Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Pumpa je odlicna, ima mesta za malu pauzu, a necu druge stvari da se pitam...nema veze.

Nego, ima li neki lokalac da nam slika AP sa one strane od Preljine?
Ne mora izbliza, cisto da se vidi dokle je stiglo nasipanje. Gledala sam onaj snimak na 2 str pre, ali je ono neko rano prolece a pustili u maju.

Hvala svima koji uspeju da slikaju nesto. :sesir:
 
milaki990":rnxxky9x je napisao(la):
Ne mislim da je baš prevazidjeno. Po Evropi postoji mnogo punjača od 22kwh, a generalno cena postavljanja jačih punjača nije nimalo mala.

U svakom slučaju lepo je što su mislili i na ljude sa električnim automobilima.

Punjač AC od 5-22kwh je dovoljan u smislu kućne dopune,tržnog centra,parkinga ispred posla ili hotela ali na koridorima po meni to ne sme da ide ispod Tesla v2(v3_250kw) standarda od nekih 135kw.Jednostavno ako elektromobilnost nije folklor kao kod nas punjenje i zadržavanje preko pola sata nema smisla u vremenu koje dolazi.Na svu sreću to su shvatili i proizvodjaci pa novi Hyndai ima 800 voltni sistem sposoban da primi do 350kw što po novim standardima od 10-80% posto puni za 18minuta a za 5minuta daje oko 95km.Tarifiranje po minutu dodatno destimuliše vozača da se zadrži na brzom punjaču pa tako makar većina ima šansu da stigne do odredišta a da se tamo kasnije puni na 22kw pet ili šest sati.Nemačka je pre neki dan usvojila čak i propis o ubrazanoj izgradnji brzih punjača jer bez infrastrukture nema ni elektromobilnosti.U situaciji na Milošu i onoj gužvi za prvi Maj ovaj jedan punjač od 50+50+22 izgleda tužno,zato kažem kod nas je ovo samo folklor.
@Earth je ovde u pravu, trenutno jedino ko ima kuću sa makar 17,25kw angažovane snage ili solarnom elektranom i novca za ulaganje je u prednosti i može nešto prosperirati ali ako sabere visoke troškove nabavke i panela i auta najbolje je držati se plina.
 
Putevi Srbije redovno izbacuju snimak radova sto je za pohvalu.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fovwssknOGQ[/youtube]
 
Napredak je bas ocigledan. Vidi se da se gradi na svim objektima do petlje Pakovrace. Posle petlje Pakovrace pa do ulaza u tunel Laz ima bas dosta objekata koji ce se morati rusiti.
Sto se tice pumpe nekako mi nelogicno da se prva gradi bas na izlasku sa autoputa. Valjda je potrebnije negde na pocetku Milosa Velikog. I sve te pumpe na autoputevima nemaju mnogo zelenila. Trebalo bi da zasade neko drvece koje ce praviti prirodan hlad.
 
Gledajući snimak, kao da postoji neformalan dogovor da se prvo završi prvih 10tak km do petlje Pakovraće. Do nje dobro napreduje, imaju dosta peska i kamena lagerovanog pored trase za brži rad, čak i najzahtevniji objekti poput mosta preko Morave i pruge deluje da mogu biti gotovi oko kraja ove ili početka iduće godine, ali deo posle petlje nema skoro nikakvog napretka od pre mesec dana. Sem ovih 10km verovatno im je prioritet i kopanja tunela ali oni ne verujem da će biti gotovi sledeće godine. Da se počelo sa radom zaista nakon otvaranja radova, ovo bi sve sad bilo pri kraju, ovako može se nadamo bar uštedi 20tak minuta obilaznice oko Čačka.
 
Nekoliko kuća i stovarište pre tunela odolevaju još.Mada nije u skladu sa normativima ali možda je trebalo isprojektovati jednu petlju kod Trbušana kada se već ovoliko ruši,nekako ta nova je na drugom autoputu a ova bi otvorila ceo ovaj kraj,mozda bi sami ljudi lakše prihvatili oduzimanje zemlje
 
Очигледно се спрема за изборе следеће део до Паковраћа...
 
