Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

samo 10 hiljada....dok ne bude za ove majmunarije makar 30k bez mogucnosti 50% u prvih 8 dana nema nista od strepnje.

Prema dostupnim podacima, za pola prošle godine od 2022. do kraja jula 2023. godine izdato je 810 prekršajnih naloga i 120 rešenja o uklanjanju nepropisno parkiranih vozila sa prekrivenim tablicama.

Koji je ovo promil prekršaja ovog tipa? Nije ni čudo što ima toliko prekrivenih tablica...
 
Da li komunalna može da napiše kaznu za prikrivanje tablica? Mislim da ne može, to je posao za MUP a oni neće da se bave ni ozbiljnijim stvarima.
Mislim da ne može, i otud tolika najezda automobila bez tablica, kako na trotoarima, tako bogme do neke mere i na kolovozima (u vožnji).

Pisao sam ranije zašto je uvođenje Oka ćoravog greška jer je pokušano da se uz pomoć minimum uloženog ljudstva reši problem koji zahteva rešavanje svakog slučaja ponaosob. A ne autističnu automatizaciju koja će, na primer, da kazni vozača kombija za selidbe ili dostavu, koji u Brankovoj stane na 5 min da istovari komad nameštaja (jer nema gde drugde) i izađe iz vozila, a isti taj sistem propustiće gmazine koje svesno i namerno ostavljaju dugoročno parkirane automobile u Strahinjića Bana, Njegoševoj, Beogradskoj, Ljubićkoj, Kumodraškoj, itd...

Takođe je napravljen novi problem striktnim razdvajanjem nadlenosti i ovlašćenja, jer Oko ćoravo da sankcioniše na licu mesta ne može (ono nije patrola, nema patroldžije u sebi), Komunalci (prašinari) se bave samo stojećim vozilima na javnim površinama i ne mogu da rade ništa povodom skrivanja tablica. A MUP odosnosno Bumbari kako ih ja zovem, neće da izlaze pa čak ni da reaguju na bahato parkiranje kad se zateknu na licu mesta. A neće vala ni na mnoge druge prekršaje, pošto sam viđao svakakve bezobrazluke i opasnosti da se odvijaju njima pred očima, čak sam bio kačio sliku taksiste koji čini prekršaj njima pred haubom i oni ništa.

Na sve to, znam za mnogo slučajeva gde je Oko ćoravo pogrešno poslalo kazne osobama koje nisu ništa prekršile, a nekada im čak slalo kazne i za područja gde nikad nisu ni bili. Isto tako sam čuo za muljaže sa prepravljanjem tablica tako da onome sa ili bez kvačica stigne kazna onog koji ima istu oznaku samo bez ili sa kvačicama. Sistem žalbi postoji, ali je javna tajna da nikada ne uspe, i da je bolje čoveku da plati taj reket i prevaru, nego da ide da se bori sa vetrenjačama.

A isto tako postoje slučajevi ljudi kojima se kazne od OĆ samo ređaju, a oni samo odlažu to ili putem veza i advokata isteraju da se to poništi.

Tako da ceo sistem je slepački osmišljen sa pokušajem da se kratkoročno skrešu troškovi i naprave prečice za nešto što se zove "good ol' police work" i što zahteva čoveka na terenu, uz lični pregled i procenu da li se radi o namernom prekršaju, i ako se radi - koji je prekršaj.

Sistem radi u nekoj meri, šalje kazne svakom 15. nepropisno parkiranom automobilu i napuni budžet za XY dinara. Ali pored toga što pravi greške, ne rešava crne tačke širom grada niti doprinosi generalnom smanjenju bahatosti i bezakonja. Štaviše, samo je motivisao gomilu naopakih Srbendi da počnu da skidaju ili prekrivaju tablice, da ređaju trouglove i otvaraju haube, ili da se zavlače još dublje u trotoare i ljude da bi izbegli kameru.
 
Hoćete da rešite problem nepropisnog parkiranja? Dozvolite privatnicima da nose paukom, i čiste ulice za dva dana.
 
Da, kao što su privatni izvršitelji i notari rešili brojne sporove, smanjili korupciju i troškove, i rasteretili sudstvo i administraciju...

A pritom nijedan pauk ne može ništa da diže i nosi bez naloga ovlašćenog lica, odnosno komunalca, pandura, inspektora ili sudije. Tako da obrni okreni, opet se sve svodi na to da neki predstavnik zakona mora da zakorači nogom na lice mesta i da vidi o čemu se radi. Ne može sve da se rešava uz autističnu kameru na Roveru ili neprestano vozikanje u Škodi i paušalno razgledanje izdaleka.
 
20240209_153117.jpg

20240209_153124.jpg

Novi model tablice 007
 
Uz oštru kontrolu parkiranja ja bih i da se privatnim investitorima jako pooštri kontrola broja parking mesta u novogradnjama. Ali sad je kasno za to.

Da li postoji neki zakonski propis koji definiše broj parking mesta u odnosu na broj kvadrata u izgradnji?
 
Najnovije pravilo je da moraš imati broj parking mesta jednak ili veći broji stanova kao i "propisanu" zelenu površinu.

I tako uradiš projekat sa garažom i dobiješ građevinsku dozvolu. Onda prodaješ stanove ali pre prodaje usloviš kupca da potpiše da se odriče garažnog mesta u korist investitora. Ako neće da se odrekne, stan mu neće prodati.
Kada skupi sve potpise da su se ljudi odrekli, podnese za prenamenu garaže u stambeni prostor.

