Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

Ништа од тога не може да "ствара профит" (да поврати капиталне трошкове током отплате кредита), далеко је од тога. Да по том критеријуму градимо аутопутеве, имали бисмо само Нови Сад - Ниш.

Треба да градимо оба правца, и ка ЦГ и ка БиХ, до Мачката и Дуге Пољане. Надаље - синхронизовати са суседним земљама.

Евентуално, ако се стварно буде градио брзи пут Краљево - Нови Пазар, не журити ни са Дугом Пољаном.
 
Погречно сам се изразио. Хтео сам заправо рећи да ствара приходе.
 
Pogledajte prilog 171998
U rebalansu budžeta koji je već u skupštini i dalje stoji kao moguće zaduživanje 830mil evra. Ali, nema ni neke najave za potpisivanje ugovora za izgradnju, kao nap. za autoput BG - ZR.

I u budzetu za 2024. nalazi se projekat izgradnje AUTOPUTA Pozega - Kotroman. Ovo je treca godina za redom kako je ovaj projekat u budzetu (i kako se nece raditi ni metar). :)

Ali nesto bas jako bode oci. Troskovi skoro svih velikih projekata su otisli gore, neki cak i duplirali. Ali Kotroman je ostao na 830 miliona. Ni cent gore. Meni to govori da i oni znaju da se nece raditi pa se nisu ni trudili da sracunaju ponovo. Populisticki je to u budzetu, pricace kako samo sto nije pocela izgradnja, a zapravo znaju da nece. Vise srece 2025-te.
 
O tome ja godinama pričam. Biće samo neka predizborna fotka iz kampa i neke mapine sa prelepljenom firmom i opet iato.
Gledao to godinama!
 
Branik se zeza malo, sobzirom da su pre dve godine otvorili kamp za izgradnju autoputa Pozega - Bar i posle forkanja kamp je sklonjen.
 
Malo više. Hvala bogu, vrhovnom, naravno, izbori su svaki čas, pa se svaki čas nešto najavljuje, lažira, otvara...
Svakome sa tri čiste je jasno da nema u neko naredno vreme, nikakve nove gradnje.
I sad, šta nam ostaje drugo, nego za*******?
 
Prvi post je sa druge teme, a drugi je sa ove kao ocena situacije na toj deonici.
Samo Zlatibor, sve se upucava u Zlatibor. Ima li bar malo sanse da se sredi put do Mokre Gore?
Postojeći put Sušica -Kotroman je sasvim solidan za postojeći pa čak i uvećani saobraćaj nekoliko puta. . . Postojećem treba dobra rehabilitacija, sa izmenom podloge na nekoliko mesta, zamenom celokupnog asfalta i putne opreme, uz rekonstrukciju propusta i mostova. Najveći objekti, vijadukt u Šljivovici i tunel Šargan, rehabilitovani su pre nekoliko godina.
Kad bi se uradila obilaznica oko Kremana i kada bi se uredio niz krivina od Šargana do Mokre Gore, ovaj put bi još dugo služio svrsi, čak i sa višestrukim uvećavanjem saobraćaja. Najveći nedostatak mu je spust ka MG koji je većim delom zimi u senci i gde se često stvara poledica i odroni. . .
 
PS . . opet sa druge teme.
Da znaš da si u pravu, red bi bio i da se taj put sredi, gde je inače odličan asfalt iz starih vremena, onako siv, otporan, ali je dosta propao. Imaju i tri trake ka Kremnima. . .
Inače ovaj put od ČA, preko Zlatibora i dalje ka CG je nenormalno opterećen, što sam video i juče kada je radni dan, nije ni vikend, ni praznik, ni sezona odmora.
 
Poslednja izmena:
Put je vojska gradila u drugoj polovini sedamdesetih i najveći deo asfalta potiče iz tog vremena. Od protoka vremena, ali i atmosferskih uticaja i velike količine soli i rizle, a obzirom da je planinski teren, površinski deo se ispostio, ogrubeo, na mnogo mesta razdvojio po sastavu na sredini... Ali, retko gde su ugeo, provalio, jer je očigledno, građen po nekim standardima osetno strožim od današnjih kada je podneo 50 godina eksploatacije bez mnogo održavanja.
Kad ne bi sve snage države bile okrenute ka novim kilometrima autoputeva, koji se lepo medijski exploatišu, možda bi i ovaj put imao šansu. Sa ovom ekipom koja misli da ništa staro ne valja, da ga treba porušiti i graditi novo, da istorija počinje od njih, teško da može biti drugačije.
 
