Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

Uopšte me ne interesuje Savamala i taj kompleks! Znam da će svi koji su na putu značajne infrastrukture biti i znatno brže rešavani

Ovo je aktuelni zakon o eksprorpijaciji: https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_eksproprijaciji.html

De, der, meni laiku u pravu - pokaži prstićem gde ti je to o čemu pričaš. Ali tačnu odredbu - član, stav, tačka (ako ga ima - naravno). Ne ovo - vlast donela zakon i eksproprijacija ide na mig, nego na osnovu člana tog, stava tog i tog, zakon predviđa da se eksproprijacija u korist projekata od nacionalnog značaja sprovode na taj i taj način.

Ti si naveo da postoji novi zakon koji ubrzava proces eksproprijacije značajno, a onda nisi uradio kako sam ti rekao.

A opet i sam tekst koji si citirao nema ništa epohalno. Pogledaj zakon i kada mogu da krenu radovi (potvrda ministarstva finansija o uvođenju u posed, koja se dobija po isplati naknade). Dakle opet upućuje na Zakon o eksproprijaciji koji u članu 34 kaže: "Korisnik eksproprijacije stiče pravo da stupi u posed eksproprisane nepokretnosti danom pravosnažnosti odluke o naknadi, odnosno danom zaključenja sporazuma o naknadi za eksproprisanu nepokretnost, ako ovim zakonom nije drukčije određeno."

To što su skratili rokove, što u raznim postupcima imaš načelo hitnosti, kraće rokove (npr. radni odnosi), ništa ne znači. To su i dalje postupci sa najdužim trajanjem. Nema radnog spora koji ne traje bar 5 godina.

Kolega Igić kog si citirao je i sam naveo da su izmene kozmetičke, tako da nisi ništa rekao. Sedi lepo, ostavi se tastature (realno ti i ne ide najbolje), prati rokove, pa broj godine do završetka projekta i puštanja u rad. To je efikasnost vlasti za koju se zalažeš.

Da te podsetim na diskusiju gde nisi imao adekvatan odgovor, a i dalje trubiš o eksproprijaciji.

Skroz je ok da veruješ da će eksproprijacija biti ekpresna, ali nije ok da širiš dezinformacije. Od hitnih sudskih postupaka (pored eksproprijacije) imaš radne sporove (prosek trajanja 5 godina, ali ima primera i od 15-ak), državinski sporovi (prosek trajanja 3-4 godine), privredni sporovi (proske trajanja oko 3-4 godine). U Prvom osnovnom sudu u Beogradu već zakazuju ročišta za februar sledeće godine, u Osnovnom sudu u Čačku znaju i na po 5-6 meseci da budu razmaci u ročištima... Neka me ispravi neko od kolega ako ih ima naforumu, ali to je to.

Šta je tebi tu ekspresno?
 
A razume li neko šta znači Stamatovićevo “do Šlivovice”? Petlja Mačkat nije Šljivovica. Petlja Kremna je u Šljivovici ali je to desetak kilometara dalje. Ili misli na Braneško polje, gde bi valjda trebalo i da siđe obilaznica sa Zlatibora.
Stamatović često pominje autoput do Šljivovice i verovatno je to samo njegova želja, ali teško ostvariva. Vesić govori samo o autoputu do Mačkata, tj. Zlatibora i to je deonica za koju je najavljen ugovor ove godine.
https://forum.beobuild.rs/threads/autoput-požega-užice-kotroman.4437/post-1244255

Novi autoput preko Boljara će jednog dana preuzeti veliki deo saobraćaja prema Crnoj Gori i tako smanjiti saobraćaj preko obilaznice oko Zlatibora.Tada će deonica do Mačkata biti dovoljna za opštine Zlatiborskog okruga prema granici sa CG i BiH.
 
Poslednja izmena:
Besmisleno je pisati o bilo kojim rokovima kada još nije potpisan ni ugovor o izgradnji i finansiranju ove deonice autputa. Nadležni ministar je više puta najavio potpisivanje ugovora ove godine, valda prvo o finansiranju sa jednim zapadnim fondom.

Drugo, još nije jasno ko će da bude izvodjač radova, turska firma sa kojom su počeli pregovori ili će biti novi tender ako se dobije kredit sa zapada. Jedino što je odlučeno da se prvo gradi samo do Zlatibora (petlja Mačkat).

