Šta je novo?

Autoput "Vožd Karađorđe" - Šumadijski koridor


Uvek pišem da su Kosmajci najbahatiji vozaači u Beogradu i Srbiji. I jesu.
Ali ih treba razumeti. Država gradi razne puteve, gde treba i gde ne toliko. A kad neko krene iz Mladenovca u BG prvo prođe ovim putem do Malog Požarevca, a onda opet kroz ozbiljnu gužvu do grada.
Da li je stvarno ova deonica zadnja rupa na svirali ove države?
Koliko ljudi treba da izgine da bi dopunili treću traku gde fali od Bubanj potoka do Malog Požarevca i da prošire onaj patrljak do Mladenovca.
 

Uvek pišem da su Kosmajci najbahatiji vozaači u Beogradu i Srbiji. I jesu.
Ali ih treba razumeti. Država gradi razne puteve, gde treba i gde ne toliko. A kad neko krene iz Mladenovca u BG prvo prođe ovim putem do Malog Požarevca, a onda opet kroz ozbiljnu gužvu do grada.
Da li je stvarno ova deonica zadnja rupa na svirali ove države?
Koliko ljudi treba da izgine da bi dopunili treću traku gde fali od Bubanj potoka do Malog Požarevca i da prošire onaj patrljak do Mladenovca.
Vidiš da se sve radi naopako.

Vožd Karađorđe počinju kod Čibitkovice da bi zamazali oči Lazarevčanima da imaju kakav takav izlaz na Autoput unesto da im lepo urade Lajkovačku obilaznicu i parče Ibarske pored Petke.


Projekat Karadjordje u ovom delu ide dobrom delom van trase sadasnjeg puta ima svoju spojni tačku dole na parkingu pored skretanja za Mali Požarevac i može sutra da počne da se radi i da za dve godine stignu do Vlaškog Polja.

Rampa Mali Požarevac je ispala iz projekta proširenja 26 stanica duž koridora i čeka uklapanje u prokekat brze saobraćajnice Vožd Karađorđe.


A za ti vreme ljudi sludjeni, nervozni ili bahati ginu i ubijaju nedužne na putu koji ima PGDS 12.000 a koriste ga nekoliko sela i kao put za traktore.

Bravo za nas.
 
I ovog vikenda su bili na istom mestu.
20240610_125545.jpg
 

Evo konacno prvi put da vidim da je jedna lokalna samouprava zaista ulagala trud i isla za kompromisom stiteci interes lokalnog stanovnistva.
Ovo bi trebao biti primer kako se treba resavati ekspropriacija u Srbiji.
 
Videćemo koju naknadu planiraju da ponude. Ako bude mala naknada onda će raditi advokati, parnice i odlaganje od nekoliko godina.
 
Dragi sumadinci, drago mi je da je s vase strane prica bar pokrenuta, i da je se kakve takve okvirne vremenske odrednice naziru. Ali koliko vidim, nasa istocna strana, nema nikakve naznake o bilo kakvom pocetku izrade prostornog plana jos uvek (ili barem ja nisam nista nasao).

Narocito me interesuje zna li neko da li autoput ide kroz opstinu Zagubica ili ne ? Na nekim starijim mapama sam vidjao to, ali sada vise ne, pogotovu ne vidim Zagubicu na listi opstina kroz koje ce saobracajnica prolaziti. Ako neko zna da mi odgovori, bio bih zahvalan. U prilogu su dve trase koje nalazim po netu. Koja je tacna?
1.png
2.png
 
Ne znam da li je prokomentarisano već, ali bilo bi sjajno da se put produži do Negotina preko Zaječara. Uz to ako bi se još napravila veza Niš-Knjaževac-Zaječar-Negotin, to bi bio pun pogodak i time bi se istočna Srbija maltene u potpunosti pokrila mrežom motoputeva. Tako bih ja gledao da sam planer. Naravno, svestan sam da ovo spada u domen naučne fantastike, sa sadašnjeg aspekta.
 
Hoće li moto-putevi imati zaštitne ograde, poput auto-puteva?
 
Vozio sam godinama deonicu od Malog Požarevca do Aranđelovca i nemam utisak da postoji obim saobraćaja koji opravdava autoput. Osim u retkim situacijama kada se oko Mladenovca stvaraju gužve rekao bih da je trenutni profil puta dovoljan. Možda situacija bude nešto bolja sa poprečnom vezom koja povezuje dva autoputa.

Kako cenite opravdanost ovog projekta?
 
Nadam se da ce da ima sto manje kruznih tokova, da ne bude kao brzi put do kragujevca i golupca
 
Vozio sam godinama deonicu od Malog Požarevca do Aranđelovca i nemam utisak da postoji obim saobraćaja koji opravdava autoput. Osim u retkim situacijama kada se oko Mladenovca stvaraju gužve rekao bih da je trenutni profil puta dovoljan. Možda situacija bude nešto bolja sa poprečnom vezom koja povezuje dva autoputa.

Kako cenite opravdanost ovog projekta?
Po meni je deonica Mali Pozarevac - Mladenovac vrlo opterecen pravac, siguran sam da tu ima vise vozila nego na pojedinim deonicama A1 ili Milosa Velikog tako da... Barem taj deo treba uraditi u formi autoputa, a ostalo moze motoput.
I besmisleno je sto se ne krece prvo sa tim pravce, nego delom Arandjelovac-Lazarevac, koji je daleko manje opterecen.

Sent from my SM-G990B2 using Tapatalk
 
Vrlo korisne informacije o projektu Vožd Karadjordje imamo od 3 minuta snimka a za pazljive gledaoce na 8 minutu i odgovor koliko je realan početak gradnje u Novembru.

Takodj se čuje jedan Drobnjakov pametan predlog u vezi Cut & Cover tunela Mali Požarevac da se izbaci iz projekta jer je dužine 420 metara a najveća visina škarpe 15m što uz već planiran po JUPPPN širok obuhvat eksproprijacije u tom delu daje nadu da je Drobnjak zaista u pravu.

Pažljivom gledaucu će za oko zapasti grimasa Antica (jer Koridori vode projekat) i Vesica dok Drobnjak javno iznosi predlog da se uštedi nekiliko desetina miliona eura.

Inače ceo video je korisno pogledati jer i za ovaj projekat kome se tek radi prvih 5km koji uzgred budi rečeno kasne i to provejava celim videom imamo obećanja izvodjača da će svih 22 km biti završeno u roku a ima i mostova tunela itd itd.

Praktično za pažljivog gledaoca zainteresovanog za temu izgradnje puteva ovaj video je pokazna vežba kako realno ide izgradnja u Srbiji i šta sve utiče na nju.

 
Poslednja izmena:
akodj se čuje jedan Drobnjakov pametan predlog u vezi Cut & Cover tunela Mali Požarevac da se izbaci iz projekta jer je dužine 420 metara a najveća visina škarpe 15m što uz već planiran po JUPPPN širok obuhvat eksproprijacije u tom delu daje nadu da je Drobnjak zaista u pravu.
A zečevi da preskaču put?
 
Vrh