Šta je novo?

Avalski Toranj - [ Telekomunikacije | 201m ]

Jos jedno probijanje rokova kad je srpsko neimarstvo u pitanju:

Отварање Авалског торња крајем априла идуће године
Грађевинари су стигли већ до стотог метра на коме је недавно започета градња платформе
2z8yusy.jpg

Симбол Београда, Авалски торањ, свечано ће бити отворен 29. априла следеће године, тачно на дан када су га пре једне деценије у бомбардовању срушиле снаге НАТО-а, најавио је Бато Милатовић, иницијатор и уредник акције „Изградимо торањ на Авали”. Према његовим речима, грађевинари су стигли већ до стотог метра на коме је недавно започета градња платформе.

– На њој ће се налазити велика гондола са рестораном кроз коју пролази бетонско стабло торња висине 137 метара. Са те висине креће антенски стуб којим ће авалски колос достићи читава 203 метра – објаснио је Милатовић.

Грађевинске радове на торњу, који ће визуелно бити готово идентичан са претходним који је у бомбардовању срушен, изводе радници предузећа „Ратко Митровић-Дедиње д.о.о”, и они ће бити завршени већ до краја године, упркос познатом авалском ветру.

– Око 50 грађевинара свакодневно, у две смене, гради пуном паром. Ипак, на самом торњу, тренутно на висини од 100 метара, ради од пет до седам радника јер је простор веома скучен – додао је Милатовић.

Претходни телевизијски торањ на Авали, подсетимо, саграђен је 1965. године на основу пројекта архитеката Угљеше Богуновића и Слободана Јањића, а пројектну конструкцију је урадио инжењер Милан Крстић. Убрзо по његовом отварању, Асоцијација торњева из Париза прогласила га је најлепшим на свету, у категорији трокрака.

Нови стари симбол Београда, чија је градња започета 6. фебруара 2007. године, имаће два лифта марке „шиндлер”, али ће грађани до видиковца на 122. метру, ако желе, моћи да се попну и пешке како би уживали у погледу на све четири стране света.
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Otvaranje-Avalskog-tornja-krajem-aprila-iduce-godine.sr.html
 
Засијао Авалски торањ
Декоративно осветљење ноћу чини авалски колос видљивим и из авиона. – Изградња торња успорена због јаког ветра
2pq8ade.jpg


Авалски торањ је засијао пуним сјајем. Грађевински радови још нису завршени али је, захваљујући декоративном осветљењу које је донирала и поставила компанија „Минел шредер”, овај колос у току ноћи видљив чак из авиона. Торањ који се „винуо” већ до 106. метра, све до 14. јануара биће и ноћни оријентир становницима престонице, као и њеним путницима намерницима.Kако је објаснио Павле Божић, заменик директора компаније „Минел шредер”, симбол Београда сада блешти са све четири стране света.

– Нисмо хтели да експериментишемо са класичним декоративним осветљењем које подразумева различите лампице и сијалице. Одлучили смо се за, такозвано, натријумово светло које се најбоље пробија кроз маглу и прашину. Зато ће торањ сијати и када буду лоши временски услови – објаснио је Божић.

После новогодишњих празника радници ће убрзати радове како би торањ свечано био отворен 29. априла, на дан када су га пре једне деценије у бомбардовању срушиле снаге НАТО-а. А тада ће, како је најавио Бато Милатовић, иницијатор и уредник акције „Изградимо торањ на Авали” овај колос добити трајно декоративно осветљење.

Свакодневно, у две смене, око 60 радника и 15 инжењера упркос јаком ветру ради свом снагом.

– Ни најстарији житељи авалског подручја, кажу, не памте овакав ветар. Више од 20 дана непрекидно дува и успорава градњу. Када достигне брзину већу од 13 метара у секунди, кран са пнеуматиком аутоматски се, због безбедности, искључи. Због тога су радови успорени, али ипак све тече по плану. Најважније је да је новац обезбеђен – истакао је Милатовић и додао да су грађевинари предузећа „Ратко Митровић – Дедиње д.о.о.” стигли до 106. метра где тренутно граде гондолу са рестораном кроз коју ће проћи бетонско стабло висине 137 метара.

Када се дода и стуб са телевизијском антеном, торањ ће достићи висину од 203 метра и биће визуелно готово идентичан са претходним који је, подсетимо, саграђен 1965. године на основу пројекта архитеката Угљеше Богуновића и Слободана Јањића, а чију пројектну конструкцију је урадио инжењер Милан Крстић.

