Šta je novo?

Avala

702_001.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836127#p836127:1a7ihn5r je napisao(la):
Biciklistkinja » 29 Mar 2021 11:14 am[/url]":1a7ihn5r]Ovolika gužva pokazuje koliko je zapravo Avala dragocena i koliko još takvih mesta treba regionu. Može lako da se napravi sistem naplate za automobile sa par rampi da se obeshrabri ulazak automobilima i da se pospeši razvoj Avale. Takođe treba napraviti jednu poštenu liniju koja bi išla iz centra i vozila turiste koji bi tako mogli da ostanu dan duže i potroše više para. Linija bi mogla da bude i kružna i da vozi do Vinče.
Po nekom projektu izmedju Beranske i Bulevara je planiran parking gde bi se ostavljali automobili i do Avale nastavljalo nekom linijom autobusa, na tom mestu se u medjuvremenu intezivno gradi perionica…
 
Nisam posecivao ovu temu, ali vidim da ste vec pomenuli ideju koja je i meni pala na pamet ovih dana. Rampa u podnozju i naplata ulaza. Msm. nije nesto sto smo mi izmislili, izmisljeno je u mnogim parkovima, a deluje kao jedini spas Avale. Isao sam autom gore nekih 5-6 puta i biciklom vise od 100. Prvo sam odustao da vikendom idem biciklom, jer se nadisem izduvnih gasova i rizicno je da me neko ne pokupi, a onda sam prestao da idem uopste, jer je guzva do podavlaskih mesta i jako je postalo naporno voziti, iako je to biciklisticka ruta, sa znakovima upozorenja na bicikliste. Naplata bi destimulisala izlazak na vrh autom. Lepo resenje bi bilo elektricni auotobus od podnozja do gore i neki parking u podnozju, koji bi bio jeftiniji od ulaza. Ali svakako, besplatno je neodrzivo. Sto ljudi idu vikendom na Avalu, kad isto mogu da vide i udahnu na Gazeli svaki dan oko 16h.

Volim Avalu i uzivao sam u bicikliranju do nje.
U leto 2016. sam jutri oko pola 7 kretao bajsom do gore. Samo ja i kamioncic zelenila, koji stane na svakih 100m da pokupi smece. Vec smo se vremenom upoznali, da su mi se javljali svako jutro kad prodju. U Novembru sam pomerio polaske na 7h da ne krecem po mraku. Do podnozja Avale sivilo, a od pola, progledam. E onda sam poceo da kasljucam. Objasnim doktorki da imam utisak da mi se uhvati neki kondenz. Ona mi ljubazno objasni da to nije kondenz, nego astma i pitala me je, odakle mi ideja da vozim bicikl po takvom zagadjenju. To sivilo nije bila magla, nego dim i smog :(

E Avala rano jutri radnim danom je prava Avala. Nosio sam dorucak i jeo ga gore. Nedostaje mi to :(
P.S. U Decembru se jutri desavalo da pri silasku bude temperatura - 10, pa sam nosio naocare za skijanje.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Neki gradovi bi od Avale napravili bum, a mislim da u centru grada ne postoji ni jedan putokaz za Avalu, možda postoji neki tek kod motela 1000 ruža.
Deluje mi takođe da je jako mali broj ljudi u tranzitu koji svraćaju na Avalu a bukvalno bi moglo da ih bude na hiljade jer je obilaznica odmah pored. Kada bi na naplatnoj rampi delili flajere za Avalu verovatno bi bilo stotine i stotine više stranih turista gore nego sada.
 
Tako je, postoje saobracajni znaci "paznja, biciklisti", ali ne postoji nikakav putokaz. Pozitivno je to sto je obnovljen asfalt na samoj Avali, lose je sto se taj put koristi za isprobavanje automobila. Kada je uradjen novi asfalt, postojali su tragovi preko 20 udesa za prvih 2 meseca. Tragovi su bili u vidu tragova kocenja i ulubljene bankine. Danas se vec ne moze prebrojati, jer su neke bankine menjane, kisa sprala tragove itd.
Da me ne razumeju pogresno vozaci automobila (i ja vozim auto), ali bi se i oni osecali lepse kada bi postojala rampa. Ja bih radije odveo porodicu za 1000 dinara u prirodu, nego besplatno na parking, kako vikendom izgleda Avala. Neko bi platio ulaz autom, neko bi izasao peske, biciklom... a neko elektro autobusom, a na vrhu ljudi i priroda umesto kola i zagadjenja.
Na slicnoj udaljenosi od Zagreba je Sljeme, od Kranja Krvavec, od Maribora Pohorje. Tamo ljudi imaju naviku da pesace, trce, setaju, voze bicikl itd. Na Krvavec moze autom za 5 eur, nasutim putem, ali retko ko ide autom, a i ne moze do vrha. Nazalost, razlika je u visini i velicini, ali je i Avala jako lepa. Ima puno cetinara na vrhu, cisti se dobro, s obzirom ko je sve poseti vikendom.

Kad vec pominjes bum, Slovenci bi sigurno napravili zicaru, uredjen parking i naravno na vrhu dvoglede, ubacis evro, da bacis pogled. Lepa bi bila i biciklisticka staza ili bar traka na trenutnom putu i iznajmljivanje bicikala, riksi itd. da ljudi mogu da provozaju decu.

