Šta je novo?

Avijacija - razno

Hahahaha to su ti Rusi nasa braca :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Prića se komlicira

http://www.vecernji.hr/hrvatska/ruski-p ... te-1162920

3f9cadb14f558c5250b555cb827bb2c2.jpg



od ranije

http://www.vecernji.hr/premium/zubak-vr ... -u-1089535

http://www.nezavisne.com/novosti/svijet ... -300/73206
 
Белосветски шверцери оружја се препуцавају са хрватима за неизмирене рачуне, а нико да потегне питање увоза толике количине озбиљне ратне технике у тада под ембаргом УН на трговину наоружањем целу бившу СФРЈ (чак је и Македонија била под ембаргом иако није била у рату). Има ли ту уопште икакве и ичије одговорности?
 
"Bilo pa proslo" ...
Koga danas briga za "embargo" od pre 1/4 veka...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Али их је зато брига за дугове, нормално. Сећам се каква се халабука дигла негде 2001. када је СДПР средио заводу Орао да ремонтује моторе Ирачких Мигова 23.
 
Наоружање је стигло из Украјине, а главни организатори шверца су били чеси. Има на интернету хрватски интервију са украјинским високим официром који је 1993. стигао у Хрватску како би обучио пилоте ХВ да лете на борбеним хеликоптерима Ми-24. иначе је тај официр у СССР био комадант хеликоптерског пука који је учествовао у асанацији Чернобиља.
 
Управо тако Дошљак, све је стигло из Украјине, а С-300 је погодио у Америку на проучавање зашто је тако моћан систем.
 
S-300 nije ni bio najmenjen Hrvatskoj. Niti je Hrvatska ikada imala posed kompletnog sistema odnosno to sto je imala je bilo neupotrebljivo.
S-300 je bio u tranzitu ka Africi ali posao prodaje je propao, stajao je neko vreme u luci i onda je Hrvatska predložila vlasniku da ga ona kupi.
I poslužio joj je za propagandu, prosetan je na par parada i to je to.
 
Упитно је и да ли су имали у поседу ишта више од она четири контејнера за ракете виђена на њиховим „мимоходима".
 
" Ono što je Hrvatska u Ukrajini skupo platila bila su 24 prazna kontejnera 5P32, agregat za struju, kompresor za vazduh i sajle za fiksiranje radarskog tornja. Cela priča o hrvatskom S-300 završava se 2004. godine aferom.

Šta se zapravo skrivalo u celoj priči i kako su Hrvati zapravo nabavili S -300 i od koga otkrila su trojica autora Danko Borojević, Dragi Ivić i Željko Ubović u svojoj knjizi " Vazduhoplovne snage bivših republika SFRJ 1992- 1995".

" Iz Ukrajine su između 10. avgusta i 15. septembra 1994. godine u Hrvatsku isporučene 24 „rakete“ (kontejneri u kojima su trebale biti smeštene rakete, bili su prazni), agregat za struju, kompresor za vazduh i sajle za fiksiranje radarskog tornja. Hrvatska je osim raketa 5V55R za taj sistem platila tri transporta koji se vode pod brojem 22 (osam raketa), brojem 23 (osam raketa) i brojem 24 (osam raketa). Isporučeno je navodno šest kompleta sa po četiri rakete i za to je plaćeno 11,5 miliona dolara. Hrvatski dug za isporuku naoružanja iznosio je u tom tenutku 94 miliona dolara. Takođe umesto originalnog tegljača sa kranom 22T6-2E2 na bazi vozila Ural-532361-1012 ili transporetera za prevoz četiri lansirna kontejnera 5P32 tipa 5T58-2 na bazi tegljača KRAZ-260, na Jarunu se pojavio tegljač MAN na čijoj su se prikolici nalazila četiri kontejnera (lansirne cevi) 5P32. Kasnije su se pojavile informacije, da je tegljač „provozao“ prazne kontejnere na paradi, dok su sredstva za nabavku kompletnog sistema nestala", navode oni u svojoj knjizi.

Prema pisanju Borojevića, Ivića i Ubovića i njihovih razgovora sa visokim hrvatskim oficirama ,Hrvatska nikada nije nabavila u celini sistem S-300, ali je uoči priprema za operaciju „Oluja“, prikazano sredstvo poslužilo kao psihološka igračka u propagandne svrhe.

