Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846637#p846637:f6533oqb je napisao(la):
branik » Нед Мај 02, 2021 11:09 am[/url]":f6533oqb]Економија и политика увек иду под руку, само је проблем код нас што је политика зајахала економију.
А не бој се, ове кредите нећемо плаћати ми, већ унуци наши, ако нам у међувремену не узму за дуг све што још имамо иоле вредно.
Ово некритичко задуживање преко лажираног бдп, ускоро ће направити озбиљан земљотрес, према ком ће она црногорска милијарда бити кумов ситниш на свадби. Нека нам је бог у помоћ!
Нажалост, све води ка томе. Лудачко задуживање, бацање пара странцима кроз лажне инвестиције, давање нашег новца терористима под именом мигранти, уништавањем било какве домаће производње. Кад дође рачун, биће страшан! Уосталом грађевински материјал је већ 50% скупљи и још иде на горе!
 
Apsolutno sam siguran da sa trenutnom saobraćajnom infrastrukturom TAG ne bi mnogo ubrzao saobraćaj jer bi onda 30 000 vozila sa tagom od jednom upalo u semafor oko Cačka, Ovčar Banju..... Tu je gužva bila i pre autoputa.
 
Свако би желео да има АП бар на 30-50 км. Поред несумњивих предности које имају, нажалост имају и јако негативне последице. По 200 м са обе стране све буде тако загађено да није ни за шта, то су огромне површине! Није само загађење од издувних гасова, комадићи од гума отпадају и ветар их шири додатно загађујући земљиште. Део проблема ће се решити у наредних 10-15 година неминовним преласком на електрична и возила на хидроген. Проблем ће се јавити са батеријама и тако у круг! Колико користи толико и штете! Ствар је у погрешним навикама, које је сада јако тешко променити. Егоистични приступ долази на наплату. Надам се да ће се много више улагати у брзу железницу! Пре свега нам је потребно сређивање локалних путева, који су, благо је рећи у катастрофалном стању.Вињете су свакако боље решење, али онда политичари не би имали где да запошљавају своје полтроне...изгубили би полугу за уцену.Свеједно овај АП је потребан до Мачката најмање. Јер је већ нон стоп хаос!
 
Al pazi sad ovo, ti plaćaš:
1. kroz putarinu (koju ko zna kako Režim svojevoljno određuje),
2. kroz poreze, akcize koje opet ko zna kako Režim određuje... dakle kroz budžet otplatu kredita za autoputeve,
3. plaćaš skuplju cenu gardnje autoputeva jer se opet Režim ugrađuje, pa je tako pre par godina 1km autoputa koštao par miliona evra, a sad je normalno da je 10 mil evra.
4. i sad nam još hoće nametnu dodatne troškove da plaćaš aparat TAG-a i kreditiraš ih plaćanjem putarine unapred jer ćeš npr na TAG uplatiti 5000 din, potrošićeš sada 1000, a ostalih 4000 ćeš tek u budućnosti za koji mesec. Dakle ti ih besplatno kreditiraš, na to ti ne plaćaju kamatu već besplatno koriste i obrću tvoja sredstva. Tako tebe, brate moj, putarina Obrenovac-Čačak ne košta npr 430 dinara nego npr 450 dinara. Jer ti moraš tu da uračunaš i otplatu TAG uređaja koji si platio i kamatu na novac koji ti stoji na njihovom računu a koji ćeš potrošiti tek možda za koji mesec. Šta, otkad se kamata na tuđa sredstva ne plaća, što Oni ne dobiju onda od banaka kredit za gradnju autoputa bez kamate??? Ma nemoj, bakama moraju da plaćaju kamate al će zato moja sredstva vrte bez da mi plaćaju kamatu, pa neće da može. Pa neću druže da im platim tih 20 dinara više, već im plaćam desetine hiljada dinara više kroz akcize, poreze, skuplje putarine od Vinjeta itd.
I što je najgore ovde ima ljudi koji terorišu druge učesnike u saobraćaju zašto neće da plate taj višak Režimu i da prihvate tu nezakonsku vremnsku diskriminaciju tipa: ko plati 20 dinara više proći će brže rampu, a ko ne plati proći će sporije. Ne, ja hoću da svako ko pošteno plati ima pravo da prolazi autoputem istom brzinom! U krajnjem slučaju, evo vi džekovi im platite TAGove kad se već predstavljate takvim facama i ismejavate druge koji nemaju ili neće da bacaju svoje pare.

Imaš opciju postpaida za tag, al nećemo više o tome...
 
Проблем су очигледно празници и викенди, али њих боли уво да се организују. Шта их кошта да избетонирају и поставе оне трафике. Као да морају те трафике после константно да раде... На шта су све спремни да баце паре, а ово је проблем.

