Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

"Trenutno su u toku radovi na poddeonicama, tunelima Laz i Munjino Brdo, koji se odvijaju u dnevnoj i noćnoj smeni, sedam dana nedeljno.
U toku je iskop i leve i desne tunelske cevi. Do sada je iskopano nekih 970 metara u levoj cevi i tu imamo najve'i napredak na ovom ulaynom portalu. Radovi se odvijaju i na izlaznom portalu paralelno. Tu je oko 600 metara iskopano u obe cevi”, rekao je za RINU, Blažo Dutina, nadzorni inženjer za tunele Laz i Munjino Brdo.
Visina tunela, tj. tunelske cevi je 4,75 metara, ali zbog lučnog dela konstrukcije, visina prelazi 6 m, dok širina sa pešačkim stazama iznosi 10 metara. Tunel „Laz” imaće devet pešačkih prolaza, dva prolaza za vozila, pešačke staze i „SOS” niše."


Ne znam da li je do novinara ili do inženjera ali meni uopšte nakon ovoliko rečenica i podataka nije jasno koliko je u kom tunelu, kojoj cevi i sa koje strane prokopano.
Novinar treba da razume vest i da je prenese tako da običnom čitaocu bude razumljiva. Ovo je samo gomila informacija bez neke semantike.
Inženjer treba da se izražava, kratko, jasno, koncizno. Kako tek projekat radi ako mu je ovako konfuzno izražavanje? U 10 rečenica ne može da prenese misao.
A možda je ideja gomila podataka i poluistina iz kojih ti ništa nije jasno. Možda je nejasnoća krajni cilj.
 
Ovaj primer od pre dve godine je za Pulicerovu nagradu

Screenshot_2022-03-13-19-39-47-08_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
Ne znam, po ovom tekstu, ja bih rekao da su izmislili neki veliki (predizborni) tunel tako sto su dva tunela koji se stvarno kopaju nazvali poddeonicama? Ili gresim?
 
Istina ali ja se nadam da će Kinezi biti najmanje pogođeni i da će uspeti da završavaju svoje projekte širom sveta, uz neko kašnjenje ali dobro kasnilo se i do sada...
 
Juče sam se vraćao iz Crne Gore ka Beogradu. Na kružnoim toku u Pakovraću ima radova na vijaduktu preko magistrale, doduše za takvo kratko vreme prolaska nisam video kakvim intenzitetom se radi, ali čini se ok.

Elem, jedna zanimljivost: sestra koja živi na Vidikovcu me je ubeđivala da se do nje brže stiže od Ljiga Ibarskom magistralom nego auto-putem. Kao, Ibarska je prazna i vozi se u proseku 90 kmh. Odlučio sam da proverim i zaključak je sledeći: nije bila u pravu. Na tom delu Ibarske nema puno kamiona, ali ih i dalje ima u nekom manjem broju. Gužva, kao po običaju se stvorila od Stepojevca, neka vozila idu sporo - 60 kmh, druga divljaju i uleću u makaze. Pri većim brzinama se dogodi da vam u krivini se uključuje nepažljiv vozač na put jako sporo, pa morate naglo da kočite. Sve u svemu, taj deo je isto treniranje živaca kao i ranije. Štaviše, autoputem do Vidikovca se sigurno brže stiže, jer konstantno može da se ide 130 kmh i do Orlovače je sve auto-put, a odlatle do Vidikovca ima par kilometara.

Sve u svemu, auto-put Beograd -Čačak je maaaajka. Po mom mišljenju Ibarskom magistralom ćete samo uštedeti putarinu i malo goriva, a auto-putem su nemerljive uštede na bezbednosti i živcima.

Živeli!
 
