Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807116#p807116:2zx6qdhw je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Dec 25, 2020 2:10 pm[/url]":2zx6qdhw]Verovatno to radi operater preko onih kamera.
Negde sam čuo priču da ti stubići imaju kameru koji prepoznaju tablice vozila koja se nalaza u jedinstvenom registru komunalnih vozila i kao i vozila hitnih službi i da na osnovu toga se spuštaju. Vozilo priđe stubiću, kamera snimi registraciju, uporedi je sa onim što ima u bazi i ako je ima u bazi stubići se spuste
 
Problem su kazne. Nije proporcionalno namesteno lepo.

Na primer neko ko moze da plati kaznu od 5.000 dinara za centar grada mislim iskreno to i nije nesto specijalno.
https://www.blic.rs/vesti/beograd/pazit ... na/9nxhe6h

Znaci odem u centar parkiram na ulici i platim 5.000 dinara? Nebuloza. $50 parking. Pa ok nije lose cena parkiranja s obzirom da bi po tome za $50 mogao da stanem bilo gde u Beogradu i bilo kad.
Na primer u San Franciscu je to cena za dva sata (sad je pala cena jer su se svi razbezali ali toliko je). Obicno sam placao po $40 sat.
Cak i da je $250 (ona neka najstroza za zelenu povrsinu) isto nije to toliko dramaticno.

Hocu reci mislim da mora da se napravi proporcionalno imovini sistem placanja da bi se svi isto "osetili" kada im naleti oko sokolovo.
Ovako trenutno nalete i kazu stao si na ulici 5k ja mu kazem slusaj ajde pozovi pauka ne mogu sad da ga vozim kuci u gradu sam. Oni odvezu paukom na sajmiste ja onda posaljem nekoga po njega i doveze mi nazad u garazu. I sve zajedno 30k dinara i dalje nebuloza za pojedince.
Hocu reci jednostavno 5.000 dinara jeste realno za vecinu ali mislim da ta vecina zapravo i ne krsi mozda procentualno toliko ali za 1-5% ljudi ta cifra je smesna jer su to verovatno nasi iz inostranstva ili tako nesto koje sad bas zabole za 5k dinara tj $50 da se smara da trazi parking.

Zato po meni realnije je da se napravi neki sistem shodno tipa ili imovini ili primanjima ili mozda neka kombinacija. Evo kao kod njih.
https://www.weforum.org/agenda/2018/06/ ... ur-income/
Na primer da je kazna 5k eura ja bi rekao cekaj je*ote daj da parkiram u nekoj garazi.

Druga opcija je kao u USA da se napravi sistem gde zapravo ta kazna kao kazna i nije neki problem da se plati ali ti osiguranje za auto skace toliko da te to zaboli. Napravis par prekrsaja i osiguranje moze da kosta jako puno. Mada opet ako nije proporcionalno primanjima ili imovini uvek ce biti pojedinaca koje bas zabole za to sve.
 
Malo si se ipak zaneo... 5000 din u Beogradu ili 30 000 din za pauka svakako nije beznačajna cifra i itekako skaču iz bašta kafića kada vide "Oko sokolovo" ili pauka... Niko ne ostavlja vozilo na ulici zato što mu je 5000 dinara isto što i WC papir, već zato što očekuju da ih niko neće ni kazniti... Ovo što si napisao je totalno nerealna priča, ali svakako će tih 5000 da verovatno za par meseci bude 10 000 itd, zbog punjenja kase.

PS: Taj "imovinski" sistem bi prvi pogodovao raznim likovima koji su došli u BG iz okolnih republika i žive u iznajmnjenim stanovima, a bahate se po gradu...
 
Onda da kazna da bude u zavisnosti od vrednosti vozila nije isto vozio juga i BMW x5 i zavisnosti od učestalost ponavljanja...
 
@vradovic

Prvo, nije poenta samo u visini kazni nego u tome da postoji sistem koji će se postarati da svaka kazna bude izdata i naplaćena. Ovde ne manjka propisa i zakona koji kažu šta ko treba da trpi ako uradi to i to. Ali manjka sistema i resursa koji će obezbediti da taj koji prekrši zakon i propis dobije adekvatnu kaznu i plati je.

A drugo, evo zašto mislim da ne treba da se menja visina u zavisnosti od modela vozila nego da treba da se drži akcenat na sprovođenju kazni. Obična osoba koja vozi npr Golf 5, kada dobije kaznu i mora da plati 5.000, će naučiti lekciju iz toga i sledeći put paziti. Okej, deo njih će opet tu i tamo pokušati nešto, ali znači sve u svemu, sa svakih 5.000 manje u džepu, oni će dooobro razmisliti sledeći put pre nego što opet naprave prekršaj.