Нови стари симбол Београда биће највиша грађевина на Балкану.

Ј. Ц.

[објављено: 20/12/2008]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Zasijao-Avalski-toranj.sr.html
 
Avalski toranj vraća stari sjaj
Autor: Z.L. | Foto:m. perić | 08.01.2009. - 10:24

Građevinski radovi na Avalskom tornju, koji su bili prekinuti tokom novogodišnjih praznika, nastaviće se danas i biće ubrzani kako bi se toranj svečano otvorio 29. aprila na dan kad su ga pre jedne decenije u bombardovanju srušile snage NATO. Iako je izgradnja još u toku, ovaj kolos će biti osvetljen sve do 14. januara i u toku noći vidiljiv čak iz aviona.

toranj-na-avali-ver.jpg

Danas će biti pušteno u rad dekorativno osvetljenje tornja

Avalski toranj, koji je već dostigao visinu od 106. metra, osvetljen je tokom novogodišnjih praznika i kao do pre deset godina, već služi kao glavni orjentir stanovnicima prestonice. Zahvaljujući osvetljenju koje je donirala i postavila kompanija “Minel šreder”, Avalski toranj, koji je jedan od simbola Beograda, na trenutak je dobio stari sjaj. Ukrašen dekorativnim osvetljenjem sa natrijumovim svetlom koje se probija kroz maglu i prašinu, toranj je vidljiv čak iz aviona.
Kolos je trenutno izgrađen do visine od 106. metara gde se gradi gondola sa restoranom kroz koju će proći betonsko stablo bisine 137 metara. Kad se na to doda i stub sa televizijskom antenom, toranj će dostići visinu od 203 metra i biće vizuelno gotovo indentičan sa prethodnim i tako po drugi put postati najviša građevina na Balkanu.
Radove na izgradnji tornja obići će danas Oliver Dulić, ministar životne sredine i prostornog planiranja, koji će simbolično “pustiti u rad novo osvetljenje”.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/beograd.php?id=73345
 
Loše vreme usporava izgradnju tornja na Avali
Padao je sneg, gradilište je okovao led, spuštala se magla, a sada duva i vetar koji zna da dostigne brzinu do čak 30 metara u sekundi i nemoguće je graditi pod takvim uslovima

Zbog lošeg vremena koje, uprkos velikim naporima neimara, usporava izgradnju Avalskog tornja, neizvesno je da li će novi-stari simbol Beograda svečano biti otvoren 29. aprila. Prvi posetioci, kako je planirano, na vrh kolosa trebalo bi da se popnu tačno na dan kada je srušen u NATO bombardovanju pre jedne decenije, ali će po svemu sudeći, morati da sačekaju. Kako je objasnio Goran Milovanović, tehnički direktor preduzeća „Ratko Mitrović – Dedinje d.o.o.”, iako radnici svakodnevno ulažu nadljudske napore da bi toranj sagradili u predviđenom roku, vreme im nikako ne ide naruku.

– Cele zime suočavamo se sa katastrofalnim vremenskim uslovima. Padao je sneg, gradilište je okovao led, spuštala se magla, a sada duva i vetar koji na Avali zna da dostigne brzinu do čak 30 metara u sekundi. Nemoguće je graditi pod takvim uslovima osim da se život radnika stavi „na kocku” – istakao je Milovanović i dodao da će toranj biti završen u roku samo ukoliko to vreme dozvoli.

Pedeset radnika, u dve smene, svakodnevno se bori sa prirodom. Bez obzira na to što se neretko dešava da zbog lošeg vremena grade samo jedan sat dnevno, neimari su televizijski toranj uzdigli već do 114. metra, a trebalo bi da, kao i „original” bude visok čitava 203 metra.

– Dve ploče gondole na kojima će se nalaziti restoran i vidikovac gotove su i trenutno podižemo zidove. Kroz platformu sa gondolom treba da prođe stablo tornja visine 137 metara i da se na njega doda nosač antene od čelika težak 70 tona koji ćemo postaviti u martu – objasnio je Milovanović.

Novac, kao i sva tehnička oprema koja je neophodna da bi toranj imao i telekomunikacionu i turističku funkciju su obezbeđeni. Međutim, prema rečima Bate Milatovića, inicijatora i urednika akcije „Izgradimo toranj na Avali”, vreme će odlučiti kada će kolos zasijati punim sjajem.

