Šta je novo?

Benzinske pumpe u centru

Hvala.
Nemam neka očekivanja, pumpa je pumpa, pare su pare, ali mislim da će i ta "za autoput" bolje izgledati od Dejtonke.

Ono što mene zanima je da li će se rekonstruisati i izlaz sa pumpe, da li će biti dozvoljeno isključiti se ka Brankovom mostu, tj da li će to biti i jasno i nedvosmisleno obeleženo (na ovim snimcima horizontalna i vertikalna signalizacija nisu baš usklađene)?

https://www.google.rs/maps/@44.8142922, ... 6656?hl=sr

https://www.google.rs/maps/@44.813851,2 ... 6656?hl=sr
 
Реља, што каже Директорна, како ти је то/ово промакло, ти барем исто редовно и ревносно пратиш све, што је јако добро. На темама "Разни пројекти" и "Разне реконструкције" се налази о бензинској пумпи ткз. дејтонка. С обзиром да сам прво чуо/сазнао да ће та пумпа и даље бити са НИС знаком, је био и мој одговор и дати примери пумпи Змај 1 и 2:

"Разни пројкти":
viewtopic.php?f=21&t=546&start=3175#p347938
viewtopic.php?f=21&t=546&start=3175#p348519

"Разне реконструкције":
viewtopic.php?f=23&t=1755&start=275#p348206


Пошто ће ова пумпа ипак бити са знаком Гаспрома, пумпа ће бити слична овој на Панчевачком путу, значи исто као НИС-ове Змај 1 и 2, са правим (а не косим) улажењем код аутомата за точење.

https://www.google.rs/maps/@44.8411974, ... !1e1?hl=sr

https://www.google.rs/maps/@44.8415309, ... !1e1?hl=sr

То је сад тај нови начин градње пумпи, скоро свуда по Европи, наравно ако се има довољно простора за тако нешто. Да ли ће овај део где је продавница, бар-кафана и наплата, бити у продужетку аутомата, то се још не зна (знаће се кад поставе таблу). Можда тај део буде и са стране.

Што се излаза ка Бранковом мосту тиче, он би морао да остане, џаба га било ако би се ишло около кроз Старо сајмиште.
 
Hvala Gago. Tek juče sam primetio da je nema, kada sam video da je zatvoren Bulevar Mihajla Pupina u smeru ka mostu, između rasrsknica sa Milentija Popovića i Nikole Tesle.

A to za izlaz ka mostu mi nije jasno - strelice na vertikalnoj signalizaciji pokazuju da se sme samo ka Vladimira Popovića, a na horizontalnoj samo strelica u desnoj traci to pokazuje, u levoj ne, dok postoji isprekidana kod razdelnog ostrva raskrsnice....

Pitao sam pumpadžije, nekoliko puta, da li se sme pravo na most, rekli su - ne.
 
Кад год сам ту точио гориво, и док је била Југопетрол, па НИС црвена, па НИС плава, увек сам туда пролазио за правац Бранковог моста, чак шта више пролазио и поред милиције/полиције.
 
Ti si, Gago, uvek bio huligan :shock:

dejtonka.jpg
 
Ja sam pitao zbog neusglašene signalizacije i apsolutno mi je jasno da ljudi ipak izlaze levo na most.

I nema ni jednog razloga zašto bi to bilo zabranjeno, štaviše, suludo je pogotovo nakon što je zabranjeno skretanje sa Zemunskog puta levo na Sajmište i dalje na Brankov most...
 
"Dejtonka" nestala kao i Jugoslavija!
J. NOVAKOVIĆ | 21. septembar 2015. 13:30 | Komentara: 8

Arhitekta Mario Jobst za "Novosti" govori o srušenoj pumpi kod "Hajata" koju je svojevremeno projektovao. Bila je simbol Beograda, ali i nekadašnje države

gaspromnjeft_620x0.jpg


PRAŠINA" koju je podiglo nedavno rušenje pumpe "Dejtonka" na Novom Beogradu zbog rekonstrukcije ne jenjava. Sa mušterija se prenela i na njenog "oca", arhitektu Marija Jobsta koji ne može da prežali "svoje dete", jedan od simbola Beograda, a nekada i Jugoslavije.