"U medijima u Hrvatskoj kasnije će se pojaviti informacija: „Dijelovi sustava S-300 u Hrvatsku su stigli između 1994. i 1996. godine, dobavljali su se preko zračne luke u Puli, a javnosti su pokazani na mimohodu Hrvatske vojske na Jarunu 1995. godine. Uoči akcija „Bljesak“ i „Oluja“, javno pokazivanje tog sustava odvratilo je neprijatelja od napada MiG -29". Ova informacija se itekao ovih dana plasira u Večernjem listu i od ove teorije hrvatski mediji nisu ni danas odstupili.

" Ako je „RS S-300“ pokazan na paradi (mimohodu) na Jarunu 30. maja, 28 dana posle završetka „Bljeska“ tvrdnja o odvraćanju upotrebe borbenih aviona (zrakoplova) MiG-29 nema utemeljenja u činjenicama, jer niti je SVK imala te avione, niti je u VJ postojao plan za pomoć SVK u slučaju opšteg napada HV na teritoriju RSK. Kasnije će ova informacija biti osnova za tvrdnju pojedinaca u Srbiji, koji su tražili razlog zbog čega VJ i uopšte SRJ nisu pomogli SVK i RSK u odbrani. Oni su tvrdili: „da avioni RV i PVO VJ nisu dejstvovali po snagama HV avgusta 1995. godine, jer je PVO HV raspolagala sa raketnim sistemom S-300, koji je eto nabavljen u Rusiji, a SRJ kad joj je trebao nije to mogla“ Vremenom je i ova tvrdnja „eksperata“ u Srbiji demantovana", pišu trojica u svojoj knjizi " Vazduhoplovne snage bivših republika SFRJ 1992- 1995.

Naime, prema njihovim navodima MORH je sa kompanijom Winsley Finance Limited potpisao ugovor za isporuku sistema S-300, koji je potpisao tadašnji ministar odbrane Gojko Šušak 19. jula 1994. godine. Na osnovu tog ugovora, prema Nacionalu dostupnim dokumentima, Hrvatska je navodno kupila i naručila raketni sistem S-300.


Kompletna priča o S-300 u Hrvatskoj toliko je zakomplikovana, da kao istina ostaje jedino: „da Hrvatska nikada nije nabavila sistem S-300“, navode Borojević, Ivić i Ubović.

Borojević takođe dodaje:

- Da je Hrvatska vojska imala S-300, jurišni avioni J-22 Orao iz sastava VRS koji su poletali sa aerodroma Mahovljani ne bi dejstvovali po formacijama hrvatske vojske tokom operacije Una-95 i ne bi slomili udarnu pesnicu HV na rekama Uni i Savi, septembra 1995. godine.
 
Za uvođenje jednog PVO sistema (ili bilo kojeg novog sistema) u upotrebu su potrebne godine: nabavka, obuka, vežbe ...
Odavno se zna da je Hrvatska tada nabavila samo deo sistema S-300 (mislim da je bilo na nivou jednog diviziona), a ne ceo, i da ga nikada ni jedna jednica nije "zadužila" i postala operativna.

A zašto se o celoj stvari malo priča, ili se priča ponekada "potegne": pa iza svega stoje ratni profiteri koji su jedini nešto izvukli iz ovih nesrećnih ratova, raspada SFRJ. šverca oružja, municije, droge, cigareta... a oni nisu baš zgodni likovi za zameriti im se.


" Ako je „RS S-300“ pokazan na paradi (mimohodu) na Jarunu 30. maja, 28 dana posle završetka „Bljeska“ tvrdnja o odvraćanju upotrebe borbenih aviona (zrakoplova) MiG-29 nema utemeljenja u činjenicama, jer niti je SVK imala te avione, niti je u VJ postojao plan za pomoć SVK u slučaju opšteg napada HV na teritoriju RSK. Kasnije će ova informacija biti osnova za tvrdnju pojedinaca u Srbiji, koji su tražili razlog zbog čega VJ i uopšte SRJ nisu pomogli SVK i RSK u odbrani. Oni su tvrdili: „da avioni RV i PVO VJ nisu dejstvovali po snagama HV avgusta 1995. godine, jer je PVO HV raspolagala sa raketnim sistemom S-300, koji je eto nabavljen u Rusiji, a SRJ kad joj je trebao nije to mogla“ Vremenom je i ova tvrdnja „eksperata“ u Srbiji demantovana", pišu trojica u svojoj knjizi " Vazduhoplovne snage bivših republika SFRJ 1992- 1995.