Тако је. Пут до Мачката би требао да буде приорирет свих приоритета.

Кад ауто-пут А2 стигне до Пештери стигао је "у ништа".,, ма "У НИШТА". Нема наставка ка Црној Гори и питање је када ће бити... Градња тог пута треба да буде строго синхронизована са радовима у Црној Годи, да се путеви са обе стране синхронизовано сретну јер тек тада може да се очекује да стварају профит. Евентуално га изградити до Ивањице и ту стати. А онда се договорити са Црногорцима да се заједно уговори и гради цела деоница на обе стране са једним извођаћем (научна фантастика?).

Пут до Мачката би одмах стварао профит од путарине. Буквално од првог дана. Пут до Дуге пољане би зврјао празан 10 година.
Moglo bi barem da se krene u nastavak auto-puta do petlje Zlakusa, teren nije planinski, ne bi morale da se grade tuneli i veliki vijadukti, moglo bi to brzo da se završi.
 
AV juce u Kini prikazao mapu sa ucrtanim putevima koji ce se graditi. Tu je Kadinjaca i obilaznica oko Užica, tu je trasa Požega - Boljare, ali po prvi put nema Požega - Kotroman. Mozda ne mora nista da znaci, ali eto.
 
AV juce u Kini prikazao mapu sa ucrtanim putevima koji ce se graditi. Tu je Kadinjaca i obilaznica oko Užica, tu je trasa Požega - Boljare, ali po prvi put nema Požega - Kotroman. Mozda ne mora nista da znaci, ali eto.

Morao bih da te ispravim, na toj mapi su bili prikazani putevi:

A) crvenom bojom oni koji su radili Kinezi ili će raditi Kinezi
B) sivom bojom putevi koji su završeni ili je u toku izgradnja (a nemaju veze sa Kinezima)


S obzirom da Požega - Kotroman ne spada ni u jednu od te dve kategorije onda i nije na mapi, dok je na mapi npr. Kadinjača jer će je verovatno raditi Kinezi

20231017_085950.jpg
 
Zanimljivo da nema Požega - Kotroman al zato ima Nova Varoš - Duga Poljana :oops:

Kao novovarošaninu drago mi je da se pominje i ta deonica od skoro, ali mislim da će put do Mačkata mnogo više značiti.
 
Nema ni auto-puta od Niša do Kosova recimo... ali se zato misteriozno pojavljujue A9 do Rumunije... Da li treba da čitamo između redova šta je odjednom isplivalo kao prioritet?

A7 se gradi već, A8 je otvoren pre neki dan...
 
Ja sam pomislio da put od Požege ka Kotromanu nisu stavili u uredbu jer nije još ni do kraja isprojektovan, nema još ugovora, finansiranja. Ali pošto ni puta ka Prištini nema, a od njega su već otvorili prvu deonicu, deluje mi da je ovo dilentatizam onog koje je pravio uredbu. Tako da ne bih izvlačio zaključak da prema Zlatiboru ne žele autoput, jer ga nisu ni naveli kao motoput.
 
pa nije isprojektovan ni A9 za Rumuniju niti za to ima ugovora.... a ubacili su ga... meni je to baš zanimljivo... A realno saobraćaj ka Vršcu je neuporedivo manji nego ka Užicu...

Kotromanu se smeši nekakav M put izgleda... što samo po sebi uopšte ne treba da bude loše... dve trake po smeru, 100 km/h...a brže i ne može zbog terena, sasvim OK. Najbitnije je da se krene sa gradnjom ovog puta...
 
Ovde je jedno objašnjenje ove mape.
A) crvenom bojom oni koji su radili Kinezi ili će raditi Kinezi
B) sivom bojom putevi koji su završeni ili je u toku izgradnja (a nemaju veze sa Kinezima)
S obzirom da Požega - Kotroman ne spada ni u jednu od te dve kategorije onda i nije na mapi, dok je na mapi npr. Kadinjača jer će je verovatno raditi Kinezi
IMG_20231017_092154.jpg
 

Po ovome odustalo se od autoputa tu što znači da će biti brza saobracajnica 2+2, nadam se sa denivelisanim raskrsnicama a ne sa kružnim tokovima. Tipujem da će radi Behtel-Enka kada završe Moravski, e sad nadam se da nece imati većih problema oko projekta pošto mislim da je CIP ovo radio kao pravi autoput
 
Ja ne razumem kako je Ekapija zakljucila da Pozega - Kotroman ide kao brza saobracajnica? Mozda mi je nesto promaklo, ali mislim da grese.

Evo uredbe:

 
Vrh