Šta je novo?

Avijacija - razno

Nešto najsumanutije što sam ikada pročitao - reč je o objavi na Fejsu u grupi bivših Jatovaca:
U vezi one analogne brojalice koje su neke moje koleginice uvek nosile sa sobom da prebroje putnika u avionu jer mi nismo nikada verovali onim boarding kuponima koje su nam Zemaljske stjuardese aerodroma Beograd donosile i referisale broj putnika !Uvek smo mi tada kada bi prispeo loadshit -Lochid kako samo ga izgovarali, brojali smo glave ali neki put i Odrasle koliko ih ima koliko Child-a i Infanata a drugi cu vam puta objasniti zasto je to bilo potrebno da se prebroje putnici- podsetite me da vam to ispricam!
Imam jednu storiju sada da vam ispricam kada sam bio mladi stjuard i poceo da letim !Sezonu 1971 sam poceo da letim na DC-9 samo ali sledece 1972 me poslase na doskolovanje za Caravellu i Convair CV-440 Metropilitan ! Obavim ja to skolovanje i planiraju me jednog dana na Chavku kako smo zvali smenu od TRI dana sa Convairom po nasoj Zemlji !Uglavnm za ta tri dana SVE aerodrome u Jugi posetis barem dva puta !A Convair sporije leti od DC-9 pa se najkraci let na DC-9- produzi i oduzi barem duplo vrmena !NA avionu samo tri coveka u posadi !Kapetan koplot i ja stjuard !Zatvaram i otvaram vrata posluzim kokpit kafom ili sokom pa putnike prominclama -bonbonama i sokom !KAfe tada nisimo te 1972 ni sluzili putnicima uopste !To je modernija izmisljtina i isprdjivanje bilo za putnike ! Kako je avion primao samo oko 45 putnika a nije uvek bio maximalno pun nije mi bio problem da tako dugim letovima minimum 1 sat da posluzim te moje putnike !Ostalo sam vreme ili sedeo u kokpitu ili kod motora gde su bila dva reda jedan drugom nasuprot i emergrncy krilni izlaz pa je bilo komotno i da se dignu noge na sediste ispred i da se uziva u brujanju elisnih motora i da se razgleda panorama sa samo par hiljada metara ! Elem dodjem ja na moju prvi chavku i potrazim kapetana planiranog za te letove i mene sa njim !Kada sam ga u Letackoj nasao predstavim se Ja sam vas stjuard javljam se na duznost! KAd on meni kaze Jel znas kako se ja zovem !Svakako kapetane Gojko Maric Kapetan CV-440 !E a znas li sta znache moji inicijali ?Ja samo slegnem ramenima !Kaze ja sam Veliki MAG jel znas sta je to? Znam kazem Indijanski vrac !A ne, to znaci da sam ja MAric Avijaticar Gojko !,Vidim ja da je moj kapetan neki veliki saljivdzija ali i jako pozitivan lik ! Elem udjemo u avion ja uvuchem stepenice na preklop i zatvorim vrata sve na struju i hidrauliku !Moderan avion nema sta ! Raportiram kapetanu stanje putnika i cabin Clear kad vidim moj ti kapetan navlachi rukavice bez prstiju od jelenske koze !Kaze kada je video kako ga zazorno gledam u rukavice ...a to je da mi se ne znoje ruke dok drzim kormilo pravca !Nema problema kazem ja i oni vozaci ondasnjih formula jedan su to isto radili i imali rukavice da se prsti ne sklizaju po volanu ! Opet ja vidim da je moj kapetan onako fit samo jos da kaze Brm Brm i da poletimo !LOL! Elem, sve sam brzo odradio onih 20tak putnika i vec mi bilo dosadno a leteli smo prvi let za Zadar !I Dc-9 je do Zadra leteo skoro 40 minuta sa sve poletanjem i prilazom a ovaj nas CV-440 je imao planirano vreme skoro pa sat i po kao Dc-9 do Athine iz Bgd ! Dosadno sta da radim pitam se !? Kad pozove mene kapetan moj Veliki Mag -E, Medo molim te vec smo bili na TI brzo smo se zdruzili inache u vazduhu u toj konzervi sve je nekako brze i prisnije !E Medo molim te idi na desno krilo i vidi da li curi ulje iz motora !Ja odem a bi mi neobicno ja to na DC-9 nisam nikada radio niti pimetio ikakvo ulje jer su imotori pozadi na repu...ali kada odoh tamo u inspekciju vidim onako pristojan mlaz crnog ulja da curi iza motora !Vratim se u kokpit i raportiram Curi ulje gospodine kapetane !A koliko je sirok mlaz pita Kapo Di Macina? PA onako ko ruka !A dobro je da nije vise kaze, imacemo dovoljno do sletanja u Zadar pa ce tamo Mehosi da dopune ulje koje se izlilo ! Valjda im semering bio los oblajznula klajbezebla, auspuf lager prolupao sta li ! LOL! Dakle sletimo U Zadra dospemo ulje i gorivo i nastavimo let za Podgoricu !Posle Podgorice za Skopje !Iz skopja za Podtoricu - Titograd nazad kako se taj grad zvao u