Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Da je proporcija ista u Srbiji i u Nemačkoj, onda bi Srbija bila jednako bogata kao Nemačka, a bila bi naravno glupost to očekivati. Teško da ćemo da doživimo takvu 'proporciju'.

Nije mi jasno zašto se vode rasprave o apsurdnim tezama na skoro svakoj temi.
 
pa da su svi od 2000. sa "nasim parama" gradili, a ne popunjavali rupe u budzetu, gde bi nam kraj bio danas??
 
milaki990":2sbhznwd je napisao(la):
Ja sam, dok se nisam odselio iz Srbije pripadao grupi ljudi koji su uvek kritikovali državu na svakom polju.

Iz perspektive ne tako dugog života u Nemackoj mogu da kažem da jedan od naših problema jeste manjak samopoštovanja i to što mislimo da je svuda bilje/brže.
Kada pogledam rokove za pojedine projekte u Berlinu shvatim da sve to kod nas i nije toliko loše s obzirom kojim kapacitetima raspolažemo. Na primer A100 u Berlinu ili čuveni BER aerodrom.

Drugo, nije tačno da drzava naplaćuje život kao i DE, CH i slično. Ako je nekome lakše da iznosi takve budalaštine to je ok. Pravi podaci su daleko od toga.
Живео сам и радио у иностранству и све што си написао је потпуно тачно.


Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892628#p892628:3cbqsg8j je napisao(la):
Пантограф » Sub Okt 23, 2021 9:31 pm[/url]":3cbqsg8j]

Nije mi jasno zašto se vode rasprave o apsurdnim tezama na skoro svakoj temi.


Jbg podeli smo se u dva tabora, jedan kritikuje loše stvari, drugom je "samo nek se gradi" :D Tako je na svim temama
Ako ti smeta što glinena tone ti si manji Srbin od ovog što mu to sasvim okej. Ja ne vidim drugo objasnjenje

Koliko sam srećan zbog autoputa a toliko pizdim od fušeraja, laži i lopovluka.
 
stex_pb":1kj9ywbo je napisao(la):
Jbg podeli smo se u dva tabora, jedan kritikuje loše stvari, drugom je "samo nek se gradi" :D Tako je na svim temama
Ako ti smeta što glinena tone ti si manji Srbin od ovog što mu to sasvim okej. Ja ne vidim drugo objasnjenje

Koliko sam srećan zbog autoputa a toliko pizdim od fušeraja, laži i lopovluka.

Naravno da niko normalan ne podržava fušeraj i laži. Ipak ja mislim da je benefit izgradjenog puno veći, čak i da mora deo glinene polovično da se zatvori.

НенадЦ" Живео сам и радио у иностранству и све што си написао је потпуно тачно. [/quote je napisao(la):
Ljudi obožavaju (pogotovo oni koji nemaju iskustvo źivota na više mesta) da sole pamet drugima koji nešto vide svojim očima. Da, proporcija nije ista u DE i u RS, ali nije sve u toj proporciji plate/troškova/cena. Stvar je mnogo dublja i kompleksnija i zahteva posebnu temu. Tako je npr prosečan italijan sa svojih 1900eur prosečne plate bogatiji od prosečnog nemca koji ima 2.900eur platu. Ljudi će reći da ih država pljačka na akcizama ali neće spomenuti cenu struje, ili koliko na primer ljudi izbegava plaćanje poreza raznim muljanjima...

Ne mogu da dozvolim da ljudi pišu da naša država naplaćuje život kao isto koliko i DE, kada to nije tačno. Ljudi to napišu kao floskulu bez ijednog potkrepljenog podatka.

Glede tempa gradnje. Dajte malo realnosti. Ja više kritikujem SFRJ, tu moćnu nezavisnu/nesvrstanu državu sa supermoćnim pasošem što nam je svima ostavila tako razgranatu mrežu autoputeva. Svi posle ratova, sankcija, propalih privatizacija realno gledano imaju nezgodan položaj. Jedini način je uzimanje kredita. I dok je to sa EU išlo užasno sporo, sa kinezima ide dosta brže i uglavnom koči naša ekspropriacija.
 
Milaki 990 Zato sto istu tu SFRJ posmatras isto pogresnim ocima. Ta drzava je pocivala na lazi i kreditima, kao i ova danas. Sve slobodoumne i natprosecno inteligentne gradjane su streljali posle 45 i onda su ljudima ispirali mozak o neverovatnom napretku i zivotu u Socijalistickoj Jugoslaviji, a istina je bila daleko od te. Jugoslovenska privreda je pocivala na kupljenim licencama za sve proizvode, od FAP-a, Zastave, Tam-a do EI Nis i sl. 80 % industrije je bilo na pogresnim mestima tipa Zelezara je u Smederevu, a Fap u Priboju, RTB Bor u istocnoj Srbiji a Valjaonica Bakra u Uzicu, tako da su imali ogromne nepotrebne troskove transporta sirovina. U svim fabrikama je bilo od 40-50% prekomerno zaposlenih u odnosu na iste fabrike na Zapadu, a zaposleni su se odnosili macehinski prema masinama, radu i napredku, jer sve je bilo nase, nije postojalo globalno trziste i nisu imali nikakve posledice za nerad niti nagradu za rad. Eto npr imali su u Zastavi 400 inzenjera i oni na zastavi 101 su od 1970 do 2010 razvili samo druge branike, plasticne. Kad su splasli krediti i kada su nas jos 70 tih pretekle sve drzave Zapadne Evrope pa cak i Grcka onda smo se setili nacionalizma i svega i unistili smo tu vestacku tvorevinu i lazno Bratstvo i jedinstvo. Ti si od takve drzave ocekivao mrezu autoputeva.
 
