Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

34 kilometra od Prilipca do Mackata. I 8 tunela. Na usponu od Sevojna ka Beloj Zemlji paklen teren, tu ce skoro sve biti sa objektima, ogromne potporne zidine sa obe strane, komplikovani nizovi kanala za odvodnjavanje. Cena priblizna ceni mosta, vrlo moguce da se trasa delom i vodi na stubovima jer je lakse od silovanja terena i obezbedjivanja kosina. Bice ovo rekorder po ceni po kilometru. Ali i najlepsi deo trase.
 
Daj link da vidimo gde to piše...?
Obično na sajtu Vlade RS, ili na sajtu Narodne skupštine...

Još uvek se poštuje neka minimalna transparentnost (da se objavljuju zakoni, mada je javna rasprava odavno zaboravljena stvar), pa može svako lagano da pronađe. Mada kako je krenulo, siguran sam da nećemo više ni znati kada je Narodna KSupština usvojila opšte akte.

Možeš pretražiti i funkcijom Ctrl+F, pa ukucaš malo Požega, pa malo Mačkat, pa Kotroman. Ako nađeš bilo šta o tome, pet bambija za tebe.
 
Trenutno je prosečni dnevni saobraćaj prema Zlatiboru oko 15.000 vozila, isplativost autoputa je već negde na 10.000 vozila dnevno. Sa daljim razvojem turizma može se očekivati povećanje vozila iz godine u godinu + znatno dodatno povećanje po završetku autoputa, jer će se mnogi koji nisu, odlučivati na put upravo zbog novih okolnosti tipa olakšanog pristupa, kraće brzine dolaska i sl

Da bi se sprečili ovakvi magarci u saobraćaju https://n1info.rs/magazin/auto/voza...osam-minuta-ucinio-12-saobracajnih-prekrsaja/
treba da bude jasno i predsedniku i svima u vladi da je ovaj autoput PRIORITET i da treba odmah da nastave da ga rade kako su i obećali!
 
Obično na sajtu Vlade RS, ili na sajtu Narodne skupštine...

Još uvek se poštuje neka minimalna transparentnost (da se objavljuju zakoni, mada je javna rasprava odavno zaboravljena stvar), pa može svako lagano da pronađe. Mada kako je krenulo, siguran sam da nećemo više ni znati kada je Narodna KSupština usvojila opšte akte.

Možeš pretražiti i funkcijom Ctrl+F, pa ukucaš malo Požega, pa malo Mačkat, pa Kotroman. Ako nađeš bilo šta o tome, pet bambija za tebe.
Uh, već si nas bio uplašio ;) , naravno da ga ima u budžetu, ali kao E 761 Beograd - Sarajevo, i odobrena su sredstva s tim što je dogovorena kreditna linija za ovaj autoput, pisalo se ranije o tome, ne znam sad na pamet da li su englezi ili turci konačno. Ali mislim da će se još malo voditi pregovori. Inače vodi se kao kapitalni projekat preko Min.Građevine i od značaja za Rep.Srbiju пројекат бр.5043
-------------
Пројекат: 5043 - Изградња аутопута Е-761 Београд-Сарајево
Програм коме припада: 0702 - Реализација инфраструктурних пројеката од значаја за Републику Србију
Правни основ: Просторни план Републике Србије од 2010. до 2020. године
Опис: Пројекат подразумева изградњу аутопута од Београда до Сарајева преко Пожеге, Ужица и Котромана у дужини од око 60 км, као и од Сарајева до Београда, а на територији Републике Србије, преко Сремске Раче до Кузмина у дужини од око 17км, са мостом преко реке Саве"
-------------

Naravno, usmeno su rekli da će raditi samo do Zlatibora (Sušica) u prvoj fazi, tako da je trenutno to najrelevantnije. To je iz razloga što mora da se uskladi i sa bosanske strane, jer nema svrhe dalje nastavljati od Zlatibora do Kotromana dok oni ne počnu sa njihove strane
 
Trenutno je prosečni dnevni saobraćaj prema Zlatiboru oko 15.000 vozila, isplativost autoputa je već negde na 10.000 vozila dnevno. Sa daljim razvojem turizma može se očekivati povećanje vozila iz godine u godinu + znatno dodatno povećanje po završetku autoputa, jer će se mnogi koji nisu, odlučivati na put upravo zbog novih okolnosti tipa olakšanog pristupa, kraće brzine dolaska i sl

Da bi se sprečili ovakvi magarci u saobraćaju https://n1info.rs/magazin/auto/voza...osam-minuta-ucinio-12-saobracajnih-prekrsaja/
treba da bude jasno i predsedniku i svima u vladi da je ovaj autoput PRIORITET i da treba odmah da nastave da ga rade kako su i obećali!