Čak i da postoji prednost u brzini kojom se stigne od Ljiga do Vidikovca Ibarskom u odnosu na autoput ta razlika se poništava u odnosu na sigurnost koju donosi putovanje autoputem.
Verovatno je nekome presudna ušteda u gorivu i putarini koja se ostvari putovanjem Ibarskom magistralom ali ukoliko to nije preovlađujući faktor ja bih uvek preporučio autoput.
 
Ивчони ,као неко ко неколико пута недељно користи Ибарску магистралу на деоници Лазаревац - Београд могу ти рећи да је страшно колико пуно има шлепера ,камиона који иду туда ,врло често у колонама и моје питање гласи ХОЋЕ ЛИ ИХ ИКО ВИШЕ СКЛОНИТИ СА МАГИСТРАЛЕ како су годинама најављивали из министарства , Путева Србије итд ?

И мени лично су нејасни људи који са аутом иду Ибарском а често се могу видету КВ ,ЛУ,ПЖ , УЕ таблице....
 
Niko, potpuno ti verujem. Meni se ništa na Ibarskoj nije promenilo čak ni otvaranjem auto-puta. Ne mogu da kažemm, ne vozim više tuda, pa nema uvid, ali ovo juče je bilo užas.

Ne postoji cena sigurnosti na putu.
 
СтексПБ ,дај таблице од тих па да их вребамо и избушимо гуме када стану код Кала или код Момчила на роштиљ ,ахахахахха,шалим се наравно, али би их требало склонити са Ибарске...
Ивчони, искрено јесте много мања гужва него пре ,али и даље често зна да буде лудница ,превише је ту локалног саобраћаја ,велики је Лазаревац,насеља успутна итд , али све би то било лакше када не би било тих силних шлепера....
 
postoji minimalna razlika u brzini prelaska deonice jer posle stepojevca nema nikoga na putu po koje vozilo i moze se voziti brzo ali preko ogranicenja sto je jedino korisno za uzivanje u tome.
Vremenski se stize u isto vreme cak se i kasni ako se upadne u guzvu i kroz mesta kada se uspori.
jedino se ustedi putarina i to je jedino
 
Niko, potpuno ti verujem. Meni se ništa na Ibarskoj nije promenilo čak ni otvaranjem auto-puta. Ne mogu da kažemm, ne vozim više tuda, pa nema uvid, ali ovo juče je bilo užas.

Ne postoji cena sigurnosti na putu.
Ivchony, ti si baš mazohista,a? 🤣🤣🤣 Hrabar potez, ali čak i da je ono čudo prazno, ne može da se meri sa 3 trake.
Jedino gde ima smisla je Gornji Milanovac - Cacak jer mi se cini da je jednosfavno mnogo dalje preko AP ali se slicno stize vremenski cini mi se
 
Ваљда смо нешто научили од овог времена...
 
Gornji Milanovac - Čačak u ovom trenutku magistrala nema alternativu, čak i akko se iz GM ide za Zlatibor.

GM-Takovo je dvotračni put u slabom stanju, većim delom kroz naselje, sa par oštrih krivina. Putovanje do Takova je oko 12-15minuta, i onda još Takovo-Preljina deonica ide.
GM-Preljina je odlična magistrala, sa baš slabo saobraćaja, većim delom 80km/h ograničenje i stiže se za 17-19 minuta. Kad se dođe do Preljine, ko ide na Zlatibor/CG se uključuje na AP i isključuje u Pakovraću i ide dalje.

Čak i sa ovim (dvotračnim) spojem GM-Takovo koji je (navodno) u izgradnji, pitanje je da li će GM-ZL-CG biti bolje preko Takova ili Preljine(liči mi da će i dalje biti bolja Preljina) prosto jer je i teren GM-Preljina veoma zahvalan, više nego što će GM-Takovo ikad biti.
 
Lep je osećaj kad sad, sa ovolikom izgradnjom, uopšte možemo da vagamo varijante "jel mi bolje ovuda ili onuda".
Do juče, bilo je Ibarska sa glavom u torbi ili nikako...

