Šta je novo?

Avijacija - razno

U Rat ? Jedino ako je u pitanju Liliput onda nam sigurno treba ceo jedan MIG 35 :laugh: :lool: :laugh:
 
Добро, нико ти не брани да живиш у заблуди да Србија може да буде војно неутрална.. :rolleyes:
 
Srbiji sada treba Kanader kako bi zaštitili i ovo malo šuma sto nam je ostalo
požar kad krene ide na hektare i hektare
koj vrede više nego MIG 35

Kanader može to da spase
a održavanje tvog MIGa, ce samo da odmogne tj da pojede i te (resurse) hektare šuma .
jednostavno je , zar ne ? :)

Daleko da sam u zabludi . . . znaš ono kada neko treba . . . . i gace mu spadaju same. . .
a kada je bez gaca, teško da ce mu mnogo i jedan MIG pomoći :laugh: :lool: :laugh:
 
Kanderi su za Srbiju neupotrebljivi, jer nema dovoljno velikih i bezbednih voda da se oni mogu dopuniti glisiranjem.
 
Da bi takva izjava bila p o t k o v a n a molim odgovor na pitanje

Koliko ima minuta leta
izmedju postojecih a odgovrajucijih dovoljno velikih i bezbednih voda ?

Osnovne karakteristike
Posada: 2
Kapacitet: 5.454 l vode
Dužina: 19,82 m
Raspon krila: 28,60 m
Površina krila : 100,3 m2
Visina: 8,98 m
Masa zrakoplova: 12.200 kg
Maksimalna masa uzlijetanja: 17.100 kg iz vode, 19.730 kg s kopna
Letne karakteristike
Najveća brzina: 290 km/h
Dolet: 2.430 km
Brzina penjanja: 5 m/s
Motor: 2× Pratt & Whitney R-2800-83AM radialna motora s 18 cilindara
Snaga motora: 1.600 kW svaki


Kada bi postojala samo reka Dunav kao odgovarajuca u Srbiji dovoljno velika i široka za glisaranje
u odnosu na dolet ,bi bilo dovoljno a gde su ostale vece vodene površine koima obilujemo

Ali zato MIG35 je mnogo paradniji i lepši za lečenje kompleksa, nego mali ružni Kanader :laugh: :lool: :laugh:





Uploaded with ImageShack.us

Meni su predivni i voleo bih da imamo bar jednog
 
Центар за ванредне ситуације

Од августа 2010. на аеродрому су стационирани руски авион Иљушин Ил 76као и два хеликоптера (Мил Ми 26 и Камов Ka 32) са циљем гашења пожара у Србији и окружењу, према Закону о ванредним ситуацијама. За седиште овог центра, Ниш је изабран због своје повољне географске локације, а током 2007. године, аеродром у Нишу је коришћен као база за гашење пожара који су захватили Србију и околне земље.

Тако каже Википедија.

800px-MChS_Ilyushin_Il-76_waterbomber.jpg

Ето, авион за гашење пожара имамо, још смо их "џабе" добили, зато треба да купимо МиГ-ове за сигурност државе :kk:
 
a gde da vozimo tog miga, pa on u srbiji od niša do subotice ne može ni da se razmahne a već bi bio u mađarskoj.

mi treba da se udružimo sa okolnim zemljama pa da zajedno napravimo vazdhoplovstvo o zajedničkom trošku.
 
Ако узмемо у обзир да баш због околних земаља и треба да купимо те МиГ-ове твој предлог је тотална будалаштина..
 
marat":2v235sgk je napisao(la):
Kanderi su za Srbiju neupotrebljivi, jer nema dovoljno velikih i bezbednih voda da se oni mogu dopuniti glisiranjem.

Ovo je tačno.
Uz nabavku aviona bi trebalo obezbediti i akumulacije vode - veštačka jezera na koje bi amfibije mogle da sleću i uzimaju vodu. Morale bi da budu u centralnom delu zemlje, tamo gde su šumski i planinski požari najčešći, a gde opet nema "jačih" vodotokova koji bi ih punile.