Titovo Doba !Pa onda iz Podgorice smo trebali u Sarajevo i najzad ponovo u Zadar na nocenje! U toj Podgorici po drugi put vec mi je bilo svega dosta drndanja letnji dan do podna !Nikad kraja !Kad napuni se avion Montenegrinima dobrano !Gledam ja u loadshit i listu opterecenja vidim jedan broj nekih 25 putnika ali u kabini podosta vise !Brojim jednom brojim dva puta ono 35 -e treci put kazem ja mom kapetanu Kapetane nesto mi se ne slaze broj putnika ima ih vise no sto je prikazano!KAze moj kapetan Veliki MAG neka Medo ja cu ih sada prbrojati mora da si se vec umorio dosta !Izadje moj kapetan i pocne 1,2,3,7,8 kad ce neki Crnogorac onako drcno da rekene :A da j*** oca ocete li na vise izbrojat pa da poletimo !KApetan samo stade kao ukopan !Sta li ce sad biti oce li onog da isaketa ili izbaci napolje !Ja stojim iza njega sav pretrnuo neprijatna situacija vredjaju mi kapetana putnici !Dali i ja da se ukjucim u tabanje drcnog putnika ? Moje kapetan se okrete ka meni i samo reche : Medo zatvaraj vrata idemo ! Ali kapetane ..MA zatvaraj vrata i ucini mi se da je rekao onako kroz zube tiho je*******acu im ja mater sada videce oni koga zaje*******avaju ! Posle sam shvatio da je pokojni Mico sef smene primio svoje neke prijatelje da lete onako za DZ. ali nije smeo da ih prikaze u Lodcidu !Posle sam i ja kasnije kod njega ubacivao u avion svu moju decu rodjake majku komsije prijatelej i svakog ko me je zamolio na istom tom aredoromu i nikada nije bilo problema !Ja nikada nisam vise brojao putnike kada je Mico bio u Smeni u Titogradu- on mene nije pravio problem kada sm ubacivao u avion moje pulene ...I tako ja zatvorim vrata i kapetan mi naredi dodji i sedi kod nas u kokpit na poletanju Ali kaptane propisi ma j..s propise sedi tu kada ti ja kazem !Dakle poletimo mi a vrata od kokpita otvorena !Cute sv mislim zadovoljni sto smo konacno poleteli !Letimo dosta nisko primetio sam u pravcu Danilovgrada i Niksica !Kad odjedno glas kontrolora leta se zacu iz zvucnjaka ! Kapetane prijavili ste 120 -12000 Feeta da cete leteti na kojoj ste visini !Ja pogledam u visinomer ono mnogo manje mislim samo hiljadu fita ? Kapetan onako nonsalantno samo odgovori kolega nema brige sve je pod kontorolom ! Ucuta se onaj iz zvucnjaka ! Kad dodjosomo povise Glave od Zete i Danilovgrada Kapetan nagnu avion onako u desno a cinilo mi se da krilo dodiruje vrhove jelki i borova koliko smo nisko leteli! E Medo rece kapetan jer vidis onu zaravan tamo pa pokaza rukom e tamo nam je bio ratni aerodrom pa smo tamo sletali...onda okrenu na levo i tako redom vidi ovo i ovidi ono ! Kada smo bili kod Manastira Svetog Vasilija on iznad nas i ja ga gledam uvis a trebalo bi da smo MI iznad njega ! Vucemo se kroz tu kotlinu istina posiroku ali opet ne bi trebalo da smo tako nisko ! Nista se ja ne strecam ja sam vec bio iskusan jako stjuard vec celu godinu i po sam leteo i naravno ispekao zanat !A imao sam i poverenja u mog kapetana da zna sta radi !Kod Niksica se popesmo malo vise i preletesmo ga preko grada i posle nekog vremena ugledam ja neku veliku planinu ali joj se vrh ne vidi od oblaka Kaze moj kapetan E, Medo vidis onu planinu ? Vidim kazem !To ti je Jahorina !Lepo kazem!Sta ti misils pita on kao mene da li da zaobidjemo vrh ili da idemo preko nje sa obzirom da je vrh pod Kapom ! Ja kazem kako vi kazete kapetane sta da coveku ja sad kazem kad nemam blage veze sa tim !Kuda cemo proci i kako preleti vrh ! Ma idemo Medo kaze moj kapetan idemo preko pa valjada cemo "preskociti" taj vrh I Stvarno udjemo u oblake nastade truckanje i drmusanje- nista se ne vidi avion brekce ali se penje nista se ne desava posebno ! Ah da ja sam hteo vec ranije da se dignem sa opserverskog seidista u sredini da odem da posluzim putnike kada je moj Kapetan meni rekao Sedi tu Medo nemoj da se brines nece propasti bez soka !JA sam opet kroz otvorena vrata pogledao nazad ali ne vidim vise nikoga svi se skupili kao dve pare i cute... onako drcni Crnogorci a cute ? Cudno !Elem posle nekih par minuta odjednom puknu vidik i ja primetim Sarajevsku pistu ispred nas ! Sve cisto i vedro a pista maltene u pravcu ali nekako mnogo blizu a mi podosta visoki Opet moj kapetan mene pita A.Medo ocemo