– Ne postoji nijedan razlog da toranj ne bude gotov do 29. aprila, osim vremenskih uslova. Emisiona tehnika se već ugrađuje, antena je nabavljena i jedino nam preostaje da se nadamo da će već sutra biti toplije i bez vetra kako bi radnici konačno mogli brže da grade – rekao je Milatović.

Prethodni televizijski toranj na Avali sagrađen je 1965. godine na osnovu projekta arhitekata Uglješe Bogunovića i Slobodana Janjića, a projektnu konstrukciju je uradio inženjer Milan Krstić. Ubrzo po njegovom otvaranju, Asocijacija tornjeva iz Pariza proglasila ga je najlepšim na svetu, u kategoriji trokraka.

Novi-stari simbol Beograda, čija je gradnja počela 6. februara 2007. godine, imaće dva lifta marke „šindler”, ali će građani do vidikovca na 122. metru, ako žele, moći da se popnu i peške kako bi sa najviše građevine na Balkanu uživali u pogledu na sve četiri strane sveta.

J. Cvetković
[objavljeno: 04/02/2009]
извор Политика
линк http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Loshe-vreme-usporava-izgradnju-tornja-na-Avali.lt.html
 
^^^ Naravno da neće biti na vreme, kao i svaka stvar koja se gradi u Beogradu i Srbiji. Samo je pitanje kada će oni koji su nadležni za konkretnu građevinu to saopštiti. I to uopšte nije vest, to bi svako na osnovu dosadašnjeg iskustva trebalo da zna.
Samo ne znam dokle će se takav bezobrazluk trpeti. Ako se pri početku izgradnje nekog objekta pravi prognoza kad će se isti završiti to se onda razmatraju svi faktori, kao što je vetar, vrućina na leto, magla u jesen, sneg u zimu, kiša na proleće (ma koliko ove pojave neverovatno zvučale!!!)!!!!!
 
@Goldstein

Ajde, ajde. Ipak je ovo jedan od objekata koji je gradjen solidnom brzinom i nemoj da si nakraj srca zbog par nedelja. U vidokrug nam se vraca vrhunski orjentir Beograda, a sad sto se tice otvaranja na godisnjicu rusenja, pa to je vise zelja politicara. Sto se mene tice, izvodjaci na ovom projektu zasluzuju aplauz.
:gobb:
 
sasvim je u redu po meni dinamika izgradnje, ali me jako nerviraju lažna obećanja. Ukoliko je potrebno 10 godina, neka kažu - 10 godina, čemu laži i obmane.
Nije samo u pitanju Toranj, on je još i super brzo izgrađen, u pitanju je gomila drugih stvari. Evo npr. rekonstrukcije muzeja... Narodni muzej je po obećanjima trebalo da bude otvoren 10. Maja 2010. a još ni eksponati nisu preneti da bi se počela rekonstrukcija. Takve stvari me užasavaju... Ali da ne skrećem puno sa teme i ne mračim... Što bi rekla Svetlana - ako vam je dobro - onda ništa!
 
Народни музеј...не знам шта је и са Народном библиотеком?...то ми је нешто најгрђе уз инфраструктуру што се рокова тиче...
Торањ је исто грдан, али ми је некако најбезболније његово пробијање рокова у односу на поменуто...само да не буде незгода на раду...да због сликања уз помињање кратких рокова на почетку радова страда неко ко се највише трудио око свега овога...радник...само нека раде, најбржим а безбедним и квалитетним темпом...

Обилазницу када су радили до Орловаче, нису плаћали месецима извођачима и онда крљнукли нешто пара, а раднике бичуј да раде у три смене са ефектом 4 смене...јадни људи...к'о у логору, а Мркоњић и компанија стали испред њих и држе говоре...још су колико се сећам довели једном приликом радника и питали га пред новинарима да ли су редовна плаћања...а он каже да јесу уз поглед на доле...да ли је могао нешто друго да каже!!!
 
Авалски торањ тек на лето
Због лошег времена које успорава градњу, прве посетиоце колос ће примити на лето. – Радници стигли до 114. метра на коме граде гондолу са ПТТ и ТВ салом, рестораном и видиковцем

29bg0pc.jpg


Авалски торањ, симбол Београда, упркос свакодневним напорима неимара, неће бити свечано отворен 29. априла. Први посетиоци, како је планирано, на врх колоса требало је да се попну на дан када су га пре деценију у бомбардовању срушиле снаге НАТО-а. Због лошег времена које је последњих месеци живот радника стављало „на коцку”, рок за завршетак торња ће, како је објаснио Горан Миловановић, технички директор предузећа „Ратко Митровић – Дедиње д.о.о.”, бити продужен за неколико месеци.

