Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

U pravu je Dragan, Ameri, bar za sad, nemaju veze sa ovim projektom. Zbrku je napravio Fjerinic kad je uleteo da nas pogrešnim podatkom ispravi što drvimo, da nismo ni izguglali o čemu pričamo, da ekonomija Turske nema veze dal će imati para ovo se finansira (kao da je turska EXIM banka nevezana od ekonomije Turske), i onda izneo netačno da ga finansira Morgan Chase. Dragan je u pravu da to što je izneo nigde ne postoji, a Ameri ili Morgan Chase nemaju veze ni sa drugim krakom ovog tzv Prstena Bg-Sa na Kuzmin-Sr Rača. Dakle, ako se ostane po dosadašnjoj ideji da ga finansira Turska EXIM banka, a Turska ima prošle godine inflaciju 85%, a ove 55%, i trebaju joj pare za svoje unutrašnje ekonomske probleme, ne bi bilo iznenađenje da se ovaj projekat i dalje odlaže. Ali ako bi se finansije prenele na Amere, Kineze, ili pomenuti Morgan Chase&Co, realizacija bi verovatno mogla skorije početi (mada pitanje je, jer ceo Zapadni bankarski sistem se ljulja, danas su Kinezi najveća sigurica za finansije) . Ako je Turska ovde u regiji američki agent za NATO i sl poput Enka Bechtelu na Moravskom koridoru, onda bolje direktno pregovarati sa šefom oko finansija nego trećom rukom posrednika poput Turske.
 
Poslednja izmena:
Ako je Turska ovde u regiji američki agent za NATO i sl poput Enka Bechtelu na Moravskom koridoru, onda bolje direktno pregovarati sa šefom oko finansija nego trećom rukom posrednika poput Turske.
Није Турска, сад је Грчка савезник. Ту ће бити свега (чини ми се, и рата).
Да градимо ми шта можемо, ко год даје паре (док даје).
 
Moguće, al eto iz nekog razloga su Ameri za Bechtel izabrali turskog partnera a ne grčkog.
 
"Vesić je . . , rekao i da je za put Požega - Kotroman urađen projekat, kao i da se tokom naredne godine očekuje potpisivanje ugovora i početak realizacije, . "

Najzad je rekao nešto i o ovom ugovoru, ali ne i zašto će biti tek 2024.
Videćemo sa kojom firmom će biti potpisan komerc-ugovor za izgradnju. Za sada je još uvek u igri turska firma "Tašjapi" koja radi i AP Kuzmin-Rača.
 
Poslednja izmena:
Logičnije bi bilo da onda oni prebace mehanizaciju kad završe Kuzmin - Sr Rača. Nažalost, ja nisam baš optimista da bi Turska ovo mogla finansira narednih godina, pa mi ovo za sledeću godinu više zvuči kao odlaganje. Vesić je u laganju stručnjak, dok je bio na vlasti Bga obećao je da 2017. počinje proširenje Slavija-Žička (do danas nije pipnuto), obećavali su da će tad početi se gradi most na Adi Huji, garaže ispod Kneza Miloša... njegova reč je tolet papir. Nego da Srbija lepo ovo prebaci na Kinu, da ne čeka Tursku, i da gradnja zaista krene sledeće godine.
 
Postoji politički dogovor sa Erdoganom da Turska gradi tzv. "kružni AP Beograd-Sarajevo", tj. preko Rače i Kotromana. Ako oni sada ne mogu da to finansiraju ima ko može, nap. Kina ili EU.

Inače, Vesić se malo pita kada će ugovor biti potpisan i on samo prenosi ono što čuje na sednici vlade, tj. šta min.Mali kaže kad možemo da se zadužimo za taj kredit.
 
Prvo da, drugo ne znam baš, jer ako je još Momirović pričao da se planira 1200km brzih i autoputeva sledećih par godina uz guranje Vučića, onda nema šta Mali se pita. Mislim Mali je već napravio štetu Srbiji čekajući jer su kamate Američke Centralne Banke porasle na 5% i lančano su svuda po Svetu poskupele cene zaduživanja. Da su se zadužili pre 5-10 godina kada je i počela priča, već bi otlatili 30% od kredita jeftinije po nižim kamatnim stopama, em uz devalviraniji evro usled inflacije. Ovako em nismo dobili autoput, em će sad košta ludilo i po puta skuplje
 
Ministar finansija i NBS vode računa o stepenu zaduženosti, a Vlada odlučuje o prioritetima za izgradnju infrastrukture. Za mene je daleko veći prioritet pravac prema Zlatiboru i dalje za CG, nego do Duge Poljane na Pešteri.
 