Обилазница око Чачка има семафоре без сензора с којима би се аутоматизовао проток саобраћаја. Иста прича и око Шапца на транзиту. Семафори су ако не исте, онда скоро исте дужине као и путеви који воде ка околним селима на којима возе два или три возила, и због тога цела колона на транзиту чека...

Је л' треба неко да позове и да им издиктира шта су проблеми?
 
Pa može i o tome, o postpejdu, što, ali bolje tamo na temi o Tagu. Ja samo kažem da ne počinjete ovde tu temu jer ćete je zagušiti, evo tim započinjanjem ste sad inicirali reakciju 20 postova, uključujući i moje, nevezanim za ono što verujem da 90% ljudi koji prate ovu temu više zanima, slike i informacije sa gradnje ovog autoputa nego šta bi neko nekom lično radio što nema tag, zavirivanje u tuđ novčanik dal onaj ima ili nema para kupi uređaj i sl. Brate i ja sam za godišnje Vinjete ali nisam o tome ovde 50ti put smarao kao ovi za TAG, iznova, i iznova, i iznova...
 
Sa sajta Novosti:

NE DA SE JELICA: Ekipa "Novosti" u patroli na deonici budućeg auto-puta, između Preljine i Požege

...........
...... Prva novinarska ekipa koja je ušla u nepredvidivu planinu, i to na oko 700 metara od početka iskopa, bila je ekipa "Večernjih novosti".
........... Do sada je prokopano oko 700 metara tunela "Laz" u obe tunelske cevi.
itd.

Ceo veliki članak na:

https://www.novosti.rs/vesti/drustvo/99 ... ozege-foto
 
Благодарим за овај чланак, Лаз је на 20% а Муњино брдо на 11%.... па за једно 5 година ће их ископати. Наравно то је најтежа геологија у европи!
 
Sad sam pročitao ceo članak,ovaj put nema ni reči o rokovima za završetak radova. Više ne spominju ni Nikoljdan 2021. ni Božić 2022. :violina:
 
A ta ista kineska firma gradi i Fruskogorski koridor? Pa kako ce tek onda taj rok ispostovati kada se ovde tegle? Tamo ih ceka najduzi tunel do sad i veliki most preko Dunava.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846637#p846637:1ksejx9e je napisao(la):
branik » Ned Maj 02, 2021 10:09 am[/url]":1ksejx9e]Економија и политика увек иду под руку, само је проблем код нас што је политика зајахала економију.
А не бој се, ове кредите нећемо плаћати ми, већ унуци наши, ако нам у међувремену не узму за дуг све што још имамо иоле вредно.
Ово некритичко задуживање преко лажираног бдп, ускоро ће направити озбиљан земљотрес, према ком ће она црногорска милијарда бити кумов ситниш на свадби. Нека нам је бог у помоћ!
Odakle ideja da je BDP laziran i da su svetske agencije koje procenjuju taj BDP nesposobne da rade svoj posao?
Imamo mnogo suludog zaduzivanja ali lazirani BDP je teorija zavere bez mnogo logike i realnosti.


Znaci do Pozege do kraja 2024. Uvek ista besmislena prica oko najtezih geoloskih uslova koji nisu bili planirani. Uvek isti lazovski narativ.
 
Fin snimak, radovi napreduju, mada vidi se da još poneka kuća do Trbušana nije eksproprijatisana.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hruROZU-5XQ[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846718#p846718:m9vdkbmr je napisao(la):
vlasta » Ned Maj 02, 2021 10:11 am[/url]":m9vdkbmr]Sa sajta Novosti:

NE DA SE JELICA: Ekipa "Novosti" u patroli na deonici budućeg auto-puta, između Preljine i Požege

...........
...... Prva novinarska ekipa koja je ušla u nepredvidivu planinu, i to na oko 700 metara od početka iskopa, bila je ekipa "Večernjih novosti".
........... Do sada je prokopano oko 700 metara tunela "Laz" u obe tunelske cevi.
itd.

Ceo veliki članak na:

https://www.novosti.rs/vesti/drustvo/99 ... ozege-foto

700 metara? Zar nije vlast to rekla pre nekog vremena? Dakle znaci da ovi nisu uopste napredovali dugo? Ja bi rekao da nemaju informacije, ili da ih nisu dobili, pa samo ponavljaju kao papagaji ono sto su poslednje dobili, a to je bilo pre vise nedelja.

Ja racunam da ce st vari da se otvere negde od 2023 do 2025. Ako imamo srece onda 2023. Ako smo optimisticni onda 2024. Ako smo realni onda 2025. A ako smo pesimisti onda 2026.
 
Eh da je ovaj tempo izgradnje krenuo odmah posle proglašenja "otvaranja" radova, gde bi nam bio kraj... pa pola bi bilo gotovo - na celoj deonici... možda čak i više...

