Šta je novo?

Balkanska ulica

Oвде је дрворед изостављен нажалост због паркинг места. А све ове старе уске улице, и по Старом граду, и по Савском венцу, и по Врачару би најхуманије било ослободити од паркинг места изградњом јавних гаража. А има простора за исте, поготову ту на потезу од Карађорђеве и Гаврила Принципа уз Балканску и Ломину има доста неугледних уџерица, барака али и празних плацева. Само треба имати памети и дати паре за праву ствар.
 
Балканска може да добије на значају не само препородом занатских радњи него потпуним уређењем које подразумева да постане пешачка улица, са дрвећем и жардињерама са разноврсним растињем и раније наведеним препородом кућа, излога и уличног мобилијара у складу са временом настанка већине кућа. Наравно да би једна трака улице била намењена доставним и возилима посебних потреба.
 
Da li ima izgleda da ce uopste raditi onaj "urbani dzep" gde je ranije bila cuvena trafika?
 
Ako ne propišu izgled izlog, onda ova rekonstrukcija nema smisla.

Svi stari zanati bi morali da imaju one stare retro table (kao Bombondžija), a ovi novokomponovani, što lepe nalepnice na izloge bi time samo ispali smešni i shvatili bi da su izvor podsmeha.

Ne vidim problem da Grad propiše neke standarde za izloge u ovakvim ulicama.
 
Да се угледају на Суботицу по том питању. Неки локли у граду толико одударају од зграда у чијим приземљима се налазе.
 
Nisam od onih koji insistiraju na drvoredu u svakoj ulici, ali što više gledam zaista sve više mislim da su mogli da žrtvuju jednu nišu za parkiranje i postave drvorede. Makar na jednoj strani.

Na prethodnim stranama kačiše ljudi i predloge rešenja koja ne uzimaju toliko prostora kao ''klasične'' drvored-baštice, a opet oplemenjuju okolinu.
A ovoj ulici bi zelenilo dobro došlo jer čak i da se renovira kao Luvr, uvek će taj deo izgledati kao neki turski sokak. Tako da mu zelenilo ništa ne bi škodilo. Naprotiv.
 
Jedno parking mesto je otprilike jedno drvo. Mogli su na svakih par mesta da uvuku kolovoz i naprave mesto za drvo, parking za bicikl ili klupu.

Nešto na ovu bečku foru

vienna-austria-august-2016-many-road-signs-of-parking-forbidden-on-vienna-city-street-with-old-buildings-including-stephansdom-st-stephens-cathedral_rtj-skes_thumbnail-full01.png
 
Pa da. Prostora ima. I biće još više kako se po centru naprave nove garaže i usvoje nove politike pa se ljudi malo više priviknu na ceo taj koncept i smanji broj uličnih PM.

Jedino prihvatam ako ima neka tehnička prepreka u pogledu samih drvoreda. U smislu kakav mora da bude drvored pod ovakvim nagibom, kako mu prići, koje drveće sme da se sadi da ne bi dizalo kolovoz pa i okolne objekte. Mislim zaista se ne razumem u to, tako da nemam ni predstavu koji sve tu faktori mogu da postoje. Znam eto da dosta ulica u Beogradu pod nagibom nema drvored. Tako ada kapiram da ima tu nešto.

Ali opet šta ga znam, u krajnjem slučaju mogli su da stave tako na sporadični mestima kao što kažeš. Ili dva manja drvca na dnu, dva na raksrsnici sa Lominom i mooooožda dva na raskrsnici sa Kraljice Natalije. Na početku Lomine bi tako lepo leglo jedno veće drvo, tamo ispred one visoke moderne zgrade gde je sad trafika sa sve zapišanim i propalim asfaltom iza... :roll:
 
Није само Балканска била и остала без дрвореда. Цела падина према Сави, некад село Савамала, иако је због тешког моторног саобраћаја била увек загађена, има већину улица без дрвореда, Карађорђева цела сем у деловима са вртним површинама, Принципова, Југ Богданова, Црногорска, Вука Караџића, Херцеговачка, Крсмановићева...Неко би требало да седне и направи план постављања дрвореда и малих природних целина за тај део Београда.

