Šta je novo?

Avijacija - razno

Pa zovi ih "propelerci". :)

NIje mi bilo čudno kada sam pročitao da Amerikaci na kratko u Iraku koristili OV-10 Bronco.
To su OK mašine (ne mislim na naše Laste i Kobce) u sukobima sa protivnicima koji imaju samo laku PVO i nemaju avijaciju.
Dobre su za Brazil, Avganistan, Irak, Afriku ali ne znam za scenario u kojem bi nama bili od koristi a da isto to ne mogu da izvedu helikopteri podržani avionima. Možda bi imali nekog efekta protiv OVK ali to je već davna prošlost.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qq-1wvGkdGg[/youtube]
 
имам ту књигу, зове се Небеска одисеја, аутор је Александар Коло. супер прича, неиспричана раније. просто је штета да код нас нико ништа не зна о тим људима
 
Ni ovo nije nikakva tajna, makar ne za bilo koga ko se intenzivnije interesovao za avijaciju.
 
А ко је игде написао да је икаква тајна?
 
Nije bila tajna, ali se nije puno pričalo i pisalo o tome.
Npr, u knjizi Predraga Pejčića o 1. i 2 . Eskadrili NOVJ (partizani na Spitfajerima i Harikenima u RAF) su uredno navedena imena pilota koji su iz tog detašmana u amreičkoj avijaciji prešli u NOVJ. Miloš Marinović, jedan od tih pilota, je posle rata radio kao novinar u Beogradu i mislim da je par puta i pisao članke o tome.
90-tih je časopisu "Naša Krila" izašlo par članaka o pilotima a prvi "pravi ozbiljan" članak o Jugoslovenima na B-24 je objavljen u prvom broju časopisa "LET" Muzeja vazduhoplovstva 1998. godine.
 
Davno nista novo nisam cuo o i iz Pancevacke UTVE
Pa jel ima sta novo i kakvo je sada stanje. ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447417#p447417:1cnr7ngo je napisao(la):
Вожд » 20 Apr 2017 04:21 pm[/url]":1cnr7ngo]А ко је игде написао да је икаква тајна?

Ok možda sam pogrešno protumačio reči iz prethodnog posta da je prosto šteta da se o tim ljudima ništa ne zna a možda i nisam.
 
Još da ima i pedale i zvonce :lol:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Ru5VEBKY6Wk[/youtube]
 
2nd Yugoslav Squadron....
Hteo sam da napišem par reči, zašto je "2nd" a šta je sa "1st" i onda shvatio koliko tu ima da se priča i piše :)
 
Ово што је качено је само подстицај онима које би могло занимати да истражују, није поента да се све сервира на тацни.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447568#p447568:1a4mdlpf je napisao(la):
marat » 21 Апр 2017, 17:32[/url]":1a4mdlpf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447417#p447417:1a4mdlpf je napisao(la):
Вожд » 20 Apr 2017 04:21 pm[/url]":1a4mdlpf]А ко је игде написао да је икаква тајна?

Ok možda sam pogrešno protumačio reči iz prethodnog posta da je prosto šteta da se o tim ljudima ništa ne zna a možda i nisam.

погрешно си протумачио. нико не зна, јер се пуно не прича о томе, али није тајна. и никада није била, само није нашироко представљена народним масама. иначе, ако се добро сећам, од те 4 посаде, њих 5 или 6 су се прукључили Партизанима, док су остали одбили и они који су преживели рат су отишли у САД да живе
 
U detašmanu je letelo 47 vazduhoplovaca, 19 je poginulo na B-24, većina preživelih je posle rata odlučila da ostane u SAD, neki su nastavili karijeru u američkoj avijaciji. Trojica su još tokom rata izabrala da pređu u NOVJ: Marinović, Pajić i Pešić (poginuo na prvom zadatku leteći na Harikenu), a još par njih je odlučilo da se vrate u Jugoslaviju posle rata.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=abtJ8dxCAiM[/youtube]
Integralni snimak: Boško Dotlić - Kako smo oborili F-16CG
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=glYT3IqEa4s[/youtube]
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gttwL854cR4[/youtube]
 
