Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Миро, има ли шта ново од Прељине ка Адранима? До Паковраћа ће бити сигурно до избора, па бар лудило Чачка може да се избегне.
 
Ali Džigy, šta je problem ako je nenaseljeno područje naseliti područje? Pa u Beograd se za 30tak godina druge polovine 20. veka naselilo skoro milion ljudi. Nije pustinja da se ne naseli. Imamo i primer Zlatibora u početku kao odmorište na upravo Putu za Budvu, more, da se brzo može naseliti (ne ulazeći sad u loš urbanizam tamo), tamo pre 50 godina bilo svega koji hotel, a sada grad. Uz želje za lepši urbanizam, i Golija pored koje bi prošao autoput, isto tako može povećati promet žitelja. Ljudi se danas doseljavaju gde ima puteva, pa ako bi se izgradio Požega-Boljare, sigurno da bi bilo više prometa nego sada.
Druga stvar je brzina prometa ljudi. Ako ima brz put npr prepodne može biti u Beogradu, popodne na Goliji, uveče u Beogradu, i šta, ti ćeš reći da niko ne živi na Goliji. Ali to nije realna slika, ne možeš gledati da su ljudi biljke i da 2 miliona ljudi u Beogradu je stalno i samo tamo. Iz tog razloga i Statistika sem popisa stanovništva po mestu stanovanja mora uključiti i dnevne, nedeljne, mesečne fluktacije stanovništva, a njih autoput menja i ubrzava. Slično ti je i u finansijama brzina obrta novca, nije ista zarada ako jednom godišnje obrneš 1000 evra ili dnevno tolko obrneš, ne može se gledati samo 1000 evra bez brzine obrta. Znači pogrešan ti je pogled "nenaseljenosti" jer ne uzimaš u obzir fluktacije stanovništva i varijabilu autoputa. 1,5 milijardi evra brate je ništa za 100km x 50km Srbije, to je resurs a ne trošak, pa u Beograd 10km x 10km su spucane stotine milijardi evra.
 
Evo da pitam kako bi neko pre izgradnje autoputa mogao da predvidi razvoj prometa do Čačka nakon izgradnje autoputa, ako danas predsednik nemačko-srpske privredne komore kaže ovo ispod. Da nije bilo autoputa da li bi danas to rekao? Ko je pre autoputa mogao ovo da predvidi i time predvidi promet koji će ovo uzrokovati? Te kako možete predviđati šta će biti i na Požega-Boljare 5-10 godina nakon izgradnje autoputa? Naime, u vesti se kaže da su nakon izgradnje autoputa otvorene dve nemačke fabrike koje zapošljavaju trenutno 750 radnika, a uskoro bi trebala još jedna.
"...Izuzetno je važno što se nemački investitori nastanjuju u Srbiji, a između ostalog i u vašem gradu Čačku. To je u svakom slučaju posledica činjenica što je srpska vlada se odlučila za snažniju gradnju infrastrukture što smo imali prilike i da sami doživimo tako što smo došli u Čačak iz Beograda auto-putem Miloš Veliki..." https://www.b92.net/lokal/cacak/ekonomi ... ku-1868173
 
Slazem se apsolutno, prolaskom autoputa kroz Pozegu, Arilje, Ivanjicu i dalje ka Boljarima profitirace cela Srbija a ne samo mesta kroz koja prolazi, to ce generisati privredni razvoj, poboljsati transport a o turizmu i da ne govorim...
Pa samo jedna Golija po jednoj studiji, ima izuzetan kapacitet sto se tice razvoja zimskog turizma. Ceo taj kraj je izuzetan (kao i cela Srbija) ali slabo razvijen nazalost.
 
Treba put sigurno, ali ova varijanta je preskupa i nikada ne može ekonomski da se isplati.
I nije za poređenje Čačak ili Užice sa Golijom.
 
Хипотетички - ако би МК група, фирма са Новог Београда, купила мало више акција од садашњих 30% ХТП Будванска ривијера, а можда и још нешто доле, да ли би онда то било улагање у развој српског туризма?