Улице између Душанове и Васине су стрме , па имају дрвореде, то није никаква препрека. Препреке су у нечем или неком другом.
 
Znam, i ja sam se odmah setio ulica između Vasine i Dušanove. Ali mislim da je donji deo Balkanske strmiji čak i od najstrmijeg dela padine Vasina-Dušanova. Možda to ima neke veze. Kažem, ne razumem se pa razmatram sve mogućnosti. Ako zaista postoje neka tehnička ograničenja za drvored u Balkanskoj onda mogu da razumem. Ali ako su samo lenji onda stvarno bezveze.
 
Pogledajte samo Gučevsku ulicu , pod kojim je ona nagibom , pa opet ima sa jedne strane posađena stabla lešnika , i tako već decenijama. A stabla , ako ima metar da su udaljena od ograda kuća , a uz sam kolovoz su.
 
Na postojećem trotoaru nema mesta za drvored.

Jedino su mogli da ga uklope sa parking mestima, ali jedno parking mesto mesečno donosi oko 100e čiste love Gradu (gruba računica iz glave), pa vi sad vidite
 
У зони испод паркинг места иде топловод, колико се сећам.
 
I to je sad kao prepreka za drvored? Pa u već pomenutoj Gučevskoj , upravo imamo takav slučaj , drveće tik pored toplovoda.
 
Ko je rekao da je Gučevska pametno projektovana?
 
A ko je rekao da ne može da funkcioniše ovo što sam naveo kao primer?
 
Reko bih da je stf u pravu. Očigledno ima par uslova koji se moraju ispoštovati za drvorede, a toplovod je izgleda jedan od njih. Mislim očigledno je, čak i da su skorašnje vlasti Beograda aljkave i lenje, sumnjam da bi one prethodne stavljale drvorede sa relativno malo (kratko) sunca kao što je npr Dobračina... a izostavili jednu Balkansku koja je usled svoje pozicije, kao i niskih objekata, leti baš na udaru sunca. Isto važi i za neke druge ulice.

Tako da očigledno tu ima nekih kriterijuma. Kapiram da se gleda i to da li može cisterna lako da priđe, ili ako treba da se vadi drvo, da li je to praktično, jer nije baš svejedno kad dizalica treba da se podupire na takvim nagibima i još da diže takve terete.

Mislim ako ima neko ko se razume u sve to, voleo bih da čujem. Pogotovu što sam i sam imao ideju za par ulica sa blagim nagibom kojima bi drvored lepo legao a nikad nisam znao da li postoje neki uslovi za to i kako se o tome odlučuje.

P.S.
Inače iako verujem da ovo nije pravilno projektovano, moram da kažem da mi je ova Gučevska ovako uvek delovala jako simpatično. :) https://goo.gl/maps/cVgY493czUk Istovremeno kao neka stara tesna ulica, a opet nekako napakovana da eto kobajagi ima i kolovoz, i drvored i kao neki trotoar. Simpatično je.
 
Постоји читав низ улица у којима из техничких разлога не може да се посади дрворед у постојећој регулацији. Углавном су у питању подземне инсталације. Зато се у некима постављају надземне жардињере, где ширина тротоара дозвољава.

Реконструкција Балканске се ради у постојећој регулацији, што значи да остаје све на својој позицији, само замењено новим. Када се ради препројектовање онда је могуће убацити дрвореде али то захтева прерасподелу мреже подземних инсталација. По мени лично, Балканска је требала бити препројектована, укинута једна страна паркинг места, проширени ротоари и засађен дрворед. Штета је што то није урађено.
 
Šteta za nas , ne i za njih , jer ne gledamo istim očima na celu stvar.
 
I meni se čini da je Stf-ov predlog sa širenjem nauštrb jedne parking trake najbolji, uz drvored naravno. Druga strana da ostane parking i to bi bilo ok uz izgradnju garaža. Nije mi Balkanska za pešačku, malo se preteruje sa širenjem pešačkih zona u gradu lošeg urbanizma i javnog prevoza. Ova šansa kao i mnoge druge ostade propuštena...
Možda ovi što rade sa telefonima a većina su u Balkanskoj da stave natpis Ajfondžija... :D
 
Vrh