту неконзервирану Водену капију за коју смо констатовали да је и у случају да буде конзервирана потопљена пола године? :LOL: И када изгњуре, са друге стране главом ударе у насип улице Војводе Бојовића..

Видиковац је на кеју, никакво гацање по муљу ван њега није препоручљиво.

Потискивачи са баржама, танкери.. Су опасност за мање пловеће објекте који им секу пловни пут, не обрнуто.


Такође, ту маневришу велики путнички бродови при доласку и одласку са пристаништа.

Ako misliš na ispust označen zelenom strelicom to je ili čak kod Brankovog mosta ili kod reni bunara. Pošto se i pri najmanjoj vodi tu ne vide kanalizacioni ispusti, oni su ili davno zatrpani zato što se više ne koriste, ili su negde zaista duboko, cevima odvedeni u dubinu i daleko prema sredini reke. Uz nožicu obaloutvrde je vidljiv samo mulj i pesak, pa tu (uz samu obaloutvrdu) sigurno nikakvih otvora nema. Što je lako vidljivo svakog leta jer se nožica nasipa lepo vidi. Dakle, ili je taj izliv zatrpan zbog nekorišćenja, ili se ta druga kanalizacija ispušta negde duboko i daleko od obale, u matici Save. Pa dok ta voda stigne do ušća, što je bar 630 metara, kanalizacioni izliv se odavno ravnomerno pomešao sa ostalom Savskom vodom, pa se nimalo ne razilkuje od Savske vode na bilo kom drugom mestu na Savi. Ako već želite da po keju šetate uz Savu, i to vam ne smeta, onda su mirisi i voda tu, i na mestu predloženog rta, sasvim isti. Ako vam ne smetaju na drugim mestima, neće vam smetati ni ovde.

Pešački most ne može da se pozicionira po potrebi jer nizvodno za njega nema mesta. Pored tvrđave ne može. Uzvodni kraj tvrđave je početak Beton hale. Tu na obali nema mesta, a iznad hale bi po ZAŠTIĆENE vizure bilo još gore od žičare "Gondole", jer je to bukvalno tik ispod Savskog šetališta i tradicionalnog vidikovca. Ako smo zbog par žica i jednog stuba Gondole imali demonstracije u gradu (sa dobrim razlogom), onda možeš zamisliti na šta bi ličio čitav most na istom tom mestu. Pa ne može ni tu. Dalje uzvodno je međunarodno pristanište, pa ne može ni tu. Jedino gde može je tamo gde ste ga i nacrtali, skoro uz sam Brankov most. Što je pomalo bez veze, ali neka bude, tu može. Ali je onda to čitav kilometar od ušća, uz most koji već postoji, pa cela ideja dodatnog pešačkog mosta postaje donekle problematična.

Za vodenu kapiju nismo konstatovali da će biti potopljena pola godine. Tu sam ustalom ja radio i računao, pa valjda znam. Rekao sam da bi ROV bio potopljen dobar deo godine ako se iskopa do originalne dubine, što se po meni mora uraditi ako želimo da čitava rekonstrukcija donjeg dela tvrđave ima smisla. Ali sam prolaz vodene kapije (nivo kaldrme) je bitno više, vrlo retko je potopljen, i do njega bi vodio drveni most iznad produbljenog rova.

Ljudi, "kad izgnjure", ne bi udarali u nasip ulice Vojvode Bojovića pošto je ulica još mnogo viša. Nego bi prolazili kroz klasični podzemni prolaz ispod kolovoza ulice Vojvode Bojovića i izlazili direktno u park bez potrebe da prelaze kolovoz. Nivoi se savršeno slažu i to lako može da se izvede.

Nigde se na gaca po mulju. Sve je iznad vode daleko najveći deo godine, a prolaz između bedema uvek.

Brodovi koji manevrišu to rade ili daleko na Dunavu, ili ispred samog pristaništa, a NE kod ušća. Pa to što će povremno neki čamac ili mala skela brzo da pređe sa jedne obale na drugu zaista nije problem nikome. Pa nisu slepi, čist vidik je kilometrima sa obe starne. Ima desetinama puta više raznih čamaca sa ribarima, rekreativcima i tinejdžerima sa ski opremom koji idu i ukoso i popreko i po svim mogućim pravcima, pa se ništa ružno nije desilo decenijama.
 
Smrdi na govna na tom špicu u nekim delovima dana (skoro uvek).

