Šta je novo?

Avala

Mislim da nije, one kuće sa slika su više

Послато са Redmi 7 помоћу Тапатока
 
Vikendica od čelika i stakla na obronicma Avale
https://www.gradnja.rs/vikendica-od-cel ... cma-avale/
TEN_AVALA_MM_01-1.jpg
 
Хахахах али ваздушна бања. Не знају они како га ту чаде Белопоточани, не може да се дише зими.
 
Јуче, свуда су биле гужве и застоји у саобраћају - кроз Раковицу, на Кружном путу, према Авали, на њој:

















У другој теми сам написао да је ово поплочано пре око 90 година. Истини за вољу, нисам сигуран да је то урађено у исто време када је споменик подигнут, али, кад год да је, у поређењу са савременим поплочавањем ово је - савршено у сваком погледу:



Више пута су надлежни рекли да ће поправити светиљке на стубовима према Споменику и - ништа:



У обичну суботу као што је била јуче још нисам видео оволико посетилаца на Авали:



















Извор Сакинац у подножју:

 
Ovolika gužva pokazuje koliko je zapravo Avala dragocena i koliko još takvih mesta treba regionu. Može lako da se napravi sistem naplate za automobile sa par rampi da se obeshrabri ulazak automobilima i da se pospeši razvoj Avale. Takođe treba napraviti jednu poštenu liniju koja bi išla iz centra i vozila turiste koji bi tako mogli da ostanu dan duže i potroše više para. Linija bi mogla da bude i kružna i da vozi do Vinče.
 
Iskreno, uvek sam izbegavao odlazak na Avalu kada su ovakvi dani ili na neki roštilj, jer nisam imao predstavu gde se parkira oko Tornja. Na žalost, sada mi je jasno.

Znam za onaj parking kod restorana / hotela, ali ovo je užas i treba nekako rešiti (kao što kaže i Biciklistkinja).

Problem je što ni kod podnožja nema baš mnogo mesta za parkiranje. Zaista smo naopako organizovani - nemamo ni autobuse, ni parking mesta. Razvoj je stao 80-ih i od tada infrastruktura ne prati realnost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836127#p836127:38vorwvy je napisao(la):
Biciklistkinja » 29 Mar 2021 12:14[/url]":38vorwvy]Ovolika gužva pokazuje koliko je zapravo Avala dragocena i koliko još takvih mesta treba regionu. Može lako da se napravi sistem naplate za automobile sa par rampi da se obeshrabri ulazak automobilima i da se pospeši razvoj Avale. Takođe treba napraviti jednu poštenu liniju koja bi išla iz centra i vozila turiste koji bi tako mogli da ostanu dan duže i potroše više para. Linija bi mogla da bude i kružna i da vozi do Vinče.
Jedno kratko vreme je linija 400 saobraćala od Slavije do Avale trasom današnjih 401 i 402. Problem druge vrste je što ta linija saobraća samo vikendom i to tek od početka maja. Možda se dvaput desilo da to bude u aprilu.
 
Uspinjača - odlična ideja, a oni zapeli da grade gondolu kod Kalemegdana.
Kao da kumovska firma ima samo gondolu na stanju, a da nema nijedne kumovske firme koja valja uspinjače.

Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
 
заменик градоначелника, као нову и јединствену туристичку атракцију, најавио изградњу вулкана на авали. бушиће колико год треба, док не крене да пуши.
у ту сврху направљен је и ретро црно-бели рендер, јер је геолошки познато да је авала несуђени вулкан. :arrow:
 

Prilozi

  • авала-вулкан.jpg
    авала-вулкан.jpg
    79,1 KB · Pregleda: 6.220
Из које шуме су ови људи изашли?

Да ли се оваку пењу и по гробовима својих предака, или је овај третман резервисан за Незнаног јунака?
 
Da li je otovren restoran na tornju ili to i dalje ne radi?
 
Toranj je zreo za fejslifting jer se polako raspadaju sitnice iznutra, na vidikovcu postoji neka sklepana nadstrešnica od pleksiglasa koja tandrče na vetru koji je gore jako jak, kafić izgleda kao na nekoj pumpi pred bankrotom, a takođe postoji i sklepana nadstrešnica od pleksiglasa na samom ulazu u toranj koja je za rubriku "ko im ovo dozvoli".
 
Заштићено природно добро Авала и подручје Шупље стене педстављени на конференцији у Љубљани

Завршна конференција за међународни пројекат „Управљање и коришћење градских и приградских шума у градовима дунавског региона-Урбфордан” одржана је у Љубљани, а Секретаријат за заштиту животне средине представио је Заштићено природно добро Авала и подручје Шупље стене.

Како је саопштено из овог Секретаријата, у пројекту је учестовало седам градова који припадају дунавском сливу, а за Град Београд, односно Секретаријат за заштиту животне средине ово је био први пројекат финансиран из средстава Европске уније. Циљ пројекта је да сваки од градова за своје изабрано подручје изради Стратешки план управљања за период од 10 годинa, као и оперативни план управљања, за период од једне године.

Тако је град Београд, за изабрано подручје - заштићено природно добро Авала, израдио ова два документа, којим се планира реализација активности и пројеката, али и за предео Шупље стене, која је одређена као стратешки важно подручје, као градска, урбана шума нашег града. Неке од планираних активности које ће се овим плановима реализовати су: проширење заштићеног подручја Авала, на подручје Шупље стене, што захтева да се прво изради Студија заштите, чији је носилац Завод за заштиту природе Србије, те да се обнове постојећи извори воде на Авали, изради макета заборављеног града Жрнова, да се обнови Ботаничка башта на Шупљој стени, изради научно-истраживачи центар на Шупљој стени.

На конференцији у Љубљани представници Београда презентовали су новитете на Авали, десет комплета сеника, клупе, 30 нових информативних табли, апликацију за сналажење на Авали, два електронска инфо-пулта. Такође, презентовано је да су, према идеји ученице четвртог разреда основне школе, која је освојила прво место такмичењу - Најбоља идеја за Авалу, трасиране три нове стазе, стазе Флоре, Фауне и Вода. Стазе су намењене најмањем узрасту, дуге су око један километар, а садрже едукативне игре за учење основних информација о Авали (имена животиња са Авале, врста дрвећа и основне податке о води у природи).

У Градској управи Града Љубљане отворена је и изложба радова са такмичења „Најбоља идеја”, које је организовано у току трајања пројекта. Тако је и Београд имао три постера на изложби. У питању су три награђена рада из Београда.

Циљ завршне конференције био је да се представи све што је урађено за три године на пројекту у сваком од изабраних подручја.
Секретаријат за заштиту животне средине оцењен је, од стране водећег партнера Града Љубљане, као један од најуспешнијих у реализацији пројекта „Урбфордан”.

izvor: beograd.rs
 
Vrh