li praviti zaokret pa da sletimo iz drugog prqavca ili da pokusamo da sletimo sad iz pravca ?JA samo slegoh ramenima kako vi kazete kapetane!Nista se ne strecam i dalje... iskusan sam stjuard sta mene moze ista iznenaditi u aviona sve sam vec iskusio LOL Odjednom opet glas iz zvucnjaka se oglasi Kapetane, cuje se kontrolor leta Idete li Vi na sletanje?Afermative KAze Kapo ,da kaze idemo dole i sletecemo Victor Majk ! Ali kapetane visoko ste jako... da li cete moci da sletite a pista je ispred vas ! Ne brinite kaze nema problema I tada opet moj kapetan sada kao da me obavesti kaze e, Medo sada cemo elise na noz... ida ti ja pokazem kako se u ratu bombarduje ! On obori nos aviona i strmoglavi ga ka zemlji ! Stvarno avion ne ubrzava ka dole elise u kontra smeru kao reversi na DC-9 ga kocehe !Avion brekce i trese se !Moj kapetan se uziveo u moguce bombrdovanje neprijatelja kao lovacki pas!JA opet pogledam kroz vrata nazad u putnicku kabinu kad onaj jadnik u zadnjem sedistu visi naglavacke samo ga pojas drzi da ne ispadne iz sedista i dokotrlja se do kokpita !I ostali su isto svi kao na roler kosteru visili u sedistim !Smesno mi bi kako su putnic izgledali ! U medju vremenu avion smanji visinu i kada smo dosli do praga piste avion se ispravi i kapetan elegantno udari liz o pistu sasvim normalno bez problema sve kako treba !Odjednom pocese neka vatrogasna kola pored aviona da nas prate pa Hitna pomoc ! Cuddim se ja sta im je ko im je rekao da izadju pred aviona !Parkira moj Kapetan Veliki MAG avion ispred zgarde Saravskog aerodroma i ja otvorim vrata i ispustim stepenice sve na elektiku i hidrauliku i dugme Moderan avion ! Odjednom zemaljsko osoblje unezvereno ispred stepenica stoji cujem kako u glas pitaju Sta je bilo sto ste sleteli tako... jel bilo Emergency?JA kao pravim se lud neznam sta me pitaju i kazem sa vrha stepenista Sve je u redu sve normalno nema emergency !!Vrte glave ljudi dole !KAd pogledam u kabinu niko se ne mrda !Ajde kazem dragi putnici izlazite iz aviona karte od pet dinara vise ne vaze/to su nam kondukteri u GSP uvek govorili kada bus dodje na zadnju stanicu recimo trola kod Kalisa u BGD/ !Jedva se digose na noge lagane i pplako ubledli i ispovracani kretose vani Onako, ja kazem dovidjenaj dodjite nam opet a oni meni nako kiselo Hvala al necemo vise ! Mislim se verujem da necete uci vise u avon siguran sam da ce vam preseti sto ste se svercovali !Pozovem one zene dole iz cistoce i kazem ajde da sredite kabinu ima puno graska u kabini...kakav grasak cude se ..nisam imao volje da im ista objasnjavam vise !I tako posle izvesnog vremen i dopune goriva nastavismo ka Zadru na nocenje !Koliko smo imali legova 6-7-8nisam vie mogao ni da se setim ni da brojim Kada smo dosli u Hotel u Zadru odmah sam legao da spavam !I nastavismo sutri dan i prek sutra istim tempom po Jugi !Ali nije se vise desilo nista interesantno za prichu !Osta mi onaj prvi dan u secanju do dan danas a proslo je eto 50 godina od tada !Moj je kapetan vELIKI Mag prebacen uskoro na DC-9 za skolovanje za kapetana i odradio je sve korektno ali,,,posle nekog vremena je zatrazio da ode u penziju sto su mu i ispunili molbu !Nije mogao da se navikne na devetku mlazni avion brzinu letenja svu onu romantiku koju je imao na onom lepom Convairu CV-440 Metroplitan je nestala !I nisam ga vise video razisli su nam se putevi ja 1974 na veliki avion B-707 gde sam ostao do 1979 neprekidno dok me nisu i mene vratili na DC-9 da se skolujem za Pursera !Meni se nije vracalo bilo mi lepse da se skitam po svetu sa B-707 ali nije se imalo kud morao sam da prihvatim skolovanje na devetki pa onda na B-727 !...
Pokazuje kolikih je ludaka bilo među pilotima 'stare škole', kao i zašto je tada u svetu bilo toliko više avionskih katastrofa. Sva sreća, u SFRJ su takvi imali arhineprijatelja, uzornog štrebera i mog đeda (nije rođeni, ali vrlo blizak) Batrića Jovanovića, šefa civilne avijacije tokom dve decenije, koji se ovog letačkog polusveta gadio i trudio se da suzbije takve pojave koliko god je mogao, npr. najstrožim propisima o zatvaranju aerodroma usled smanjene vidljivosti na svetu (zato je mnogo letova kod nas otkazivano i kasnilo, ali su ljudi ostali živi).