To je bilo ranije. Sada nije tako. Ne znam kako se taj ispust sada koristi i da li se uopšte koristi (ili koje količine se ispuštaju ako je to povremeno), ali znam da je ranije tu često smrdelo a sada retko. Mada se ograđujem da ne idem tamo baš često, ali to je moje iskustvo za one slučajeve kad sam tuda prolazio. Pri tome ne treba računati opšti zadah kanalizacije koji imaju sve beogradske reke, već samo ako je u pitanju nešto više od toga zbog obližnjeg izliva. Ovo prvo je za sada "viša sila". Ako nekome i to baš smeta, onda je bespredmetno pričati o uređenju obala jer takvi tamo neće ni odlaziti. Mi svakako planiramo i za sada i za vreme kad će sve kanalizacije biti sprovedene nizvodno od grada.
 
Poslednja izmena:
Е, ако је канализациони излив дубоко под водом и ако се равномерно меша са савском водом онда је то тотално ОК.
Наравно да сметају и на другим местима и овде.

Пешачки мост може бити постављен где год хоћеш.

Е, ако си ти као хидро инжењер рачунао, онда.. Како сада мост до капије у тврђави, то је интервенција која ннарушава аутентичност бедема, а друго, мост који из Саве води преко потопљеног бедема до повремено потопљене неконзервиране капије, до повремено потопљеног непостојећег подземног пролаза испод булевара Војводе Бојовића..

Гацање по муљу, на твојој замишљеној плажи низводно од канализационог испуста са новобеоградске стране, ван кеја, који је између осталог и продукт канализације би био вероватно посебан угођај.

Маневришу од Ушћа до пристаништа.

Свако сечење пловног пута којим пролазе теретни бродови или потискивачи са баржама је ризик.
Било је инцидената колико хоћеш.
 
Smrdi @Zuma . Često vozim bajs ili trčim tuda. Pre 2 dana je smrdelo sigurno.

E sad, ne kažem da je zbog ispusta, moguće da se mulj tu taloži, ali miris (odvratan) postoji i dalje.
 
Е, ако је канализациони излив дубоко под водом и ако се равномерно меша са савском водом онда је то тотално ОК.
Наравно да сметају и на другим местима и овде.

Пешачки мост може бити постављен где год хоћеш.

Е, ако си ти као хидро инжењер рачунао, онда.. Како сада мост до капије у тврђави, то је интервенција која ннарушава аутентичност бедема, а друго, мост који из Саве води преко потопљеног бедема до повремено потопљене неконзервиране капије, до повремено потопљеног непостојећег подземног пролаза испод булевара Војводе Бојовића..

Гацање по муљу, на твојој замишљеној плажи низводно од канализационог испуста са новобеоградске стране, ван кеја, који је између осталог и продукт канализације би био вероватно посебан угођај.

Маневришу од Ушћа до пристаништа.

Свако сечење пловног пута којим пролазе теретни бродови или потискивачи са баржама је ризик.
Било је инцидената колико хоћеш.

Ne razumem čitavu tvoju logiku ni za šta se zalažeš. Predlozi kao što je ovaj razmatraju koji bi objekat odgovarao nekom delu grada gledajući prirodne potencijale sve to se tamo već nalazi. Mi imamo ušće dve reke gde jedna od njih pravi polukružni zaokret i sama kreira neku vrstu istaknutog peščanog rta sa fantastičnim vidikom. Ja kažem da bi to što je već prirodno napravljeno trebalo naglasiti jer bi bilo i lepo, i korisno, i simbolično. Kao nastavak i krunski završetak od splavova očišćene leve obale. I to je sve.

Upšte ne vidim kakve sa tim ima veze ima da li Beogradske reke smrde ili ne smrde. Takve su kakve su. Kad budemo sredili kanalizaciju, onda više neće smredti. Pre toga smrde zato što to nismo uradili. Kraj.

Ili želite tamo da idete I SADA, ili ne želite. Vaš izbor. Nekome to smrdi previše, a nekome ne dovoljno da ne bi odlazio. Svakom po volji.

Kakve to veze ima sa tim šta bi odgovaralo obliku rečnih obala? Pravimo ono što je najbolje za budućnost kad reke budu čiste, tada za sve ljude, a to bi služilo i ranije onima kojima ni sadašnje stanje nije prepreka da se tamo lepo osećaju. Svi dobijaju i ništa ne radimo džabe ili pogrešno. Čemu onda ove silne priče o stvarima koje nemaju veze?

Na sve ovo drugo sam već odgovio, i to više puta, sada ili ranije, pa da se ne ponavljam.
 
Poslednja izmena:
Smrdi @Zuma . Često vozim bajs ili trčim tuda. Pre 2 dana je smrdelo sigurno.

