Šta je novo?

Beogradska tvrđava i park Kalemegdan

Zuma,
- mesto: potpuno promašeno, mi ovde na forumu ne odlučujemo ni o čemu.
- trenutak: definitivno prekasno, lako je biti general posle bitke.

A da bi ti se ideja ostvarila, mora da zaživi dalje od ove teme i ovog foruma.
 
Mislim da treba da budemo zadovoljni ako ono što se ovde piše bude poznato ljudima koji će se možda nekada naći u prilici da utiču na izabrano rešenje. To je dovoljno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532861#p532861:2r5ilnzv je napisao(la):
neven_k » 18 Apr 2018 10:28 pm[/url]":2r5ilnzv]Tunel nije bolje resenje od pasarele, jer niko nece pod zemlju, pogotovu tu, gde bi skupljala svakojaka prljavstina i da ne kazem sta sve jos....
Niko ne ide pod zemlju pošto to JESTE površina zemlje, bar one zemlje oko tvrđave, koja je ovde i najvažnija. A ona uz Savu je nasuta možda svega metar ili metar i po iznad toga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532861#p532861:1hs18jmi je napisao(la):
neven_k » Сре Апр 18, 2018 10:28 pm[/url]":1hs18jmi]Tunel nije bolje resenje od pasarele, jer niko nece pod zemlju, pogotovu tu, gde bi skupljala svakojaka prljavstina i da ne kazem sta sve jos....
Пацови, змије и наркомани? Мада се реално због тога што су сада ти тунели слепи, смеће, пацови, змије и наркомани ту већ скупљају. А богами скупљају се и у непосредној близини пасареле, у тунелу Бетон хале и запуштеним магацинима при њеном крају у којима нису клубови и кафићи.
 
Da je tunel osvetljen i održavan, i da se tu malo po malo šeta policija, ne bi bilo nikakvih problema.

Ne bi mi smetalo da postoji tunel tu i činjenica je da bi bio atrkativan (samo da se održava)
 
И то би био аутентичан пролаз. Генерално Тврђави фали редовније чишћење, одржавање и обезбеђење.
 
Tunel je isto druga krajnost. Pesacki prelaz je sasvim dovoljan
 
Cela priča u vezi sa pasarelom je samo neverovatno bezobrazan i brutalan pljačkaški pohod, kojim se, pritom, ruži najpoznatiji kulturno-istorijski spomenik u Srbiji. Kao što je neko rekao na forumu, tu se tačko zna koliko ko dobija... Cela skalamerija je, kao, skupa zbog rampe i lifta za one u kolicima a sa druge strane ih čekaju stepenice... rekonstrukcija staze kojom bi te osobe mogle da dođu do platoa ispod Velikih stepenica je predviđena tek za drugu fazu... do koje verovatno nikada neće ni doći jer tu ne mogu da se uzmu velike pare...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532875#p532875:2edhjz4f je napisao(la):
Igor » 18 Apr 2018 11:14 pm[/url]":2edhjz4f]Tunel je isto druga krajnost. Pesacki prelaz je sasvim dovoljan

+1 Jasno, ne radi se o autoputu.
Cak i sa uklanjanjem pruge ova pasarela sto se gradi tenutno gubi svaki smisao.
 
Upravo tako pravimo bespotrebno dugacko penjanje i spustanje vredno 2 miliona evra da bi se presla obicna ulica srednjeg opterecenja. Jos jednom sam apostrofirao iznos od 2 miliona evra posto je to jedan od posebno vaznih argumenata da se shvati besmisao cele intervencije.
 
Zar ne bi na pocetku price 1 mil evrova pasarela
Uvjek moze da se premjesti negdje drugo
 
Очигледно је доста своте отишло у нечији џеп.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532875#p532875:tqto38d0 je napisao(la):
Igor » Wed Apr 18, 2018 11:14 pm[/url]":tqto38d0]Tunel je isto druga krajnost. Pesacki prelaz je sasvim dovoljan

Slazem se Igore da je pjesacki prelaz sasvim dovoljan za kretanje pjesaka ali ne i da je "tunel druga krajnost" u odnosu na pasarelu.

1. Ovo sto Zuma govori NIJE TUNEL vec PODHODNIK DUZINE 10m. Pasarela je duga 150m
2. Pasarela kosta 2 miliona, podhodnik znatno manje
3. podhodnikom se ne narusava vizuelni identitet tvrdjave
4. podhodnikom se vraca istorijski identitet tvrdjave jer je isti prolaz postojao i ranije

Ono sto je najgore u cijeloj prici oko ove pasarele je to sto se njenom izgradnjom utvrdjuje postojanje donjogradske saobracajnice (tzv bulevar) koja je nastala nasipanjem i probijanjem bedema tvrdjave. Ta saobracajnica treba da se ukine i omoguci rekonstrukcija dijelova tvrdjave. Dok god je ona tu, ne moguce je rekonstruisati tvrdjavu. I u saobracajnom smislu ona treba da izgubi na znacaju, narocito zbog najavljenog tunela u Kamenickoj.
 
