Earthmoving
Expert
A jel možeš da priložiš dokaz da potpisani krediti uključuju i pare za eksproprijaciju? Meni je malo nelogično da Kina to plaća, ali ok ako jeste da vidimo.
Za ovo drugo što Luka kaže, pošto radim sa mašinama, možda su malo porasle cene zadnjih 15 godina, ali recimo bilo je i pojeftinjenja kao npr zadnjih godina kad država plati 30% od cene subvenciju; bageristi i građ radnici jesu, možda i 50% zadnjih 5-10 godina to onako znam iz priča; gorivo i materijal mislim da nisu mnogo rasli do korone, tj inflacija ili malo iznad (ali tu država uzima namet 120 din/litru pa ona sama utiče na rast troškova ne toliko tržišne svetske cene), cena transporta robe (brodski kontejneri i kamioni) je takođe bila relativno stabilna u tom periodu . Do pre korone, rekao bi da je prosek rasta svih pripadajućih troškova zadnjih 10tak godina bio možda 10-20%. Ali opet to je neuporedivo kada se 00ih za 1km u ravnici pričalo 2 mil evra, a Surčin-NBg ugovoren za 9. Inače i Surčin-NBg i Golubac su obe brze saobraćajnice, nije ti do NBg planirano autoputnih 130 km/h (bar je tako bio raniji plan). Cena za Golubac je možda takođe naduvana, ali je svakako 4,95 mil evra/km brzog puta ili +25% po Drobnjaku za autoput tj 6,2 mil evra/km mnogo realnija. Takođe ne vidim razlog 14 mil evra/km Ča-Pž tj rasta cene +50% u odnosu na cenu koja se pominjala pre 5-10 godina. Od korone cene su porasle zadnjih 1,5 godine kolko znam uglavnom zbog enormnog rasta cene brodskog transporta (npr robe i materijala iz Kine), kontejner je možda i 4-5 puta sada skuplji, a ne znam tačno koji je razlog, kažu da brodovi po prispeću čekaju karantin par nedelja što je smanjilo broj raspoloživih brodova na moru. Ali kao što znamo svi navedeni brzi putevi su ugovoreni pre korone i tih poskupljenja.
Za ovo drugo što Luka kaže, pošto radim sa mašinama, možda su malo porasle cene zadnjih 15 godina, ali recimo bilo je i pojeftinjenja kao npr zadnjih godina kad država plati 30% od cene subvenciju; bageristi i građ radnici jesu, možda i 50% zadnjih 5-10 godina to onako znam iz priča; gorivo i materijal mislim da nisu mnogo rasli do korone, tj inflacija ili malo iznad (ali tu država uzima namet 120 din/litru pa ona sama utiče na rast troškova ne toliko tržišne svetske cene), cena transporta robe (brodski kontejneri i kamioni) je takođe bila relativno stabilna u tom periodu . Do pre korone, rekao bi da je prosek rasta svih pripadajućih troškova zadnjih 10tak godina bio možda 10-20%. Ali opet to je neuporedivo kada se 00ih za 1km u ravnici pričalo 2 mil evra, a Surčin-NBg ugovoren za 9. Inače i Surčin-NBg i Golubac su obe brze saobraćajnice, nije ti do NBg planirano autoputnih 130 km/h (bar je tako bio raniji plan). Cena za Golubac je možda takođe naduvana, ali je svakako 4,95 mil evra/km brzog puta ili +25% po Drobnjaku za autoput tj 6,2 mil evra/km mnogo realnija. Takođe ne vidim razlog 14 mil evra/km Ča-Pž tj rasta cene +50% u odnosu na cenu koja se pominjala pre 5-10 godina. Od korone cene su porasle zadnjih 1,5 godine kolko znam uglavnom zbog enormnog rasta cene brodskog transporta (npr robe i materijala iz Kine), kontejner je možda i 4-5 puta sada skuplji, a ne znam tačno koji je razlog, kažu da brodovi po prispeću čekaju karantin par nedelja što je smanjilo broj raspoloživih brodova na moru. Ali kao što znamo svi navedeni brzi putevi su ugovoreni pre korone i tih poskupljenja.