Ovako - ako si optimista, nadaš se otvaranje 2023. a ako si realista - 2024.
Šta je tu je...

Jedina uteha je što je očigledno da su ušli u njive, barem posle Čačka i da se napreduje
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846747#p846747:re7a3fpl je napisao(la):
Orfanelin » Ned Maj 02, 2021 7:53 pm[/url]":re7a3fpl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846637#p846637:re7a3fpl je napisao(la):
branik » Ned Maj 02, 2021 10:09 am[/url]":re7a3fpl]Економија и политика увек иду под руку, само је проблем код нас што је политика зајахала економију.
А не бој се, ове кредите нећемо плаћати ми, већ унуци наши, ако нам у међувремену не узму за дуг све што још имамо иоле вредно.
Ово некритичко задуживање преко лажираног бдп, ускоро ће направити озбиљан земљотрес, према ком ће она црногорска милијарда бити кумов ситниш на свадби. Нека нам је бог у помоћ!
Odakle ideja da je BDP laziran i da su svetske agencije koje procenjuju taj BDP nesposobne da rade svoj posao?
Imamo mnogo suludog zaduzivanja ali lazirani BDP je teorija zavere bez mnogo logike i realnosti.


Znaci do Pozege do kraja 2024. Uvek ista besmislena prica oko najtezih geoloskih uslova koji nisu bili planirani. Uvek isti lazovski narativ.
Pratim malo pojedine ekonomiste u čije stavove niz godina imam poverenja.
U iznos vlasti uključuju i često ne baš čiste prihode. Spremaju legalizaciju marihuane da bi Jovanjicu uveli u čiste vode. A gde je onda prihod od tih izvora?
Mnogo je ovo trulije nego što na prvi pogled izgleda.
 
Ево још мало на ту тему.
Kako bi „zakrpila“ budžetski deficit od 3,6 i vratila pristižućih četiri milijarde evra ranijih kredita, aktuelna vlast planira da sa međunarodnog finansijskog tržišta povuče ogromnu svotu novca i tako zaduži i decu današnjih generacija. Sredinom decembra je, bar prema u Skupštini Srbije usvojenom Zakonu o budžetu, izgledalo da će tekuća godina, finansijski posmatrano, biti prilično mirna, uravnotežena. Posle lanjskih iznenađenja sa pandemijom i iznuđenih ogromnih vanrednih troškova, nova sezona izgledala je poznato, dakle i prepoznatljivo.

Posle prošlogodišnjih rekordnih 4,1 milijardi evra budžetskog deficita, vlast je budžet planirala sa rupom od prihvatljivih 1,5 milijardi, odnosno 3,9 odsto procenjenog BDP na kraju godine.

Međutim, četiri meseca kasnije, Vlada Srbije se odlučuje na korenite izmene. Rebalansom budžeta iz osnova menja karakter tekuće budžetske politike, pa će ova godina biti slična, „kao jaje jajetu“, prethodnoj. Prihodi su uvećani za razumnih 1,5 odsto. Međutim, rashodi su povećani za čak 17 odsto. Kada se dodaju troškovi pribavljanja finansijskih sredstava za peglanje deficita i vraćanja pristižućih rata ranijih kredita, dobija se 412,5 milijardi dinara deficita.

Nije bilo novih vanrednih događanja i obaveza za koje se u decembru nije znalo. Borba sa koronavirusom i dalje zahteva ne mala sredstva, ipak nešto manja nego lane i za sve se znalo krajem prošle godine. Stoga nije lako razumeti toliki zaokret Vlade Srbije. Izgleda da je pri donošenju Zakona o budžetu troškovna strana namerno minimalizovana kako bi se ostavilo mesta za povećanje plata u javnom sektoru za 4,5 odsto. Koliko su za vlast bitni, posebno u predizbornoj godini, zaposleni u ovom segmentu pokazuje i odluka da im rebalansom plate uveća za dodatnih 2,5, ukupno sedam odsto.

Ministar za finansije Siniša Mali je razlog za uvećanje potrošnje i deficita objasnio potrebom da se takozvanim „trećim paketom“ pomogne privredi i građanima opterećenim zdravstvenom pošasti. Uvećana su i ulaganja u infrastrukturu, te izdvajanja za zdravstvene, ali i za vojne potrebe.

Tako će kroz davanja tri polovine minimalca, te nadoknade teško pogođenim prevoznicima i hotelijerima privredi biti prosleđeno 700 miliona evra budžetskih para. Putem dodele dva puta po 30 evra svim građanima, 50 evra penzionerima i 600 evra nezaposlenima pomoć građanima dostiže 500 miliona.