Petlja bi zahtevala dodatna rusenja jer je potreban precnik od barem 300-400m. Koliko vidim oba puta, i kroz Trbusane i kroz Prijevor su lokalni a izlaskom na autoput saobracaj bi se udesetostrucio. Nisam siguran koliko bi se to mestanima dopalo. Mislim da su dve petlje kod Cacka dovoljne kada se izgradi moravski koridor ka Kraljevu i nastavak Milosa velikog ka Pozegi. Na drugoj strani recimo, kod Krusevca mi se ne dopada pozicija petlji.
 
Da u Kruševcu su preblizu,a ovde kod Čačka mi deluje da bi grad mogao da se proširi i sa ove strane Morave a i cela ta regija nekako ostaje u zapećku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854056#p854056:1vc3qdqr je napisao(la):
Earthmoving » Sub Maj 29, 2021 8:50 am[/url]":1vc3qdqr]Kažu da će za oko 2 godine cena baterija pasti toliko da se cena kola naftaša izjednači sa cenom elektrovozila. Sa 137$ po kW/h krajem 2020. se očekuje da tada cena 2023. padne na oko 100$ po kW/h što kažu da je tačka izjednačenja cena, a sve posle toga električni postaju jeftiniji. Moja ideja je da imam par hektara zemlje na oko 100km od Bg-a oko Miloša Velikog, da stavim solarne panele i kupim elektrovozilo autonomije oko 600km. Stavim na punjač svoje kuće i nek se napuni i za 12 sati vikendom, nema veze, i ostaje mi oko 400km za vožnju po gradu, što mi je dovoljno za razdaljinu poslova radne nedelje po gradu, i onda opet svoje punjenje. Mislim da bi samo ušteda na benzinu isplatila investiciju solarnih panela za oko 3 godine, ne računajući uštede na računima i pretplati za struju. U zgradama malo nepovoljnije, nije nerešivo, ali u početku će za kola morati plaćati skuplju cenu struje pumpama. Dok ovi manji poput elektrotrotineta mogu pune i u svom stanu.
Postace jeftinije kada nas potruju sa rudnicima Litijuma. Priča o elektroautima kao ekološkim odavno ne pije vodu. Sama proizvodnja baterija je veći zagađivač od proizvodnje bilo koje druge komponente automobila....
 
Ma to je Vučićevska priča kako bi lupili porez da nadoknade gubitak prihoda od akciza na gorivo. Priča je glupa jer svako i danas može kupiti elektrokola, elektroskuter, mobilni, komp... sa litijumskim baterijama, a da Srbija nije potrovana rudnicima litijuma, dakle nije tačno. Pravo pitanje glasi dal Srbija želi da bude energetski nezavisna i da ima svoj rudnik litijuma. Ako bi bio samo za potrebe Srbije (ne za izvoz), i podzemni kao što je rečeno, neto efekat za 99% Srbije bi bilo manje zagađenje nego sada, a 1% oko rudnika moguće da bi bilo više. Ali to je opet na nivou zajednice u totalu višestruko veća ekološka korist. Ovde je drugi problem, pohlepnost Režima koji je alav na pare pa bi da se što više kopa i što više para uzme. Ali kažem, to se da rešiti nekom drugom vlašću koja bi zabranila izvoz litijuma i time ograničila proizvodnju rudnika na prihvatljiv nivo. Kao i otvaranje domaće fabrike baterija pored rudnika, kao i fabrike elektrovozila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854056#p854056:2qqwox83 je napisao(la):
Earthmoving » Sat May 29, 2021 7:50 am[/url]":2qqwox83]Kažu da će za oko 2 godine cena baterija pasti toliko da se cena kola naftaša izjednači sa cenom elektrovozila. Sa 137$ po kW/h krajem 2020. se očekuje da tada cena 2023. padne na oko 100$ po kW/h što kažu da je tačka izjednačenja cena, a sve posle toga električni postaju jeftiniji. Moja ideja je da imam par hektara zemlje na oko 100km od Bg-a oko Miloša Velikog, da stavim solarne panele i kupim elektrovozilo autonomije oko 600km. Stavim na punjač svoje kuće i nek se napuni i za 12 sati vikendom, nema veze, i ostaje mi oko 400km za vožnju po gradu, što mi je dovoljno za razdaljinu poslova radne nedelje po gradu, i onda opet svoje punjenje. Mislim da bi samo ušteda na benzinu isplatila investiciju solarnih panela za oko 3 godine, ne računajući uštede na računima i pretplati za struju. U zgradama malo nepovoljnije, nije nerešivo, ali u početku će za kola morati plaćati skuplju cenu struje pumpama. Dok ovi manji poput elektrotrotineta mogu pune i u svom stanu.
konkretno u Srbiji, proizvodnja električne energije po kW više zagađuje prirodu od kW u motornom vozilu. O "prljavoj" proizvodnji baterija nema potrebe govoriti. Sa druge strane, elektro automobili gotovo da ne troše ulje i mnogo je lakši servis. Drug vozi Tojotu hibrid. To nije normalno kako ubrzava.

