Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

fora je sto sa malom decom, ako ne ides kolicima, onda ides putem, i ono deca ko deca, za cas mogu da se otrgnu.
ja sam u fazonu od sada, ako kod mene vidim parkirano na pesackom, skidam tablice i bacam u obliznji kontejner. dok me oni navataju, vucic ce pasti
 
Pa to, čak i kad je starije opet nisi siguran, evo skorašnja vest


Ne staje više niko na pešačkom, čak i daju gas da te obidju. Velika većina vozača, oni koji su kupili vozačke pa i oni koji nisu, misle da je pešak dužan da ih propusti na pešačkom. Eh kako bi kazne letele za ovo. Ako ništa bar bih ga odrao od tužbe pa da se puši, mada badava i tužba ako neko nastrada što nije redak slučaj. I to baš gledam, apsolutno niko ili bar velika većina i ne vidi pešački kao pešački jer eto - sve je to kolovoz, znači kola, apsolutno većina niti uspori niti te propusti, a u tome pomažu i parkirani automobili jer i ne vidiš nečiju nameru da predje ulicu.
 
Pa to, čak i kad je starije opet nisi siguran, evo skorašnja vest


Ne staje više niko na pešačkom, čak i daju gas da te obidju. Velika većina vozača, oni koji su kupili vozačke pa i oni koji nisu, misle da je pešak dužan da ih propusti na pešačkom. Eh kako bi kazne letele za ovo. Ako ništa bar bih ga odrao od tužbe pa da se puši, mada badava i tužba ako neko nastrada što nije redak slučaj. I to baš gledam, apsolutno niko ili bar velika većina i ne vidi pešački kao pešački jer eto - sve je to kolovoz, znači kola, apsolutno većina niti uspori niti te propusti, a u tome pomažu i parkirani automobili jer i ne vidiš nečiju nameru da predje ulicu.
Ovo za dodavanje gasa i obilaženje pešaka dok treperi u vazduhu da si smetnja bahatom vozaču je jedna velika istina. Iako sigurno ima mnogo gorih po gradu, izdvojio bih raskrsnicu BZĐ-Tošin bunar, vozila koja silaze iz pravca 11. aprila i skreću levo u Tošin bunar se doslovno nabijaju u pešake koji prelaze. Podjednako jeziva situacija je na ne toliko prometnoj raskrsnici za pešake BZĐ-Studentska. Vozila koja skreću u Studentsku i vozači GSP-a se nabijaju u jasno vidljive pešake, ili još bolje, ne dozvoljavaju i da prođu na njihovo zeleno. Ništa manje opasno nije kada šetaš trotoarom kroz BZĐ na strani kod Arene, tatini sinovi voze reli trke i skreću u međublokovske saobraćajnice bez imalo zaustavljanja i gledanja da li neko od pešaka prolazi. Pre 4 godine mi se desilo na raskrsnici 29. novembra-Mitropolita Petra gde skreće 27E da me je vozač koji je imao uslovno zeleno POKUPIO tako da sam završio na haubi jer je dao gas da skrene desno nakon što sam se uverio da je bezbedno. Ništa manje mi nisu jezivi ljudi koji prelaze sami ili sa decom na očigledno crveno i to sporo, nonšalantno, sa rukama u džepovima i posle kad im neko nešto dobaci, krenu da urlaju, da se svađaju uz najodvratnije psovke pred tom istom decom, jer su oni Bogom dani. I posle se ljudi čude zašto se samo Srbi zahvaljuju kad ih neko pusti na njihovo zeleno, možda jer je dovoljno jedno trumatično iskustvo da se više nigde ne osećaš sigurno
 
Odavno sam prestao da prelazim na pešačkom na kom nema semafora. Pređem van prelaza kad vidim da nema ničega. Šta vredi što će neko da me pusti, kad će morončina iz druge trake da se zaleti. Pisao sam već o tome. Juče je bila takva situacija, gledao sam iz kola u suprotnom smeru kako debilčina zamalo da zgazi pešake na pešačkom. Ja ne znam o čemu razmišljaju ti id***, jel neko u traci pored stao na pešački iz zezanja? Ne da bih oduzimao dozvole za to, nego nikad više ne bi imali pravo da polažu.
 