E sad, ne kažem da je zbog ispusta, moguće da se mulj tu taloži, ali miris (odvratan) postoji i dalje.

Videćemo kad se ukloni mulj i talog. Ako uopšte to budu radili, a pogotovo do ispod nivoa minimalnog vodostaja. To su organske materije koje trule u barama sa stajaćom vodom. Pa verovatno smrdi i to. Onda se tu legu i komarci. Kad voda bude slobodno tekla tik uz kamen obaloutvrde, umesto da stoji u đubretu, onda ćemo videti odakle dolazi najveći deo smrada i koliko se često to dešava.
 
Кеј је потребно вратити у првобитно стање, уклонити муљ који се наталожио уз њега,


179166987_10159699975918296_4407785478498972234_n.jpg


а не насипати тај муљ и правити некакве плаже на отвореној реци како ти предлажеш..

Screenshot (3485).png


црвено - кеј
жуто - Зумин предлог за насипање
црно - канализациони излив.
 
Poslednja izmena:
Мени најлогичнија позиција пешачког моста би била између МСУ и пасреле код Бетон хале.

Screenshot (3489).png
 
Кеј је потребно вратити у првобитно стање, уклонити муљ који се наталожио уз њега,


Pogledajte prilog 205956

а не насипати тај муљ и правити некакве плаже на отвореној реци како ти предлажеш..

Pogledajte prilog 205954

црвено - кеј
жуто - Зумин предлог за насипање
црно - канализациони излив.

Na slici se lepo vidi linija sudara dve vode, Savske i Dunavske (svetlo plavo). Tu zato dolazi do uspora (sporijeg toka vode) pa se zato tu taloži pesak koji formira taj peščani jezičak, tj rt.

Recni rt na uscu 2, recne struje.jpg


Međutim vidimo da postojeći jezičak zemlje ide više u desno (crveno). On je tako pomeren zbog kombinacije takoženja rečnog peska (zbog uspora zbog sudara dve vode) i zbog taloženja kanalizacionog izliva u Savi. Zato je postojeći jezičak pomeren na desnu stranu od svog idealnog položaja (tamno plavo), dakle ka Savi gde je izliv. Zbog toga se podrazumeva da zaista treba ukloniti taj kanalizacioni talog i nasuti čist pesak tačno na osu sudara dve vode. Onda bi manje smrdelo, a rt bi bio stabilan jer je njegovo prirodno mesto baš tu. Geometrijski pravilni završeci obaloutvrda nisu prirodni, pa bi se tu ionako ponovo nataložio pesak, čak i kad bi sav pesak odneli. Treba slediti prirodu i njene oblike. Prosto se nacrtaju "strujnice" vodenog toka na sudaru dve reke, i eto tačnog oblika koji tu treba da bude i koji mi treba da oponašamo. U suprotnom, džabe bi odnosili pesak. On bi se sam vratio.
 
Poslednja izmena:
Што се тиче Водене капије и бедема, Зумина замисао, ако се добро сећам јесте да се ископа и уклони насута земља између бедема и обалоутврде, то је отприлике десетак метара у дубину и пусти Сава да тај канал потопи и то у целој дужини, отприлике од Бетон хале до Пјарона Де Мондезира и у њега пусте рибице и посаде биљке..

Screenshot (3487).png



А онда да се из Саве, преко потопљеног бедема направи мост до улаза у Водену капију..

Screenshot (3487).png


До, наравно, претходно направљеног подвожњака испод булевара В. Бојовића.

И да, направи плажа са спољне стране обалоутврде..

Screenshot (3490).png


Једнако логике без као и ово сада.
 
Poslednja izmena:
Na slici se lepo vidi linija sudara dve vode, Savske i Dunavske (svetlo plavo). Tu zato dolazi do uspora (sporijeg toka vode) pa se zato tu taloži pesak koji formira taj peščani jezičak, tj rt.

Pogledajte prilog 205962

Međutim vidimo da postojeći jezičak zemlje ide više u desno (crveno). On je tako pomeren zbog kombinacije takoženja rečnog peska (zbog uspora zbog sudara dve vode) i zbog taloženja kanalizacionog izliva u Savi. Zato je postojeći jezičak pomeren na desnu stranu od svog idealnog položaja (tamno plavo), dakle ka Savi gde je izliv. Zbog toga se podrazumeva da zaista treba ukloniti taj kanalizacioni talog i nasuti čist pesak tačno na osu sudara dve vode. Onda bi manje smrdelo, a rt bi bio stabilan jer je njegovo prirodno mesto baš tu.