Solarno postojanje koje može da napuni automobil za 12 sati trenutno košta preko 10.000€.
Nema tu matematika. Isplati se ako imaš svoju garažu i kupiš onaj kućni punjač koji za celu noć napuni za 100km i onda se voziš po gradu džabe.
 
Zamisli kada bi svi zamenili klasicne automobile sa elektro. Gde na kopati toliko litijum samo za Srbiju, i gde ga skladištiti i reciklirati posle upotrebe.... Gde napuniti hiljade automobila u gradovima. Hiljade zgrada bez i jednog parking mesta.... daleko je to i dalje od ekologije i od bilo kakve praktičnosti....
Ja bih moj auto morao da punim kablom sa drugog sprata koje bi vukao preko ulice na trotoar na kom sam blokirao kontejner dok mi komšija podiže brisače jer ne može da baci smeće.

Kao što neki kažu da će baterije da pojeftine, drugi kažu da će se za Litijum ratovati kao za naftu......

:bash: :bash: :bash: Kraj offa
 
stex_pb":2rvuy0cs je napisao(la):
Zamisli kada bi svi zamenili klasicne automobile sa elektro. Gde na kopati toliko litijum samo za Srbiju, i gde ga skladištiti i reciklirati posle upotrebe.... Gde napuniti hiljade automobila u gradovima. Hiljade zgrada bez i jednog parking mesta.... daleko je to i dalje od ekologije i od bilo kakve praktičnosti....
Ja bih moj auto morao da punim kablom sa drugog sprata koje bi vukao preko ulice na trotoar

Sve su ovo pomalo stereotipi.Prvo nikad nisu svi prešli na benzin ,dizel ,CNG,LNG ma kako se nekom tad činilo da je upravo nadjeno to savršeno rešeeeenje i sva je prilika da će se ravnomerno raspodeliti SUS,Elektro i Vodinik(goriva ćelija) pogon.Drugo taj kabal sa zgrade nema potrebe vući jer se iskristalisalo odlično rešenje za urbana mesta zvano Ubitricity,tj u sklopu zamene javnog osvetljenja Led tehnologijom ugradjuje se dodatna kodirana sklopka u svaki mogući stub rasvete,bandera,kandelabera itd u koji pretplatnik uključuje svoj kabal iz kola takodje kodiran čime puni auto sa 5 do 7kw što mu daje oko 30 kwh za 5 sati a dovoljno za 150-200km.Troškovi ovde uključuju zamenu kablova i trafostanica ali to je briga države i te firme.Treće Srbija ima strašno loš bilans čiste struje,loš razvod struje gore pomenute trafostanice i sve ovo napred navedeno nema smisla a tek prihodi od akciza na gorivo.
Četvrto male zemlje poput naše svakako imaju malo uticaja na kreiranje svetskih politika tako da će biti kako odluči Evropa,Sad,Kina.Peto reciklaža litujuma postaje ozbiljna grana privrede i svakako neće doći do skladišta baterija kad su već na isplativih 88% reciklaže Litijuma,Kobalta, Mangana.Baterije se razvijaju i neće ostati na ovom nivou već svake godine imamo po neku malu ali vidljivu promenu Sad je cilj dostići 400wh/kg i sigurnost od samozapaljenja a takodje pre neki dan predloženo je u SAD da minimalno baterije tj fabrika mora garantovati 15god do degradacije od 80% kada ta ista baterija prelazi u takozvane magacine energiju a kad padne na 60% ide na reciklažu.
 