A neki bahati panj koji vozi skupocenu Bembaru i misli da je oslobodilac, on će da se parkira kako mu se ćefne i dobiće kaznu. I reći će ''tja, 5.000, to je ništa...'' Pa će da uradi opet sutra. Pa opet. Pa opet. I tako, malo po malo, 5 po 5 po 5 hiljada... mesečno će ostati bez jedno 50.000 dinara. I mada zaista postoje ljudi za koje je to i dalje ništa, ipak su to gramzivi ljudi koji ne vole samu činjenicu da im neko uzima iz džepa. Ne boli njih to što ostaju bez 50.000 nego što onda ne zarađuju koliko su nameračili. Dakle, ne zaboli njih to sa strane egzistencije, nego sa strane ega. Zaboli ih to da je neko u stanju da ih odvali po džepu (odnosno baci u pritvor ako preteraju). I kada ih dovoljno zaboli, veći deo njih će da digne ruke i da počne da se ponaša i parkira normalno.

ALI, da bi se to desilo apsolutni imperativ i neophodnost je da: 1) svakome ko se bahato parkira bude izdata kazna, i 2) da svaka ta kazna bude naplaćena odnosno sprovedena. To jest, da se zakon sprovodi. Što na kraju znači i da onaj ko nakupi 20 kazni a ne plaća, ide lepo kod sudije za prekršaje, pa ga sudija tamo ili odere ili lepo pošalje u pritvor. Ali znači nije problem u visini kazni nego u tome što se ovde ne sprovodi zakon.

(ne boldujem zbog tebe nego zbog nadležnih koji čitaju sve ovo a prave se mutavi pred činjenicama već godinama)
 
A isto tako nije samo poenta u kaznama i sistu koji će istu da naplati već i u gradskom prevozu, metrou, i garazama...taj isti grad treba da ti pruži alternativu za dolazak u centar grada ili obezbedjeno parking mesto u garazi ako baš želiš automobilom...a tu grad ništa ne čini..šta više radi suprotno širi pešačku zonu, ubija šinski i trolejbuski prevoz a o garazama da ne pričam...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Piju preko dana ceđenu u Strahinjića Bana, pa posle svi na metro i kući...
 
@dr strangelove

Ali nije svako ko dobije kaznu za parkiranje (ili rizikuje da dobije) neki krimi/muljaz balvan iz kafica. I obicni, uslovno receno - posteni ljudi dolaze u centar kolima, a neki od njih jer nemaju drugog izbora. Nekad je to zbog zurbe, nekad zbog obustave prevoza (fala bogu pa Beograd toga ima kolko oces zadnjih par godina), nekad zbog specijalnih prilika. Nekad je prenos necega. Nekad ne poseta bolnici. Ima svakakvih razloga i situacija. Ne ide uvek svako autom jer hoce da se vozika i da posle sedne u kafic. Ima tu i zaposlenih, fakulteta, poslovnih aktivnosti... i na kraju - stanara tog kraja koji prosto nemaju gde drugde.

E za takve situacije i kategorije bolji javni prevoz, kao i vise manjih garaza, mogu mnogo da pomognu. Jer to znaci da ce sutradan, od 10 vozaca, 4 od 10 ljudi put koji su nameravali da obave kolima, obaviti javnim prevozom. Njih 4 od 10 ce, umesto da parkiraju negde nepropisno (nekad ne zato sto su bahati nego sto prosto nemaju GDE - ovo kazem kao pesak, koji nema auto) parkirati u garazu i sebe postedeti kazne a druge oko sebe maltretiranja i zastoja. Da, ostaju onih 2 od 10 koji ce opet nastaviti po svome. Ali 2 od 10 je bolje nego 10 od 10.

Zato ja i Oko sokolovo i dalje smatram dobrim resenjem jer kolicina dobrog koji je doneo i dalje nadjacava kolicinu loseg odnosno mana. No dobro to je sad druga tematika.
 
Da li moze neko ko je u centru stalno da nekom odokativnom sac metodom kaze da li je Oko Sokolovo do sada pomoglo nesto ili se ne primecuje?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807441#p807441:e8g6smvo je napisao(la):
vradovic » Sub Dec 26, 2020 5:51 pm[/url]":e8g6smvo]Da li moze neko ko je u centru stalno da nekom odokativnom sac metodom kaze da li je Oko Sokolovo do sada pomoglo nesto ili se ne primecuje?
Da, pomoglo je i primećuje se. Nije otklonilo 100% svih krmadi ali jeste jedno 70%. Bar sa kolovoza.
 
Једини проблем који сам приметио је што је нешто мало већи број застоја по уличицама због (чини ми се) повећане фреквенције паукова. Надам се да ће да прошире овај сервис, ја бих бар једно возило одвојио да лута по целом граду и клепа по ушима за 4 мигавца.