Потребно је уклонити муљ и поправити бедем где је потребно. Чему насипање песка у корито реке, низводно од два канализациона испуста?
 
Што се тиче Водене капије и бедема, Зумина замисао, ако се добро сећам јесте да се ископа и уклони насута земља између бедема и обалоутврде, то је отприлике десетак метара у дубину и пусти Сава да тај канал потопи и то у целој дужини, отприлике од Бетон хале до Пјарона Де Мондезира и у њега пусте рибице и посаде биљке..

А онда да се из Саве, преко потопљеног бедема направи мост до улаза у Водену капију..

До, наравно, претходно направљеног подвожњака испод булевара В. Бојовића.

И да, направи плажа са спољне стране обалоутврде..

Једнако логике без као и ово сада.

Tako je. Ali vrlo dobro sledi logiku jer je upravo tako i bilo, a to je čitav smisao rekonstrukcije tvrđave. I još je beskrajno bolje i zanimljivije od alternativa. Drveni most vodi preko rova sa vodom, a zatim u nastavku mosta postoji drvena staza bočno ubodena u bedem koja polako vodi naniže, na obalu reke, izvan bedema, gde pristaju brodovi. Dakle sada čamac sa druge obale, sa rta i sa ušća. Tačno kako bi bilo i sad. Sve ostalo je farsa za tvrđavu ovakvog značaja. Simulacija rekonstrukcije. Ideja da se napravi rešenje koje je čak i za sadašnje potrebe funkcionalno lošije nego što bi bila verna rekonstrukcija. Samo da bi se "uštedelo". Tj da bi se izgubio novac na duže staze, samo da bi neko na kraće staze zaradio, dok je još na vlasti.

Originalno stanje

turski-plan-vodene-kapije-1-img_3236-jpg.139805


1789-plan-der-festung-belgrad-40-3-enhanced-crop-at-oesta_ka_kps_ks_g_i_b-_40-3-jpg.139795


I dalje vidljivi oslonci balvana koji su nosili nastavak drvene staze (sa mosta preko rova), tj onaj deo staze koji se posle ovoga spuštao na obalu.

img_3881-jpg.139799


Plan kako to treba da izgleda. Dakle čamac ili skela pristaju malo levo od ulaza, na samo pola metra nasut sloj zemlje (nasut uz donji, neautentični deo "Derdapske" obaloutvde koju bi zemlja delom sakrila). Ljudi se zatim penju drvenom stazom, preko mosta prelaze rov sa vodom, i kroz Vodenu kapiju 1 i ispod bulevara, odlaze u park Donjeg Grada i ostatak rekonstruisanih bedema. To bi bio "vrhunski turistički hit" na tvrđavi i u celom priobalju. I još bi pešački povezao levu desnu obalu Save. I napravio paralelnu atrakciju na levoj obali, kao pandan Vodenoj kapiji.

Vodena-kapija-1-i-okolni-bedemi-pogled-odozgo-2022-06-24.jpg
 
Poslednja izmena:
Jel to znaci da se odustalo od pesackog mosta blok 70 - Ada Ciganlija?
 
Мени најлогичнија позиција пешачког моста би била између МСУ и пасреле код Бетон хале.

Pogledajte prilog 205958

Time bi se onima uzvodno (recimo na Savskom šetalištu) pokvario vidik na ušće, a onima nizvodno (recimo kod Pobednika) vidik uz Savu. U prvom planu - i BLIZU - bi imali gigantsku metalnu konstrukciju. Koja zbog brodova ne sme da bude spuštena nisko. Tj prividno bi bila veoma velika i zato veoma ometajuća. Nigde tu nema mesta za most, kao što sam već objasnio.
 
Ako je neko izgubio nit razgovora:

Počeli smo praćenjem uklanjanja splavova sa leve obale Save i komentarima kako će sada biti bitno lepše. Istovremeno uklanjaju i drveće, a kasnije će (nadam se) i talog između splavova. Pa sam zato potsetio na staru ideju na da ta očišćena i ubuduće dobro vidljiva leva obala mora biti završena nečim upečatljivim. Recimo peščanim rtom-vidikovcem na ušću, sa malim svetionikom. Dodatna korist od takvog rta je što bi tu mogao da pristaje čamac za Vodenu kapiju 1 tvrđave, koja je tačno prekoputa. Čime bi se bez vizuelnih smetnji i skupih intervencija povezala leva i desna obala Save.