Neko je pitao u vezi tuzbe i eksproprijacije pa evo da odgovorim koliko mogu tj znam.
U opstinu je papir od Puteva stigao 06.05 a na kucnu adresu juce ( ne zna se ko je azurniji)
Naime, radi se o obavestenju da ce biti izvrseno oduzimnje zemljista i poziv u opstinu da se potpise saglasnost za izgradnju AP. Tek nakon toga ide procena pa ponuda pa pristanak ili tuzba. Ako budu azurni kao do sada, za sve to ce im trebati bar 2 godine.
Inace, parcele koje se ne oduzimaju u celosti su vec preparcelisane i prevedene u gradjevinsko zemljiste bez icije saglasnosti tako da uz adekvatnog advokata moze se naplatiti od 300 do 450e po aru u zavisnosti od lokacije umesto ponudjenih 80-150e
 
Samo je pitanje trajanja spora,Osnovni Sud,pa Apelacioni,pa Kasacioni pa takse platiš unapred za izvršenje pa žalba na izvršenje... A gde živeti do tada.
 
Ne plaćas nista. Sve troskove placa advokat. Ono sto ponude je zagarantovano. Od svega preko sto odvokat ostvari njegovo je 10% tako da je i njemu u interesu da uzme sto vise. Do 6 meseci traju sporovi bar je do sad uvek bilo tako.
Uvek ima opcija da prihvatis ponudu ma kolika bila ali i taj novac ne "leze" tako brzo pa svejedno nemas gde da zivis jer izgradnju ne mozes da zabranis. Nasa cenjena skupstina je usvojila zakon da ukoliko osporavas izgradnju od nacionalnog znacaja (recimo, legnes ispred bagera) dolazi policija i ides u pritvor 30 dana i kad izadjes nema vise nicega.
 
Vezano za novu pumpu ovde i elektropunjac na njoj, i generalno na pumpama, ova tabela pokazuje strahovit trend rasta prodaje elektrovozila u 2020., tako da je u EU u 2019. sa 3,6% trzisnog ucesca skocila na cak 11,4% u 2020., rast 300%, sto znaci da je prosle godine svaki 9-ti novoprodati auto u EU bio elektricni. Sto znaci da smo kojim slucajem deo proseka EU, svaki 9-ti punjac na pumpi trebao biti elektropunjac. A kod nas je ne znam kolko, svaki 1000-ti mozda. Ako se trend pada cena baterija nastavi i izjednaci sa cenom naftasa za 2-3 godine bi procenat novoprodatih elektrokola trebao da bude i do 30-50% od ukupno prodatih novih kola, a posle toga pitanje i dal ce biti prodaje naftasa ako postaju skuplji. Te 2-3 godine ce brzo doci, a kako ce Srbija onda odjednom resiti taj problem, to ne znam. Jedna od mogucnosti su i subvencija za stavljanje solarnih panela na kuce i zgrade kako bi se rasteretio EPS. Ako se predvidjanja strucnjaka realizuju, pojam pumpi za 5 godina bi bio nesto sasvim drugo nego danas, doduse i dalje bi bilo starih naftnih vozila neko vreme posle toga.
 

Prilozi

  • 2021_05_29_17_44_10_Filmovi_i_TV.jpg
    2021_05_29_17_44_10_Filmovi_i_TV.jpg
    258,4 KB · Pregleda: 1.582
Boyan2509":y68begz1 je napisao(la):
Ne plaćas nista. Sve troskove placa advokat. Ono sto ponude je zagarantovano. Od svega preko sto odvokat ostvari njegovo je 10% tako da je i njemu u interesu da uzme sto vise. Do 6 meseci traju sporovi bar je do sad uvek bilo tako.
Uvek ima opcija da prihvatis ponudu ma kolika bila ali i taj novac ne "leze" tako brzo pa svejedno nemas gde da zivis jer izgradnju ne mozes da zabranis. Nasa cenjena skupstina je usvojila zakon da ukoliko osporavas izgradnju od nacionalnog znacaja (recimo, legnes ispred bagera) dolazi policija i ides u pritvor 30 dana i kad izadjes nema vise nicega.
To su odlični uslovu,sticajem okolnosti privatno znam ljude koji imaju spor koji su dobili protiv države a samo na VKS predmet stoji 2godine a ukupno traje 11 godina,pa pomislih ako toliko traje džaba sve.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854179#p854179:2drh9mn9 je napisao(la):
Earthmoving » Sat May 29, 2021 5:58 pm[/url]":2drh9mn9]Vezano za novu pumpu ovde i elektropunjac na njoj, i generalno na pumpama, ova tabela pokazuje strahovit trend rasta prodaje elektrovozila u 2020., tako da je u EU u 2019. sa 3,6% trzisnog ucesca skocila na cak 11,4% u 2020., rast 300%, sto znaci da je prosle godine svaki 9-ti novoprodati auto u EU bio elektricni. Sto znaci da smo kojim slucajem deo proseka EU, svaki 9-ti punjac na pumpi trebao biti elektropunjac. A kod nas je ne znam kolko, svaki 1000-ti mozda. Ako se trend pada cena baterija nastavi i izjednaci sa cenom naftasa za 2-3 godine bi procenat novoprodatih elektrokola trebao da bude i do 30-50% od ukupno prodatih novih kola, a posle toga pitanje i dal ce biti prodaje naftasa ako postaju skuplji. Te 2-3 godine ce brzo doci, a kako ce Srbija onda odjednom resiti taj problem, to ne znam. Jedna od mogucnosti su i subvencija za stavljanje solarnih panela na kuce i zgrade kako bi se rasteretio EPS. Ako se predvidjanja strucnjaka realizuju, pojam pumpi za 5 godina bi bio nesto sasvim drugo nego danas, doduse i dalje bi bilo starih naftnih vozila neko vreme posle toga.
file.php