Samo mala ispravka, pravi se brza saobraćajnica, a ne auto put do Kotromana. Trenutno su BS besplatne, ali Vesić je najavio uvodjenje putarina za BS, i biće valjda 10% jeftinije od vožnje AP.

Svakako, ovaj deo bi trebao apsolutni prioritet da bude za Srbiju. Jedan od najprometnijih puteva, skraćuje putovanje do Zlatibora, i do CG.

Razočaran sam jer budžet za 2025 ne predvidja nikakva sredstva za izgradnju tog dela brze saobraćajnice.
 
Samo mala ispravka, pravi se brza saobraćajnica, a ne auto put do Kotromana. Trenutno su BS besplatne, ali Vesić je najavio uvodjenje putarina za BS, i biće valjda 10% jeftinije od vožnje AP.

Svakako, ovaj deo bi trebao apsolutni prioritet da bude za Srbiju. Jedan od najprometnijih puteva, skraćuje putovanje do Zlatibora, i do CG.

Razočaran sam jer budžet za 2025 ne predvidja nikakva sredstva za izgradnju tog dela brze saobraćajnice.
Kao što se može videti u budžetu predviđeno je, a i ranije se pisalo, gradi se preko kreditne linije i promenili su, biće autoput a ne brza saobraćajnica, što takođe piše...na žalost u prvoj fazi samo do Zlatibora
 
Uh, već si nas bio uplašio ;) , naravno da ga ima u budžetu, ali kao E 761 Beograd - Sarajevo, i odobrena su sredstva s tim što je dogovorena kreditna linija za ovaj autoput, pisalo se ranije o tome, ne znam sad na pamet da li su englezi ili turci konačno. Ali mislim da će se još malo voditi pregovori. Inače vodi se kao kapitalni projekat preko Min.Građevine i od značaja za Rep.Srbiju пројекат бр.5043
-------------
Пројекат: 5043 - Изградња аутопута Е-761 Београд-Сарајево
Програм коме припада: 0702 - Реализација инфраструктурних пројеката од значаја за Републику Србију
Правни основ: Просторни план Републике Србије од 2010. до 2020. године
Опис: Пројекат подразумева изградњу аутопута од Београда до Сарајева преко Пожеге, Ужица и Котромана у дужини од око 60 км, као и од Сарајева до Београда, а на територији Републике Србије, преко Сремске Раче до Кузмина у дужини од око 17км, са мостом преко реке Саве"
-------------

Naravno, usmeno su rekli da će raditi samo do Zlatibora (Sušica) u prvoj fazi, tako da je trenutno to najrelevantnije. To je iz razloga što mora da se uskladi i sa bosanske strane, jer nema svrhe dalje nastavljati od Zlatibora do Kotromana dok oni ne počnu sa njihove strane
Pretražio sam detaljno, ne vidim nigde sredstva. Vidim za onaj deo što ide preko kuzmina, to se trenutno radi i završava. Ovaj preko kotromana samo piše u opisu, ali nigde nisu izdvojena sredstva za taj deo BS, što znači da nije predvidjen početak radova.
 
Samo mala ispravka, pravi se brza saobraćajnica, a ne auto put do Kotromana. Trenutno su BS besplatne, ali Vesić je najavio uvodjenje putarina za BS, i biće valjda 10% jeftinije od vožnje AP.
Kako misle da uvedu naplatu na BS kad nije zatvoren sistem i nisu denivelisana ukrštanja? Većina ukrštanja su kružni tokovi, postavljanje naplatnih rampi na kružne tokove bi bilo suludo. Osim ako ne planiraju da uvedu vinjete.
 
Kako misle da uvedu naplatu na BS kad nije zatvoren sistem i nisu denivelisana ukrštanja? Većina ukrštanja su kružni tokovi, postavljanje naplatnih rampi na kružne tokove bi bilo suludo. Osim ako ne planiraju da uvedu vinjete.



Ne znam, možda će samo na novijim brzim saobraćajnicama, koje će moći lakše da se naplaćuju, stare će da ostave besplatno.
 
