Šta je novo?

Autoput "Vožd Karađorđe" - Šumadijski koridor

Hm brza 4 trake, ap 6 traka, aka 50% širi pojas asfalta podloge itd. Kojom matematikom si došao do 20%? Na stranu radijusi nagibi petlje itd.
 
Neko je svojevremeno naisao procenu da je razlika 50%. Osim širine, tu su petlje, radijusi, nagibi o naplatnim rampama da ne pričam, ali to je posebna tema.
 
Imamo jedno solidno poređenje. Smajli (Sombor - Kikinda, plus nešto malo pre i posle) je brza saobraćajnica i ima oko 170km i košta oko 2 milijarde evra. Autoput BG - ZR - NS ima oko 100km plus deo od nekoliko km brze saobraćajnice plus "običan" put Žabalj - Pejićevi salaši i košta oko 2 milijarde (moguće 2.3 mil evra al to je neko muljanje i nije sad bitno).

Konfiguracija terena je vrlo slična, i ugrubo, brza saobraćajnica je jeftinija 40% od autoputa po kilometru.
 
Ako dobro razumem post iznad.

Smajli (brza) 170 km 2mlr eu
BG-NS AP 100 km 2mlr eu ne znam koliko para ide na par km brze i običnog puta Pejićevi Salaši - Žabalj, ali je neka je 100 mil eu što je 5% i ne utiče mnogo na rezultat.

Plastično ako prepolovim Smajli na 85 km, prepolovim i cenu na 1mlrd eu.
Ap od 100 km je 2mlrd eu.

Ja i dalje mislim da je cena ~ duplo veća po km AP nego brze čak si mi i ti u neku ruku to i potvrdio, tvoj matiš je na ~80%, ne znam odakle ti 40%?
Pritom na ovakvom terenu skidaš apsolutno sve nagibe jer ih nema, i jedno 80% radijusa.
 
2 x nista = nista, znaci da crva nije ni bilo
super mi je sto se rade neki preracuni i procene na osnovu cifara koje je dala o lopovska bag** na vlasti
ako danas smuvam Hali Beri od od 59 znaci da sutra mogu da smuvam Sindi Svini od 28 i Zendaju od 29 godina
 
Teško je napraviti matiš preko domaćih cenovnika koji kruže po portalima jer ko zna sve čega tu ima.

Ja se držim logike. 50% više asfalta podloge itd, ugrubo. E sad koliko ide tačno % može se i drugačije tumačiti. Npr zaustavna ne mora imati sve slojeve asfalta kao vozna i preticajna, a ni podlogu istog kvaliteta pritom je i uža, a opet sa druge širina voznih traka može biti i 3.75m na ap, kao što je na Moravskom a na brzoj može i 3.25m itd. Nagibi, radijusi, servisne, denivelisane petlje, bukobrani, kanalizacija, ograde..... zato sam laički zaokružio na 2x, ok možda je manje tipa 1.8x, ispod toga teško, ne uklapa mi se matematički nikako.
 
Ako dobro razumem post iznad.

Smajli (brza) 170 km 2mlr eu
BG-NS AP 100 km 2mlr eu ne znam koliko para ide na par km brze i običnog puta Pejićevi Salaši - Žabalj, ali je neka je 100 mil eu što je 5% i ne utiče mnogo na rezultat.

Plastično ako prepolovim Smajli na 85 km, prepolovim i cenu na 1mlrd eu.
Ap od 100 km je 2mlrd eu.

Ja i dalje mislim da je cena ~ duplo veća po km AP nego brze čak si mi i ti u neku ruku to i potvrdio, tvoj matiš je na ~80%, ne znam odakle ti 40%?
Pritom na ovakvom terenu skidaš apsolutno sve nagibe jer ih nema, i jedno 80% radijusa.
Ugrubo, Smajli je 12 miliona evra po km, BG - ZR - NS je 19 miliona evra po km. Ali s obzirom kakva smo mizerija od zemlje, poređenje verovatno treba tražiti na drugom mestu. Ove dve deonice bi u teoriji trebale da budu idealne za poređenje jer su ugovori potpisani skoro u isto vreme, trasa prolazi kroz iste ravničarske predele, gradi se po jedan most preko Tise itd..
 
ЈБТ.

1997. године је изградња аутопута била око милион марака по километру у равничарском крају. Око 2004. је била око милион евра.
 
Vrh