Da, uslovno zeleno je poseban krug pakla, tu je najbolje ne prelaziti ulicu jer je velika verovatnoća da će neko da te pokupi i to velikom brzinom. Opet, oni vide da je to njima zeleno i da si ti dužan da ih propustiš. Pravila su retko kome urezana u sećanje.

Još mi u sećanju ostala npr Švedska gde se strogo poštuju pravila, čak nema ni trubljenja jer se smatra nekulturno ali isto tako imaš kazne i za vozače i za pešake, pisao sam već. Tipa ako pešak hoće da predje van pešačkog dužan je da te propusti, ako staneš da ga propustiš rizikuješ kaznu jer si naveo pešaka na prelazak i potencijalno ugrozio bezbednost, dakle mora da predje kada nema saobraćaja, a i pešaku kaznu zbog prelaska van pešačkog kada nema uslova za to. Isto tako ne dao ti Bog da se parkiraš na pešačkom, a ni da ga ne propustiš kada on ima prvenstvo. Kazne jbg, kako za vozače tako i za pešake, niko se nije naučen rodio.

Eto situacija od letos, šetam sa klincem u Kneza Miloša i stajem na crveno za pešake tamo kod ambasade čini mi se kod Durmitorske gde je onaj parking sa rampom i stoji policajac pored i smeška se, prilazi nam i kaže "predjite slobodno". Čovek mislio da smo zbog njega stali. Reko ne prelazimo na crveno svetlo. On me pogleda i kao aha i ode.
 
Poslednja izmena:
Pravilo je da pešak ima prednost i kada skrećeš na uslovno zeleno desno, pešaci prelaze, jer je obično i njima zeleno. Ušlo mi je u naviku da na to pazim. Mada ja gledam i kada sam pešak, iako mi je zeleno, nikada se ne vodim time: ,,Ja imam prednost". Prelazim kada se ja uverim da je bezbedno. Tako i druge, koji hoće da čuju, savetujem. Poznavao sam nekoliko dobrih ljudi koji su imali prednost, a koji su sada na groblju. Nisu opasnost samo nasilnički, drogirani, pijani i slično vozači. Svakakvi su i vozači i pešaci...Ovaj duguje pare, onaj se posvađao sa ženom, ovaj dobio otkaz, onom dete bolesno,..Problem se desi kada nijedan od aktera nečega lošeg nije vodio računa. Ako vodi bar jedan, neće doći do problema, jer, taj ko je bio priseban, će izbeći ovog drugog koji je bio ,,odsutan".
 
Poslednja izmena:
fora je sto sa malom decom, ako ne ides kolicima, onda ides putem, i ono deca ko deca, za cas mogu da se otrgnu.
ja sam u fazonu od sada, ako kod mene vidim parkirano na pesackom, skidam tablice i bacam u obliznji kontejner. dok me oni navataju, vucic ce pasti
Pa sad….ozbiljno je opasno sto ne postoje trotoari..i sto svi idu ulicom,o tome stvarno niko ne vodi računa ni za mlade a kamoli za stare,šta im je tesko da kupe cunjeve i da se svi po ugradjuju ,vervoatno opet Srbi nmg se dogovore u odborima
 