Uz to, Mig-29 koji je koristila SFRJ je bio lovac-presretač namenjen za ostvarivanje prevlasti u vazdušnom prostoru, a ne za dejstvo po ciljevima na zemlji (snage HV). Od municije za dejstvo po ciljevima na zemlji je imao samo "glupe" bombe (i to samo jednu vrstu, ako se dobro sećam). U hipotetičkom scenariju u kojem Sloba nije ostavio Krajinu na cedilu (i on je nekada bio "faktor mira i stabilnosti") napade na snage HV bi izvodili Orlovi i možda Super Galebovi, a Migovi bi im "čuvali leđa" od HRZ i najverovatnije NATO-a. šbb-kbb.
 
Za uvođenje jednog PVO sistema (ili bilo kojeg novog sistema) u upotrebu su potrebne godine: nabavka, obuka, vežbe ...

Slabo se razumem u te vojne igračke , al nešto ,,kontam,, ba.....

za očuvanje reda u civilnom saobracaju dovoljan je i onaj naš skolski mlaznjak (zaboravih ime)
ce stigne svaki mali i veliki putnički aeroplan i naterati ga da sluša i posluša :lol:

a juriti za savremenim letelicama je mnogo preskupo za gladan narod
a mnogo jeftinije i isto za te ,,ultra savremene,, lako se obaraju raketama sa zemlje ako ne da slušaju i poslušaju

Sto bi se mi toliko trošili na ona leteca skupa čudesa
kad smo to raketicama vec isprobali i dokazali da je jeftije i delotvornije još u Budjanovcima :D

ili moramo kako si vec napisao da zadovoljimo te plavce profitere :roll:
 
Da li pucas tenkom na svaki auto koji prebrzo vozi?
 
Da li pucas tenkom na svaki auto koji prebrzo vozi?
Izvini al ne kapiram sta me pitaš....
a tenkovi nemaju krila :lol:

u avio saobracaju pre sedanja u avion podnosi se plan letenja - znači najavljeno i planirano je sve, ama baš sve
osim nesretnih slučajeva
ako se neko slučajno ili namerno našao na nedozvoljenoj visini, mestu.... postoje razlićita sredstva veze i načini za komunikaciju
čak i da je gluv
ima načina da se uvek opomeme sa zemlje a i da se signalizira ako je u tehničkoj nevolji

Posada i avion Vesne Vulović je bio civilni avion sa ispravnom sredstvima veze na redovnoj liniji i..... bum ...

a sada ove besne i lepezom da ladimo gore .... more oče naše pare a i provizije, pa to ti je :grand:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446502#p446502:3lre8d1j je napisao(la):
boca-ica » 15 Apr 2017 05:45 pm[/url]":3lre8d1j]
Za uvođenje jednog PVO sistema (ili bilo kojeg novog sistema) u upotrebu su potrebne godine: nabavka, obuka, vežbe ...

Slabo se razumem u te vojne igračke , al nešto ,,kontam,, ba.....

za očuvanje reda u civilnom saobracaju dovoljan je i onaj naš skolski mlaznjak (zaboravih ime)
ce stigne svaki mali i veliki putnički aeroplan i naterati ga da sluša i posluša :lol:

Supergaleb G-4 ima maksimalnu brzinu oko 900 km/h (maksimalna znači bez podvesnog tereta, sa nekom optimalnom količinom goriva, u horizontalnom letu ili u poniranju, ne u penjanju).
Neka ekonomična krstareća brzina putničkog mlaznog dvomotorca je ti 800-900 km/h na visanam 8,000 m i više.