- Tako su nestajali i funkcioneri sa slike sa Staljinom, kada bi postali nepoželjni - malo u šali, malo od zbilje govori Jobst. - Najpre su crvenu konstrukciju pumpe prefarbali u teget i onda je postala maltene nevidljiva.

A, prvobitna boja i oblik pomenutog objekta imali su svoju svrhu, prema rečima našeg sagovornika. On ističe i da se inspiracija za njihovo rađanje i danas nalazi u samom logu kompanije NIS.

- Taj crveni znak kada se "razvuče" i spoji sa još nekoliko istih predstavlja talasastu konstrukciju koju su sravnili sa zemljom - priča Jobst, koji se i prethodnoj vlasti požalio, ali nije nikada dobio odgovor. - Nisu me pozvali ni da me pitaju odakle mi ideja. A crvena je takozvana "stani pogled" boja koja zadržava pažnju prolaznika.

Kao jedna od građevina Jugoslavije "pozirala" je na izložbi Centralne i Centralno-istočne Evrope 1997. godine.

ZAVOD JE NIJE ZAŠTITIO
ZAVOD za zaštitu spomenika grada Beograda je o "Dejtonki" rekao da je "jedno od značajnih ostvarenja savremene arhitekture Beograda". Doduše to je bilo 2011. godine. Sada je drugi direktor... - sa uzdahom će Jobst.

- Ne ruši se unikat zbog konfekcije. Sada će se verovatno stopiti sa drugim pumpama - kaže Jobst.

Svojevremeno su o "Dejtonki" pisali predsednik Akademije arhitekture Mihajlo Mitrović, Dijana Marić, istoričar umetnosti i arhitekta Zoran Manević. A naslovi su glasili: "Dopadljivi portal velikog bulevara", "Zatalasana panorama grada", "Delo koje otvara evropske perspektive"...

OSMIŠLjAVAO BLOKOVE, JAT, EDB

MARIO Jobst, član Akademije arhitekture Srbije i Asocijacije srpskih arhitekata, osim pomenute pumpe i većeg broja zgrada u blokovima 7a, 8, 12 i 29, osmislio je izgled objektima uprava preduzeća JAT i EDB. Posebno se izdvaja četvrt Savograd koju je radio sa Miodragom Tripkovićem.

DEVEDESETE

MARIO Jobst, arhitekta "Dejtonke", priseća se da su pumpe devedesetih godina prošlog veka predstavljale "prvu stanicu" njemu i kolegama.

- Bile su poslednja nada da nešto isprojektujemo i da se to sprovede u delo.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ugoslavija
 
Jel se seca neko ovih starih NIS-ovih pumpi dok je bio moto Nis Jugopetrol-vene ove zemlje? Ja naleteh na jednu pa sam morao da se slikam :)

12032979_1655538148036114_7325385363441784128_n.jpg
 
Obnovljena benzinska stanica i park: Novi sjaj Autokomande
Jovana Mirković | 24. 09. 2015. - 12:18h | Foto: Marko Metlaš | Komentara: 0

Modernizovana NIS Petrol benzinska stanica i uređen park na Autokomandi svečano su otvoreni juče na Trgu oslobođenja.

Do kraja godine još

šest pumpi

- Čestitam Beograđanima na novoj benzinskoj stanici. Ovde ih očekuju proizvodi i usluge visokog kvaliteta jer mi stalno radimo na poboljšanju naše ponude. Takođe, našim potrošačima ćemo i na ovoj benzinskoj stanici ponuditi naftne derivate evro 5 standarda iz naše Rafinerije nafte u Pančevu. Želim da kažem da je ovo četvrta benzinska stanica koju smo otvorili u Beogradu od početka ove godine, a do kraja godine planiramo da pustimo u rad jos šest benzinskih stanica na teritoriji glavnog grada - kazao je Aleksej Černikov, direktor Bloka Promet u NIS-u

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/592916 ... utokomande
 
Nemoj bacati pare na oktana. On nema veću kalorijsku vrednost od 95. Ima samo veću otpornost na samodetonacije.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Meni auto bolje i lepše ide sa 98-icom nego 95-icom. I u inostranstvu sam probao oba, čak i neki sa 100 oktana i primećivao sam razliku.
Meni dosta.

