Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

Ta Cerova kod Arilja ima vise smisla. Ali ono sto nema nikakvog smisla je da Novi Pazar put sa, pazi sad, sa Kinezima traze kamen za prvu deonicu do Mackata.
Drzava Srbija je potpisala sa Turskom zvanican dokument, pismo o namerama, tokom posete Erdogana. Po ovome Turci se aktivno ukljucuju i grade autoput. Otkud sad odjednom Kinezi sa ovim likom traze kamen po sumama i gorama. I koji Kinezi?
Da, "nema nikakvog smisla", zato preslušaj ti još jednom taj snimak. Možda je to u vezi obilaznice oko Užica i tunela Kadinjača, a ne za autoput do Mačkata. To već ima smisla jer to će pre da se gradi od autoputa.

PS
Ili su možda Kinezi i "NP put" podizvodjači Turcima. :)
 
Evo, preslusao sam to jos jednom. Prica je bila 100% o Pozega - Kotroman. AV je spomenuo da treba da se radi autoput od Uzica, Gorjana do Sevojna.. Pa ga je ovaj prekinuo i rako to sto je rekao.

Generalno, bilo bi sjajno da ima nekih pripremnih aktivnosti na terenu. Ako ovo Turci ipak ne budu radili, siguran sam da je posao vec dodeljen nekome. Ono sto jedino fali su te 2 milijarde, koliko verovatno ova deonica sada kosta. Mislim da ce BG metro, stadion i Expo da usisaju pare koje bi isle na Kotroman i sl projekte.
 
Poslednja izmena:
A taj kredit ce morati da se vraca. A mi vec sad uzmimamo kredite od MMF jer imamo ogroman deficit u budzetu. A uzecemo kredite za stadion, metro i expo od 10+ milijardi. Drzava zeli zaduzenost ispod 60% BDP, pa ce mnogi projekti izvisiti do bar 2030. Javni dug Srbije iznosi 33 milijarde evra, tj 55% BDP. Ima da se stisne do Mackata, ali nema za metro i sl. A BG je ocigledno uvek prioritet.
 
Manite sada raspravu o "prioritetima", što se tiče autoputeva prvo su najavljrni ugovori BG-ZR i magistrala Bačka-Banat. A za mene je prioritet autoput do Zlatibora i kad dodje na red deonica do Mačkata novac neće biti problem, tj. kredit od pola Milijarde.

Mene više interesuje da li je Turska još zainteresovana za finansiranje i izgradnju. Erdogan je imao sastanak sa Vučićem 20.8. u Budimpešti dok su bili na onoj konferenciji. Ali, izgleda da nisu govorili o ovom projektu, jer u saopštenju o razgovoru nema ni reči o njemu.
 
Poslednja izmena:
A taj kredit ce morati da se vraca. A mi vec sad uzmimamo kredite od MMF jer imamo ogroman deficit u budzetu. A uzecemo kredite za stadion, metro i expo od 10+ milijardi. Drzava zeli zaduzenost ispod 60% BDP, pa ce mnogi projekti izvisiti do bar 2030. Javni dug Srbije iznosi 33 milijarde evra, tj 55% BDP. Ima da se stisne do Mackata, ali nema za metro i sl. A BG je ocigledno uvek prioritet.
Pa ne stojimo u mesto, uporedo ce rasti BDP( samo ako rastemo 3% godisnje preracunaj BDP i zaduzenje. Naplata putarine ce rasti posle otvaranja svih autoputeva pa ce biti vise prihoda za vracanje tih kredita.
 
Manite sada raspravu o "prioritetima", što se tiče autoputeva prvo su najavljrni ugovori BG-ZR i magistrala Bačka-Banat. A za mene je prioritet autoput do Zlatibora i kad dodje na red deonica do Mačkata novac neće biti problem, tj. kredit od pola Milijarde.

Mene više interesuje da li je Turska još zainteresovana za finansiranje i izgradnju. Erdogan je imao sastanak sa Vučićem 20.8. u Budimpešti dok su bili na onoj konferenciji. Ali, izgleda da nisu govorili o ovom projektu, jer u saopštenju o razgovoru nema ni reči o njemu.
Pa postoje Kinezi, Azeri i Enka
 
Znam ja ko sve "postoji", ali bi trebalo prvo da vidimo kakva je situacija sa Turskom, jer oni su platili CIP-u da uradi projekat, a sada bi trebalo da daju krediti i počnu izgradnju.
 
A taj kredit ce morati da se vraca. A mi vec sad uzmimamo kredite od MMF jer imamo ogroman deficit u budzetu. A uzecemo kredite za stadion, metro i expo od 10+ milijardi. Drzava zeli zaduzenost ispod 60% BDP, pa ce mnogi projekti izvisiti do bar 2030. Javni dug Srbije iznosi 33 milijarde evra, tj 55% BDP. Ima da se stisne do Mackata, ali nema za metro i sl. A BG je ocigledno uvek prioritet.
Највећи и вероватно најбитнији инфраструктурни пројекат у Београду је УМП који се није мрднуо ни центиметар са јужне стране где је заправо најпотребнији. Мени се идеја од 1.5час до Златибора много допада и подржавам овај крак аутопута из свог срца али бих више волео да могу да прођем кроз град у којем живим и плаћам порезе малко брже од просечног пужа.
 