– Не постоји, нажалост, начин да се надокнади ниједан изгубљени дан градње. Целе зиме суочавали смо се са катастрофалним временским условима, од великог снега, леда који је оковао машине, до ветра због чије су брзине корпе са алатом летеле унаоколо. Протекле недеље искористили смо повољније време и много напредовали, али је већ јуче поново почео да дува јак ветар и морали смо да искључимо кран. Градимо мало-помало, па кад завршимо – објаснио је Миловановић.

Око 50 неимара који свакодневно раде у две смене ипак су успели да уздигну торањ већ до 114. метра где се тренутно гради гондола кроз коју ће проћи бетонско стабло висине 137 метара.

– Завршили смо ПТТ салу и изнад ње већ постављамо доњу плочу телевизијских просторија. На гондоли ће ускоро бити изграђени и ресторан и видиковац за посетиоце – рекао је наш саговорник и истакао да ће градња бетонског дела бити окончана до краја априла. Тада почиње монтажа челичног носача телевизијске антене, тешког 64 тоне. Када се на њега дода и антена дужине 14 метара, симбол престонице ће се винути до 203. метра и поново бити највиша грађевина на Балкану.

Обнова телевизијског торња кошта 8,5 милиона евра. У стабло колоса биће уграђено 1.600 кубика армираног бетона, док ће са околним објектима број кубика достићи чак 4.000. Авалски колос биће готово идентичан са претходним који је срушен у бомбардовању.

Новац и сва техничка опрема, неопходна да би торањ имао и телекомуникациону и туристичку намену, обезбеђени су, али – према речима Бате Милатовића, иницијатора и уредника акције „Изградимо торањ на Авали” – колос ће засијати пуним сјајем тек на лето.

– Уз надљудске напоре које улажу радници предузећа „Ратко Митровић – Дедиње”, ипак морамо да одложимо свечано отварање. С обзиром на то да се ради о великом и компликованом грађевинском подухвату, месец или два кашњења не значи ништа у односу на чињеницу да ће суграђани, али и сви становници Србије, поново добити свој некадашњи оријентир – истакао је Милатовић.

Стари телевизијски торањ на Авали саграђен је 1965. године по пројекту архитеката Угљеше Богуновића и Слободана Јањића, а пројектну конструкцију урадио је инжењер Милан Крстић. Убрзо по његовом отварању, Асоцијација торњева из Париза прогласила га је најлепшим на свету, у категорији трокрака.

Нови објекат, чија је градња почела 6. фебруара 2007. године, имаће два лифта марке „шиндлер”, али ће грађани до видиковца на 122. метру моћи да се попну и степеницама како би уживали у погледу на све четири стране света.

Ј. Цветковић
[објављено: 07/03/2009]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Avalski-toranj-tek-na-leto.sr.html

Ovi iz "Politike" imaju samo ovu jednu sliku tornja i nju furaju stalno
 
bilo je očekivano da neće stići do aprila, ali sada bezveze krive "loše vreme".. zar su mislili da će zimi sijati sunce svaki dan?
 
^^^ Cini mi se da mozemo biti relativno zadovoljni brzinom izgradnje tornja. Iako ce verovatno probiti i ovaj drugi rok, osim zbog vremenskih uslova, nije se prekidalo sa radovima. Postojalo je stabilno finansiranje, a napredak je bio konstantan. To je dosta cudno za nase uslove, pogotovo sto se radi samo o simbolicnom znacaju ovog objekta i cinjenici da ga drzava finansira. Za rokove se odmah znalo da su 'ambiciozni' preko moguceg.
 
Ajde budimo realni,od sredine decembra se skoro nije ni radilo. Prvo je bio debeo minus,pa sneg do kolena,pa je vetar duvao. Ne mogu ni da zamislim kako je duvao vetar na 500+114m visine.

Iako sam tezak kriticar mislim da oni ovaj toranj prave sasvim zadovoljavajucom brzinom. Bilo je jako hladno i ne bi bilo humano da su radili po takvom vremenu.

Neko ce kazati da su brze pravili prvi put ali moramo da znamo da se tada radilo po svim vremenskim uslovima,a ko nije hteo da radi hapsen je kao rusitelj bratstva i jedinstva,socijalizma i slicno. I kao takav je dobijao besplatno letovanje na golom otoku.
 
Vrh