Avion koji kreće u presretanje putničkog aviona treba u roku koji se meri minutima da poleti, da pronađe položaj (radarom, potom vizuelno) i da priđe avionu na 8000m (u susretnom kursu ili iz potere) kao i da ima naoružanje i nišansku opremu za dejstvo i danju i noću i u složenim meteo uslovima i sa kojima bi mogao da zapreti i prisili posadu da sleti ili da napusti prostor Srbije.
G-4 to nema, nema ni Orao.

Zato su potrebni lovci presretači koji su dv aputa brži od putničkih aviona i koji su opremljeni odgovarajućim osmatračkim i nišanskim radarima i optoelektronikom, kao i naoružani raketama vazduh-vazduh.

A da bi jedna organizacija poput lovačke avijacije mogla da efikasno kontroliše vazdušni prostor u miru, treba da ima dežurnu paru (vojni izraz, ima razloga zatš se kaže para a ne par) ili odeljenje. To opet znači da treba da postoji u svakom trenutku 2 ili 4 aviona koji mogu da polete u roku od 5-10 min, kao i da drugi mogu da ih smene ukoliko je kriza takva da tokom leta potroše gorivo. Pored toga tu je potreba za trenažnim letovima, za redovnu obuka, rezerva aviona zbog održavanja, neoperativnost zbog kvarova... i tako se dolazi do minimalnog, ali apsolutno minimalnog broja od 12 modernih lovaca (jedna eskadrila) ako hoćemo da garantujemo da nam je nebo branjeno - u miru. A to je neki apsolutni minimum. Dve eskadrile su podnošljiv broj.
I to je pre bilo kakvog razmišljanja o ceni.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446502#p446502:3lre8d1j je napisao(la):
boca-ica » 15 Apr 2017 05:45 pm[/url]":3lre8d1j]
a juriti za savremenim letelicama je mnogo preskupo za gladan narod
a mnogo jeftinije i isto za te ,,ultra savremene,, lako se obaraju raketama sa zemlje ako ne da slušaju i poslušaju

Sto bi se mi toliko trošili na ona leteca skupa čudesa
kad smo to raketicama vec isprobali i dokazali da je jeftije i delotvornije još u Budjanovcima :D

Još je skuplje ako se ludak zakuca avionom u TE Nikola Tesla ili još gore na neki grad.
A pre nego što kreneš da sa zemlje ili iz vazduha, svejedno, moraš da ga identifikuješ i da iskomuniciraš sa posadom a to najbolje može da se uradi sa lovcima i vizuelnom identifikacijom u roku od 10-15 min. Niti pilot u "uljezu" može da zna da je nanišanjen sa zemlje pa ni ne može da zna šta mu se sprema. Pored toga, ni svi mogući S-300 i sl ne garantuju pogodak i uništenje kako treba i gde treba. Ništa tu nije "lako".

Buđanovci i F-117? Potpuno pogrešan primer za poređenje. NIti smo išta dokazali, oni su nam srušili zemlju a mi smo im oborili dva aviona i oštetili još nekoliko.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446502#p446502:3lre8d1j je napisao(la):
boca-ica » 15 Apr 2017 05:45 pm[/url]":3lre8d1j]
ili moramo kako si vec napisao da zadovoljimo te plavce profitere :roll:

Ja nisam napisao "plavi profiteri" nego "ratni profiteri". Niti sam napisao da treba nekoga "da zadovoljimo".
 
Fala Relja.... rekoh slabo se razumem te igračke
al shvatam poentu :idea:
naročito sa primerom ,,Još je skuplje ako se ludak zakuca avionom u TE Nikola Tesla,, :(

mada da i imamo duplo, od toga sto kazes da treba.... ni to baš nije neki garant
oni tamo koja sva čudesa od igračaka nisu imali pa nastradaše bliznakinje od ludaka :shok:

al Hajde valjda imamo još po neku pametnu i odmerenu glavu koja če sve to da izvaga , pa sta se mora nabavice
umesto da mi lupetamo svašta ovde po nešto :lol:

E da
A sta kazes cime li smo one silne ,, Apace,, poplašili a bili gotovo bez krila ?
 