Ugovore će da potpiše nova vlada koja će tek da se formira narednih dana i to posle rebalansa budžeta, pa će to da potraje. Nadam se će ove godine da odrede finansijera i izvodjača radova, a tek onda ćemo da vidimo i neke rokove.
ovoga puta 100% potpisujem dragana (bez sarkazma)
a kao sto vidimo po izjavama politicara (raznih) jos se ne zna ni gde bi trebalo da zavrisi ovaj deo AP-a, projekat nemamo (imamo zelju) sve iza toga je domen fantazija, vlaznih snova i politickog marketinga
 
He, krenula prolećna, tj. izborna sezona.
Eksproprijacija se radi kako treba ni na gradilištima koja su poodmakla i gde se preskaču pojedini delovi trase, a da se ekspresno radi ka Kotromanu.
Jedini primer ekspresne eksproprijacije je Savamala. Zakon Divljeg zapada!
Ovamo ni trasa nije definitivna
 
ovoga puta 100% potpisujem dragana (bez sarkazma) a kao sto vidimo po izjavama politicara (raznih) jos se ne zna ni gde bi trebalo da zavrisi ovaj deo AP-a, projekat nemamo . . .
Odavno postoji Prostorni plan, a CIP je završio geotehnička ispitivanja i projekat autoputa. Ali, još nije doneta politička odluka da se uzme kredit i počne gradnja deonice do Mačkata. Navodno se pregovara sa jednim zapadnim kreditorom i biće potpisan ugovor ove godine.

Ovaj projekat je otišao "ispod radara", tj. nije više u fokusu kao izgradnja brzih pruga i EXPO 2027. Turska firma je trebalo da gradi AP, ali sa Turkije nismo baš u dobrim odnosima zbog geopolitičke situacije na Balkanu. Videćemo ko će dobiti posao.
 
"To je već postojalo u praksi, kaže advokat Miloš Igić, pošto već skoro dve godine postoji i Zakon o posebnim postupcima radi realizacije projekata izgradnje i rekonstrukcije linijskih infrastrukturnih objekata od posebnog značaja za Republiku Srbiju.
„On je donet početkom 2020. kao leks specijalis i 90 odsto eksproprijacija se već sprovodi po tom zakonu.
„On predviđa mnogo kraće rokove", kaže Igić, iz advokatske kancelarije „Knežević, Čepić, Igić".
Ako se usvoje predložene izmene, vlasnik imovine imaće rok od pet dana da se izjasni o predlogu za eksproprijaciju.
Po prijemu izjašnjenja, nadležni organ odmah, a najkasnije u roku od 15 dana, donosi rešenje o eksproprijaciji nepokretnosti.
„Te izmene su gotovo kozmetičke, jer i danas ti postupci ne traju koliko, inače, traju postupci u Srbiji - dosta se brzo završavaju", dodaje Igić.

Šta su konkretne promene?​

Najveći problem je, ocenjuje advokat, odredba koja se odnosi na isplaćivanje naknade za nelegalizovane objekte.
To bi mogla biti crvena zastavica na putu.
Ona predviđa da „vlasnik takvog objekta ima pravo na naknadu za izgrađeni objekat u visini procenjene građevinske vrednosti tog objekta."
To je, kaže Igić, neustavno, jer Ustav Srbije predviđa da pravo svojine nekome može biti oduzeto samo u javnom interesu i uz naknadu koja ne može biti niža od tržišne.
„Ako objekat na tržištu, na primer, vredi 1000 evra po kvadratu, a vama je za izgradnju potrebno 600 evra, dosad je zakon regulisao da dobijete tih hiljadu.
„Sada imamo problem jer će se ljudima isplaćivati naknada niža od tržišne, ako se ove izmene usvoje", ističe on.
Napominje da nekad ljudi nisu ni u mogućnosti da ozakone nekretnine.
„Ako vi imate kuću koja nije legalizovana, to ne mora biti ni vaša krivica, jer onog trenutka kad je donet planski akt da će nešto negde graditi vi automatski ne možete da legalizujete taj objekat jer se nalazi na budućem putu ili rudniku", opisuje Igić."


U suštini se sve svodi samo na finansijski deo, kao što sam već spomenuo...odnosno da država malo više odreši kesu
 
Što se tiče trase do Mačkata, svojevremeno je CIP rekao da se neće rušiti nijedna kuća. . . Videćemo.
 
Људи, најбржа експропријација коју сам ја завршио и то јер је свима итекако у интересу је почела 2021 године. Ево чекамо да уруче другостепене одлуке.

Иначе то траје доста дуго и никакве ружичасте наочаре то неће променити. Ко се осврне мало око себе види да ништа не функционише како треба, а цех ће тек доћи на наплату.
 
U expoze-u vlade piše "tokom mandata ove vlade", a on je naredne 4 god. Pomenuta su tri projekta "koja će početi" : Požega-D.Poljana, Požega-Mačkat, koridor Karadjordje i "ako bude novca" i Kraljevo-Raška.
To nije baš obično obećanje, već plan i program nove vlade. Očekuje se ove godine potpisivanje ugovora za izgradnju autoputa do Zlatibora.
 