Sfrj me ne zanima jer je daleka proslost, kap ni prošle vlasti koje su poslate na smetlište istorije

Zanima me samo sadašnjost. A sadašnjost je da nam je državni vrh najveća kriminalna organizacija, da niko ne odgovara zbog glinene, svakodnevno priučeni ljudi u državnim medijima iznose laži o ovom autoputu. Isto kao u Nemačkoj. Kraj offa od mene.

Sent from my Redmi 6 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892675#p892675:qf4gswpw je napisao(la):
Mrguddd » Ned Okt 24, 2021 12:12 am[/url]":qf4gswpw]Pa ko je gradio glinenu? Ko je bio ministar?
Pocela je da se gradi pod prethodnom vlascu, zavrsena je pod sadasnjom. U tom periodu, 2010. do 2013. ministar je bio Mrkonjic, a nakon njega do 2014. Antic.
 
Niko nije odgovarao, to je poenta. Nebitno ko je gradio.

Sent from my Redmi 6 using Tapatalk
 
@prostorni Bio sam sarkastičan po pitanju SFRJ baš zato što je dosta ljudi okiva u zlato. Apsolutno se slažem sa onim što si napisao. Činjenica je da su rezultati na polju razvoja mreže autoputeva u SFRJ bili jako skromni, pa mi osnovnu mrežu autoputeva radimo sada umesto da smo je uradili 70-ih ili 80-ih.

Gledajući tu širu sliku, naravno da mi je bitnije da se gradi nego da li je neko osudjen i kažnjen za glinenu. Daleko smo mi od društva u kome postoji pravna država. Nemam iluzije da će se to promeniti za mog života. Ne kažem da nije bitno da neko bude kažnjen, upravo suprotno, ali je potpuno nerealno da to očekujem, jer su ljudi prošli nekažnjeni i za mnogo gore prekršaje/zločine. Mogu samo da se radujem kada se završi svaki novi kilometar.
 
Сматрам да све треба критички посматрати и трудити се да буде што боље. Код изградње путева то значи: Квалитетно урађен пројекат и геофизичка испитивања. Реална цена коштања истог. Рокови и пенали за прекорачење истих. Озбиљан надзор у свакој фази. Прихватљива цена коришћења. Наравно да ће увек постојати људи којима све може проћи! Политика " дај шта даш, све је добро, ћути да не буде горе и сл. " То је њихово право. Тужно је кад су у већини као сада, па видимо последице таквог става. Зато се ја радујем ако којим чудом буде готово до Нг да платим Земљаном и Мири сокић, Бранику, Просторном, Благићу по пиво или вино! Или ко већ шта хоће да пије. Од свих који су конструктивно учествовали у полемици.
 
Da bi neko kritički posmatrao bilo koju oblast mora imati pred sobom činjenice i posedovati znanje iz iste. Stavovi tipa ugradili su se toliko i toliko, promašili su projekat ili ispitivanja nisu kritički stavovi nego priča u prazno kao i kod ovih što govore ćuti, samo da nije gore. Dve strane iste medalje.

Inače mislim da preterano kritičko posmatranje svega i svačega može dovesti do permanentnog pesimizna. Zamisli život u kome konstantno tražiš neku grešku, promašaj, falinku u svemu i svačemu.

Zaključak: U svemu treba biti umeren i realan pa i u kritikovanju. Činjenica je da se nešto ipak pomera posle DECENIJA dešavanja ničega na ovom koridoru. Da li bismo svi voleli da je za 10 godina završena cela deonica i u Srbiji i u Crnoj Gori. Da, naravno. Ali to jednostavno nije realno.
 
Sad sam se vratio iz Čačka. Tzv. "ginena" negde u ravni od jezera Paljuvi, pa do isključenja za UB je postala vidno džombasta. Posle samo par godina od puštanja, već je zrela za rekonstrukciju. Znamo da niko neće odgovarati, jer je rekonstrukcija dobar način za procenat. Ukoliko bi izvođač morao da o svom trošku popravlja put, onda nema procenta...
 
ne znam po cemu si ti zakljucio da bi izvodjac trebao dao svom trosku popravlja nastalu stetu
 
Screenshot_20211024_182918_com.android.chrome.jpg
Na Sentinel snimcima od juče, primetni su novi delovi pod asfaltom. Da li je to još neko primetio? 8)
 

Prilozi

  • Screenshot_20211024_182832_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20211024_182832_com.android.chrome.jpg
    611,1 KB · Pregleda: 559
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892829#p892829:1nwplct0 je napisao(la):
zmija » Ned Okt 24, 2021 4:40 pm[/url]":1nwplct0]ne znam po cemu si ti zakljucio da bi izvodjac trebao dao svom trosku popravlja nastalu stetu
Prema Zakonu o obligacionim odnosima, pa recimo i prema Posebnim uzansama o građenju, Zakonu o planiranju i izgradnji, podtakonskim aktima ovog poslednjeg...

Hoćeš detaljnije da ti obrazložim? Može ti biti dosadno da raspravljaš sa mnom o pravu...
 
Pitanje je kakav je ugovor. Izvodjač je sigurno imao nadzor pa tehnički prijem itd a prošle su godine i godine put nije bio u upotrebi zapušten neodržavan ne vjerujem da može biti natjeran sad da sanira stetu.

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Put zvanicno nije bio u upotrebi, ali svi znamo da je koriscen… Po mom misljenju najveci krivac tu je nadzorni organ, jer mu je to jedini posao bio tu.
 
У Србији не постоји одговорност политичара! Као ни људи који су радили за њих!
 
evo ljudi bas dadose odgovore koje sam i sam mislio dati
pa hvala da ne trosim bespotrebno rijeci
ali sve u svemu samo nek se gradi
 
Vrh