......
Autoput za Vršac i susednu Rumuniju koja je ubedljivo najveća ekonomija od svih suseda se tretira sa manjim prioritetom nego autoput od Beograda ka Zrenjaninu koji na kraju završava u Novom Sadu za koji već postoji autoput od Beograda.
Sa treće strane, buše Frušku Goru i prave još jedan most na Dunavu, kao da nisu mogli da nešto istočnije za mnogo manje para da spoje Rumu i Bešku brzim putem i tako zaobiđu Frušku Goru i spoje Srem i Bačku. A da od ostatka para recimo grade brzi put ka Boru i Zaječaru, koji više niko ne pominje.
Komentar na dva podebljana pasusa:
Rumunija jeste najveća država i demografski i ekonomski u našem komšiluku ali u odnosu na druge, sa njima imamo manju razmenu nego sa drugim komšijama. Tom logikom najprioritetniji bi nam bili autoputevi prema Bosni i Crnoj Gori. Sa druge strane,
autoput ili brzi put prema Zrenjaninu bi trebao biti jedan od prioriteta. Stanje puta ka Beogradu je sramotno a intenzitet saobraćaja izuzetno veliki sa velikim udelom poljoprivrednih mašina i šlepera što lokalanih, što onih sa Uba, iz Novog Pazara, Bugarske, Albanije, sa KiM... Ne znam da li izbegavaju plaćanje putarina pa beže tim putem ili šta je u pitanju ali su gužve na tom putu normalnost.
Na stranu da ako puste u rad LingLong, dobićemo još šlepera na putu ka Beogradu i Novom Sadu.
I da, gradi se više nego pre 20 godina, ali Banat i veći deo Bačke nije dobio ništa sem praznih obećanja.
Drugi pasus je besmislen. Kakva Beška, ovde se kroz Frušku Goru povezuje najkraćim putem Novi Sad sa Rumom, Šabcom, Mitrovicom, Loznicom, Bijeljinom... Kakav je to komentar u kome se osporava tunel kroz FG a zbog cene a pre toga napiše?
U svetlu tog planiranja, koja bi bila logika da se za jugozapadnu Srbiju radi samo brzi put, da ne spominjemo da je to veza za Hercegovinu, dobar deo istočne Bosne i severozapad Crne Gore
Je l' vi znate koliko državi doprinosi regija Mačve, Srema i grad Novi Sad, a koliko delovi južno od Zlatibora? Cela Hercegovina (deo koji pripada RS) Bože daj da ima i 100k stanovnika.
I za kraj da ponovim, dok se u ostalim delovima Srbije nešto od puteva i radi (svakako ne brzinom koju očekujemo)
Banat i Bačka su skoro pa zaboravljeni. Ja se čudim da se to ne potencira više.