Nažalost, savezni organi vremenom nisu mogli ništa protiv divljanja i nediscipline pilota slovenačke kompanije (Adrija), koji su sedamdesetih davali sebi za pravo i da poleću sa zatvorenog aerodroma, pa su tako otplesali poslednji krug katastrofa domaće avijacije (Prag, Korzika). I poslednji udes nekog Jatovog aviona, iznajmljenog Turcima, 1989, posledica je ovakvog letenja kapetana koji je ranije jednom prošao kroz gradonosni oblak (727 tada čudom nije pao).

A najneverovatnije je da ovaj matori nepismeni crnogorski tenkre od penzionisanog stjuarda sa ovakvim ushićenjem piše o svom dragom kolegi-psihopati. Srećom, izumire se - i to je evolucija.
 
Наводно су врло незгодни били бивши пилоти ратног ваздухопловства, поготову ратни ветерани.
 
Baš ti. Na kraju je JAT ustanovio svoj sistem školovanja i akademiju u Vršcu, e da bi se oslobodio vojnih kauboja.
 
Добро је што су сачували академију у Вршцу након гашења ЈАТа.
 
која је спојена са Ваздухопловном академијом и добили смо обједињену средњу и високу школу за ваздухопловство (технички део)
 
s-l1600.jpg

 
 
^ Što ne probaju preko Nacionalne službe za zapošljavanje....? 😋
 
Очигледно је да не могу да кроз војно школство добију довољан број кандидата - неће довољно квалитетних људи да одробија младост на војној академији; нисмо већ неко време толика сиротиња да чежњиво гледамо у небо како да побегнемо из села и од чувања оваца.
Најбоље би било да могу да ангажују из авиокомпанија, тако би и међу млађима добили много искусније летаче него што су њихови најискуснији, али немају пара за то.
 
Можда и по стадионима да потраже. Тамо људи живе за (дог)фајт.
 
Јасно, само остаје услов високо образовање за официра.
 
У ту је већ прбоем. Паметни су у лидерима, а тај ће тешко да мења занимање.
 
Serija je... :LOL: Ne znam, šatro rađena da privuče mlade u vojsku a mislim da je dopadljiva i uzbudljiva samo nekadašnjim Titovim pionirima i JNA generacijama...
Mislim ne kažem da treba da bude Top Gun. Ali moglo je to mnogo bolje. I drugačije.
 
Ако су хтели да мотивишу младе за војно ваздухопловство, боље да су организовали неки аеромитинг, ево већ 10 година без крштеног аеромитинга у Србији.
 