Исувише статично посматрате свет. Ми смо на екс-Ју простору понајвећи и нама одговара развој и што боље регионално повезивање: феудалне тенденције су одувек долазиле из Словеније и из сл. мањих средина, из јасних разлога (сад су и тамо најбољи хотели у српском власништву).

Другари, није све тако црно како вам се чини. Власти долазе и одлазе, али је јуче приватна фирма са Новог Београда продата за скоро 400 милиона $. Главу горе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=855263#p855263:2mm6vg0y je napisao(la):
Pendolino » Čet Jun 03, 2021 1:22 pm[/url]":2mm6vg0y]Treba put sigurno, ali ova varijanta je preskupa i nikada ne može ekonomski da se isplati.
I nije za poređenje Čačak ili Užice sa Golijom.
Druže, na tom potezu imaš Požegu, Arilje, Ivanjicu, Sjenicu, Novi Pazar...
A sto se tice Golije, videcemo sta ce biti s njom za 10 godina :)
Do tada AP prolazi tuda ;)
 
Od trasiranja iz tunela Laz ka Požegi još ništa, ali ovaj deo od Preljine do Pakovraća kada se detaljnije pogleda i uporedi sa prošlom nedeljom dobro napreduje što se tiče nasipanja kamena. Još uvek ima par tačaka nezavršene eksproprijacije da se trasa spoji, poput ovog skladišta.
 

Prilozi

  • 2021_06_03_17_36_34_Sentinel_Playground_Sentinel_Hub_Google_Chrome.jpg
    2021_06_03_17_36_34_Sentinel_Playground_Sentinel_Hub_Google_Chrome.jpg
    181,9 KB · Pregleda: 2.148
Земљани, јел има инфо за део од Прељине ка Адранима. Чини ми се Антић рече кренуће у мају. Мада није рекао које године!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=855303#p855303:2z7u691w je napisao(la):
boocky » Thu Jun 03, 2021 2:41 pm[/url]":2z7u691w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=855263#p855263:2z7u691w je napisao(la):
Pendolino » Čet Jun 03, 2021 1:22 pm[/url]":2z7u691w]Treba put sigurno, ali ova varijanta je preskupa i nikada ne može ekonomski da se isplati.
I nije za poređenje Čačak ili Užice sa Golijom.
Druže, na tom potezu imaš Požegu, Arilje, Ivanjicu, Sjenicu, Novi Pazar...
A sto se tice Golije, videcemo sta ce biti s njom za 10 godina :)
Do tada AP prolazi tuda ;)
Pazar nije na putu i mislim da će pararci pre ići i dalje preko Kraljeva, pogotovo zimi, a do Požege je već ugovoreno, tako da o njoj ne pričam.

Nije pitanje da li nam trebaju putevi, već je pitanje kojim redom ih treba graditi, a pitanje svih pitanja je zbog čega su toliko skupi putevi kod nas?

Jednostavno, dati skoro 2.000.000.000 evra za tu deonicu je previše. Neka smisle način da smanje cenu. Npr. mogu i tu da budu trake 3,5m kao u Grdelici, ne mora stalno da bude zaustavna, trasa može da se iskoriguje da nema toliko tunela. Može i nagib od 5% može sve, samo cena mora mnogo niže da ide.

...mada kad vidim da novi Zrenjaninac, u sred ravnice, cene na 600.000.000 evra, ništa me ne čudi
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=855345#p855345:30cvmjgm je napisao(la):
Earthmoving » Čet Jun 03, 2021 5:41 pm[/url]":30cvmjgm]Od trasiranja iz tunela Laz ka Požegi još ništa, ali ovaj deo od Preljine do Pakovraća kada se detaljnije pogleda i uporedi sa prošlom nedeljom dobro napreduje što se tiče nasipanja kamena. Još uvek ima par tačaka nezavršene eksproprijacije da se trasa spoji, poput ovog skladišta.
file.php
Mislim da na delu koji je označen kao netrasiran (tj. neeksproprisan), treba da ide viadukt ili slično. Možda grešim, ali relativno sam skoro prolazio od Katrića ka Trbušanima i iz daljine (sa vrha brda) video radove. Čini mi se da je tu poprilična razlika u visini. Možda grešim, ali ne poznajem taj kraj dovoljno dobro, pa sam radove opazio kad je već bilo kasno za slikanje.
 
