boca-Ica ne znam da li se tvoj komentar odnosio na moju izjavu ali i ako jeste:
Dunav i velike reke generalno nisu pogodne povrsine, zato sto su pune plivajuceg otpada, npr balvana koje reke nose, Piloti te plutajuce prepreke pogotovo u mutnoj vodi mogu jako tesko primetiti. Sudar aviona u glisiranju i balvana bi za posledicu imao u najmanju ruku tesko ostecenje aviona i njegovo onesposobljavanje za citavu sezonu.
Dalje avion nema neke pretarano zavidne manevarske sposobnosti pa u pravcu glisiranja ne smije biti vecih uzvisenja.
Kanader se koristi da bi postupak gasenja bio ekonomičan, i uglavnom se koriste za gasenje u samom reonu pogodnih vodenih povrsina. U slučaju ako bi kanader morao da leti nekoliko stotina kilometara da se dopuni njegova ekonomičnost više ne postoji.
Kao sto i sam vidiš u pitanju je veoma spor avion čija brzina sa teretom jedva da prelazi 200 kmh, po logici da se popunjuje sa povrsine udaljenjene 200 km taj avion bi dnevno mogao da napravi 2-3 naleta.
Dolet koji si naveo se odnosi na neoptereceni avion kada leti na vecoj visini i po maksimalno ekonomicnom rezimu leta i uidealnim uslovima (nema vetra povoljna temperatura povoljan pritisak), a to je upravo suprotno nacinu na koji kanader leti kada gasi pozar, pa je prakticni radijus daleko manji.
Osim toga ovi avioni su veoma skupi njihov trosak imas u toku citave godine, moras da placas pilote, mehanicare, odrzavanje i obuku cak i kada nema pozara.
Da li si se upitao zasto ove avione koriste samo primorske zemlje?
Za Srbiju je po meni najbolje resenje visenamenski helikopter tipa MI-8/17/171 koji bi mogli biti kupljeni za potrebe vojske i za obavljanje i svih ostalih zadataka koje kanader ne moze da obavlja, npr pomoc u prirodnim katastrofama (evakuacija i doturanje materijala ugrozenim podrucjima). Takvi helikopteri ne samo da imaju neuporedivo vecu upotrebljivost vec bi i bili neuporedivo jeftiniji.
Dalje, nikada se ne kupuje jedan avion jer ti onda troskovi rastu u nebesa, jer iako imas samo 1 moras da imas kompletnu infrastrukturu za taj avion, pocev od opreme i kadrova za odrzavanje preko kompleta rezervnih delova do obucenih posada ( vise od 1 posade), a moguce da kada ti je najpotrebnije neces imati koristi od ulaganja npr jedini avion je u kvaru.
A da su lijepi jesu na neki svoj ružan način
Dopuna:
Srbiji sada treba Kanader kako bi zaštitili i ovo malo šuma sto nam je ostalo
Sume ne stitis samo tada kada gasis pozare, zastita suma je mnogo vise od toga. Npr zastita suma i i zaprasivanje protiv stetocina i bolesti, a tu funkciju npr kanader ne moze da vrsi a helikopter ili air tractor mogu.