Aktuelna vlast snažno ulaže u izgradju u Srbiji decenijama zapostavljane infrastrukture. Rebalansom su ulaganja uvećana za 330 miliona evra od kojih je 150 predodređeno za „brzu prugu“ Novi Sad – Beograd, 130 miliona za ekologiju, preciznije 100 miliona na širenje kanalizacije i regulisane više deponija. Blizu 30 milona namenjeno je izgradnji nekoliko prečistača otpadnih voda. Koliko je izgradnja luksuzne pruge finansijski sporna, toliko je ulaganje u ekologiju možda i najpohvalnija stavka budžetske potrošnje.

Neobična struktura prihoda
Da problema u ovdašnjoj ekonomiji ima vidi se iz strukture prihoda. Tako se od poreza na dobit preduzeća planira 12 odsto manje prihoda nego lane. Jasan pokazatelj da privredi ne ide dobro.

No, od poreza na imovinu građana očekuje se 15 odsto više. Zabrinjava da će porezi na proizvodnju realizovanu na domaćem tržištu doneti samo 650 miliona evra priliva, 21 odsto manje nego prošle godine. No, zato će se od poreza na uvezenu robu sakupiti 4,2 milijarde. Očito, malo proizvodimo, previše nabavljamo na strani.

Upravo malo domaćih investicija i pad aktivnosti preduzeća u vlasništvu srpskih preduzetnika bio je povod da Fiskalni savet postavi pitanje subvencija stranih ulaganja. Očito da nisu u funkciji podsticaja kompanija u vlasništvu lokalnih preduzimača, pa su stručnjaci mišljenja da se politika subvencionisanja korenito izmeni ili ukine.

Zavisni od kamate
Na kamate za dugovanja tekuće godine ćemo izdvojiti oko 1,05 milijardi evra, od naredne godine plaćaćemo stotinak miliona više. I to samo ako na finansijskom tržištu ostane period rekordno niskih kamata.

U suprotonom, izdvajanja po ovom osnovu se uvećavaju srazmerno rastu prinosa. Na osnovu iskustva iz dužeg razdoblja, ne bi bilo neuobičajeno da kamate budu i trostruko veće, a tada bismo i mi na otplatu samo ove obaveze izdvajali i trostruko više nego danas. Bezmalo 3,5 milijardi evra, svake godine.

Postavlja se pitanje kako će Vlada Srbije obezbediti novac za rebalansom drastično uvećane troškove. Emitovanjem državnih hartija od vrednosti postupno će tokom godine obezbediti peglanje 3,6 milijardi evra uvećanog deficita, ali i refinansiranje četiri miijardi prispelih ranijih kredita. Dakle, reč je u uvećanju duga.

Nije maloj državi skromne ekonomije lako da za samo 12 meseci pozajmi toliku svotu, a da očuva poverenje investitora, time i izrazito nisku kamatnu stopu. Predstoji nam teška i neizvesna finansijska godina.
 
Нема више приче, кад ће бити готово. Нема ни колико је тунела ископано. Ништа!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XGS8A75gB5U[/youtube]
 
Danas je Toma Mona rekao za tunel Laz ili Munjino Brdo da će biti gotovi do kraja sledeće godine.

Znači nećemo se voziti do Požege autoputem za Svetog Nikolu :lol: :lol: :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846938#p846938:1tok9qwm je napisao(la):
Jakovljevic » 03 May 2021, 20:11[/url]":1tok9qwm]Danas je Toma Mona rekao za tunel Laz ili Munjino Brdo da će biti gotovi do kraja sledeće godine.

Znači nećemo se voziti do Požege autoputem za Svetog Nikolu :lol: :lol: :lol:

Pa vozićemo se za Svetog Nikolu, u pravu su političari. Samo nisu rekli koje godine za Svetog Nikolu :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846938#p846938:3dzeaezu je napisao(la):
Jakovljevic » Pon Maj 03, 2021 8:11 pm[/url]":3dzeaezu]Danas je Toma Mona rekao za tunel Laz ili Munjino Brdo da će biti gotovi do kraja sledeće godine.

Znači nećemo se voziti do Požege autoputem za Svetog Nikolu :lol: :lol: :lol:


Rekao je početkom sledeće godine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846956#p846956:38ncv8nf je napisao(la):
Cheyenne » Mon May 03, 2021 8:48 pm[/url]":38ncv8nf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846938#p846938:38ncv8nf je napisao(la):
Jakovljevic » Pon Maj 03, 2021 8:11 pm[/url]":38ncv8nf]Danas je Toma Mona rekao za tunel Laz ili Munjino Brdo da će biti gotovi do kraja sledeće godine.

Znači nećemo se voziti do Požege autoputem za Svetog Nikolu :lol: :lol: :lol:


Rekao je početkom sledeće godine.
:bubanj: za sve pare
 
Vrh