Strelicom je prikazan krug firme za proizvodnju plastičnih cevi,koja još nije počela da se evakuiše(deo nje), a pomenuti nadvožnjak kojim se ulazi u tunel Trbušani je 300ak metara dalje.
Uglavnom se ova deonica radi intezivno. Postoje problemi sa lokalnim stanovništvom. Ogroman broj teških kamiona je uništio lokalne(asfaltne) puteve do neupotrebljivosti,prašina i rasipanje materijala je takvo da je život ljudi u selima koja gravitiraju ovom delu gradilišta nepodnošljiv. Verovatno zbog roka izgradnje izvođačima su ostavljene "odrešene ruke" pa oni to zloupotrebljavaju. kamiondžije bahato voze , niko se ne trudi da bar delimično popravi put i poprska prašinu. Mogu da iskrsnu problemi....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=855255#p855255:7ttl5bxe je napisao(la):
boocky » Čet Jun 03, 2021 12:49 pm[/url]":7ttl5bxe]Slazem se apsolutno, prolaskom autoputa kroz Pozegu, Arilje, Ivanjicu i dalje ka Boljarima profitirace cela Srbija a ne samo mesta kroz koja prolazi, to ce generisati privredni razvoj, poboljsati transport a o turizmu i da ne govorim...
Pa samo jedna Golija po jednoj studiji, ima izuzetan kapacitet sto se tice razvoja zimskog turizma. Ceo taj kraj je izuzetan (kao i cela Srbija) ali slabo razvijen nazalost.
Baš tako , samo ima jedna caka...
Zemljište gde treba da bude zimski centar kupljeno od stane Andreja preko Zvonka ... Toliko o profitoranju običnih smrtnika ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=855147#p855147:3tw67kai je napisao(la):
Алтаир » Sre Jun 02, 2021 7:59 pm[/url]":3tw67kai]Миро, има ли шта ново од Прељине ка Адранима? До Паковраћа ће бити сигурно до избора, па бар лудило Чачка може да се избегне.
Pa ja nisam sigurna, ne idemo na tu stranu, ali mislim da nema jos nista, to je LOT koji se poslednji radi.
Ono sto je ohrabrivalo je da oni bolje zavrsavaju eksproprijaciju., tako su se hvalili u pojedinim opstinama

Moravski je izuzetno vazan ali ni on nece biti lako jer je plavno podrucje.

Ne znam ni zasto nisu krenuli i sa petljiom u Konjevicima među prvima jer je haos oko Ca. Ali takav im plan.
 
Kolko sam video još nema, mada nije nemoguće da uskoro nešto krene. Antić slagao, a ni tamo na Šabac-Ruma se nije baš proslavio, krenuli malo trasiranje i stali evo već mesec dana ni makac. Ali zato s druge strane Moravskog na Kruševac-Pojate čujem da se žestoko radi, da ima brdo kamiona. Inače brdo kamiona ima i na Lajkovac-Valjevo. I isto bahato voze. Nekada su Paja i Jare jurili 40, a ovi sad voze formulu 1.
 
Од аутопутева до краја 2022-е може вити готова деоница од Прељине до Паковраћа, можда обилазница, не могу да се сетим када је рок за Сремска Рача-Кузмин, Благић зна сигурно! За Моравски од Поајта до Крушевца, изгледа да су кренули са озбиљним радовима....брза цеста Ваљево-Иверак, мислим да је то, што можда буде крајем 2022 године.
 