Uh, već si nas bio uplašio ;) , naravno da ga ima u budžetu, ali kao E 761 Beograd - Sarajevo, i odobrena su sredstva s tim što je dogovorena kreditna linija za ovaj autoput, pisalo se ranije o tome, ne znam sad na pamet da li su englezi ili turci konačno. Ali mislim da će se još malo voditi pregovori. Inače vodi se kao kapitalni projekat preko Min.Građevine i od značaja za Rep.Srbiju пројекат бр.5043
-------------
Пројекат: 5043 - Изградња аутопута Е-761 Београд-Сарајево
Програм коме припада: 0702 - Реализација инфраструктурних пројеката од значаја за Републику Србију
Правни основ: Просторни план Републике Србије од 2010. до 2020. године
Опис: Пројекат подразумева изградњу аутопута од Београда до Сарајева преко Пожеге, Ужица и Котромана у дужини од око 60 км, као и од Сарајева до Београда, а на територији Републике Србије, преко Сремске Раче до Кузмина у дужини од око 17км, са мостом преко реке Саве"
-------------

Naravno, usmeno su rekli da će raditi samo do Zlatibora (Sušica) u prvoj fazi, tako da je trenutno to najrelevantnije. To je iz razloga što mora da se uskladi i sa bosanske strane, jer nema svrhe dalje nastavljati od Zlatibora do Kotromana dok oni ne počnu sa njihove strane
I dobro, tvoj saplemenik kaže da taj auto-put ne postoji. Drugo, koliko para je predviđeno u budžetu za 2025. godinu? Hajde korak po korak... Da razložimo šta se gradi i za koju cenu.
 
Cena priblizna ceni mosta, vrlo moguce da se trasa delom i vodi na stubovima jer je lakse od silovanja terena i obezbedjivanja kosina.
Tako su šiptari napravili dole kod Kačanika, prema Đeneral Jankoviću, vozio sam tim putem, zanimljiv je. Tako nešto bi baš leglo na putu do Zlatibora. Čak mislim i da su šiptari to dosta brzo uradili, pa sam pretpostavio da je autoput na stubovima lakše uraditi nego kroz preseke i useke.
 
Analiziram upravo ovu mapu, baš detaljno, istovremeno preko Google streetview gledam prikaz za glavnog puta i rekao bih da će uspon od Sevojna pa negde do sela Prijevići biti baš atraktivan. 4 tunela u nizu, pretpostavljam između tunela vijadukti, a sve to na području sa strmim padinama. Mogu da zamislim kako će atraktivno izgledati noću spuštati se odatle, gledajući sa 400-500 m svetla Sevojna (deluje da se sprdam, ali zaista mislim da će biti jako efektno) između tunela 6 i 5. Takođe mislim i da će pucati pogled na Užice između tunela 6 i 7 jer će put ići (pretpostavljam na vijaduktu) na oko 650 m visine, a na terenskoj mapi se jasno vidi usek između Drenovca i Štropaca, i rekao bih da će sa tog dela puta pucati pogled na Užice.

Usudio bih se i da pretpostavim da će uspon od Sevojna sa ova 4 tunela biti atraktivjiji od uspona na hrvatskom A1 od Masleničkog mosta do tunela Sv. Rok, što mi je do sada, na tlu ex yu, bio najatraktivniji autoputski uspon za vožnju.

Ako je neko od vas bio po tim brdima može da mi napiše da li sam u pravu.
 
Ono što mene više brine a što je beli labud naveo, jeste cena 3 km tog puta koji se prvi gradi kroz ravnu Požešku kotlinu. Gotovo 8 milijardi dinara. To mu dođe preko 20 miliona eur po km, što apsolutno dokazuje da se radi o teškoj krađi i korupciji koja se nastoji legalizovati kroz Zakon o budžetu.

Hvala ti @beli labud što si ovo pitanje izneo pred auditorijum i što si ukazao na još jedan primer koliko nas vlast pljačka.
 
Analiziram upravo ovu mapu, baš detaljno, istovremeno preko Google streetview gledam prikaz za glavnog puta i rekao bih da će uspon od Sevojna pa negde do sela Prijevići biti baš atraktivan. 4 tunela u nizu, pretpostavljam između tunela vijadukti, a sve to na području sa strmim padinama. Mogu da zamislim kako će atraktivno izgledati noću spuštati se odatle, gledajući sa 400-500 m svetla Sevojna (deluje da se sprdam, ali zaista mislim da će biti jako efektno) između tunela 6 i 5. Takođe mislim i da će pucati pogled na Užice između tunela 6 i 7 jer će put ići (pretpostavljam na vijaduktu) na oko 650 m visine, a na terenskoj mapi se jasno vidi usek između Drenovca i Štropaca, i rekao bih da će sa tog dela puta pucati pogled na Užice.

Usudio bih se i da pretpostavim da će uspon od Sevojna sa ova 4 tunela biti atraktivjiji od uspona na hrvatskom A1 od Masleničkog mosta do tunela Sv. Rok, što mi je do sada, na tlu ex yu, bio najatraktivniji autoputski uspon za vožnju.