Igore, i pešački sa semaforom je treća krajnost, jer se misli samo kako će pešaci da pređu a ne misli se na to da je u pitanju još jedan semafor u ulici profila 1+1, blizu onoga koji propušta tramvaje.

Meni ovde smeta cena pasarele i najviše mi je sumnjivo što sadašnja gradska uprava odobrava sve moguće građevinske projekte bez kojih se realno i može i moglo se i do sada: ova pasarela, toplovod od Obrenovca, ove najavljene fontane komada 50+, selo Štrumpfova u Donjem gradu ("Despotov City"), uporno insistiranje na idejama "žičarskog lobija" (žičara Kalemegdan-Ušće, Delta City-Ada), jarbol od 100m, itd, itd...

Pasarela je izgleda samo još jedan od projekata "iz fioke" koji služi da se neko ugradi i da se na nečiji račun prebace pare iz gradskog budžeta. Za razliku od ostalih projekata, ovaj je imao svoj smisao kada je nastao i kada je prihvaćen, a ima ga i danas (pešački nije dobra alternativa). O estetici i uklapanju možemo da pričamo do beskonačnosti, ali ne zaboravimo da se radi o već rušenom i nedavno obnavljanom delu tvrđave koji samim tim više nije autentičan ("pa šta" - "pa ništa", samo da se nel ažemo, to nije ono što je bilo) i koji je i ovako ne može u celosti rekonstuisati da bi izgledao kako je nekad izgledao. Nemojmo da preterujemo, naša tvrđava nije ni rimski Forum ni Akropolj. Ovim dobijamo jednu novu funkciju i novu vrednost, samo treba usmeriti ljude na taj pravac.
 
Семафор није крајност него реалност. Овај материјал и паре боље да су искористили негде на Ибарској или Зрењанинцу да поставе више пасарела које су сигурно потребније. Овде на датој локацији нити мање железничког саобраћаја, нити неког великог друмског саобраћаја нити великог броја пешака који би прелазили преко па да семафор представља неки проблем, загушење. Ако може семафор у продужетку Кнез Михаилове где је највећи и најмасовнији прилив посетилаца Калемегдана, могао је и овде доле. Ово је најбеспотребније бацање пара, сама тврђава има гомилу репрезентативних објеката који вапе за било каквим интервенцијама. Мене је срамота оних скела по најлепшим капијама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532875#p532875:33urjcko je napisao(la):
Igor » 18 Apr 2018 11:14 pm[/url]":33urjcko]Tunel je isto druga krajnost. Pesacki prelaz je sasvim dovoljan
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532880#p532880:33urjcko je napisao(la):
Igor » 18 Apr 2018 11:32 pm[/url]":33urjcko]Upravo tako pravimo bespotrebno dugacko penjanje i spustanje vredno 2 miliona evra da bi se presla obicna ulica srednjeg opterecenja. Jos jednom sam apostrofirao iznos od 2 miliona evra posto je to jedan od posebno vaznih argumenata da se shvati besmisao cele intervencije.
Ako se malo resetujemo i problem vratimo na njegove osnove, očigledno je da rešavamo problem prepreke koju predstavlja ulica oko Kalemegdana. Što znači da PRE SVEGA DRUGOG treba pešački povezati dve strane te ulice. Što dalje znači povezati šetalište uz reku sa OVIM starim putem kroz Donji grad i njegove kapije.

file.php


TO je prvi i najvažniji zadatak. A dalje penjanje na Kalemegdanski greben bi trebala da bude tek jedna od više mogućnosti koje pešak ima kad se nađe na drugoj strani prepreke koju rešavamo. Pa nije za sve korisno što pešaka pasarela ostavlja "u brdu", unutar visokih zidina, prlično iznad izrazito neravnog, klizavog i neugodnog kamenog ulaza u ograđene stepenice. Dakle, ako je veza sa zemljištem sa druge strane puta osnovni zadatak ovog projekta, a jeste, onda nije samo bez bez veze bacati 2 miliona evra da bi se čovek prvo penjao na vrh Beton hale, što ljudima u godinama nije tako lako, samo da bi se odmah zatim spuštao, nego je bez veze i penjati se na nasip puta samo da bi se sa njegove druge strane silazilo još više od toga. Na sledećoj slici vidite visinsku razliku šetališta pored reke i kasnijeg dodatog nasipa na kome je put. Desno vidite i stepenice. Zašto jednostavno ne bi prošli pravo kroz put i malo naniže, između ranije postojećih bedema na istorijski makadamski put kroz Donji Grad i njegove kapije? Pa ONDA, ko hoće da se penje dalje, na greben, neka se penje. Ako je ovo prvo bacanje para, ovo drugo je nebezbedno, nepotrebni fizički napor i nepotrebno maltretiranje turista i pešaka. Jedino rešenje koje je i dovoljno jeftino, i bezbedno, i fizički lako, i istorijski opravdano, je običan prolaz KROZ put gde automobili idu iznad pešaka. Što trenutni nivoi zemljišta omogućuju da se izvede brzo i lako. A ne obrnuto. To je za početak konceptualno pogrešno, pa onda i na sve druge načine.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532962#p532962 je napisao(la):
...Ако може семафор у продужетку Кнез Михаилове где је највећи и најмасовнији прилив посетилаца Калемегдана, могао је и овде доле. ....