Rat dva istinska giganta regije – Eurowings protiv Wizz Aira

.....Wizz Air prednosti

– vrlo jeftine karte
– specijalista za Jugoistočnu Europu
– brza ekspanzija i brzi odgovori na potrebe tržišta, velika prilagodljivost
– lagano i brzo otvara baze
– kombinacija flota A320 i A321 i prilagodljivost potražnji

Wizz negativnosti

– Ultra LCC, minijaturni kofer u kabini, daleko manji od uobičajenih kod drugih prijevoznika
– loša komunikacija sa putnicima, poglavito kod problema na letovima
– inzistiranje na subvencioniranju linija, povlačenje iz tržišta ako subvencije nisu dostatne
– vrlo ranjiv prijevoznik koji će vrlo teško ratovati sa daleko jačim Ryanairom i Eurowingsom
– letenja na sekundarne, udaljenije aerodrome sa težim i skupljim konekcijama prema krajnjoj destinaciji
– nepostojanje konekcija, isključivo P2P putnici

Eurowings prednosti

– strateška prisutnost na prostoru regije
– mogućnosti konekcija
– suport i backup Lufthanse i njenih partnera koji su vrlo prisutni u regiji
– funkcioniranju u sustavu Lufthanse, uključujući i konekcije na Lufthansine, Austrijanove, Swissove i Brusselsove linije
– strategija širenja i otvaranja baza izvan Njemačke
– kombinacija flota A319 i A320 i prilagodljivost potražnji
– manji avioni od Wizz Aira, potreban manji LF da bi let bio isplativ
– profitabilnost nije osnovni kriterij razvoja, već je Eurowings prvenstveno Lufthansin alat
– velika mogućnost involviranja Adrie i Croatie u Eurowings
– letenja na velike aerodrome

Eurowings nedostaci

– bitno više cijene karata od Wizz Aira
– nedefiniranje strategije razvoja, česte promjene planova, traže se
– involviranje kompanija u sustav Eurowingsa je dugotrajan, rizičan i skup proces
– preuzimanje baza i linija kao rizik poslovanja u kontekstu loših rezultata linija koje su i jedan od bitnih razloga zbog kojih su kompanije koje Eurowings preuzima i bankrotirale
– malen broj naručenih aviona (strategija rasta temelji im se na preuzimanju drugih kompanija i flota, a ne na nabavci novih aviona)
– bitno starija flota od Wizz Aira i ostalih konkurenata
– Lufthansin razvojni interes i prioritet koči potencijale i sprječava željene linije Eurowingsa

Radi potencijala razvoja u regiji važno je komparirati veličine kompanija po flotama, uz napomenu da se Eurowings još uvijek postavlja kao sustav, dočim se u idućem kratkoročnom periodu očekuje bitno povećanje flote i linija.....

Izvor https://tangosix.rs/2017/02/05/rat-dva- ... wizz-aira/
 
Том свечаном приликом, да препричам своје доживљаје са јединог путовања распалом талијанском државном компанијом, од пролећа 2008, са линије Рим - Београд.

Авион је 30-ак година стар ДЦ-9 супер 80. Бар пола сата седимо и не крећемо. На крају, обраћа се капетан и бираним речима објасни да је цурио тоалет у репу. Матора очувана стјуардеса жели путницима добродошлицу на заједнички лет "Алиталије" и "Аерофлота" (?!) за Београд (понављала је ту глупост до краја лета). Залећемо се, и у тренутку када се одвајамо од земље, по глави ме полива неколико децилитара воде, сва је прилика из оквира врата за хитно напуштање авиона крај којих сам седео. Не би ми свеједно, а млад лик, Жабар са седишта поред мог, само слегне раменима и кроз смешак каже: "Алиталија"...


Кад год би ми после тога неко рекао да је ЈАТ најгора компанија, смејао сам се...

Ред је да ови отпутују - у историју.
 
Vrh