Poslato sa telefona
 
Placebo. Potraži u YouTube fifth gear video kad testiraju razne vrste goriva i videćeš da je sve isto, osim ako voziš subaru wrx sti

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Dal je isto moze samo da ti kaze informacija sa `knock sensor`

To sto se svi pale na varijantu `bolje ide i manje trosi` je posledica zivljenja u Srbiji, ali razlike svakako ima.
Ona se najvise ogleda u dugotrajnosti motora, mnogo vise nego u bilo cemu drugom.
Prerana ili prekasna detonacija, kao i naknadna detonacija... smrt za motor sa unutrasnjim sagorevanjem.

u samoj voznji moze se ogledati finijim i mirnijim radom i lepsim ubrzavanjem.
 
Moj "placebo" se ogleda upravo u mirnijem radu i lepšem ubrzavanju.
I u uputstvu mi piše da je bolje za motor da se koristi BMB98, a nisam stručnjak pa jednostavno pratim uputstvo.

Poslato sa telefona
 
laki72":313mzij8 je napisao(la):
Dal je isto moze samo da ti kaze informacija sa `knock sensor`

To sto se svi pale na varijantu `bolje ide i manje trosi` je posledica zivljenja u Srbiji, ali razlike svakako ima.
Ona se najvise ogleda u dugotrajnosti motora, mnogo vise nego u bilo cemu drugom.
Prerana ili prekasna detonacija, kao i naknadna detonacija... smrt za motor sa unutrasnjim sagorevanjem.

u samoj voznji moze se ogledati finijim i mirnijim radom i lepsim ubrzavanjem.
Лаки, само кажи једноставно "давач (сензор) детонације", а за остало си у праву.

Давач детонације на неки начин, народски речено, ослушкује вибрације које настају експлозијом смеше горива у цилиндрима. Поред овог давача у комбинацији са њим, битан је и давач (сензор) положаја радилице мотора, и помоћу њега се тачно одређује у ком тренутку и цилиндру долази до погрешног временског паљења смеше горива.
Кад је "давач (сензор) детонације" у проблему (кад не ради правилно), потрошња је и до 30% већа !

На потрошњу горива утиче и неправилан рад ткз. ламбда сонде тј. давач (сензор) горива. Раније због квалитета горива, код нас су најчешће страдали давачи (сензори) горива- ламбда сонде, сад много мање.


Кад већ Милисав спомену Субару Импрецу WRX STi тј. сад само Субару WRX STi, ево га "давач (сензор) детонације" (Klopfsensor - на немачком) за тај аутомобил:
 
Gago, Lambda sonda ne kontroliše direktno kvalitet goriva već prisustvo kiseonika u izduvnim gasovima i tako posredno kvalitet sagorevanja u cilindru, što ECU (motorni računar) posle koriguje na više načina.
Dalje, Za Astroduleta i ostale koje interesuje. Sam oktanski broj zapravo govori samo o kvalitetu goriva u osnosu na sklonost ka samozapaljenju (detonaciji) u poređenju sa svojstvima oktana. Naravno u slučaju da je gorivo kvalitetnije (manje sklono detonaciji) ECU može sipati više goriva u cilindar pri svakom ciklusu, bolje iskoristiti postojeći kiseonik i tako osloboditi više energije. Efikasnije sagorevanje = više snage i obrtnog momenta a samim tim i manja potrošnja pri istom stilu vožnje.
Međutim, ovo testiranje koje je vršio Top Gear zapravo govori da se pri upotrebi viskokoseriskih agregata ulaganje u "kvalitetnije gorivo" korisniku ne isplati zato što je dobitak vezan za inicijalnu efikasnost tog agregata. Većina visokoseriskih agregata je projektovana za maksimalnu pouzdanost u odnosu na troškove ekspoatacije i kod njih je prostor za pobojšanje pervormansi boljim gorivom mali. Međutim kada su agregati visokih pervormansi u pitanju razlika postaje osetljivia.

No, sve je ovo jedan ogroman OFFTOPIC, za koji se izvinjavam Moderatorima.
 
Vrh