Šta je novo?

Beogradske reke i priobalja

"Uništavanje" priobalja kolorizovano :rolleyes:

sava priobalje 1.png
sava priobalje 1.png

priobalje save 2.jpg
 
Добро је. Овде нема никаквих суштинских промена, само реконструкција и додавање нешто садржаја који зачудо нису непримерени.

Наравно, слагали масно у рендерима са габаритом бродова. Биће то ови стандардно велики дунавски крузери.
 
Zašto užas, boje da srede obaloutvrdu, uklone mulj uz obalu i ako treba privremeno postave pristupe za brodove.

Zato što to neće biti privremeno.

Ako je cena "sređivanja" obaloutvrde i uklanjanja mulja to da se obala trajno ogradi zidom brodova, da nema ni pristupa vodi ni pogleda na tvrđavu, onda je bolje ostane mulj i neuređeno, a da nema pristaništa. Priroda će to već sama srediti. A posle je lako da neka druga vlast ukloni mulj. Ali ako se napravi skupa prateća infrastruktura putničkog pristaništa, niko to više nikada neće ukloniti.
 
Teшко ће пристаниште бити само са понтонима. Плус, сетимо се мостића до сплавова преко нижег нивоа кеја кад поплави.
 
Kakvo masno laganje na "renderima". To se prosto više i ne može nazvati "render", jer ta reč pretpostavlja da postoji neki plan čiji je render veran "oslikani" prikaz. A ovo što je na slikama prikazano je potpuna izmišljotina koja nije prikaz ničega realnijeg od nečije fantazije. Kruzeri imaju oko 135 metara, što je samo malo manje od razmaka između dve stepenice na levoj obali. Pa i zbog toga moraju skoro da se dodiruju (po dužini). Kad pristaju slažu se u gusto pakovanje gde krma jednog maltene dodiruje pramac drugog. Između skoro i da nema razmaka. Ni vodu više nećemo videti. Zatim je tačka gledišta na renderu u nekom helikopteru koji lebdi visoko iznad obale. U stvarnosti, sa tačke gledišta posmatrača na obali, vrh brodova je viši od njih, pa se neće videti ni voda, ni suprotna obala, a ni ono što je iznad suprotne obale, dakle bedemi tvrđave, a kamoli deo tvrđave u Donjem Gradu kome tobože predstoji rekonstrukcija. Teško nama ako se vodostaj još poveća, pa se i oni još izdignu. Plus što je taj deo desne obale zaštićeno kulturno dobro, pa su i vidici na nju izrazito važni, deo vizuelnog identiteta grada. Ne shvatam ko je iz Zavoda za zaštitu mogao dati dozvolu za ovo svetogrđe?

Ovo je perspektivno korigovana slika rendera sa mikro brodićima nasilno spljoštenim u nekakvu izmaštanu karikaturu kruzera. Ovo je otvoreno laganje naroda.

Render pristanista.jpg


a u realnosti pristanište sa kruzerima izgleda ovako (kad je vodostaj niži, a kad je viši izgleda još gore)

2025.05.30_180156_IMG_2842.JPG


2025.05.30_180508_IMG_2843.JPG


Gde je ovde reka??? Tvrđava? Ušće?

2025.05.30_180523_IMG_2844.JPG
 
Poslednja izmena:
Takođe, na levoj obali mora da se proširi put. Da se napravi parking. Da se asvaltiraju platoi i parkinzi za mnoštvo turističkih autobusa. Da se napravi WC, menjačnica, kiosk. Da se dovede struja i voda za obnavljanje zaliha vode ne kruzerima. Put za kamione za snabdevanje. Novo i jako osvetljenje donjeg nivoa. Carinska ispostava. Neka linija GSP-a. Stanica za liniju GSP-a. Put za vatrogasce i njihova vozila do donjeg nivoa. Što znači i automobilska rampa. I ulica sa dobrom podlogom dole. Čitava obala mora da se preradi. Umesto zelenog šetališta za pešake, biće betonirano pristanište sa ulicom i parkinzima.

To je toliko velika investicija i radikalna prerada leve obale Save da to nikad više neća biti vraćeno da bude šetalište uz reku. Niti to iko namerava. Pogotovo što nam stvarno treba veće pristanište jer je ono staro tesno za broj kruzera i turista. Ne zavaravajte se, to što se gradi će da ostane, zajedno sa svim onim budućim zgradama u uništenom parku pretvorenom u građevinsko zemljište.
 
Poslednja izmena:
О не. Зума упалио "степенице код скајлајна" мод.
 
Zuma wrote:
Da se asvaltiraju platoi i parkinzi za mnoštvo turističkih autobusa. Da se napravi WC... ,,

Da bre , Zuma, šta ti je ?
,, da se napravi wc ,,
Više se niko i ne seca kad je napravljen poslednji javni BGg WC , a tebi svašta pada na pamet.
Šta ce BDu a narocito tamo WC ?