Teško, a i sve češće čujem to "nema veze ako imaš prednost, groblje ti ne znači ništa" što samo daje vetar u ledja bahatim vozačima, odvratno. Seo si u auto, u mašinu za ubijanje, ako nisi sposoban da voziš koristi taxi ili javni prevoz, tačka. Na saobraćaj mora da se pazi i da se vodi računa, a da se ograničenja poštuju do mnogih nesreća ne bi ni dolazilo. Pa čak i da zanemarimo ograničenja, ako si seo u oružje za ubijanje onda moraš da budeš svestan. Dešava nam se svima da budemo odsutni, zato moramo svi da pazimo, a ponajviše vozači jer su kao što sam spomenuo u mašini za ubijanje od dve tone. Da ima kazni lako bi se svi naučili ko ima prednost ali pošto nema onda jbg četvore oči. Pešaku je ZELENO, da ima pravde i kazni nema šta on da pazi, kao što i vozače zabole da paze kad im je zeleno svetlo. Drugo, kako da znamo ko je bio priseban, a ko odsutan, ne pije vodu ta priča.
Pravilo je da pešak ima prednost i kada skrećeš na uslovno zeleno desno, pešaci prelaze, jer je obično i njima zeleno. Ušlo mi je u naviku da na to pazim. Mada ja gledam i kada sam pešak, iako mi je zeleno, nikada se ne vodim time: ,,Ja imam prednost". Prelazim kada se ja uverim da je bezbedno. Tako i druge, koji hoće da čuju, savetujem. Poznavao sam nekoliko dobrih ljudi koji su imali prednost, a koji su sada na groblju. Nisu opasnost samo nasilnički, drogirani, pijani i slično vozači. Svakakvi su i vozači i pešaci...Ovaj duguje pare, onaj se posvađao sa ženom, ovaj dobio otkaz, onom dete bolesno,..Problem se desi kada nijedan od aktera nečega lošeg nije vodio računa. Ako vodi bar jedan, neće doći do problema, jer, taj ko je bio priseban, će izbeći ovog drugog koji je bio ,,odsutan".


Svuda kamere pa onda lepo svima kazne i tebi što iz trake za pravo skrećeš levo i tebi što nisi propustio autobus sa stajališta i tebi što nisi propustio pešaka i tebi što prelaziš ulicu na crveno svetlo...
 
Svuda kamere pa onda lepo svima kazne i tebi što iz trake za pravo skrećeš levo i tebi što nisi propustio autobus sa stajališta i tebi što nisi propustio pešaka i tebi što prelaziš ulicu na crveno svetlo...

Podržavam svaku težnju za primenu zakona i da on jednako važi za sve. A jedno nepostovanje zakona, stvara drugo.
 
Каже се гробља су пуна оних са правом првенства.

Ја не могу за себе рећи да сам узоран пешак, прелазим где стигнем кад баш нема нигде никога, чак сам пре доста година платио казну за прелазак ван пешачког, ладно ме сачекао пандур иза дрвета, ако је. Као возач је скроз друга прича. Са сигурно 300К км баш водим рачуна и ту нема опуштања, у ствари нјавећа срња се дешавају кад помислиш да све знаш и опуштен си, а не кад си унезверени клинац са П ознаком.

Са друге стране, ужасно ме нервира када неко као пешак прелази на црвено, иако нема возила на видику, а родитељи са мањом децом чекају зелено. Буквално бих их све нашамарао.
 
Podržavam svaku težnju za primenu zakona i da on jednako važi za sve. A jedno nepostovanje zakona, stvara drugo.
Ma znam, poštovao bih ja pravila saobraćaja al' Mika posekao šljivu komšiji pa se sad sude i ništa od toga, zato ću ja da zgazim sad ovog pešaka, boli me patka. Nije teško biti fin ali kod nas je to veoma teško. Brinemo tudje brige i da komšiji crkne krava. Zato i kažem, da ima pravde i kazni lako bi se svi naučili, pa bi neko manje gledao da li se onaj bahato parkirao pa će sad tako i on i šta me briga.
 
Ma znam, poštovao bih ja pravila saobraćaja al' Mika posekao šljivu komšiji pa se sad sude i ništa od toga, zato ću ja da zgazim sad ovog pešaka, boli me patka. Nije teško biti fin ali kod nas je to veoma teško. Brinemo tudje brige i da komšiji crkne krava. Zato i kažem, da ima pravde i kazni lako bi se svi naučili, pa bi neko manje gledao da li se onaj bahato parkirao pa će sad tako i on i šta me briga.

Kod nas Srba očigledno samo strahopoštovanje (u ovom slučaju strah od kazne) prolazi. Niko neće da bude fin sam od sebe ili zato što mu je teško ili mu nije teško, nego zakon na to mora da ga natera. Jel vazi zakon za Ljubu82, markisa, Placituma, Gagu? Važi! Važiće i za mene! Svi smo mi građani i imamo prava, ali i obaveze. Da li neko do nas pripada nižem, srednjem ili visokom finansijskom sloju društva, to sa zakonom ne treba da ima veze, kao što sada i tek kako ima. Zakon treba da bude isti za sve. Ali to te stanice, imamo mi još mnogo da se vozimo. A dok nam je ove vlasti, ta vožnja neće ni da počne.
 