Miro... živa li si?
Slažeš se?
:)
 
Poznajem par ljudi koji izbegavaju autoput jer voze tom trasom svakodnevno. "nakupi se" putarine za mesec dana...
Ako govoriš o nekoj kratkoj trasi, onda i nema smisla plaćati putarinu...
Za duža putovanja, nema logike izbegavati autoput... cena sigurnosti sigurno kompenzira trošak putarine.
Ali, svako ima svoju logiku...
 
Poslednja izmena:
Juče stigoh u Beograd i odvozih i tim nivim dijelom autoputa.
Moram reci da relativno mala dionica od desetak kilometara baš solidno skracuje duzinu putovanja.
Efektivno sam iz centra Podgorice do TC Piramida vozio tacno 6h i 1 min.
Lijepo je kad se nesto uradi i svima olaksa put i podigne sigurnost na drumu-samo da se nastavi tako.
U narednih godinu dana nadam se novih 20 km do Pozege 40 km kroz CG i ovaj dio od Surcina do Novog Beograda da ce dakle sve to biti stavljeno u funkciju i onda voznja PG Bg lagano ide ispod 5.30 sati.
A krajnji cilj naravno je kompletiranje autoputa pa cemo stizati za 4 sata:)
Skoro identicna razdaljina u km ce biti sa Trga Republike do centra Podgorice ili Zagreba.
 
6h efektivne vožnje je moguće ako:

  1. Si na divlje vozio autoputem kroz CG
  2. Si baš držao nogu na glasu i obilazio svaka sporija kola na magistralama svakom prilikom
  3. Nisi imao nijedan semafor za radove između granice i Prijepolja :)
Ali kada puste autoput kroz CG zvanično, sekciju do Požege i krak do Surčina, cenim da će moći za 5:30 efektivne vožnje, zaista, lagano.
 
Lep je osećaj kad sad, sa ovolikom izgradnjom, uopšte možemo da vagamo varijante "jel mi bolje ovuda ili onuda".
Do juče, bilo je Ibarska sa glavom u torbi ili nikako...

Miro... živa li si?
Slažeš se?
:)
Apsolutno! Baš sam i napisala u nekoliko postova iznad. Ko je morao da na Ibarskoj mili za 2 šlepera i ko je morao više od 2x da skrene i vozi bankinom( jesam tacno rekla?) zbog ludih preticanja zna sta pricam.
Ja znam jos jednu sortu koja ide Ibarskom: zbog Kala 🤷‍♀️ tako se zove? Ima i onaj Braco jel da?
Bez zezanja, kada bi neko kod Obrenovca negde napravio takvu kafanu , čestit bi ostao.( jeftini obroci, ogromne porcije, parking)

@Kurogane1 👏👏👏 nama toliko treba iz Pž do Boke, ali samo vožnje, bez pauza, mislim da i duže vozimo, ma sigurno.
Jesi ti rekao da voziš Škodu Rapid? Kažu " da škoda valja bila bi mercedes", ali tvoja verov ide kao zmaj, svaka cast.
Nadam se da nisi ti bio jedan od onih koje pljujemo u postovima kako preticu i voze 🤣?
Od mene "hvala" za objavljene utiske i piši i povratak i kako ti se cini, meni se bas dopada kad vidim razlicite savete i iskustva.
 
Napisah da je 6 sati efektivna voznja trajala a pauzirao sam da doruckujemo i popijemo kafu jedno 45 min tako da je ukupan put trajao duze normalno.
Nisam jurio uopste osim eto od Pakovrace autoputem isao sam po 10-15 km km preko ogranicenja -mi nemamo autoput pa kad na njega stupim od srece me ponese malo kad je put suv i kad nema guzve.
Nedelja rano ujutro sam krenuo i na putu nidje nikog:)
Da škoda rapid od 1000 kubika ali ima nekakvu turbinu motor pa ide solidno brzo.
 
Vrh