Kod prodaje Kanadera je sporno ko se sve ugradio (Milutinović, ali ko još?) i gde su pare zapravo otišle. Ozbiljna država bi ih čuvala da bi ih zamenila nekim drugim tipom vatrogasnog aviona koji više odgovara Srbiji (trampom, kupovinom od novca od prodaje...).
 
@Relja
Гружанско језеро? Може ли тамо да слети канадер? (не верујем)
Иначе, мислим да нам треба мањи тип авиона за гашење пожара, попут "Air tractora", који је у поседу Македонаца.

А обожавам овај аргумент - Србија је мала земља, шта ће јој авиони-ловци... А Израел је велики.
 
2. септембра стиже 5 комада право из Русије, Боко сликаћу их за тебе ;)
 
А обожавам овај аргумент - Србија је мала земља, шта ће јој авиони-ловци...

Tako mali perica zamislja bezbednosno geopoliticke analize... :D
 
@Пантограф

Nesam kompetentan...znam samo da su amfibije praktičnije u primorju i u krajevima sa puno jezera, gde jedan ili dva aviona mogu da u velikom broju "prolaza" u kratkim vremenskim razmacima napadaju požar.
Da imamo dovoljan broj akumulacija ili jezera po Srbiji pa da se kaže da Kanader može da postigne potrebnu frekvenciju izbacivanja, pa da se nabavka isplati. A ako mu treba pla sata ili sat vremena da napravi turu, onda je bolje uposliti klasičnu letelicu koja može da ponese znatno više vode/PP sredstva nego Kanader.
To upravo sada imamo, sa ruskim Il-om, kao i helikoptere koji korpe mogu da pune i iz cisterni.

Hteo sam da na brzinu nađem info o tome da li su jugoslovenski Kanaderi ikada korišćeni za gašeneje požara još negde osim na primorju. Na forumu Paluba ima interesantna tema. Neko čak tvrdi sa su jednom prilikom uzimali slatku vodu iz Neretve (pretpostavljam da se mislli na ušće Neretve) da bi gasili neke zasade na Hvaru. Nema ništa o gašenju u npr Bosni ili Srbiji.

Kao klinac sam imao priliku da gledam kako Kanader u glisiranju kupi vodu... veoma impresivno :D
 
boca-Ica ne znam da li se tvoj komentar odnosio na moju izjavu ali i ako jeste:

Dunav i velike reke generalno nisu pogodne povrsine, zato sto su pune plivajuceg otpada, npr balvana koje reke nose, Piloti te plutajuce prepreke pogotovo u mutnoj vodi mogu jako tesko primetiti. Sudar aviona u glisiranju i balvana bi za posledicu imao u najmanju ruku tesko ostecenje aviona i njegovo onesposobljavanje za citavu sezonu.
Dalje avion nema neke pretarano zavidne manevarske sposobnosti pa u pravcu glisiranja ne smije biti vecih uzvisenja.

Kanader se koristi da bi postupak gasenja bio ekonomičan, i uglavnom se koriste za gasenje u samom reonu pogodnih vodenih povrsina. U slučaju ako bi kanader morao da leti nekoliko stotina kilometara da se dopuni njegova ekonomičnost više ne postoji.
Kao sto i sam vidiš u pitanju je veoma spor avion čija brzina sa teretom jedva da prelazi 200 kmh, po logici da se popunjuje sa povrsine udaljenjene 200 km taj avion bi dnevno mogao da napravi 2-3 naleta.
Dolet koji si naveo se odnosi na neoptereceni avion kada leti na vecoj visini i po maksimalno ekonomicnom rezimu leta i uidealnim uslovima (nema vetra povoljna temperatura povoljan pritisak), a to je upravo suprotno nacinu na koji kanader leti kada gasi pozar, pa je prakticni radijus daleko manji.

Osim toga ovi avioni su veoma skupi njihov trosak imas u toku citave godine, moras da placas pilote, mehanicare, odrzavanje i obuku cak i kada nema pozara.