...али ако си у високим финансијама, не вреди казна ништа, нема ефекта. Имала би ако би казне биле прогресивне, без опраштања. Савки пут +100%, па опет + 100% итд...

Понекад помислим да би једино решење било оно као у Индији са оним шибама, озбиљан сам.
 
Zakon važi za mene za mnoge slučajeve, a ne za neke druge i ja sam toga svestan ali isto tako postoji nešto što se zove moral i, kog takodje manjka u ovog državi. Šta mene briga što neki ministar neće da bude kažnjen, zašto me to sprečava da tradim ispravne stvari? Sami smo to dozvolili. I mene nervira npr kad me neko iseče iz trake za pravo i skreće levo. Moje je da doprinesem koliko mogu i za šta mogu, a da me ne oštećuje previše, pa ako mi se ne svidi neću sigurno da jurim pešake po pešačkom. Prvo nemamo usadjeno osnovno vaspitanje, a onda sve druge stvari koje se vremenom samo gase jer živimo gde živimo. Generalno se slažem, samo kazne i samo po džepu, a do tada nije na "izmet" raditi ispravne stvari, ko koliko može. Ako išta bolje ćeš se osećati kao čovek.
 
Teško, a i sve češće čujem to "nema veze ako imaš prednost, groblje ti ne znači ništa" što samo daje vetar u ledja bahatim vozačima, odvratno. Seo si u auto, u mašinu za ubijanje, ako nisi sposoban da voziš koristi taxi ili javni prevoz, tačka. Na saobraćaj mora da se pazi i da se vodi računa, a da se ograničenja poštuju do mnogih nesreća ne bi ni dolazilo. Pa čak i da zanemarimo ograničenja, ako si seo u oružje za ubijanje onda moraš da budeš svestan.
Polako, udahni duboko, nije svaki vozač ubica, niti su svi vozači bahati.

Istina je, groblja su puna onih koji su imali prednost. To uključuje i vozače i pešake i motocikliste i sve učesnike u sobraćaju. Poenta toga je da pre svega moraš da paziš i čuvaš sam sebe, a ne da se ponašaš bahato i kao "ja imam prednost, idem tamo kuda sam naumio boli me uvo za sve" bilo da si vozač bilo da si pešak.

Što se tiče brzine kao univerzalnog krivca, sa tim se ne bi složio. Pre svega prekoračenje brzine u stambenoj ulici i na otvorenom putu se maltene isto tretira iako ni približno isto rizika ne nose. Npr prekoračenje od 60kmh u stambenoj ulici je za nekoliko redova veličine rizičnije nego prekoračenje od 120kmh na autoputu, a tretira se kao da je malo rizičnije.
Isto tako ograničenja brzine su u večini slučajeva nerazumno niska, a u nekim previsoka. Ograničenja brzine na otvorenom putu nisu menjana defakto poslednjih 60-70 godina iako je tehnologija toliko napredovala u svakom smislu da je to više neuporedivo.

Veliki krivac stigmatizacije brzine je lenjost saobraćajne policije. Lenjost u smislu da kad god koji udes se desi, oni u zapisnik zalepe "neprilagođena brzina" i to je to, završili su svoje. A to što je vozač pijan i drogiran i proleteo kroz crveno svetlo pa ubio celu porodicu, to nema veze, bitno je da je glavni naslov da je vozio neprilagođenom brzinom. Sa tim pristupom samo skrećemo pažnju sa glavnih uzročnika saobraćajnih nesreća - bahato ponašanje i alkohol, i ništa ne radimo da se procenat nesreća smanji.
 
...али ако си у високим финансијама, не вреди казна ништа, нема ефекта. Имала би ако би казне биле прогресивне, без опраштања. Савки пут +100%, па опет + 100% итд...

Понекад помислим да би једино решење било оно као у Индији са оним шибама, озбиљан сам.
Bodovi? Oduzimanje dozvole?

Sad nesto guglam, bio sam ubedjen da je kod nas zazivela institucija trajnog oduzimanja dozvole ali izgleda da ipak nije...

