Šta je novo?

Beogradske reke i priobalja

direktor":tottu03l je napisao(la):
Potonuo splav mala kolubara 160 mkv do ujutro ce sve biti pod vodom popustili burici


"Mala Kolubara"?
To je verovatno istureno odeljenje nove, moderne kafane/restorana u Ivankovačkoj, blizu ugla sa Kraljice Marije, preko puta Mašinskog fakulteta.
Na tom ćošku je bila stara kafana "Kolubara" (plehane piksle, kelnerice u "borosanama", ali dobar roštlj i cene primerene studentima i profesorima), koja je zatvorena, a na njenom mestu je otvorena, šta drugo - nego kladionica.
 
Svaka im cast kad su uspjeli skrenuti kruzer prema Brckom.
 
Čuvar pokušao da ugasi plamen
Novosti online | 07. jun 2015. 00:21 | Komentara: 0

Splav na Savi kod Bloka 45 zapalio se oko 22 sata, a intervenišu četiri vatrogasna vozila. Na sreću niko nije povređen. na splavu, koji se nekada zvao "Savski biser", u trenutku kada je izbio požar, bio samo čuvar

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... asi-plamen
 
Новим правилима против „сплаварске анархије” у приобаљу

Када буду усвојене измене Закона о финансирању локалне самоуправе, град ће увести нову таксу и низ прописа за власнике сплавова како би се на обалама река коначно увео ред који се најављује од 2006. године



Увођење реда у приобаљу у постављању сплавова требало би најзад да почне када буду усвојене измене Закона о финансирању локалне самоуправе. Реформу у реду на обалама Саве и Дунава, наговештену пре једне деценије, најавио је градски менаџер Горан Весић, истакавши да ће граду нови прописи омогућити да уведе таксу на сплавове.

– Локације ће бити подељене на четири зоне, плаћаће се закуп по квадратном метру и биће одређена места на којима могу да буду постављени сплавови, а то неће бити дозвољено око мостова и испод тврђаве – нагласио је Весић, гостујући на РТС-у.
Градски менаџер додао је да се престоничка управа већ шест месеци бави сплавовима, „јер се они постављају како ко хоће.

– Припремили смо и правилник о томе како треба да функционише угоститељски објекат на води, а рок за примену свих нових прописа биће годину дана. Свима ћемо дати време да се прилагоде. Биће прецизирано како се одлаже отпад. Обавезна ће бити противпожарна заштита и легалан прикључак за струју, а одредићемо и на којој подлози може да буде сплав, колико људи сме да прими... – истакао је Весић и додао да намера града није да на било који начин ограничи рад газдама сплавова, већ да се уведу безбедносни стандарди.

С проблемом „Дивљег запада” у приобаљу престоница се суочава већ две деценије. Први план којим би се регулисао распоред сплавова усвојен је тек 2007. Тадашња градска управа, на иницијативу покренуту 2006. године, донела је одлуку о томе које ће зоне бити забрањене за постављање било каквих објеката на води, а у којим ће деловима приобаља моћи да раде угоститељи.

Тим документом било је предвиђено да локације код Старог сајмишта, хотела „Југославија” и Земунског кеја, преко пута Савског пристаништа и Спортског центра „Милан Гале Мушкатировић” буду забрањене за привезивање било каквих пловила. Није било дозвољено ни да се она нађу на обалама 100 метара узводно и 50 метара низводно од мостова, као ни на удаљености мањој од 120 метара од рени бунара, 50 метара од цевастих бунара и 50 метара од рампи на насипима.

Одлучено је да се угоститељима на води понуди 246 потенцијалних локација, а да контрола њихове техничке исправности остане у надлежности републике. Планом нису биле обухваћене кућице на води. Осим сеобе бројних сплавова који су радили, град је тада најавио и велико чишћење олупина и напуштених објеката на води.

Али да би се одвукао „Колос”, један од највећих сплавова у граду, који је био готово приљубљен уз Бранков мост са узводне стране, било је потребно шест година од усвајања плана, па је ова „грдосија” на води одвучена тек 2013. Осим те акције и уклањања неколико мањих пловила са десне савске обале низводно од Бранковог моста, до данас је већи део плана из 2007. остао само још један нацрт на папиру.

Протерана „Сирона”

Спровођење у дело плана о распореду пловила из 2007. требало је да почне у току 2008. године, али се то није десило. О великом „спремању” приобаља било је речи и у 2009. Од свега у току 2010. померено је неколико објеката. Без барже, која је одвучена на Умку, у Будимпешту се одселила „Сирона”, један од у то време најлепших бродова за крстарење београдским деоницама Саве и Дунава.

Поред ове лађе била је привезана и баржа која је служила као пристан са све канцеларијама запослених.

Музика на Фестивалу пива радним само до поноћи

Горан Весић рекао је да градска управа, осим увођење реда у приобаљу, планира да реши и проблем буке, углавном у зонама у којима се одвија ноћни живот.