Prvo - apsolutna kontrola i apsolutna sigurnost - ne postoje. Mnoge jake države su polomile zube pokušavajući da dominiraju svetom. Na nižem nivou je isto - primer Izraela. Koliko god se trudili, koliko god ulagali u bezbednost ne mogu da se potpuno zaštite.

Potrebe Srbije za PVO (lovačka avijacija, raketni i artiljerijski sistemi zemlja-vazduh, sistemi vazdušnog osmatranja javljanja i navođenja, elektronsko izviđanje i protiv elektronska dejstva i dr.) su definisane odavno, a odavno se zna i da nismo u mogućnosti da to platimo. Ovo što nam se nudi je i jedina mogućnost koja postoji. Prosto: hoćeš-nećeš.

Apači: prvo, ne slažem se da smo ih "poplašili". General Vesli Klark je hteo totalni rat protiv SRJ, bez ograničenja ali mu to nije bilo dozvoljeno.
Piloti aviona su imali naređenja da ne lete na visinama na kojima bi bili u dometu lake PVO (a to su visine na kojima lete helikopteri).
A drugo: veliki broj lansera Strela 2M je uništen posle 2000. na zahtev NATO-a, tako da to - više ne postoji (cela ova vojska iz 1999. praktično više ne postoji).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446524#p446524:emuocprk je napisao(la):
boca-ica » Sat Apr 15, 2017 8:27 pm[/url]":emuocprk]

E da
A sta kazes cime li smo one silne ,, Apace,, poplašili a bili gotovo bez krila ?

Nije da verujem sve sto je Klark napisao, ali pre par godina sam citao njegovu knjigu u kojoj pise da su apaci bili spremni za dejstvo i da su imali u Albaniji kamp, gde su cekali odobrenje za upotrebu. A sto se tice nase "slavne" vojske 1999. ovi su nas razmontirali ko kanti, da se to sada desava 2017. godine, i da je ista vojna situacija kao pre 18 godina, okupirai bi nas za 20 dana. Izvezbali se ljudi po svetu :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446521#p446521:1y3kxic5 je napisao(la):
boca-ica » 15 Apr 2017 07:58 pm[/url]":1y3kxic5]
Da li pucas tenkom na svaki auto koji prebrzo vozi?
Izvini al ne kapiram sta me pitaš....
a tenkovi nemaju krila :lol:

u avio saobracaju pre sedanja u avion podnosi se plan letenja - znači najavljeno i planirano je sve, ama baš sve
osim nesretnih slučajeva
ako se neko slučajno ili namerno našao na nedozvoljenoj visini, mestu.... postoje razlićita sredstva veze i načini za komunikaciju
čak i da je gluv
ima načina da se uvek opomeme sa zemlje a i da se signalizira ako je u tehničkoj nevolji

Posada i avion Vesne Vulović je bio civilni avion sa ispravnom sredstvima veze na redovnoj liniji i..... bum ...

a sada ove besne i lepezom da ladimo gore .... more oče naše pare a i provizije, pa to ti je :grand:

Svako malo čujes da je neki avion presretnut jer nije ostvario kontakt sa kontrolom leta, nedavno mi se cini da je to bilo sa nekim putničkim avionom iznad Mađarske, a i mi smo pre godinu 2 imali jednog malca ( da li bjese cesnu) koja je usla i nije nikome odgvorala.
Raketama možeš samo da ih oboriš, a avionom mozes da vidis da li su u opasnosti ili predstavljaju opasnost, da ih pratiš i samo po potrebi oboris ( mada se to koliko znam jos nije desavalo).
Eto zato poredjenje sa automobilom koji vozi prebrzo i time krsi propise i ugrožava bezbednost ali ipak ne popbijes ve u njemu vec pošalješ saobracajnu policiju koja ga zaustavi.

Ali slazem da je RV skup sport.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446546#p446546:8rykaiew je napisao(la):
Igor » 15 Apr 2017 10:43 pm[/url]":8rykaiew]Tzv X-ovi :)

Nova-Nova... Gorav-Medup... (?!?!) ... :laugh:
Bar se sećam broja puške i kako se rasklapa :D
 
Nisam bio u centru vec prostorija pored, vezista pri VOJIN-u pa sam ogranicenog tj slabog poznavanja pozicija i procedura.
 
Vrh