. . подржавам овај крак аутопута из свог срца али . .
Evo ja podržavam "iz sveg srca" UMP sa mostom preko Ada Huje, ali to ne može da se poredi po prioritetu sa "ovim krakom" do Mačkata. Taj gradski projekat može da se poredi sa nastavkom obilaznice prema Pančevu, tj. šta je veći prioritet za Beograd.

A, deonica AP "Požega - Zlatibor" (Mačkat) od 33km može da se poredi po prioritenu sa AP "Požega - Ivanjica" od oko 40km. Po meni, prvo je trebalo izgraditi autoput do Zlatibora i Tare, pa tek onda do Ivanjice prema Pešteri.
 
Manite sada raspravu o "prioritetima",
Tako je. Ovde se ne određuju prioriteti prema ekonomskim i saobraćajnim paremetrima, nego samo i isključivo politički.
Gledaju da svaki kraj nešto "dobije"
Vojvodina i istočna Srbija za sada 0 bodova, osim parčenceta brze pruge.

A "rast" BDPa od 3% je više stagnacija koja ne opravdava ovoliko zaduživanje.
 
Pa nije baš. Banat je možda 0 bodova za sada.

NS - Ruma - Šabac
Požarevac - Golubac
 
I šta sa tim sada? Šta će biti 30. Oktobra (ili kad god brzo nakon tog datuma, jer se uskoro pušta pravac Ruma - Šabac).
 
P.S. je l' ta nova jedinica 0kkm znači Nula Konstruktivnog Komentarisanja? ;)
 
IMG_20230903_044419.png

U rebalansu budžeta koji je već u skupštini i dalje stoji kao moguće zaduživanje 830mil evra. Ali, nema ni neke najave za potpisivanje ugovora za izgradnju, kao nap. za autoput BG - ZR.
 
Mislim da se čeka završetak do Požege, pa da se mehanizacija prebaci dalje...ima šanse da deo do Mačkata (Zlatibor) završe do Expo 2027...
 
Ceka se mogucnost da se drzava dodatno zaduzi. Dragan vec godinama salje ove isecke iz budzeta, ali para nema. Ranije je bila prica, krecemo, samo sto nismo, radimo paralelno sa Preljina - Pozega. Sad je prica, evo, Pozega se zavrsava do kraja godine, odma nakon toga idemo Pozega - Kotroman.

S obzirom kakva banda je pokupovala sve po Zlatiboru, njihov pritisak ce biti jak i siguran sam da ce drzava krenuti da radi tu trasu a odloziti ZR, Vrsac, Vincu, Karadjordje.. O istocnoj Srniji i da ne pricam.
 
Dragan vec godinama salje ove isecke iz budzeta, . .
Trebalo bi redefinisati ovaj projekat i podeliti ga u dve faze, pa bi stavka u budžetu bila više nego duplo manja. Prva faza bi bila do petlje "Mačkat", tj. do Zlatibora koju odavno zagovaram iako ništa tamo nisam kupio, a i nemam nameru da kupujem. :)
 
Ceka se mogucnost da se drzava dodatno zaduzi. Dragan vec godinama salje ove isecke iz budzeta, ali para nema. Ranije je bila prica, krecemo, samo sto nismo, radimo paralelno sa Preljina - Pozega. Sad je prica, evo, Pozega se zavrsava do kraja godine, odma nakon toga idemo Pozega - Kotroman.

S obzirom kakva banda je pokupovala sve po Zlatiboru, njihov pritisak ce biti jak i siguran sam da ce drzava krenuti da radi tu trasu a odloziti ZR, Vrsac, Vincu, Karadjordje.. O istocnoj Srniji i da ne pricam.
Ma na tom delu od Požege se stotine majki i dece zavilo u crno od silnih i teških saobraćajki...ako ni zbog čega drugog, ono zbog toga bi trebalo izgraditi to parče do Zlatibora! A samim tim si skratio put ka CG, jer ko zna kad će onaj deo autoputa ka Boljarima. Em je dosta skuplje em se ne zna ni kad će crnogorci njihov deo da završe da bi se povezalo. Ovako si dve muve jednim udarcem i možeš lakše da čekaš dalji razvoj...
 
Mislim da se čeka završetak do Požege, pa da se mehanizacija prebaci dalje...ima šanse da deo do Mačkata (Zlatibor) završe do Expo 2027...
4g a ni poceli nisu? Ne verujem. Da je ravnica... Ovako mislim da nema teorijske sanse ( nisam strucna, pa ostavljam mali procenat da je moguce)
Mislim da ce bas zbog Expo vise novca ici za Bg, te obilaznice itd.... a i treba i jeste im haos. Naravno treba napraviti prioritete i konacno otarasiti nesto jer kasnjenje samo steti. Ne mozemo mi da uz sve pribleme guramo sve projekte a vecina kasni.
Do Mackata je zeznuto, ni do Zlakuse nije jednostavno... ali Predsednik je rekao da zna koji je ovo prioritet pa ce ih na zalost crna statistika naterati da nesto preduzmu sto pre
 
Evo, predsednik je danas otklonio sve dileme. Prvo se radi Pozega - Duga Poljana.

Za Pozegu - Kotroman je rekao da ce biti brza saobracajnica.

Kad ovako lupaju znate da ni od jednog ni od drugog projekta nece biti nazalost nista jos dugo godina.
 
Vrh