18-15-12-9-9-9-9-9... i tako moze u nedogled
 
Bodovi? Oduzimanje dozvole?

Sad nesto guglam, bio sam ubedjen da je kod nas zazivela institucija trajnog oduzimanja dozvole ali izgleda da ipak nije...

18-15-12-9-9-9-9-9... i tako moze u nedogled
Oduzimanje dozvole nema nikakvog smisla kad mozes da das 50 evra saobracajcu i on te sav srecan pusti da nastavis dalje svojim putem…
 
Upravo sam se vratio iz Srbije i ostao sokiran koliko vozaca drka telefon dok vozi. Rekao bih svaki treci drzi telefon i vozi, da bude jos gore drzi i prica u njega. Cica u AMG-u, novom, isto tako, ja je gledam i mislim se, ta limuzina ima bar 4 mikrofona, Harman Kardon zvucnike i wireless punjac, za koji moj ga drzis u ruci 🐐. A za druge vozace, svaki fon ima handsfree, a kit da povezes na stariji auto moze da se nadje za 10ak evra. Koji je to fetis sa telefonima u Beogradu?
 
Bodovi? Oduzimanje dozvole?

Sad nesto guglam, bio sam ubedjen da je kod nas zazivela institucija trajnog oduzimanja dozvole ali izgleda da ipak nije...

18-15-12-9-9-9-9-9... i tako moze u nedogled

Чак и да одузму, а неће, узмеш неку инострану и без проблема возиш на нашим путевима, тако ради онај естрадни џибер што се 5 пута испревртао...
А да не помињем комбинацију коју сам чуо од адвоката. Уредно добијеш забрану, али онај горе у систему намести тако да то не види полицајац који те заустави. Дакле ти одеш регуларно на суд, добијеш забрану, нема преваре, али софтвер може после тако да се наштелује да полицајац на терену не види.


За 20 година, ја сам пар пута заборавио да уплатим зону, а када сам баш био у гужви, свесно сам оставио ауто цео дан у зони, не боли ме казна. Тако овом горепоменутом уметнику ништа не значи да амортизује сва та возила. Само овако нешто би дало неки осећај правде, уз остале реперкусије...прогресивно новчане угл.

 
Polako, udahni duboko, nije svaki vozač ubica, niti su svi vozači bahati.

Istina je, groblja su puna onih koji su imali prednost. To uključuje i vozače i pešake i motocikliste i sve učesnike u sobraćaju. Poenta toga je da pre svega moraš da paziš i čuvaš sam sebe, a ne da se ponašaš bahato i kao "ja imam prednost, idem tamo kuda sam naumio boli me uvo za sve" bilo da si vozač bilo da si pešak.

Što se tiče brzine kao univerzalnog krivca, sa tim se ne bi složio. Pre svega prekoračenje brzine u stambenoj ulici i na otvorenom putu se maltene isto tretira iako ni približno isto rizika ne nose. Npr prekoračenje od 60kmh u stambenoj ulici je za nekoliko redova veličine rizičnije nego prekoračenje od 120kmh na autoputu, a tretira se kao da je malo rizičnije.
Isto tako ograničenja brzine su u večini slučajeva nerazumno niska, a u nekim previsoka. Ograničenja brzine na otvorenom putu nisu menjana defakto poslednjih 60-70 godina iako je tehnologija toliko napredovala u svakom smislu da je to više neuporedivo.

Veliki krivac stigmatizacije brzine je lenjost saobraćajne policije. Lenjost u smislu da kad god koji udes se desi, oni u zapisnik zalepe "neprilagođena brzina" i to je to, završili su svoje. A to što je vozač pijan i drogiran i proleteo kroz crveno svetlo pa ubio celu porodicu, to nema veze, bitno je da je glavni naslov da je vozio neprilagođenom brzinom. Sa tim pristupom samo skrećemo pažnju sa glavnih uzročnika saobraćajnih nesreća - bahato ponašanje i alkohol, i ništa ne radimo da se procenat nesreća smanji.
Previse patetisanja. Kakve veze ima tehnologija sa ogranicenjem? Upravo zbog toga i treba sporije da se vozi jer se vise ne voze fice i jugici vec dzipovi od dve tone. Da, svaki vozac je potencijalni ubica i toga treba da bude svestan i on i pesak.
 