A inace, pored problema koje standardno imaju biciklisti, od Trosarine do Avale vozaci autobusa kao da imaju posebnu zelju da zgaze bicikliste, a posebno je uzasno kada se po hladnijem vremenu iza Jajinaca, kanalizacija izliva po ulici, pa "mirisljava" izmaglica sa tockova isprska biciklistu i bicikl, a po mrazovitom vremenu, na tim mestima bude led.
 
Zapravo koliko se ne održava Avala najbolje pokazuje što već godinu dana Dulevo ili neko sa metlom nije prošao da očisti pesak i rizlu na mnogobrojnim krivinama ka vrhu i na spustu, koja može biti fatalna ako neko sa biciklom u krivini uleti u nju. A biciklista je verovatno ubedljivo najviše od svih drugih kategorija posetioca Avale. Ceo biciklistički Beograd se vezuje za Avalu jer je najbliže i najviše brdo/planina i najbolja je za trening. Potrebno je malo održavanja i ulaganja u principu da se stvari mnogo promene. Da se put redovno čisti, da se postave neki putokazi, da se obeleži biciklistička traka na Avalskom Putu.
 
Baš sam video sliek pre neki kako je u akciji Zavrni rukave čišćen neki podavalski put. Lopatom su očistili sve uz ivičnjake - bilo je baš mnogo đubreta.
A to đubre i pesak i šljunak uz ivicu puta je najgore za bicikliste.

Što se tiče novog asfalta na Avali - mislim da ga ne bi ni dirali da se tamo ne održavaju auto-trke.
 
Biciklistinja wrote:...Neki gradovi bi od Avale napravili bum...

Da se potsetimo

Beograd je od 1936 godine imao takmićarsku ski stazu i skakaonicu na Avali (20m) .....
A evo i poslednje ,,ozbiljnije,, pisanije

Politika - Četvrtak, 27.09.2018.

Avala čeka ski stazu dugu pola kilometra
U Beogradu su počeli pregovori o projektu izgradnje ski staze na Avali, ukupne dužine oko 550 metara, koja bi jednim delom bila pokrivena posebnom podlogom za korišćenje u uslovima bez snega, rečeno je Tanjugu u Skijalištima Srbije.

„U toku su pregovori oko realizacije projekta Avala, na inicijativu i predlog JP Skijališta Srbije. Planirani sportsko-rekreativni sadržaji nalazili bi se uz Mitrovićev dom, ispod avalskog tornja do podnožja Avale, u pravcu Pinosave”, kažu u Skijalištima. Prema predloženoj studiji, na Avali je s pratećim sportsko-rekreativnim sadržajima predviđen jedan ski lift tipa- sidro, kao i poligon za početnike. Osim skijaške infrastrukture, planirani su i zabavni sadržaji: bob na šinama, avantura park sa stenom za penjanje, zip lajn, mini golf, dečije igralište i drugi sadržaji. Ukupna površina skijališta s pratećim objektima iznosi oko 4,5 hektara. Centar je planiran tako da se može fazno realizovati, tako da bi prva faza obuhvatila izgradnju skijališta s pratećom infrastrukturom: ski lift tipa sidro ili tanjir, ski staza, osvetljenje ski staze, poligon za obuku, objekti u funkciji skijališta, fabrika snega, specijalna mehanizacija i parking prostor.

:sesir:
 
Postoje li hoteli i iznajmljivanje apartmana na Avali i oko nje?
 

Превентивна здравствена акција у недељу на Авали


„Породица и породичне вредности представљају централно и најважније место сваког друштва јер без здраве, стабилне и одговорне породице, здравих градова нема ни друштва ни државе”, саопштено је из Дома здравља „Вождовац”. Међународни дан и месец породице – мај време је за њену промоцију, али и за озбиљне разговоре о неким изазовима.

Тим поводом позивају се грађани да 21. маја на Авали посете пункт Дома здравља „Вождовац”, који ће се налазити код Авалског торња од 11 до 15 часова (надомак Цркве Светог деспота Стефана Лазаревића).

У сарадњи са Градским заводом за јавно здравље Београд и Црвеним крстом Вождовац, грађани ће моћи да ураде дермоскопски преглед младежа и пигментних лезија, затим ЕКГ мониторинг, да добију савете лекара, психолога, логопеда, преконтролишу крвни притисак, измере вредности шећера у крви, пулс и БМИ, те попуне тест „Колико сте физички активни” и „Никотинска зависност”. Такође, моћи ће да добију савете о правилној исхрани, свакодневној физичкој активности, као и информације о штетности удисања дуванског дима, прекомерне конзумације алкохола и психоактивних супстанци. Осим тога, имаће прилике да добију и савете о очувању менталног здравља, избегавању сувишног излагања сунцу, заштити од крпеља, затим да се едукују о кардиопулмоналној реанимацији, али и да присуствују демонстрацији утицаја ПАС-а на безбедност у саобраћају.

„Природа је бесплатни лек који не користимо довољно. Боравак у природи смањује ризик од преурањене смрти, срчаног удара, гојазности, смањује ниво анксиозности, побољшава расположење. Људи који више времена проводе у природном окружењу мање су склони депресији, имају нижу концентрацију хормона стреса, нижи пулс и притисак, бољу функцију имуног система, осећају се боље, смиреније, срећније. Отклањање фактора ризика или њихово значајно смањење представља пример активне заштите здравља, бриге о здрављу и правовремене превенције обољења чију појаву ти фактори убрзавају и појачавају. Зато размислите да ли својим начином живота трошите и смањујете резерве здравља и да ли довољно чините да очувате и унапредите своје здравље и породице у целини”, наведено је у саопштењу из овог дома здравља.

 
Vrh