"Ako=onda" je više nego problematičan način zaključivanja.
Pa upravo saobraćaj koji ide oko Kalemegdana je dobrim delom generisan - zaobilaženjem tih semafora u Pariskoj i Tadeuša Košćuška.
I sada kao treba da se postavi novi i to u ukici koja je uža od Pariske.

Zumina ideja o mestu za tunel je dobra, ali - kasno nastala i iznešena na pogrešnom mestu.
 
Али у Париској има један семафор, у булевару Војводе Бојовића више од једног.
 
Prvo, ima dva semafora u Pariskoj (ne računajući onaj na ćošku sa Karađorđevom), A u Tadeuša Košćuška ima još dva (ne računajući onaj kod Dušanove).
U Bulevaru vojvode Bojovića ima tri, ne računajući iste oce zajedničke na početku i kraju.
A drugo, samo nabrajanje komada semafora je bespredmetno, zato što još jedan može samo da stvori poroblem, pogotovo na uskom grlu koje je profila 1+1 i meoma blizu drugom semaforu i ukrštanju sa prugom.
Ne razumem koko to niko ne uviđa, ili ne želi da razmišlja o tome nego samo "pešački, pa pešački".

Može samo "ispod" ili "iznad".
Sticajem okolnosti je usvojeno da se ide "iznad", dobar predlog za "ispod" je došao kasno i iznet je na pogrešnom mestu.
 
Ја се надам да ће се обим саобраћаја у булевару Војводе Бојовића смањити завршетком УМП, СМТ и тунелом Деспота Стефана-Савамала. Такође би и тунел у Париској доста помогао, можда и највише. Треба гледати и планирати дугорочно. Ова пасарела није била ни најмање потребна, има по Београду гомила локација где би више користила.
Што се тиче пешачког, он би био уз трамвајску пругу где већ постоји семафор, тако да не би значајно утицао на оптерећење булевара застојима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533039#p533039:2rjawnhf je napisao(la):
relja » 19 Apr 2018 02:48 pm[/url]":2rjawnhf]
Zumina ideja o mestu za tunel je dobra, ali - kasno nastala i iznešena na pogrešnom mestu.
Ako ćemo o redosledu, Došljak je napisao prvu poruku sa idejom da se iskoriste tuneli još 27. Januara 2016., a ja sam napravio opširnu foto reportažu o tunelima i izneo detaljan predlog još 23. Marta 2016. u okviru jedne starije, duže i sveobuhvatnije serije poruka koja se bavila raznim mogućnostima za lako savlađivanje visinske razlike između obale i tvrđave. Ovde je link.

http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic. ... 25#p377510

Pa je predlog u svom osnovnom obliku iznet na vreme. To što neko ima više koristi od drugačijih rešenja je nešto sasvim drugo. Ali zakasnili nismo.
 
+ za Add On, moram da probam.

Ideja o postojećim prolazima je verovatno svakome jednom prilikom pala na pamet, ali dok je pruga tu, oni su neupotrebljivi... a i ovakvi kakvi su, uski su. Ovo u produžetku rova bi bilo najelegentnije rešenje... ali posto se pruga uklanja maltene na divlje, ništa tu ne može da se isplanira.

Došljak, o toj poziciji pešačkog kod pruge smo davno diskutovali. Loše mesto za pešake i turiste, a koliko ja znam (možda i grešim) sada se taj semafor pali samo kada nailazi tramvaj.
 
Зашто је лоше место за туристе? Ту могу да стигну право од пристаништа, само треба уредити тротоар и са те стране. Семафор би могао да се наштелује да ради и на тастер, као што ради онај код куле Небојше. Све то би мање коштало од ове пасареле. Eво је и путања од пристаништа туристичких бродова до трамвајске пруге. Генерално цео тај потез од булевара Војводе Бојовића дуж Бетон хале, па на крову Бетон хале све до окретнице трамваја и Капетаније треба да се уреди. Треба иселити оне бараке и бензинску пумпу, ту би могао леп плато да се уреди. Ево је и путања. https://www.google.rs/maps/dir/44.81753 ... m2!4m1!3e2
 
Pa nije "samo" to, a ni to nije "samo".
Taj put koji su ucrtao do semafora je potpuno bez veze, bez uvrede.
A i kada bi se i napravio taj pešački i prilaz sa strane reke, treba urediti i stazu sa trane tvrđave... a koja je sada širine kozije staze zato što se nalazi uklještena između padine i bankine ulice.
Preuska je. Znam, išao sam tuda. I onda opet dolazimo do potrebe za obimnim radovima: ili potkopavati brdo i praviti potporni zid, ili izmeštati ulicu (pre toga rušiti barake i pumpu... to valjda svi podržavamo) i praviti nov trotoar... ali sve to traži i vremena i novca.
Ovaj problem je jednostavan samo na prvi pogled. Pasarela, šta god mnogi mislili o njoj, omogućava kretanje pešaka, biciklista i posetilaca u sadašnjem vremenu.
 
Vrh