Trenutno živim u takvoj zgradi gde je garaža pretvorena u stanove a zelena površina je prenamenjena u parking. Zakon ispoštovan.

U prethodnoj zgradi je bilo gore jer nije bilo zelene površine za parking pa je zgrada sa 20 stanova ostala sa 3 parking mesta ali je ona zidana 2007.po potpunom bezakonju pom pitanju.
 
Kada sam hteo da kupim stan u Sanivilu, svidela mi se politika da svaki stan ima pravo da kupi jedno parking mesto i to si nam i ponudili. Jasno su nam objasnili da se parking ne može prodati odvojeno ili da jedan stan kupi više mesta dok traje izgradnja.

Kada sam došao da kaparišem, rekli su mi da je moje mesto prodato.
advokat je tražio dokumentaciju o broju parkinga i potegao priču o nepoštovanju zakona, agent nas je optužio da zadiremo u privatnost kompanije i da ako nećemo mi, ima ko hoće i bez parkinga. Naravno odustali smo.

Par dana kasnije na oglasima nalazim preprodavce istih stanova koji nude po 2-3 parking mesta uz isti stan.

Zakon na papiru ispoštovan.
 
Da li postoji neki zakonski propis koji definiše broj parking mesta u odnosu na broj kvadrata u izgradnji?
Postoji, nekad je važilo da za svaki novoizgrađeni stan mora da bude 1.2 parking mesta. Ali to je informacija od pre 10ak godina, možda je u međuvremenu promenjena brojka.

Mada investitori su naravno i to izvrdavali.
 
Najnovije pravilo je da moraš imati broj parking mesta jednak ili veći broji stanova kao i "propisanu" zelenu površinu.

I tako uradiš projekat sa garažom i dobiješ građevinsku dozvolu. Onda prodaješ stanove ali pre prodaje usloviš kupca da potpiše da se odriče garažnog mesta u korist investitora. Ako neće da se odrekne, stan mu neće prodati.
Kada skupi sve potpise da su se ljudi odrekli, podnese za prenamenu garaže u stambeni prostor.

Trenutno živim u takvoj zgradi gde je garaža pretvorena u stanove a zelena površina je prenamenjena u parking. Zakon ispoštovan.

U prethodnoj zgradi je bilo gore jer nije bilo zelene površine za parking pa je zgrada sa 20 stanova ostala sa 3 parking mesta ali je ona zidana 2007.po potpunom bezakonju pom pitanju.

Sada im se verovatno više isplati da naprave što više garažnih mesta, pošto ih prodaju za oko 20k eur, a uslovaljavaju da uz stan mora da se kupi.
 
Ma gdje se poštuje lik se oglašavao prošle godine kao eko zgrada 13 stanova 10 pm i jos neke nebuloze naravno kvadrat sa početne 2000e sa pdv otišao na 2700e Deo garaze spojio sa lokalom probio dodatni svetlarnik zelenila bez i nije ispoštovao ni oko krova sve ...i sve to kupci popasu kao ovčice ...komisija za prijem uzima mito niko rampe za invalide nije napravio niko maske za klimu stavio ...
 
Pokušao preko broja, bio 15 na listi čekanja i šta mi teško da slikam i odem na twiter.
Vrlo brzo su odgovorili.

1708345493297.jpg


A ovaj je poseban pobednik dana.

1708345493325f.jpg

Pritom je ovo na strani vrtića gde je jedini ulaz i izlaz za decu, tako da sad morate da pazite na njih dok ih dovodite i odvodite iz vrtića.
 
Odgovorili su da će prijava biti prosleđena, ali ako želiš povratnu informaciju moraš da daš ime, prezime i broj telefona u poruci, a to možeš samo ako imaš verifikovan nalog, što nemam i onda ne znam da li su išta uradil, ali planiram svakako non stop da ih cimam, što ovako, što telefonski.
 
ja stalno vidjam pauka u dodnjem delu bloka, u onoj ulic sto izbija na spanskih boraca, nosi stalno preko radnog dana ako je auto parrkiran bash na trotoaru
 
Odgovorili su da će prijava biti prosleđena, ali ako želiš povratnu informaciju moraš da daš ime, prezime i broj telefona u poruci, a to možeš samo ako imaš verifikovan nalog, što nemam i onda ne znam da li su išta uradil, ali planiram svakako non stop da ih cimam, što ovako, što telefonski.
Ne moraš da imaš verifikovan nalogna tviteru, nego moraš njima da daš te podatke porukom u DM i onda si kod njih verifikovan. Tada ti javljaju povratne informacije, mene su uglavnom zvali telefonom...
 
Sad je fora da možeš samo da šalješ poruke onima koji prate i tebe ili da budeš verifikovan, jedino da im pišem da počnu oni mene da prate.
 
Sad je fora da možeš samo da šalješ poruke onima koji prate i tebe ili da budeš verifikovan, jedino da im pišem da počnu oni mene da prate.
Da, zapratite se međusobno i onda im napiši podatke. Ja sam otvorila poseban nalog samo zbog njih, nisam htela da im šaljem podatke sa tog naloga koji stalno koristim;)
 
vrh. jel to si odradio preko poziva? planiram i ja skorije da pocnem po bloku.
meni je veci problem kada je arena, ajd sto se parkiraju po zelenim povrsinama, nego sto su poceli da se parkiraju po krivinama, zamalo dva cukanja da imam
 
Vrh