Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711424#p711424:1kjfgpba je napisao(la):
barni » 24 Feb 2020 04:50 pm[/url]":1kjfgpba]A gdje je odgovarajuća tema? . .
Otvori temu o kojoj hoćeš da pišeš u ovom podforumu, nap. "Srpsko Sarajevo i Jahorina".

Ovu temu sam ja otvorio jer je ona bitna za ceo Užički kraj, Taru, Zlatibor, pa i dalje Novu Varoš i RS.
CIP bi trebalo da ove godine završi projektovanje, pa ćemo pratiti kako će se dalje raditi na projektu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711420#p711420:119enyuk je napisao(la):
barni » Pon Feb 24, 2020 5:37 pm[/url]":119enyuk]Loš je naziv ove teme. Kakvog ima smisla raspravljati o evropskim koridorima pod nazivom Požega-Užice - selo šljivovica - pa preko malog brda na Kotroman? Naravno da za to nema saobraćaja, ali su Niš-Sarajevo ili povezivanje koridora Vc-X druga priča.

Stvarno me iritira kad pročitam od branika neku ksenofobiju tipa tranfezala SA-NP. Em, što nema veze sa mozgom, em je nepristojno.
Čovječe uključi malo kamere, vidi kako ti naši namučeni sarajevski srbi uspjevaju na Jahorini okupiti cijelu Jugoslaviju i šta znači biti dobar domaćin.
Hajde se sad lepo izvini, a ubuduće pripazi na konstrukcije koje koristiš kada komuniciraš sa drugim ljudima. Odakle ti praco da kažeš da nečija izjava nema veze sa mozgom? Ko si ti da daješ takve ocene? Uredniče?
Prvo, ksenofobija je nešto drugo. Drugo, nepristojno je što tumačim niz Erdoganovih izjava datih ored i oko posete Novom Pazaru? Ni na koji način nisam imao o tome negativan stav. Koji deo tačno je nepristojan? Zašto nisi prijavio post, ako tako misliš?
To je deo Erdoganove politike za unutrašnju upotrebu. U međuvremenu je izgubio Istanbul u kome ima ne malo stanovništva doseljavanog sa ovih prostora tokom 2 veka, pa je pitanje pa će se sa tom idejom desiti kako bude fubio vlast.
Sad sedi i pažljivo poslušaj o čemu ovi manipulatori pričaju:
https://www.facebook.com/SandzakPRESS/v ... 911129308/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711504#p711504:3p893vek je napisao(la):
branik » Pon Feb 24, 2020 9:33 pm[/url]":3p893vek]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711420#p711420:3p893vek je napisao(la):
barni » Pon Feb 24, 2020 5:37 pm[/url]":3p893vek]Loš je naziv ove teme. Kakvog ima smisla raspravljati o evropskim koridorima pod nazivom Požega-Užice - selo šljivovica - pa preko malog brda na Kotroman? Naravno da za to nema saobraćaja, ali su Niš-Sarajevo ili povezivanje koridora Vc-X druga priča.

Stvarno me iritira kad pročitam od branika neku ksenofobiju tipa tranfezala SA-NP. Em, što nema veze sa mozgom, em je nepristojno.
Čovječe uključi malo kamere, vidi kako ti naši namučeni sarajevski srbi uspjevaju na Jahorini okupiti cijelu Jugoslaviju i šta znači biti dobar domaćin.
Hajde se sad lepo izvini, a ubuduće pripazi na konstrukcije koje koristiš kada komuniciraš sa drugim ljudima. Odakle ti praco da kažeš da nečija izjava nema veze sa mozgom? Ko si ti da daješ takve ocene? Uredniče?
Prvo, ksenofobija je nešto drugo. Drugo, nepristojno je što tumačim niz Erdoganovih izjava datih ored i oko posete Novom Pazaru? Ni na koji način nisam imao o tome negativan stav. Koji deo tačno je nepristojan? Zašto nisi prijavio post, ako tako misliš?
To je deo Erdoganove politike za unutrašnju upotrebu. U međuvremenu je izgubio Istanbul u kome ima ne malo stanovništva doseljavanog sa ovih prostora tokom 2 veka, pa je pitanje pa će se sa tom idejom desiti kako bude fubio vlast.
Sad sedi i pažljivo poslušaj o čemu ovi manipulatori pričaju:
https://www.facebook.com/SandzakPRESS/v ... 911129308/
Divim ti se, zaista je rijetko da čovjek istovremeno uvrijedi i nas i njih.
Prije svega ovo je autoput do Istočnog Sarajeva i Istočne Hercegovine na njegovoj trasi žive uglavnom Srbi.
Tvoje negiranje te činjenice, tvrdnje da je to prazan prostor i sl. je samo bolno podsećanje koliko smo zapravo stradali.
Vrlo uvredljivo.