Poslednja izmena:
To je, empirijski dokazano, obična laz. Ista ta stranka već je otvarala radove do D. Poljane, sa sve priredbom i tvojim porukama, sad obećavaju da će početi? Kao da juče ne postoji. I to nije obično obećanje?

Zaista bi trebalo da smanjis politicarenje na svakoj temi, širenje propagande i tretiranje članova ovog foruma kao da su maloumni, bez elementarnog iskustva i pamćenja.
 
Ja sam napisao šta je pročitano u expoze-u nove vlade, a da li će to biti ispunjeno to ćemo tek videti. Neki drugi projekti nisu pomenuti kao autoput 'Požega-Mačkat".
To nije nikakvo političarenje, već obična informacija. Izgleda da neki nisu u stanju da prihvate normalnu vest, jer sve gledaju kroz "kvaz-politiku" i hoće da uvedu cenzuru.
 
Poslednja izmena:
Ljudi bas preterujete sa trovanjem pa na forumu smo valjda jer se nadamo ovom delu autoputa a on ne moze da se izgradi dok ga prethodno vlada ne stavi u neki plan. Sad ispada da je kriv svako ko prenese izjave politicara. Ok je da neko napise da je skeptican jer se vec nesto obecavalo pa nije uradjeno ali isto tako sve sto je uradjeno ikada islo je ovom procedurom. Tako da je realno dobro sto ga obecavaju dobro je i da potpisu ugovor sigurno ima vise sanse tako da bude uradjen nego da ga niko ni ne pomene. Ja mislim da ovaj ko je preneo izjavu vucevica nije mislio nista lose vec da to podeli sa svima na forumu jer zato i sluzi.
 
Ja mislim da ste promasili temu. Ne verujem da mozemo na ovom forumu da promenimo stanje u drzavi. Ovde samo pokusavamo da na osnovu nekakvih informacija naslutimo dal ce i kad biti sta od autoputa. Bar smo sad kroz ovu izjavu shvatili da nema nista od onag o cemu je Labud pisao a ja se potajno nadao da to bude gotovo do expa. Vesic je rekao ugovor u februaru pa u junu sad ovaj kaze pocece izgradnju za vreme mandata vlade tako da ostaje samo da se nadamo da ce bar krenuti… pa kad se zavrsi zavrsi
 
A ja mislim da takav način razmišljanja upravo nagrađuje laž u javnom prostoru, umesto da je poziva na odgovornost.

Kao razuman čovek, razmisli za trenutak o tome.

Nema potrebe da mi odgovaras na ovo.
 
Ma u pravu si. Nego ja licno imam neki veliki interes vezano za taj kraj tamo i zbog toga zelim da verujem. A forum mi sluzi da pogledam sta je ko izjavio jer inace tv ne oalim vesti ne gledam a znam da ce ovde neko okaciti sve sto se pomene na ovu temu.
 
Pa nije problem kad okacis vesti i citiras tekst tih vesti,
problem je kad ubacujes lične suptilne botovske poruke tipa "nije to obicno obecanje nego plan vlade",
kao da prethodne takve pseudo-vlade nisu imale sijaset takvih obećanja i planove koji su ostali samo to...
 
Ima nekoliko razloga zbog kojih se nadam da nije prazna prica em sto su lokalne vlasti na zlatiboru usle u koaliciju sa republickim ( valjda se nisu za dzabe prodali) a i ove guzve za praznike na tom delu puta i dosta smrtnih slucajeva… aj videcemo
 
. . . ja licno imam neki veliki interes vezano za taj kraj tamo . .
Ja nemam nikakav interes, ali sam pre 4,5 godine otvorio ovu temu (vidi prvi post) da promovišem izgradnju ovog autoputa. Zato pratim sve vesti u vezi ove deonice, a pogotovu od vlasti jer oni odlučuju kada će početi izgradnja. Pritom mi nije bitno koja je stranka trenutno na vlasti, evo ako Ćuta bude predsednik vlade onda ću njega citirati.
 
Ja nemam nikakav interes, ali sam pre 4,5 godine otvorio ovu temu (vidi prvi post) da promovišem izgradnju ovog autoputa. Zato pratim sve vesti u vezi ove deonice, a pogotovu od vlasti jer oni odlučuju kada će početi izgradnja. Pritom mi nije bitno koja je stranka trenutno na vlasti, evo ako Ćuta bude predsednik vlade onda ću njega citirati.
Ja sam to napisao da znaju ostali da imam licni razlog zbog kog sam mozda i malo subjektivan i zelim da verujem da ce biti
 
Vrh