Ako je rečeno da će se graditi 1200km recimo 2025e, kakav uticaj na stepen zaduženosti ima što se ovih 70km iliti 6% neće graditi 2023e? A onda će 800km se zaduže 2024. i 2025, i taj udar će pozitivno uticati na stepen zaduženosti i stabilnost finansija? Ne pije vodu, to nije razlog.
 
Uzimaju se krediti za pruge i drugu infrastrukturu, pa ne mogu samo autoputevi da se računaju. Bitna je ukupna zaduženost, a to je malo veća računica.
 
Rece ministar Sicve o ovom projektu:

- projekat (misli na dokumentaciju) zavrsen u decembru 2022
- procenjena vrednost 1.300.000.000 evra
- ove godine nece poceti sigurno radovi, prvo mora da se zavrsi do Pozege, jer "nema smisla"
- kreditna zaduzenost problem, nema otvaranja puno projekata tokom jedne godine
 
Rece ministar Sicve o ovom projektu:
Evo sada je prvi put pomenuo "samo još 46km do Zlatibora". To bi bila prva faza samo do petlje "Mačkat"

Screenshot_20230520-131432~2.png
 
Само, то његово само је дуго бар 10 година.
Ево, између тунела већ месец дана нема радова, од Паковраћа ка Прилипцу
 
Srbija je rekorder svakako... po broju najavljenih, a verovatno i započetih auto-puteva. I po broju otvorenih pod-pod-pod- deonica.
Mislim da će ova deonica (premda ćemo se složiti-potrebna) još dugo bila građena slovima novinskih članaka i izjavama političara.
Jesu li počeli da izrađuju projektnu dokumentaciju?
 
Vesiceva projektna dokumentacija je kao Sredingerova macka. I jeste zavrsena, ali i nije. Ako hoces bas da je pogledas onda nije, ako neces onda jeste, ali ne uvek.

Kad krenu da pricaju ovakve gluposti, to znaci da od radova jos dugo nece biti nista. Apsolutno sam siguran da o trasi, duzini, petljama, tunelima pa i ceni ne zna apsolutno nista jer ga i ne zanima. U najboljem slucaju mogu da otvore radove kao sto su radili sa Pozega - Duga Poljana i onda 5 godina da ne rade nista dok ne skupimo nekako 2 milijarde e potrebnih za Pozega - Kotroman deonicu.
 
Jedna potencijalno veoma zanimljiva informacija od jutros.

Kaze lik iz firme Novi Pazar putevi:

"Isli smo pre neki dan da obilazimo tu prvu deonicu sa Kinezima, da trazimo pozajmista. Do Cerove smo obisli sve".

Pod prvom deonicom misli deo do Mackata iako Vucic nekoliko puta pominje Belu Zemlju. Al ajd, blizu je. Ono sto mene cudi, Cerova je bas daleko, kako nema kamena negde blize. Ako sam uopste i dobro razumeo naziv mesta.

Evo dela:
 
Хоће неко да се угради за превоз! Камена има на све стране!
 
Ta Cerova kod Arilja ima vise smisla. Ali ono sto nema nikakvog smisla je da Novi Pazar put sa, pazi sad, sa Kinezima traze kamen za prvu deonicu do Mackata.

Drzava Srbija je potpisala sa Turskom zvanican dokument, pismo o namerama, tokom posete Erdogana. Po ovome Turci se aktivno ukljucuju i grade autoput. Otkud sad odjednom Kinezi sa ovim likom traze kamen po sumama i gorama. I koji Kinezi?
 
. . nema nikakvog smisla je da Novi Pazar put sa, pazi sad, sa Kinezima traze kamen za prvu deonicu do Mackata.
Da, "nema nikakvog smisla", zato preslušaj ti još jednom taj snimak. Možda je to u vezi obilaznice oko Užica i tunela Kadinjača, a ne za autoput do Mačkata. To već ima smisla jer to će pre da se gradi od autoputa.
 
Vrh