Koliko ja vidim prateći informacije od upućenijih, povećanje odnosno odbijanje da se povećaju određene plate određenih zaposlenih je problem koji trenutno sakati nekoliko nesposobnih državnih preduzeća i institucija:
GSP Beograd
Srbija voz (Železnice, kako li se više zovu...)
Vojska
+ još nekoliko preduzeća koja jesu privatna ali usko sarađuju sa državnim, kao npr privatni prevoznici u Beogradu

Ovde je nekako nepisano pravilo da se sve drugo od ''rešenja'' isproba osim povećanja plate radniku. Tek kad se ispucaju sve opcije, kad se udari glavom o zid 200 puta i kada problem naraste do nenormalnih razmera, tek se onda razmatra o povećanju plate i zadovoljstvu radnika. Ovih dana ću da napravim jedan mimićććć na tu foru.
 
Poslednja izmena:
Јасно. Нажалост, ни наши капиталисти већином нису ушли у 20. век (1914. Форд је дао фабричким радницима дневницу од 5$, тј. готово 150 данашњих $, чиме је настао савремени свет).
Лидл, иначе, управо саопштио да је повећао плате 10%.

Занимљиво је ако неко мисли да може да има технолошки напредну војску са слабо плаћеним људством. Тек ваздухопловство... А има их. Знам Јатовце који су се 2000. бунили што пилоти имју плату 500 марака.
 
Moj drugar sa faksa je postao rezervni oficir. Dobija 5 hiljada dinara mesečno na konto toga (mislim da je sad povećano), a u slučaju da ga aktiviraju iz rezerve dobijao bi prosečnu oficirsku platu. Zaposlen je normalno u privatnoj firmi, eventualno mogu da ga pozovu na neke vežbe ili rat...
 
Ako nekog interesuje (tekst namenjen IT stručnjacima, vlasnicima malih i srednjih firmi i ostlaim bogatašima)

KUPOVINA ILI NAJAM PRIVATNOG AVIONA?​


Najam privatnog aviona je češća opcija, ali za mnoge firme je i kupovina male letelice prava odluka. Važno je dobro razmisliti o svojim opcijama i sagledati alternative koje se nude da bi se izabralo najbolje.

Šta donosi najam aviona, a šta donosi kupovina aviona? Kakav je odnos troškova? Šta donosi veću pogodnost?
Pitanja je mnogo, a odgovori slede u daljem nastavku teksta.
Kada je kupovina aviona odlična odluka?
Firme na Balkanu postaju sve razvijenije, šire svoje poslovanje što zahteva brz prelazak velikih razdaljina, a najbolje za to jesu male letelice koje donose brojne pogodnosti. Naime, one izuzetno odgovaraju poslovnim ljudima jer:
  • Privatni letovi se organizuju za najviše sat vremena
  • Ukrcavanje se sprovodi kroz VIP terminal uz uprošćenu proceduru
  • Moguće je ukrcati se direktno sa piste
  • Let i posada polaze onda kada to putnici odluče
  • Sleće se i na manje aerodrome
  • Posada i avion čekaju putnike na povratak
Privatne letelice su zbog svega navedenog idealne firmama koje imaju iznenadne sastanke, posete partnerima, proizvodnim procesima. Oni ne mogu da čekaju da se na komercijalnom letu oslobodi mesto, da se ostvari popust ili da se preseda uz duže putovanje. Sve je više onih kojima odgovara da kupe svoju letelicu i tako skrate proces do realizacije leta.
Vlasnici privatnih aviona najčešće lete preko 300 sati godišnje isplati se platiti sve troškove kupovine aviona jer će doneti progres kompaniji.
Koji su troškovi posedovanja sopstvenog aviona?
Pored troškova kupovine letelice postoje i drugi, posredni troškovi koji prate posedovanje malog aviona:
  • Potrebno je nekoliko miliona dolara da se kupi letelica, a cena zavisi od kapaciteta letelice i njene starosti
  • Za plate pilota i stjuardesa je potrebno minimum 200.000 dolara godišnje
  • Jedan litar goriva za avione je oko 0,65 dolara za litar, a potrošnja zavisi od modela i broja sati leta, ali svakako nije jeftino