Ako je neko od vas bio po tim brdima može da mi napiše da li sam u pravu.
Ne mogu baš da tvrdim ali koliko poznajem taj kraj mislim da se Užice neće videti odatle. Centar neće sigurno, eventualno možda kuće po brdima u istočnom delu grada. A rekao bih da će i Sevojno uglavnom biti zaklonjeno brdima. Naravno taj predeo jeste lep i biće uživanje voziti se tuda. Ali inače kad je reč o lepoti autoputeva kod nas mislim da ništa neće moći da se poredi sa deonicom od Ivanjice do Boljara ako je nekad sagrade.
 
Ono što mene više brine a što je beli labud naveo, jeste cena 3 km tog puta koji se prvi gradi kroz ravnu Požešku kotlinu. Gotovo 8 milijardi dinara. To mu dođe preko 20 miliona eur po km, što apsolutno dokazuje da se radi o teškoj krađi i korupciji koja se nastoji legalizovati kroz Zakon o budžetu.
Ne opravdavam, ali ta deonica je toliko hitna (ne mislim samo na tih 3 km nego komplet do Zlatibora) da nemamo vremena da mislimo o tome i da pravimo kalkulacije. Toliko se života gubi na toj deonici da kolika god da je cena po km, koliko god da lapaju, samo da više krenu u izgradnju i da je izgrade u nekom razumnom roku (brzinom izgradnje autoputeva u Kini s'obzirom da tih 34 km je kratka deonica, a posle više stotina km izgrađenih autoputskih deonica u prethodnih 10g valjda su i ovi naši putari stekli neko iskustvo i brzinu). Sve ostalo je sekundarno.
 
Poslednja izmena:
@ivchonny koji moj saplemenik?
Inače ne verujem da je ta suma za 3km već za otvaranje posla i kreditne linije. I ne izvrći moje reči da bi napadao vlast i političario ovdi na forumu, ostavi to za ispred dragstora :cool:

@dragan da li možda znaš da li je strani izvođač/kreditor konačno izabran za ovu deonicu, ili to ostavljaju do zadnjeg dana, što se kaže...i da li će oni (stranci) ubirati profit od putarina za ovaj deo...

Ne mogu baš da tvrdim ali koliko poznajem taj kraj mislim da se Užice neće videti odatle. Centar neće sigurno, eventualno možda kuće po brdima u istočnom delu grada. A rekao bih da će i Sevojno uglavnom biti zaklonjeno brdima. Naravno taj predeo jeste lep i biće uživanje voziti se tuda. Ali inače kad je reč o lepoti autoputeva kod nas mislim da ništa neće moći da se poredi sa deonicom od Ivanjice do Boljara ako je nekad sagrade.
Ako sam dobro izračunao, od Zlatibora do CG obale će tada biti potrebno manje od 2,5 sata...i to vožnje kroz neverovatno lepe predele. Što bi rekli uživancija! Od BG do Zlatibora za manje od 1,5 sat! Prosto neverovatno!
Svakako i to će dodatno uticati na veći priliv turista, jer se ljudi lakše pokreću na putovanje ako neće gubiti mnogo vremena na sam dolazak do destinacije
 
Ako sam dobro izračunao, od Zlatibora do CG obale će tada biti potrebno manje od 2,5 sata...i to vožnje kroz neverovatno lepe predele. Što bi rekli uživancija! Od BG do Zlatibora za manje od 1,5 sat! Prosto neverovatno!
Svakako i to će dodatno uticati na veći priliv turista, jer se ljudi lakše pokreću na putovanje ako neće gubiti mnogo vremena na sam dolazak do destinacije
Ja sad tek sa ovim autoputevima shvatam koliko nam je lepa naša Srbija!!! I tek sad shvatam kolika je prednost toga što nismo prevelika zemlja jer kada se izgradi 80% planiranih autoputeva i brzih saobraćajnica, skoro da neće postojati deo Srbije koji će biti udaljeniji od 30-40 km od najbližeg autoputa ili brze saobraćajnice. Evo mene već godinama smara da odem na Love Fest u Vrnjačku banju jer mi se nije cimalo da vozim do Pojata i posle da se klackam do Vrnjačke Banje magistralom, a sada kada se autoput otvori, mislim da ću sledećeg leta bez imalo dvoumljenja da odem na Love Fest jer će to biti max 1.5h vožnje od BGa, i to lagano, autoputem, bez ikakvog stresa.

Zamisli mogućnost da iz Beograda skokneš do Mokre Gore, Tare, Golije, Kopaonika, Kladova... sve će to postati moguće i sve će to biti na distanci od max 2 sata od Beograda.