Opet ispoljavaš neki iracionalni strah od ono malo ljudi iz Pazara to je valjda ksenofobija.
 
@barni,
Gde sam ja napisao da je to prazan prostor?
Ko su to "mi" i "oni"? Po čemu to deliš narod?
Ksenofobija je složenica grčkog porekla i označava strah od stranaca. Ja živim u Srbiji. Ljudi u Pazaru žive u Srbiji. Ne doživljavam ih kao strance.
Sa ljudima iz BiH sam decenijama živeo u istoj državi pa ni oni nisu stranci i prema tome nema ksenofobije.
Svi znaju ovde da je ovaj put upravo zasnovan na simbiozi Erdoganove ideje i pokušaja umirivanja dela javnosti zapadnog dela Srbije zato što će ap ka moru skrenuti levo kod Požege.
Preteruješ sa pričom kojoj nije mesto na forumu.
Izvinjenje čekam i dalje.
 
Ako pogledate trialinovu mapu, videćete dva crvena magistralna puta od Ustiprače jedan do Rogatice drugi ka Prači, Podgrabu i Jahorini. Ovaj drugi od Mesića do Kaljana nikad nije asfaltiran, a most u Kaljanima se srušio pod teretom tegljača sa balvanima prije par godina pa se prelazi kroz rijeku Praču (https://www.blic.rs/vesti/republika...anima-sleteo-u-reku-vozac-otisao-kuci/7tl5211). Tuda je išla uskotračna pruga samo su podigli šine, ostavili makadam a na dosta karata se to boji kao da je prava magistrala, pa ako krenete na Jahorinu nemojte tuda.
Umjesto da se asfaltira ta magistrala M5 od Kaljana do Mesića Federacija BiH je započela tunel Hranjen koji od mjesta Prača vodi do Goražda. Tunel je dugačak i skup i još se ni ne zna kako će se vezati kroz Goražde i uopšte ne riješava pitanje obilaznice oko Goražda.

Autoput bi trebao direktno od Višegrada preko Borika i Sjemeča da dođe do Rogatice odatle do Sokoca.

U Sokocu bi se sastavio sa autoputom koji dolazi iz pravca Loznice i nastavio ka Palama. Faktički u Sokolcu bi bila triangla.

Koliko ja vidim trenutno se grade četiri autoputa Beograd-Sarajevo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711534#p711534:500lugpq je napisao(la):
barni » 24 Feb 2020 10:54 pm[/url]":500lugpq]. . Koliko ja vidim trenutno se grade četiri autoputa Beograd-Sarajevo.
Koliko ja vidim ne gradi se i niti je u planu neki AP "Beograd - Sarajevo", jer nema ni prometa BG-SA.
Gradi se "Kuzmin - Rača - Bijeljina" kao deonica autoputa "Beograd - Banja Luka", a ko hoće može sa njega da skreće na razne strane pa i za Sarajevo. Tek posetom Erdogana se počelo pričati o nekom tzv. "kružnom autoputu BG - SA - BG", što je samo politička kovanica i ništa više.

Planirani južni deo od Sarajeva do Čačka je ustvari povezivanje sa Istambulom, a može da se skrene od Čačka i prema Beogradu. Ali, ako/kada se to sve izgradi, mnogo veći promet iz pravca BiH i Sarajeva će biti ka Nišu i dalje prema Turskoj, pa i prema Skoplju i Grčkoj pogotovu u letnjoj sezoni.
.
 

Prilozi

  • IMG_20200225_015205.png
    IMG_20200225_015205.png
    348,5 KB · Pregleda: 3.164
Isto je i sa putem NP - Sa - politički Erdoganov projekat za unutrašnju upotrebu, a na naš račun. Da li to ima ekonomske rezone, drugo je pitanje.
 