Odlazimo u off i ovo je verovatno za drugu temu.

U Nemačkoj su od 4. meseca ove godine u dva meseca zabeležena veća prodaja električnih automobila od dizela što je ranije bilo malo verovatno. VW ID.3 i ID.4 su doprineli u mnogome tome, ali i ostali proizvodjači svakako.

Srbija i region kao po pravilu kaskaju za tim trendom te mogu da potpišem da se za dve-tri godine ništa značajnije neće promeniti u Srbiji. Ni prosečan gradjanin Nemačke se ne bi tako lako opredelio za električni automobil da nema subvencije sa jedne strane i da nije demotivisan porezom i raznim restrikcijama po gradu sa druge strane.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854177#p854177:1x7zo050 je napisao(la):
Boyan2509 » Sub Maj 29, 2021 5:55 pm[/url]":1x7zo050]Ne plaćas nista. Sve troskove placa advokat. Ono sto ponude je zagarantovano. Od svega preko sto odvokat ostvari njegovo je 10% tako da je i njemu u interesu da uzme sto vise. Do 6 meseci traju sporovi bar je do sad uvek bilo tako.
Uvek ima opcija da prihvatis ponudu ma kolika bila ali i taj novac ne "leze" tako brzo pa svejedno nemas gde da zivis jer izgradnju ne mozes da zabranis. Nasa cenjena skupstina je usvojila zakon da ukoliko osporavas izgradnju od nacionalnog znacaja (recimo, legnes ispred bagera) dolazi policija i ides u pritvor 30 dana i kad izadjes nema vise nicega.
Troškove prema Zakonu o eksproprijaciji snosi korisnik eksproprijacije, a ne advokat. Za advokate postupak utvrđivanja naknade za eksproprisanu nepokretnost je win win situacija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854123#p854123:12nu01uz je napisao(la):
Earthmoving » Sub Maj 29, 2021 1:58 pm[/url]":12nu01uz]Ma to je Vučićevska priča kako bi lupili porez da nadoknade gubitak prihoda od akciza na gorivo. Priča je glupa jer svako i danas može kupiti elektrokola, elektroskuter, mobilni, komp... sa litijumskim baterijama, a da Srbija nije potrovana rudnicima litijuma, dakle nije tačno. Pravo pitanje glasi dal Srbija želi da bude energetski nezavisna i da ima svoj rudnik litijuma. Ako bi bio samo za potrebe Srbije (ne za izvoz), i podzemni kao što je rečeno, neto efekat za 99% Srbije bi bilo manje zagađenje nego sada, a 1% oko rudnika moguće da bi bilo više. Ali to je opet na nivou zajednice u totalu višestruko veća ekološka korist. Ovde je drugi problem, pohlepnost Režima koji je alav na pare pa bi da se što više kopa i što više para uzme. Ali kažem, to se da rešiti nekom drugom vlašću koja bi zabranila izvoz litijuma i time ograničila proizvodnju rudnika na prihvatljiv nivo. Kao i otvaranje domaće fabrike baterija pored rudnika, kao i fabrike elektrovozila.
Mali off . Evo info jedan .U Srbiji ima litijuma da se obradi toliko da svaki građanin dobije 100k evra .
 
Уф, па пре би се упуцали него то да дозволе а онда избомбардовали државу цар-бомбама.

Погледајте: Либију под Гадафијем и такву шему само са нафтом.
 
Vrh