Zbog toga sam ja za brzu izgradnju autoputa i brzih saobraćajnica bez da ljudi mnogo misle o tome treba li nam ili ne, da li se neko ugradio ili ne, koliko košta 1 km, i sve druge tamte vamte stvari o kojima neki prosečan građanin često razmišlja, a ne bi trebalo da ga opterećuje sve to, jer u nekom srednjem dugom periodu sve će se to isplatiti.

Na odličnoj smo poziciji, važimo za jednu od najzanimljivijih i nedovoljno poznatih destinacija za evropljane, zemlja se razvija ekonomski ubrzano (to niko ne može da porekne), ljudi postaju mobilniji posledično tome, fale nam još samo mreža autoputeva i brzih saobraćajnica da bi sve išlo kao po loju.

A ti autoputevi i brze saobraćajnice će biti generator prihoda (kako direktno tako i indirektno) pa je onda logično da će se deo tih prihoda ulagati i u druge saobraćajnice (magistrale i puteve drugog prioriteta) i krug se zatvara.

Slovenci su to uradili '90tih, Kroati 2000tih, sad je red na nas!
 
Poslednja izmena:
@dejanbg88 a nije ti malo glupo što kasnimo za njima jedno 30-ak godina? I što lažeš samog sebe što si ovo napisao. Baš interesuje u poslednjih mesec dana gde si se vozio ovim trenutno postojećim autoputevima.
 
@dejanbg88 a nije ti malo glupo što kasnimo za njima jedno 30-ak godina?
Jeste, glupo mi je što kasnimo 30g za njima. Ali nema plakanja za prosutim mlekom. Bitno je da sada taj posao odradimo kako treba i da premrežimo zemlju autoputevima

A što se tiče tvog drugog pitanja, proteklih mesec dana vozio sam se:

1) Do Bore u Valjevu na živu pljeskavicu i ćevape
2) U Pirot u restoran Mama Rossa
3) Do Kruševca kada sam išao na Kop
4) Do Čačka na sastanak sa direktorom jedne IT firme sa kojom sarađujemo
5) Do Šapca da posetim neku rodbinu

To je samo u prethodnih mesec dana.
 
Ok, to dovoljno govori da ti nisi kao više od 90% Srbije koja nema sredstava za takav život. Svaka čast, nadam se da je pošteno zarađemo.

Ono što je daleko bitnije od premrežavanja auto-putevima je da se unapredi obrazovanje, vrati vladavina prava, ponovo izgrade institucije. E onda možeš da premrežiš za manje novca, doduše ne ti i "mi" i "vi", nego izvođači izabrani na tenderu i uz stručan nadzor takođe izabran na tenderu.

Izvini, generalno ove euforične objave vas par ovde na forumu uvek me podseti one Đinđićeve: "Kada aplaudiraš političaru koji otvori neki javni objekat, to je kao kada aplaudiraš bankomatu što ti isplaćuje tvoje pare sa računa."
 
Ono što je daleko bitnije od premrežavanja auto-putevima je da se unapredi obrazovanje, vrati vladavina prava, ponovo izgrade institucije.
Slažem se da su unapređenje obrazovanja, vladavina prava i izgradnja institucija bitne stvari, ali ovo je tema o autoputu od Požege do Kotoromana, pa smatram da diskusija o unapređenju obrazovanja, vladavini prava izgradnji instucija nije primerena ovoj temi. Postoje druge teme na forumu na kojima možemo diskutovati o stanju obrazovanja, vladavini prava i institucijama.
 
Zbog toga sam ja za brzu izgradnju autoputa i brzih saobraćajnica bez da ljudi mnogo misle o tome treba li nam ili ne, da li se neko ugradio ili ne, koliko košta 1 km, i sve druge tamte vamte stvari o kojima neki prosečan građanin često razmišlja, a ne bi trebalo da ga opterećuje sve to, jer u nekom srednjem dugom periodu sve će se to isplatiti.
Ovo mi je ekvivalent kao kad bih podigao kredit za izgradnju sopstvene kuće, majstor sa dobavljačima me potkrada i treba da budem u fazonu, nema veze, nek je kuća 30% skuplja, samo da se uselim, nek ukrade majstor, ma neću čak ni da proveravarm da li me krade, samo da se uselim...
a sada kada se autoput otvori, mislim da ću sledećeg leta bez imalo dvoumljenja da odem na Love Fest jer će to biti max 1.5h vožnje od BGa
Iz BG do VB stižeš jedino ako letiš nekim avionom, automobilom za to vreme nemoguće :)
 
Vrh