– Наручена је нова опрема за мерење нивоа буке, а и предстојећи „Бир фест” овог лета неће моћи да ради после 12 сати са музиком, а викендом после два сата – навео је градски менаџер и позвао Београђане да у ситуацијама када имају проблема због буке то пријаве „Беоком сервису”.
Н. Белић
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/ ... ju.sr.html
 
Ministarka saobraćaja za "Blic": Katanac na 39 splavova!
B. Jelovac | 07. 06. 2015. - 19:11h | Komentara: 28

"Proverili smo 96 splavova od Ostružnice do Zemuna i napisali 39 zapisnika o ovoj vrsti ugostiteljskih objekata koji nisu bili registrovani. Dok ne otklone ove nepravilnosti, svi oni u narednih 15 dana neće raditi" kaže za "Blic" ministarka saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Nakon što se sinoć zapalio splav "Savski biser" na Savi kod Bloka 45, na mesto požara izašli su njen savetnik za kontrolu sprovođenja zakona Milan Rakić i pomoćnik za inspekcijske poslove Aleksandar Simić.



Nekadašnji restoran, čiji je vlasnik preminuo te je trenutno u toku sudski spor oko objekta, zapalio se najverovatnije usled neispravnih instalacija.



Širenje požara na okolne objekte sprečile su vatrogasne ekipe, a u požaru srećom niko nije povređen.



Inspekcija pomenutog Ministarstva, u čijoj nadležnosti je bezbednost ovakvih splavova, sinoć je izašla na teren.



Protiv vlasnika "Savskog bisera" podneta je prekršajna prijava, ali je zato doneto 39 rešenja o zatvaranju drugih splavova.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/565743 ... 9-splavova
 
direktor":2z2vfjh1 je napisao(la):
....Nakon što se sinoć zapalio splav "Savski biser"......
čiji je vlasnik preminuo .....Protiv vlasnika "Savskog bisera" podneta je prekršajna prijava
...
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/565743 ... 9-splavova
:laugh: :lool: :laugh: : :lool: :laugh:

Čista nostalgija za Alan Fordom od Maxmagnusa i njegovim
ministarstvom za istraživanje ruda i gubljenje vremena :p
 
U prrevodu
neko je više decenija primao dobu platu a nije radio ništa od svog posla
tj. član kluba ..Djabalebaroška bratija..
 
blizu Pupinovog Mosta
142240410207055797541822.jpg

autor fotografije:Маријана Петровић
 
Столетни пароброд упловљава у музеј

Предузеће „Иван Милутиновић”, власник брода „Жупа”, изграђеног пре 102 године, предаће ову лађу у власништво Музеја науке и технике. – Пловило које је драгуљ историје речног бродарства и заштићено културно добро у тако је лошем стању да му прети потонуће

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/ ... ej.sr.html

keith.gif
 
Sa brodova se godišnje ukrade 3,75 miliona evra
* Najčešće se krade piratski, lopovi se čamcima prikradaju brodovima * Rečna policija često ne može ni da odreaguje na prijavu jer nema čamce * Najviše nestaje kukuruz jer njega najviše i ima, potom pšenica, soja i suncokret

http://www.danas.rs/danasrs/ekonomija/s ... _id=304444

pirateshipwithpiratesmil.gif
 
Лаж је да речна полиција нема чамце, шта више Жандармерија има два наоружана патролна чамца, проблем је само што је већина речне полиције са најбољим чамцима стационирана у Београду док по осталим полицијским станицама углавном имају само спорије гумене чамце.
 
Trebalo bi i ostale stare brodove koji trunu, a jesu "pod zaštitom" države, ponuditi privatnicima da ih rekonstruišu i koriste.
Realno - za šta može da služi npr. "Župa"? Zašto ne bi bila preuređena u kafić ili restoran? Isto važi i za "Krajinu".
NIkada neće biti preuređeni u muzeje, a i tada bi privukli malo posetilaca.
Brodovi mogu da promene namenu i da žive, i da donose profit od kojeg mogu da se održavaju.

Nekada je "Savski galeb" kod bloka 70 bio odličan restoran, i to je jedini brod na na savkom keju. Sve ostalo su splavovi koje su napravili limari i varioci od profila i limova sa stovarišta...
 
То је мач са две оштрице, "Крајину" је прво унаказио приватни власник неадекватном рестаурацијом, да би изгорела док је била у његовом власништву. Можда им се могу понудити пловила која нису од изузетне важности.

За "Галеба" са слажем.
 
Moglo bi se i trebalo ponuditi to sto Relja kaze, pogotovo ako drzava nema mogucnosti za odrzavanje i zastitu ali pod posebnim uslovima i restauracije i odrzavanja. i uz stroziju kontrolu. Mozda cak i u vidu partnerstva drzava-privatnik.
 
RioBL":g1pjgifk je napisao(la):
Moglo bi se i trebalo ponuditi to sto Relja kaze, pogotovo ako drzava nema mogucnosti za odrzavanje i zastitu ali pod posebnim uslovima i restauracije i odrzavanja. i uz stroziju kontrolu. Mozda cak i u vidu partnerstva drzava-privatnik.

Овде нема посебних услова, ако приватном власнику нешто даш или продаш, па било то и културно добро, оставио си га потпуно на милост и немилост власнику. "Надлежнима" се распада и оно за шта су директно одговорни, а камоли да он подвикне или одузме имовину од нашег "бизМисмена". Како знамо профил људи који имају новца да купе тако што, онда му је "адаптација" (читај уништавање) загарантована, а ево, на случају Крајине смо видели и потпуно уништење.
 
Vrh