IMG_7796c.JPG
 
Poslednja izmena:
Tako je. Ali vrlo dobro sledi logiku jer je upravo tako i bilo, a to je čitav smisao rekonstrukcije tvrđave. I još je beskrajno bolje i zanimljivije od alternativa. Drveni most vodi preko rova sa vodom, a zatim u nastavku mosta postoji drvena staza bočno ubodena u bedem koja polako vodi naniže, na obalu reke, izvan bedema, gde pristaju brodovi. Dakle sada čamac sa druge obale, sa rta i sa ušća. Tačno kako bi bilo i sad. Sve ostalo je farsa za tvrđavu ovakvog značaja. Simulacija rekonstrukcije. Ideja da se napravi rešenje koje je čak i za sadašnje potrebe funkcionalno lošije nego što bi bila verna rekonstrukcija. Samo da bi se "uštedelo". Tj da bi se izgubio novac na duže staze, samo da bi neko na kraće staze zaradio, dok je još na vlasti.

Originalno stanje

turski-plan-vodene-kapije-1-img_3236-jpg.139805


1789-plan-der-festung-belgrad-40-3-enhanced-crop-at-oesta_ka_kps_ks_g_i_b-_40-3-jpg.139795


I dalje vidljivi oslonci balvana koji su nosili nastavak drvene staze (sa mosta preko rova), tj onaj deo staze koji se posle ovoga spuštao na obalu.

img_3881-jpg.139799


Plan kako to treba da izgleda. Dakle čamac ili skela pristaju malo levo od ulaza, na samo pola metra nasut sloj zemlje (nasut uz donji, neautentični deo "Derdapske" obaloutvde koju bi zemlja delom sakrila). Ljudi se zatim penju drvenom stazom, preko mosta prelaze rov sa vodom, i kroz Vodenu kapiju 1 i ispod bulevara, odlaze u park Donjeg Grada i ostatak rekonstruisanih bedema. To bi bio "vrhunski turistički hit" na tvrđavi i u celom priobalju. I još bi pešački povezao levu desnu obalu Save. I napravio paralelnu atrakciju na levoj obali, kao pandan Vodenoj kapiji.

Vodena-kapija-1-i-okolni-bedemi-pogled-odozgo-2022-06-24.jpg

Зума, ти изгледа не схваташ колико си се упетљао у рукавце сопствене маште, као дете неко..

Неће нико вадити земљу из рова целом дужином тврђаве, никога то не интересује, капираш. Шта би добио тиме што си напунио ров дубине 10 метара водом скроз око тврђаве који се налази испод данашње стазе за шетњу? И онда правио мост из Саве преко те жабокречине до капије, која се исто плави. Једино што је реално данас је обнова бедема који су изнад нивоа земље.
 
Time bi se onima uzvodno (recimo na Savskom šetalištu) pokvario vidik na ušće, a onima nizvodno (recimo kod Pobednika) vidik uz Savu. U prvom planu - i BLIZU - bi imali gigantsku metalnu konstrukciju. Koja zbog brodova ne sme da bude spuštena nisko. Tj prividno bi bila veoma velika i zato veoma ometajuća. Nigde tu nema mesta za most, kao što sam već objasnio.

Добро, онда ништа. Какве везе, па не требају пешачком мосту приступне саобраћајнице и мостарска петља, ниси сам себи објаснио.
Чамац бајо, тамо - вамо, преко пловног пута, па када га прегази баржа са угљем, или танкер као оног у Панчеву, милина једна.

 
Poslednja izmena:
Ako je neko izgubio nit razgovora:

Počeli smo praćenjem uklanjanja splavova sa leve obale Save i komentarima kako će sada biti bitno lepše. Istovremeno uklanjaju i drveće, a kasnije će (nadam se) i talog između splavova. Pa sam zato potsetio na staru ideju na da ta očišćena i ubuduće dobro vidljiva leva obala mora biti završena nečim upečatljivim. Recimo peščanim rtom-vidikovcem na ušću, sa malim svetionikom. Dodatna korist od takvog rta je što bi tu mogao da pristaje čamac za Vodenu kapiju 1 tvrđave, koja je tačno prekoputa. Čime bi se bez vizuelnih smetnji i skupih intervencija povezala leva i desna obala Save.

Pogledajte prilog 205979

..Твојом старом фикс идејом да се мимо кеја, у корито реке, низводно од два канализациона испуста, на муљ, за који се сви слажемо да га је потребно уклонити и који Сава плави, насипа песак.. А сада и светионик.

Чамац може и сада саобраћати, нема препрека за тако нешто. Колико је паметно, то је друга ствар.
 
Vrh