Da li si zaboravio reči Radovana (Z. Radmilovica)
kako deka voli da zagrli šljivu...
Čuj wc ?
a Bgd sve prepunjnjiviji sa dekama....
Ekologija bato, narocito pored reke sada sadi samo šljive . Da bude sve šljiva do šljive... Sve dok ono što preostane od nas svrsihodno ne sakupi se ispod jedne šljive
🤣😝🤣
 
Poslednja izmena:
Mislim da je realnije da će biti kao onaj jadni pristan u Zemunu na kojem sam prvi put sada za vikend video brod.

Par stubova i sklepani mostić.

Mislim da oni nemaju kapaciteta da naprave nešto ozbiljnije. Možda će probiti par staza ka kolovozu gde će valjda biti napraviti parking za turističke autobuse i nadam se da je to sve od uništavanja zelenila na tom potezu.
 
Mislim da je realnije da će biti kao onaj jadni pristan u Zemunu na kojem sam prvi put sada za vikend video brod.

Par stubova i sklepani mostić.

Mislim da oni nemaju kapaciteta da naprave nešto ozbiljnije. Možda će probiti par staza ka kolovozu gde će valjda biti napraviti parking za turističke autobuse i nadam se da je to sve od uništavanja zelenila na tom potezu.

Svako ko je gledao stalno manevrisanje kruzera u postojećoj putničkoj luci zna da je to neodrživo. Sada su već standardno tri vezana jedan pored drugog. Pa pošto onaj koji je prvi pristao obično prvi i odlazi, ona druga dva, dalje od obale, moraju da se privremeno odvežu, udalje, i naprave mesta onom prvom da izađe. A onda da ponavljaju čitavu proceduru pristajanja i vezivanja, što za tako ogromne brodove uopšte nije ni jednostavna ni kratka operacija. Ostavivši pritom svoje putnike na obali odsečene od broda i sopstvene kabine. Poslednji od tri to često mora da radi dva puta tokom kratkog boravka u Beogradu. A tokom te operacije su zakrčili plovni put Savom. Kako će tada da se mimoiđu sa recimo stalnim i prlično širokim konvojim šlepera sa ugljem za Obrenovac? Pošto se broj turista stalno povećava, postaje već apsurdno da se sada dodaje i četvrti kruzer vezan za prethodna tri, umesto za mol, pošto onda broj kombinacija vremena odlazaka i dolazaka raznih kruzera postaje drastično veći, a time i broj neophodnih prestrojavanja kojim su redom oni privezani za obalu. Što znači da u Gradu ozbiljno razmišljaju kako da TRAJNO izmeste ili prošire Beogradsku putničku luku. Pošto za to ne žele da daju ni jedan deo obale koji žele da prodaju i da tu grade uobičajene kule, onda im je gradnja u parku uvek prva i default opcija. Isto kao i za muzeje, kulturu i, uopšte, kao i za sve druge objekte na kojima ne mogu da zarade: "Stavite to u park".

Da li ste igde čuli da će posle Expa sve da se vrati nazad, kako je bilo? Sumnjam. Pričom o Expu se ispituju reakcije javnosti, a sudeći po broj naivnih među "ekspertima na Beobildu" samo će postepeno nastaviti da u parku prave pravu i trajnu luku sa svim potrebnim objektima koje sam nabrojao. Zašto i ne bi kad pročitaju vaše poruke? Zašto bi gubili potencijalno unosnu komercijalno-stambenu obalu na drugom mestu, samo zbog luke? Ko će to još da se buni ako ni oni koji to slobodno i bez posledica mogu, na Internetu, prave sprdnju od nečeg što je veoma ozbiljno?

2025-05-30_180156_img_2842-jpg.240315


2025.05.23_134557_IMG_2395.JPG
 
Poslednja izmena:
Na novobeogradskoj strani se gradi pristan za brodove-hotele koji će tu stajati nekoliko meseci zbog EXPO 2027 (jer novih hotela koliko im treba neće biti, a i ne isplati se graditi ih toliko, jer šta s njima posle izložbe).
 
@Zuma je skroz u pravu.
Mislim da vecina ne razume njegove tekstove ili su lenji da ih procitaju.
 
Do sad je postalo jasno da je naprednjački plan da otmu svu rečnu obalu i pretvore je u građevinsko zemljište za stambena naselja ili ugostiteljske objekte za svoje članstvo gde mogu lako da operu prljav novac stečen kriminalom i korupcijom. Do sad su oteli Savski amfiteatar, i to su dobili besplatno celokupno zemljište, pa su oteli i srušili hotel Jugoslaviju, planiraju Sajam i sad su krenuli i na Ušće. Zuma je definitivno u pravu, neće to biti nikakav privremeni pristan, iskoristiće ovu priliku da na tom delu keja naprave ugostiteljske objekte, parkinge, itd i to će ostati trajno tu. Setimo se kako je prvi objekat u BnV-u bila Savanova koji je napravljen kao privremen 2014. i evo i dalje je na istom mestu i niko ni ne spominje njegovo uklanjanje.
 