Novi Pazar će imati vezu sa AP "Beograd - Bar" i preko nje sa više raznih gradova, pa i sa Sarajevom.
To nije neki poseban "Erdoganov projekat", već odavno planirano i normalno povezivanje Pazara na AP.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711576#p711576:1netzq1u je napisao(la):
dragan » Uto Feb 25, 2020 1:57 am[/url]":1netzq1u]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711534#p711534:1netzq1u je napisao(la):
barni » 24 Feb 2020 10:54 pm[/url]":1netzq1u]. . Koliko ja vidim trenutno se grade četiri autoputa Beograd-Sarajevo.
Koliko ja vidim ne gradi se i niti je u planu neki AP "Beograd - Sarajevo", jer nema ni prometa BG-SA.
Gradi se "Kuzmin - Rača - Bijeljina" kao deonica autoputa "Beograd - Banja Luka", a ko hoće može sa njega da skreće na razne strane pa i za Sarajevo. Tek posetom Erdogana se počelo pričati o nekom tzv. "kružnom autoputu BG - SA - BG", što je samo politička kovanica i ništa više.
...

Ako se nešto zvanično zove, ugovara i gradi kao "Beograd - Sarajevo" možda stvarno jeste Beograd - Sarajevo.

Opet imaš i treći autoput, zar misliš da se Šabac - Loznica gradi zbog saobraćaja iz Loznice?
 
Zvaničan naziv je "E-761" koji ima razne deonice, pa i "Požega - granica sa BiH" što može da se vidi u prvom postu na ovoj stranici, tj. na mapi projekta koji radi CIP.
Evropski put E-761 : https://sr.m.wikipedia.org/wiki/%D0%95% ... _%D0%95761

Postoji i naziv "Koridor 11" ili autoput "Miloš Veliki", koji je kao deo nekog izmišljenog "kružnog autoputa", kao i deo autoputa "E-70" od Beograda do Kuzmina, koji se takodje svrstava u "kružni" AP ?!

A, "brza saobraćajnica Šabac - Loznica" se gradi radi potreba tog dela Podrinja, nap. budućeg rudnika Litijuma koji će da gradi "Rio Tinto" i sličnih projekata. Druga je stvar što tu deonicu može da koristi i BiH.
 
To za Rio Tinto mi uopšte nije logično. Teretna pruga Zvornik-Loznica-Šabac je jedna od najprofitabilnijih pruga u Srbiji zbog glinice u Zvorniku (koja je uzgred građena i održava se po Beogradskoj tehnologiji). Teško je zamisliti da će neki rudnik imati potrebu za boljom infrastrukturom od te. Viskoza koliko shvatam više i ne postoji.

Ne znam koliko je teško prihvatiti da je 6h vožnje za relaciju Beograd - Sarajevo neprihvatljivo, lično sam probao sve te pravce sa sadašnjim putevima to je mučenje. Otprilike jedini ugodni put je autoputem kroz Hrvatsku pa na Babinu gredu.

Iskreno me raduje svaka dionica koja mi približi Sarajevo, jedva čekam Čačak-Požega a tek Požega - Kotroman to će smanjiti vrijeme na ispod četiri sata.
 
Svi mi jedva čekamo AP "Čačak - Požega - Mačkat", što će se prvo graditi.
Taj rudnik sam usput pomenuo, bitnije je dovodjenje investitora u Podrinje.

Nego, koja je tvoja procena saobraćaja samo izmedju Sarajeva i Beograda?
Znači, samo izmedju ta dva grada, a ne i ostalog koji je na toj istoj trasi.
Da li je to nekoliko stotina vozila dnevno u oba smera ili nekoliko hiljada?
 
Ukupan broj ulaza i izlaza preko granice sa BiH je bio oko 3,7 miliona prošle godine.
To je 10.297 prosečno vozila svaki dan na svim graničnim prelazima.
Batrovci su oko 6.000 i od toga jedan komad odlazi na Banjaluku i sigurno dio na Sarajevo.

Dakle sigurno nekoliko hiljada samo Beograd - Sarajevo.
Opet značajan je potencijal, smanjiti vrijeme vožnje sa 6h na 3h mislim da bi broj vozila rastao eksponencijalno a ne samo linearno.
 