Са друге стране остаје катастрофално стање са паркирањем, у последње време ми се чини да бар 30% саобраћаја по центру чине људи који круже около тражећи место. Пре неки дан сам таман крену да се испаркирам, један стао одмах на семафору нешто испред мене, онај иза стао тако да је блокирао оног напред (а и мене ме затворио) и кренуо да се свађа са овим напред ко је први дошао а онај трећи изашао да им обојици ј.м. јер су га зауставили на семафору. ..
 
dr strangelove":6u1g9oyp je napisao(la):
da, ovi sto bahato parkiraju ispred kafica jedva cekaju da se izgradi metro :)
Napisao sam pored kazni i svega ostalog...

za te slepce ima rešenje


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807471#p807471:3vpdeyy1 je napisao(la):
Плусквамперфекат » Sub Dec 26, 2020 7:56 pm[/url]":3vpdeyy1]

Са друге стране остаје катастрофално стање са паркирањем, у последње време ми се чини да бар 30% саобраћаја по центру чине људи који круже около тражећи место
Ja kad idem kolima u grad idem u garažu, zvrje prazne ionako, mesta koliko hoćeš a plaćaš kao i na ulici što plaćaš ali barem ne gubiš vreme da lutaš okolo i trošiš i gorivo i vreme tražeći mesto.

Ne znam zašto naši ljudi imaju strah od garaža mada pre mislim da je tu lenjost u pitanju nego strah. Mrzi ih da se od garaže prošetaju do destinacije.
 
За 50 ак дин су гараже скупље по сату него паркинг по зонама, на ту се уштеду мисли. Мислим да би решење било да се за нијансу појефтини паркинг у гаражама а за нијансу поскупи паркинг и 1. и 2. зони
 
Tako je. Sa tim što bih ja mnogo povećao cene parkiranja na ulici, tj. izjednačio bih cene parkiranja na ulici i u garaži jer je svima u interesu da garaže budu primarni vid parkiranja u centru.
 
Мислим да сте превелики оптимисти што се тиче гаражних места, све се чешће дешава да су и гараже пуне. Истина је да народ обично избегава пар гаража по центру јер су врљаво направљене, уске, па људи чукају кола, али чак и да су оне увек пуне слабо би то олакшало паркинг. Дефинитивно нам требају огромни капацитети, сад како наћи баланс између бацања пара на гараже (по овим ценама некретнина буквално делује сулудо бацити милионе кроз прозор ако на премијум земљишту дижеш гаражу) и поправке јавног превоза.
 
Za popunjenost garaža stalno čujem oprečne informacije. Ne vozim, pa bih morao da proverim od pouzdanih izvora (koji imaju brojke i statistike) ili da lično odem do par pa vidim stanje.

Ali ono što govorim već neko vreme - i što zna svako ko je o tome učio ili makar malo duže razmislio - je da je Grad do sad uporno odbijao da pravi više manjih garaža. Nego ili nije radio ništa, ili je pravio manji broj gigantskih garaža.

Stojko je isto pričao o tome u najnovijem intervjuu. Imaju plan za 56 novih garaža. Mada, znajući njihovu volju i sposobnost, načekaćemo se za to. No dobro, bar su počeli da kapiraju.
 
Па искрено он је такође рекао и следеће:

Kao što kažete, hijerarhija u saobraćaju je naš cilj. Pešak treba da zauzme prvo mesto, biciklista drugo, javni gradski prevoz tek treće i automobil četvrto. Što znači da ćemo se truditi da smanjimo broj ulaska automobila u pešačku zonu.

..па нисам приметио да су се поломили око пешака, напротив.

Бар је лепо рекао да је приоритет града изградња некретнина јер је то извор финансија. То је наравно паметно, и логично, али за добар део становника Београда не обећава бољитак. Инфраструктура, уређивања и улагања биће фокусирани искључиво на центар где су квадрати најскупљи као и на ливаде где је могуће изградити блокове насеља. Свима осталима више среће у следећем извлачењу :notok:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807691#p807691:cots38a1 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 27 Dec 2020 05:42 pm[/url]":cots38a1]Za popunjenost garaža stalno čujem oprečne informacije. Ne vozim, pa bih morao da proverim od pouzdanih izvora (koji imaju brojke i statistike) ili da lično odem do par pa vidim stanje.
...
Stojko je isto pričao o tome u najnovijem intervjuu. Imaju plan za 56 novih garaža. Mada, znajući njihovu volju i sposobnost, načekaćemo se za to. No dobro, bar su počeli da kapiraju.
Garaže po centru su često pune, pogotovu sad oko praznika. Kod Politike je standardno puna, ispred obilićevog venca je red do Carice Milice, u Rajićevoj je najveća šansa za slobodno mesto jer je najbrža cirkulacija ali i to zahteva čekanje ili sreću. Prethodnih par dana sam morao kolima u grad pa sam se uverio u to, inače bih mislio da su polu prazne.
 
To kid Politike teško može da se nazove garažom i krštenim parkingom. Sa većim automobilom treba malo spretnosti za parkiranje na donjem nivou.

Pre neki dan sam čuo od radnika u garaži kod skupštine grada da ce od proleća biti moguće plaćanje samo na automatima. Ne znam da li sam dobro razumeo, bila je gužva. Svakako pohvalno, imaju gomilu radnika za posao koji se lako automatizuje.

I gratis fotka iz Galerije danas:
123e809953701355af066ebba3f9a1a4.jpg
 
Vrh