Na novobeogradskoj strani se gradi pristan za brodove-hotele koji će tu stajati nekoliko meseci zbog EXPO 2027 (jer novih hotela koliko im treba neće biti, a i ne isplati se graditi ih toliko, jer šta s njima posle izložbe).

A posle toga će tobože sve stubove da povade, unište sve ostalo što su napravili, a narodu vrate zeleno obalsko šetalište i pogled na reku? Iako bi kruzeri i dalje mogu da pristuju na tom mestu?

Voleo bih da vidim gde to piše, ko će da plati takvu destrukciju nečega što bi od tada bilo očigledno korisno za turistički prihod Grada, i zbog čega tačno vi verujete u tako nešto?
 
Sa gornjeg linka. Nigde se ne spominje reč "privremeno".

"Izradi Urbanističkog projekta, kako se navodi, pristupilo se na osnovu inicijative Agencije za upravljanje lukama od 24. februara ove godine, za izradu urbanističke dokumentacije u funkciji novog međunarodnog putničkog pristaništa na levoj obali Save.

Cilj izrade obog Urbanističkog projekta je definisanje pozicije infrastrukturne mreže i objekata potrebnih za funkcionisanje međunarodnog putničkog pristana, a planski osnov za izradu je Plan detaljne regulacije multifunkcionalnog sportsko-kulturnog sadržaja na području „Parka prijateljstva“ – Ušće, stoji u projektu.

Ističe se da novo međunarodno putničko pristanište u Beogradu nije predmet ovog Urbanističkog projekta, već su to izgradnja tri trafo stanice, rekonstrukcija postojeće staze duž leve obale Save koja će služiti kao servisna kolsko-pešačka staza u okviru vodnog zemljišta i nije namenjena javnom motornom saobraćaju."

Dakle tek treba da se pravi plan šta sve od infrastrukture treba da gradi za "novo međunarodno putničko pristanište na levoj obali Save." Sada, u okviru ovoj projekta, spominju se samo još tri trafo stanice. Pa zatim saznajemo da "izgradnja parkinga za 12 autobusa i 75 putničkih automobila" uopšte nema veze sa pristaništem nego je to posebno, kod jarbola i ušća. Parkiralište za autobuse i privatna vozila za potrebe pristaništa očigledno tek treba da se radi, i to će biti još jedno, dodatno. Neća valja penzioneri sa kruzera, koji se ionako jedva kreću, da idu peške kroz ceo prostor bivšeg parka? Pa proširivanje ulice jer kako će ti silni turistički autobusi (plus saobraćaj za potrebe silnih muzeja) da se mimoilaze? Plus Gonodola i sve ono drugo što se ovde planira. Itd, itd. Znači da se tek spremaju i da tek prave planove za ogromne radove na obali.

Odakle vam ideja da je bilo šta od toga privremeno? Lepo se kaže: "Novo međunarodno putničko pristanište u Beogradu". Tačka. Nema ni dodataka ni kvalifikacija. Expo je samo PR dimna zavesa za javnost. Nešto za šta će posle da kažu da samo objašnjava zašto je početak čitavog tog posla bio hitan, ali da nikada nisu rekli da će to posle da se ruši.
 
Poslednja izmena:
Само да се не деси да се пристаниште трајно пресели на ту обалу, а уклони са позиције код Бетон хале
 
To će verovatno na kraju i da bude. Pristanište na desnoj obali za budući rečni gradski saobraćaj i za male turističke čamce za obilazak grada sa reka, a veliko pristanite na levoj obali za kruzere. Ta dva tipa korišćenja ionako nemaju puno dodiranih tačaka. Pa zbogom levoj obali Save. Proterani smo i odatle.
 
Nema ništa od ovoga do Ekspa. Evenutalno će da naprave planirani kafić u okviru MSU i te pristane.

Par meseci pred Ekspo će da shvate da nema šanse da završe ni započeto i to će biti najopasniji period jer će biti brzanja i radova bez ikakve kontrole.

Posle Ekspa se menja vlast i novi problemi će nastati, ali barem će biti stopirano sve štetno što su ovi planirali.
 
Neko bi već sada trebao sasvim jasno da kaže i da čvrsto obeća da će biti istrage i kažnjavanja svih odgovornih, malih i velikih, za ovo što su uradili urbanizmu Beograda. Svako ko je tome doprineo. Ja zaista više ne vidim drugi način da se bar neke stvari već sada makar malo uspore. Za one koji nemaju savesti druga kočnica ne postoji.
 
Vrh