Moj skromni doprinos. Pakovraće jutros.
Radi se, imaju veeeeliko brdo peska, a tamo gde je most vidi se neka konstrukcija kao slovo p cirilicom , dva takva

Čačani, kakva je ono velika bela zgrada ( lepše izgleda nego zgrada opštine) na obilaznici na desnoj strani u smeru ka preljini, ovamo blize početku obilaznice do Pž.
Obilaznica je haos, kolona i 40 na sat
 

Prilozi

  • IMG-774e75a138ac016af45d77fce8a6ea27-V.jpg
    IMG-774e75a138ac016af45d77fce8a6ea27-V.jpg
    199,1 KB · Pregleda: 1.524
  • IMG-683f4a7b293c4338ffb927d6e7e01de4-V.jpg
    IMG-683f4a7b293c4338ffb927d6e7e01de4-V.jpg
    190,9 KB · Pregleda: 1.511
  • IMG-88f98a6e9454ca486ec56b345a85e598-V.jpg
    IMG-88f98a6e9454ca486ec56b345a85e598-V.jpg
    228,9 KB · Pregleda: 1.520
  • IMG-779ce806792c54474e5d2d145687e74c-V.jpg
    IMG-779ce806792c54474e5d2d145687e74c-V.jpg
    216,7 KB · Pregleda: 1.512
  • IMG-8c4477f66e14e2ca8d8c6851a7c61e7e-V.jpg
    IMG-8c4477f66e14e2ca8d8c6851a7c61e7e-V.jpg
    195,2 KB · Pregleda: 1.513
  • IMG-1bd0b43f275127f39d083b413a021252-V.jpg
    IMG-1bd0b43f275127f39d083b413a021252-V.jpg
    213,7 KB · Pregleda: 1.509
  • IMG-952ceb45a0b0195552e0252c409b44d5-V.jpg
    IMG-952ceb45a0b0195552e0252c409b44d5-V.jpg
    220,3 KB · Pregleda: 1.524
  • IMG-cf684d2356ed0330893968cbe74d72e2-V.jpg
    IMG-cf684d2356ed0330893968cbe74d72e2-V.jpg
    196,1 KB · Pregleda: 1.513
  • IMG-c84edc883038050af71976184fd55a62-V.jpg
    IMG-c84edc883038050af71976184fd55a62-V.jpg
    214,3 KB · Pregleda: 1.527
  • IMG-56cc4ffa302a0dd1f0ee42ec6fe07268-V.jpg
    IMG-56cc4ffa302a0dd1f0ee42ec6fe07268-V.jpg
    238,2 KB · Pregleda: 1.531
  • IMG-016e5c1baeaec3e0510acf3f79de589a-V.jpg
    IMG-016e5c1baeaec3e0510acf3f79de589a-V.jpg
    240,9 KB · Pregleda: 1.524
  • IMG-d28ba80a6a7267595a4f4a7305271dcf-V.jpg
    IMG-d28ba80a6a7267595a4f4a7305271dcf-V.jpg
    196,6 KB · Pregleda: 1.518
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=855453#p855453:2eujao4z je napisao(la):
Алтаир » Pet Jun 04, 2021 7:39 am[/url]":2eujao4z]Од аутопутева до краја 2022-е може вити готова деоница од Прељине до Паковраћа, можда обилазница, не могу да се сетим када је рок за Сремска Рача-Кузмин, Благић зна сигурно! За Моравски од Поајта до Крушевца, изгледа да су кренули са озбиљним радовима....брза цеста Ваљево-Иверак, мислим да је то, што можда буде крајем 2022 године.
Mislim da ovo do Pakovraće može biti gotovo i ranije, pocetkom 2022, ne znam za most koliko treba vremena, a ovo gruvaju dobro. Petlja, tunel i most su najgori ovo ostalo je brzo jer imaju materijala za nasipanje, doduse za sad
 