Da li si se upitao zasto ove avione koriste samo primorske zemlje?

Za Srbiju je po meni najbolje resenje visenamenski helikopter tipa MI-8/17/171 koji bi mogli biti kupljeni za potrebe vojske i za obavljanje i svih ostalih zadataka koje kanader ne moze da obavlja, npr pomoc u prirodnim katastrofama (evakuacija i doturanje materijala ugrozenim podrucjima). Takvi helikopteri ne samo da imaju neuporedivo vecu upotrebljivost vec bi i bili neuporedivo jeftiniji.

Dalje, nikada se ne kupuje jedan avion jer ti onda troskovi rastu u nebesa, jer iako imas samo 1 moras da imas kompletnu infrastrukturu za taj avion, pocev od opreme i kadrova za odrzavanje preko kompleta rezervnih delova do obucenih posada ( vise od 1 posade), a moguce da kada ti je najpotrebnije neces imati koristi od ulaganja npr jedini avion je u kvaru.

A da su lijepi jesu na neki svoj ružan način :D


Dopuna:
Srbiji sada treba Kanader kako bi zaštitili i ovo malo šuma sto nam je ostalo
Sume ne stitis samo tada kada gasis pozare, zastita suma je mnogo vise od toga. Npr zastita suma i i zaprasivanje protiv stetocina i bolesti, a tu funkciju npr kanader ne moze da vrsi a helikopter ili air tractor mogu.
 
marat
+ 1 :)
Za uzor korektan i argumentovan post :kk:

Naravno, helikopter ili air tractor mogu
 
Kanadere je smuljao milo djukanovic da vam bude lakse .Kanader je skupa igracka za nas postoje ekonomicnija i bolja rijesenja .Taj ljusin odradi u jednoj turi dva naleta kanadera problem je jer nesmije djelovati u naseljenom podruciju,Kanaderima se znalo dcesiti da pokupe ronioca .Inace firma koja ih proizvodi zove se gle cuda bombardije
 
Somi303
Lepa montaža :)

Imam utisak da je suviše velika procedura dići vojne helikoptere za gašenje šumskih požara
(čeka se uvek da se prošire )
mogucnosti

pojednostaviti proceduru za angažovanje istih za ,,civilne,, potrebe
ili
helikoptersku jedinicu policije proširiti sa trasp. helikopterima ili air tractorima.
 
Можда ову руску "екипу" треба појачати са још два хелиша, за сваки случај :D
 
Čigota u plamenu. . . . :(
kada se zna da su danima izuzetne visoke temperature i da nije pitanje da li ce doci do ozbiljnog razvijanja šumskog požara zašto se na ,,prvi dim,, odmah ne deluje sa avijacijom nego se ceka da izgore hektari i hektari
da bi tek tada poleteli i započeli gašenje
skupo jeste ali ovakvo ponašanje i zbirno je još skuplje :grand:
odgovoni bi trebali da se zamene ma čiji bili :rant:
 
Ljudi u MUPu ne mogu biti odgovorni za dugotrajnu sušu i visoke temperature.

Dugotrajna suša je stvorila gorivo, toplote i kisenika ne nedostaje- postoje svi elementi trogugla požara (sagorevanja). Još ako duva vetar i vazduh je suv, tim gore.

Tim ljudima treba odati priznanje jer da oni ne rade taj posao u tim užasnim uslovima, šteta bi bila mnogo, mnogo veća.


Danas sam na TV video snimak "Kamova" koji pokušava da ugasi požar. Jak vetar stujanje vrelog vazduha su prosto oduvali ispuštenu vodu, a da se pilot spustio malo niže ugrozio bi i sebe i letelicu. Uopšte mu ne zavidim.
 
Izuzeno poštujem svaki napor u sprečavanju proždrljivih plamenova,
rizici i otežavajuće okolnosti su p o z n a t e činjenice . . . .

upravo zato je i jasno, da nisu blagovremeno podigli letelice . . . :dil:
 
Vrh