Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

Kada bi se uveo privatni pauk brzo bi se rešile ovakve situacije.
Ne bi, zamisli privatni pauk da digne nekom "jel znaš ti ko sam ja" auto pa ovaj da mu sa navijačima ode na adresu i sl

Ili bi ti isti navijači bili vlasnici takvih firmi pa bi dizali automobile i koji su propisno parkirani i niko im ništa ne bi mogao jer bi bili ušemljeni sa institucijama kao što je danas slučaj.
 
Nije samo do nas, nego to je američki način rešavanja problema, koji je isto bolestan i naopak. Privatizacija svega i autsorsovanje problema privatnicima i time stvaranje još više problema. Šta, država (bilo koja, ne samo naša) i njen gigantski aparat sa XY hiljada ljudi ne mogu da drže ulice čistim i prohodnim pa hajde da angažujemo nekog pajsera i damo mu ovlašćenja države, da on to radi za svoj profit odnosno procenat... I sutradan tučnjave i pucnjave širom grada oko toga, pa onda lik uvodi svoje obezbeđenje, pa mu država daje još veći procenat da pokrije dodatne troškove, pa još veći incidenti, pa suđenja, pa pogodbe, drž ne daj... umesto da prosto država pošalje svoje ljude i svoje resurse... Pa za šta onda imamo državu? Ne samo mi, nego bilo ko? Ako će sve da se kapitalizuje i autsorsuje?

Ne treba nama to. Ne treba nikome, zapravo. Treba nam (svima) uređena, jaka i funkcionalna država i edukacija građanstva.

Manite se tih kaubojsko jenkijevskih izuma.
Država kao entitet i model organizacije postoji sa razlogom. A ako je država bolesna, to se ne rešava autsorsovanjem i privatizacijom svega. Probali su već ljudi, i uglavnom se nije dobro pokazalo.
 
Poslednja izmena:
Na skali kapitalizam - socijalizam, zdrava priča i recept za uspeh je u zlatnoj sredini između ta dva ekstrema, i kombinovanju elemenata iz jednog i drugog.

Za ekonomiju, za zdravstvo, za školstvo, za politiku, za pravosuđe, za energetiku, pa čak i za probleme komunalne prirode kao što je parkiranje.

Autsorsovanje i privatizacija naplate i sankcionisanja parkiranja na javnim površinama je čisto kapitalistički ekstrem, i samim tim osuđen na propast. Odnosno sam preduzetnik neće propasti, omastiće se samo tako. Ali će na duge staze takav model stvoriti nove probleme, i to ne samo materijalne prirode.

Ljudi ovde vide raspalu državu i poremećen survan narod, pa upadnu u zamku da misle da je lek da im dođu privatnici (isto proistekli iz ovog naroda, ili uvezeni iz multinacionalnih korporacija (na primer G4S, Arriva)) pa da ih oni uče redu i da im oni spasavaju i dižu državu.

Ne. Privatnika boli uvo da tebi uređuje državu ili ulicu. Boli ga uvo da tebi ili tvom društvu čini bilo kakvo dobro. Njega samo zanima njegov procenat. A ono što ti je zapravo potrebno jeste jaka država, ispravne institucije i narod koji dobija dovoljno obrazovanja i kultivisanja. I to je jedini održiv koncept. A do toga se ne dolazi privatizacijom parkiranja i naplate.

I da, do toga treba mnogo vremena i truda. Ali mora tako, ne može drugačije. A ljudi bi danas sve preko noći, pa se nasankaju na priče da će privatizacije i privatnici da ih izvade iz blata. Neće.
 
P.S.

Državni entiteti će početi da posluju u plusu onda kada se ratosiljaju korupcije, pljački i mnogih suvišnih parazita.

Ali opet, za to nam ne treba privatnik da nam kaže i pokaže kako se to radi. Ne treba mi privatnik da mi objasni da se ne loži blato. Ne treba mi privatnik da mi objasni da X hiljada viškova po EPSu jede pare i poništava mu profitabilnost. Ne treba mi privatnik da mi objasni da ne može iz depoa GSPa da nestane autobus i da niko ne odgovara za to (bilo pre 7-8 godina). Ne treba mi privatnik da mi uveze vozače za javni prevoz. Ne treba mi Alta banka da bih pare sa računa Pere Perića prosledio na račun EDBa da se plati struja.

Zna se već unutar samih preduzeća i institucija gde se sve odlivaju pare i ko treba da dobije otkaz. Problem je što fali poslednja karika - sam korak otpuštanja i reforme, i primene zakona. Ali dakle problem se zna, kao i rešenje. I ne treba nam bilo kakav privatnik da nam otkrije tu toplu vodu. Niti da nam objasni kako se beleži prekršaj, diže auto na kamion i piše kazna.
 
Poslednja izmena:
Sreca pa drzavni radnici su mnogo savesni kako rade posao... kada bi privatnika placali po % nalpacenih kazni da vidis kako bi ulice prodisale
Da, kao što rekoh - kao što su sudovi i opštine prodisali otkako su uveli notare i izvršitelje.

Daj, nemoj se pecati na te pamflete.


Nijedno održivo i ispravno rešenje se ne uvodi preko noći. A te jenki privatizacije i autosorsing jesu pravi primer rešavanja preko noći i menjanja jednog problema drugim.
 
Gledao u Sopranosima kako mafija uspešno vodi posao sa djubretom - narod nije trpeo :)

Samo je potrebno imati više nezavisnih mafija koje nisu baš mnogo povezane sa državom.
 
Guska iz HN stajala u koloni (iza ovog sivog auta), onda ušla u suprotan smer i parkirala se ispred apoteke, "samo da uzme nešto na brzaka". Ne bi bio toliki problem da je makar smestila ceo automobil na trotoar (jer je prazan sad) nego što je guska stala tako da deo automobila štrči preko kolovoza. Par sekundi kasnije je krenula kolona iz suprotnog smera, sa sve 31 koji je morao da obilazi to njesra.
510074936.jpg

Ovakve bahatosti i nemarnosti treba drakonski prozivati, drati i kažnjavati sve dok se sama ideja i pomisao "sad ću da presečem prekl suprotne trake" i "pa dobro, samo malo štrči preko kolovoza" ne iskorene iz tikvurina svih ljudi.

P.S.
Žao mi je što sam bio u autobusu a ne na trotoaru, da je napušim.
 
Najgore od svega što u poslednje vreme dolazim do jednog zaključka koji može da se protumači kao šovinistički, ali sam pri stavu da je činjenica, a to je da žene ne znaju da voze. Pod tim smatram učestvovanje u saobraćaju, neku kulturu, poznavanje propisa i jednostavno to nije za njih.
 
Vrh