Ja odavno vise ne slusam rokove koji se pominju po medijima. Ono sto sam ja primetio za ovo malo vremena koliko pratim gradnje autoputeva je da gradnja krece solidnim tempom onda kada se krene sa stvarnim radovim na terenu. Naravno, kao i svaki projekat uvek postoje prepreke koje mogu usporiti sam proces. Greske se desavaju. Za Kuzmin-Raca mislim da se razbacivalo sa 2022. kao rokom. S obzirom da se osim mosta nije jos nista zapocelo mislim da je realnije da to bude 2023. A sve u svemu, s obzirom da ce se graditi zajednicki granicni prelaz i tu ocekujem peripetije koje ce usporiti samo pustanje u promet. Pisao sam na toj temi vise o tome, da ne davim ovde jer ima bas dosta konstruktivnih rasprava i vesti u poslednje vreme.
Ukoliko se krene petljom Ruma uskoro, milsim da Sabac-Ruma ima najvece sanse da bude zavrsen u roku koji se pominje a to je 2022. S obzirom da trasa prolazi iskljucivo kroz poljoprivredno zemljiste mislim da eksproprijacija ne bi trebala da bude toliki problem.
Dok ovde bas kilave na delu od izlaza iz tunela Laz pa nadalje ka Pozegi. Razumem da je eksproprijacija veliki problem ali ovde se bas oduzilo. Mislim da ovde nista nije bilo spremno. Verovatno je i dokumentacija bila nepotpuna te se morala naknadno menjati.
Inace, razumem kompleksnost gradnje tako velikih projekata. Radim na kruzeru i upravo se zavrsava gradnja novog broda. Nije bas slicno sa gradnjom autoputeva ali se moze povuci paralela. Toliko stvari se mora uzeti u obzir. Kada se pogleda recimo plan odredjenog dela broda vidi se koliko razlicitih stvari treba biti ugradjeno i koliko razlicitih podizvodjaca treba da odradi svoj deo posla. Potrebna je velika koordinacija.
Iako sam frustriran ponekada sa sporoscu izgradnje autoputeva opet se setim da je to Srbija gde stvari ne funkcionisu uvek glatko.
 
@MiraC Hvala za slike. Ta bela zgrada je meni iskreno čist kič na tom mestu, a u pitanju je valjda svadbeni salon sa apartmanima na spratu.
 
Zgrada je extra, povratak klasicizmu iz ruzne moderne arhitekture. Nađi mi Milaki ijednu lepšu zgradu "top" projekta moderne arhitekture Beogrda na Vodi? Moderna arhitektura je kič na kvadrat, a ne klasicizam. Ja ako ikad budem imao toliko para, ima metnem jednu na plac gore na vrhu Dvčibara za hotel neku sličnu, samo sa kosim krovom zbog snega, ne može ravan kao ovde. Inače, za onu temu o važnosti autoputeva, deonici Požega-Boljare, na svom primeru da kažem da sam tu uzeo plac pre puštanja autoputa Obrenovac-Ljig, a sada nakon puštanja, 3 godine kasnije, cena je 3-4 puta povećana. Dakle, ja sam u praksi dokazao svojom investicijom da je to što tvrdim tačno.

Inače kad Blagić pomenu zajednički granični preLAZ, podseti me da nema samo izLAZ i uLAZ u ovaj tunel Laz, već je do sad bio i preLAZ. Samo još fali i posleLAZ.
 

Prilozi

  • 196460717_10220765060136038_1990121677312585910_n.jpg
    196460717_10220765060136038_1990121677312585910_n.jpg
    118,4 KB · Pregleda: 1.313
  • 186478026_10220635672021416_5522898130957616984_n.jpg
    186478026_10220635672021416_5522898130957616984_n.jpg
    70,5 KB · Pregleda: 1.314
Milaki, e bas je ova sto je earth postavio. Slažem se da joj je lokacija bzv, ali meni se njen izgled dopada. Mnogo cini lepa fasada, a neko je ukapirao da ce da privuce goste i sa tim. Lepa je zato sto je nova, ako je ne budu odrzavali uskoro ce biti ruglo.

Joj sunce ti.... ej AP 120km sat vremena a na obilaznici oko Cacka kolaps treba i preko 25 min....
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PHGkad7SxnI[/youtube]
 
Vrh