  • Postoje troškovi iznajmljivanja hangara i redovnog održavanja letelice

  • Tokom korišćenja aviona dešavaće se da trebaju i vanredne popravke
Reklo bi se da posedovanje letelice nikome ne može da se isplati, ali će uštede postojati i u troškovima iznajmljivanja letelica, ali i uštedi vremena za realizaciju leta kada god to zatreba. Ove letelice su zaposlene i lete non-stop.
Najam privatnih aviona – odlična solucija
Najam privatnih letelica je odavno postao dostojan konkurent komercijalnim letovima, naročito u okviru biznis klase. One firme kojima nije isplativo da kupuju avion, obraćaju se nekoj od agencija za privatne letove i tako, za kratko vreme, imaju na raspolaganju let.
Cena privatnog leta zavisi od broja časova provedenih u vazduhu, ali kada bi se podelila na broj putnika, dolazi se do cifre koja ne prelazi cenu karte na prvoj klasi, ali poslovnim ljudima su ti troškovi možda i najmanji faktor, a mnogo veća korist to da se let realizuje.
Kompanije unajmljuju privatne letove jer sleću brže odredištu, nema potrebe da se putnici prilagođavaju letu već se on prilagođava njima pa nema čekanja, hotelskog smeštaja i gubitka vremena jer – „vreme je novac“.
U našoj zemlji posluju i avio-brokeri, kompanije koje organizuju privatne letove tako da je i to jedna velika prednost. Naime, vaše je da pozovete avio-brokera koji će u najkraćem roku obezbediti letelicu koja odgovara vašim potrebama i organizovati najjeftiniji let.
Sve se može dogovoriti:
– obrok na letu,
– neograničen prtljag,
– promena maršute nakon postignutog dogovora,
– organizacija prevoza sa i do aerodroma…
Zbog svega ovoga najam leta je postao najčešći izbor kompanijskog prevoza, a kupovina letelica još uvek retka, mada će i taj broj rasti.
Iznajmljivanje ili kupovina aviona – visoki zdravstveni standardi
Tokom perioda pandemije privatni letovi su jedina grana avio-industrije koja je nastavila da ima kontinuiran rast. Predviđanja kažu da će se to nastaviti i u budućnosti. Male letelice imaju visoke higijenske standarde i eliminišu mogućnost zaraze pa su zato jedine i korišćene tokom rasta broja zaraženih od Covid-19.
Kupovina ili iznajmljivanje aviona nema nikakve razlike kada su u pitanju zdravstveni rizici jer su putnici na oba načina bezbedni i sigurni i pre i tokom leta. Reč je o tome da je kompanije koje vrše privatan prevoz putnika imaju visoke zdravstvene standarde koji teško da mogu da budu dodatno unapređeni čak ni ako vi posedujete taj avion.
Govorimo o detaljnoj dezinfekciji letelice pre svakog poletanja, redovne kontrole zdravstvenog stanja svakog člana posade i što manje kontakta putnika sa osobljem tokom ukrcavanja i na letu. Mnoge procedure postoje odavno i deo su paketa koje pruža luksuz privatnog leta, a pojedine stvari su i unapređene za još bolju zdravstvenu kontrolu.
Mnogima je još uvek nestvarno, ali dolazi vreme sve češćeg putovanja privatnim letelicama. Aktivno se radi i na unapređenju goriva, manjem zagađenju i kada se ostvare održivi rezultati, komercijalni letovi će postati sporedna grana aviotransporta.
Koliko znate o privatnim letovima? Da li ste znali da su kod nas sve zastupljeniji, naročito poslednje dve godine, tokom pandemije? Pišite nam svoja zapažanja i iskustva u komentarima nakon čitanja teksta!

https://blogmagazin.rs/kupovina-ili-najam-privatnog-aviona/
 
 
Посаде авиона и хеликоптера из састава 98. ваздухопловне бригаде реализовале су ове недеље гађања земаљских циљева на полигону „Пасуљанске ливаде“.

Гађања су извршена у оквиру редовне борбене обуке летачких посада, а по циљевима на земљи дејствовано је из хеликоптера Ми-35 и ловаца-бомбардера „орао“. Посаде хеликоптера оствариле су ватрена дејства по циљевима на полигону из топа и невођеним ракетним зрнима, док су пилоти „орлова“ дејствовали фугасним бомбама ФАБ 250.

pripreme-vazduhoplova-vojske-srbije-za-gadjanje-cilejva-na-zemlji-mart2022-2.jpg
pripreme-vazduhoplova-vojske-srbije-za-gadjanje-cilejva-na-zemlji-mart2022-5.jpg

 
Pao MU5735 China Eastern Airlines
737

Screenshot_20220321-095606_Flightradar24.jpg


Ukucajte broj leta u FR. Sa telefona ne mogu da podelim link.
 
Poslednja izmena:
Vrh