Previse patetisanja. Kakve veze ima tehnologija sa ogranicenjem? Upravo zbog toga i treba sporije da se vozi jer se vise ne voze fice i jugici vec dzipovi od dve tone. Da, svaki vozac je potencijalni ubica i toga treba da bude svestan i on i pesak.
Zaustavni put modernog automobila sa svom današnjom tehnologijom - disk kočnice na svim točkovima (ili čak i keramičke), ABS, ESP, sa modernim pneumaticima koji imaju više nego duplo veću kontaktnu površinu (fizički veći pneumatici), je daleko manji nego neke Zastave 101 iz 70tih godina pri istoj brzini. Dakle nema nikakve logike da ograničenje brzine bude isto 2025. godine kao što je bilo 1975. godine. Da ne pričamo o još modernijim tehnologijama gde većina novijih auta ima radare i automatsko kočenje u slučaju nailaska na prepreku/pešaka što dodatno skraćuje zaustavni put i povećava sigurnost.

Najveći problem i uzročnik nesreća u saobraćaju je alkohol na prvom mestu, a odmah zatim bahatost. Bahata vožnja je to kad neko vozi autoputem poštujući ograničenje, a onda upadne u preticajnu traku bez migavca i ikakve najave (pod parolom šta me briga ja vozim po ograničenju) i izazove udes jer ga je zakucao ovaj iza što vozi 200 na sat. Naravno da će zvanično za nesreću biti kriv taj iza što vozi 200, iako je krivac za nesreću bahata vožnja. Bahata vožnja je preticanje preko pune linije. Bahata vožnja je divljanje po gradu, prestrojavanje iz trake u traku kao muva bez glave, uletanje u raskrsnicu bez gledanja itd... Vozač može da vozi i da apsolutno prati sva ograničenja brzine, ali da vozi potpuno bahato i da ugrožava druge učesnike u saobraćaju mnogo više nego ako brzo vozi. Ako se na tu bahatost doda još i brza vožnja, onda tek imamo recept za katastrofu.
 
Upravo sam se vratio iz Srbije i ostao sokiran koliko vozaca drka telefon dok vozi. Rekao bih svaki treci drzi telefon i vozi, da bude jos gore drzi i prica u njega. Cica u AMG-u, novom, isto tako, ja je gledam i mislim se, ta limuzina ima bar 4 mikrofona, Harman Kardon zvucnike i wireless punjac, za koji moj ga drzis u ruci 🐐. A za druge vozace, svaki fon ima handsfree, a kit da povezes na stariji auto moze da se nadje za 10ak evra. Koji je to fetis sa telefonima u Beogradu?
Auto je iz Njemacke, a cica je sa sela

Inace ta sorta koja drzi mobilni na spikeru i prica u njega hodajuci ulicom je posebno iritantna, primitivizam level 100
 
Bahatost je direktna posledica nekažnjavanja. Ja tvrdim da bi se red uveo za mesec dana kada bi policajci bili na raskrsnicama i kažnjavali "sitne" stvari - nedavanje migavca, telefoniranje, nepropuštanje pešaka, zaustavljanje na kolovozu gde nije dozvoljeno. Plus što imamo i kamere, tako da to može da se radi i iz kancelarije.

Alkohol bi se isto rešio pametnijim proveravama. Zna svako, pa i policija gde su sale za proslave i kada je gužva. Pa lepo svaki vikend na drugom mestu (nasumice) postaviš pandura na parking tamo negde oko 21h da sačeka i poslednjeg gosta. SVAKOG vozača testiraš i to je to.
 
Alkohol bi se isto rešio pametnijim proveravama. Zna svako, pa i policija gde su sale za proslave i kada je gužva. Pa lepo svaki vikend na drugom mestu (nasumice) postaviš pandura na parking tamo negde oko 21h da sačeka i poslednjeg gosta. SVAKOG vozača testiraš i to je to.
Prvi koji popije kaznu bi celoj svadbi javio da ih čeka pandur. Ali generalno se slažem.
 
Vrh