Dobro, a kako se shvata u BiH potreba za izgradnjom AP prema Čačku?
Da li se radi na projektovanju usvojene trase, kao što ovde radi CIP?
 
Pa lepo, nikako se ne razmatra autoput prema Čačku.
U planovima RS to ce biti brzi put a kad po meni nikad.
Opet federacija pravi svoju vezu Gorazde Sarajevo tako da i oni terajju svoju pricu.
Jedino sto ovde ima smisla je uradit deo do Mackata i sredit postojeci put do Kotromana.
 
Naravno da se razmatra. Svi su svjesni da Federativno Sarajevo mora riješiti svoj istočni tranzit. Po sredini Sarajeva je davno planiran gradski autoput, koji je sada igrađen od koridora Vc do negdje do Briješća, trenutno se muče da ga produže do Ciglana i tu preko Kobilje glave spoje sa magistralom preko Olova i Kladnja koja je prije rata bila i glavni put za Beograd.

U nastavku gradskog puta kroz Ciglane tunelima planiraju doći do Kozije ćuprije i tu se uključiti na M5 prema Palama i na Goražde, koja je već na toj dionici preopterećena i traži bolje riješenje za priključenje na planirani put Pale-Sokolac-Han Pijesak-Zvornik - Bijeljina.

Postojeća magistrala preko Sokolca i Han Pijesak nije ni građena kako treba niti je u nju prije rata ulagano, ali to je zapravo sad glavni put Sarajevo-Beograd preko Republike Srpske i to odavno traži bolje riješenje.


I da nastavim Pale - Lukavica bi se riješila nekim tunelom kroz Trebević i dalje se priključila na Vc preko Stupske petlje kroz postojeću gužvu ili bi tražili neko zaobilazno riješenje.

Valjda se i rade neki elaborati i studije, ali nisam imao prilike da ih vidim.
 
Moje pitanje je bilo u vezi pravca prema Čačku, tj. Kotromanu kao deo "kružnog puta" prema Beogradu, ako neko u BiH uopšte zna za takav naziv.
Da li postoji ugovor sa turskom firmom bar za projektovanje trase Sarajevo - Kotroman?

Pitao sam to i na drugoj temi, ali nije bilo jasnog odgovora : viewtopic.php?p=691063#p691063
 
To je dokument od oktobra 2017. malo je to bajato . . i šta su uradili za više od dve godine?
 
Znaš li da su trasu kooridora Vc usvajali pre 2000-te? A koliko je do sad izgrađeno? Vrijeme-prostor kontinuum ima ozbiljne poremećaje kad pređeš Drinu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711734#p711734:2cg0y4zv je napisao(la):
barni » 25 Feb 2020 04:22 pm[/url]":2cg0y4zv]. . Vrijeme-prostor kontinuum ima ozbiljne poremećaje kad pređeš Drinu...
:D . . sa ove strane Drine je ipak bolje, kasnimo u realizaciji samo po par godina. ;)
 
Barni, od tih 3,7 miliona prelazaka najveći deo otpada na lokalni saobraćaj. Npr. granični prelaz Šepak kod Loznice nije za kamione i uvek je gužva. Ljudi (kao ja) uđu u BiH, natoče gorivo i izađu. Mislim da je tranzit između Sarajeva i Beograda relativno mali i da Sarajevo nije orijentisano na Beograd. S druge strane, Bijeljina i Banja Luka definitivno jesu orijentisane ka Beogradu, ali su oni severvno da bi im ovaj putni pravac koristio.

Kao što rekoh, mislim da do Mačkata ima smisla auto-put, od Mačkata samo obnova i rekonstrukcija postojećeg. U BiH su glavni magistralni putevi dobri i jedino treba uraditi obilaznice oko naseljenih mesta. Nema toliko većih gradova na tom potesu. Da ne kažem, velike divljine se prostiru između UE i SA.
 
Tek je to za naftu ludilo, Rafinerija u Brodu ne radi zbog havarije. Ujutro dođe cisterna sa gorivom iz Pančeva, za njom i kupci a promet se knjiži kao veliki spoljnotrgovinski posao.

Šalu na stranu NIS je napravio fin posao kupivši lanac pumpi u federaciji.
 
Vrh