Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ako se dobro sećam, čeona naplatna rampa Niš sada ne postoji. To što je narandžasto je valjda usporenje saobraćaja zbog radova na putu. Preljina ima 4 kanala za plaćanje.
 
Četiri ih munje pogodile, jednoćelijske organizme bez mozga zvane donosioci odluka.

Hoćemo li i posle ovih praznika, kao i posle prethodnih, da čujemo kako je ovaj autoput bio prometniji od niškog? A nećemo čuti koliko naplatnih rampi ima u Vrčinu, a koliko ovde.

Slepci. Amebe. Sunđeri.
 
Ma ne verujem da će tu u Pg biti kolaps, posle Požege, a pogotovo Ivanjice za očekivati je da će promet biti niži 50%, da je sad već izgrađen ceo autoput, ako bi imao promet tamo iza Ivanjice ka CG granici i 5.000 dnevno bilo bi dobro. Sever CG isto ne verujem da ima neki prevelik promet da se slije i začepi rampu Pg. Plus granica koja ionako usporava priliv saobraćaja iz Srb. To po sadašnjem stanju, što eventualno može da promeni ako recimo Kinezi uzmu luku Bar ili slično. Tamo je kolaps na Jadranskoj magistrali i nedostatku velikih garaža po 1000 parking mesta u svakom većem primorskom naselju. Ali čini mi se da bi CG zaradila više para ako Kinezi uzmu luku Bar jer bi za taj iznos smanjili iznos duga za autoput, luka bi povećala promet nekoliko puta (najviše na uštrb luke Rijeka), promet na autoputu i to skupljih putarina šlepera bi se povećao, rastu šanse da završe ceo autoput do Srb granice, imali bi prihode od logistike skladištenja i sl. Minus bi bilao veće zagađenje i gužva kamiona. Sa druge strane ako im EU pomogne u otplati autoputa to neće povećati promet i prihode autoputa, ni luke Bar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846304#p846304:1pmmgtrg je napisao(la):
Earthmoving » Пет Апр 30, 2021 2:11 pm[/url]":1pmmgtrg]Ma ne verujem da će tu u Pg biti kolaps, posle Požege, a pogotovo Ivanjice za očekivati je da će promet biti niži 50%, da je sad već izgrađen ceo autoput, ako bi imao promet tamo iza Ivanjice ka CG granici i 5.000 dnevno bilo bi dobro. Sever CG isto ne verujem da ima neki prevelik promet da se slije i začepi rampu Pg. Plus granica koja ionako usporava priliv saobraćaja iz Srb. To po sadašnjem stanju, što eventualno može da promeni ako recimo Kinezi uzmu luku Bar ili slično. Tamo je kolaps na Jadranskoj magistrali i nedostatku velikih garaža po 1000 parking mesta u svakom većem primorskom naselju. Ali čini mi se da bi CG zaradila više para ako Kinezi uzmu luku Bar jer bi za taj iznos smanjili iznos duga za autoput, luka bi povećala promet nekoliko puta (najviše na uštrb luke Rijeka), promet na autoputu i to skupljih putarina šlepera bi se povećao, rastu šanse da završe ceo autoput do Srb granice, imali bi prihode od logistike skladištenja i sl. Minus bi bilao veće zagađenje i gužva kamiona. Sa druge strane ako im EU pomogne u otplati autoputa to neće povećati promet i prihode autoputa, ni luke Bar.

Pa naravno da pre svega posle Požege i nema neke velike urbane sredine i da će promet biti manji, ali ako zaključimo da je logički cilj većine putnika na tom autoputu da dodu do Podgorice ili Bara (tj. mora) tamo će ipak biti gužve pogotovo preko leta. A i kad se povežemo u potpunosti, siguran sam da će promet biti veoma značajan, ali poenta ovih slika je bila, kako god bilo onakva naplatna rampa i uključenje u glavni grad je skandalozno, i još nekom da padne na pamet da 30cm posle reke odmah nabudži naplatnu rampu i to ovako usku, je stvarno glupa. Pa stojaće automobili skroz preko mosta i dalje tamo u kolonama. U najmanju ruku mogli su ovu naplatnu rampu pomeriti dalje od reke i napraviti ako ništa drugo iste širine, ali barem bi postojala mogućnost da se proširi u doglednoj budućnosti u odnosu na to kako se promet bude povećavao. Isto ovo važi i za još neizgrađeni deo kod Bara, nadam se da neće biti baš tako glupi da naprave isto ovako, a što se tiče Kineza oni imaju svakako planove u vezi luke Bar, a trebalo bi i mi kao Srbija više da se interesujemo.
 
Наравно да није никакв проблем направити 5 или 10 рампи, месец дана посла...али ОНИ то не желе!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=g4XiKChyK7A[/youtube]
 
Kaže 1200 vozila prođe Preljinu na svakih pola sata. Verovatno uglavnom ka Zlatiboru, CG, Tari, Zlataru, Vrnjačkoj Banji. Međutim kaže i da se na petlji Takovo čeka 120 minuta što je verovatno još nekih 500 vozila. Na Lajkovcu za Divčibare, Povlen, Taru, alternativu ka Požegi i sl se čeka 20 minuta, čime se dođe da je u toku dana bilo oko 2000 vozila na svakih pola sata na ovom autoputu, tj i nešto više računajući i petlje Ljig, Ub, Obrenovac i suprotni smer, možda čak i 5-6.000 na sat. Što je onda verovatno i više od 20.000 ovih dana kolko sam gore pomenuo. Ima Miloš da uzme milionče za ovih 10 dana oko praznika.
https://www.b92.net/info/vesti/index.ph ... id=1850935
 
Danas sam prošao celom trasom od Beograda do Priboja. Iskljucio sam se u milanovcu gde se cekalo okruglo 60 minuta dok je u preljini kolona bila preko 7 km i javljali su da se čeka 2.5 sati. Kolona se onda stvorila na kruznom toku u Preljini jer je policija naizmenicno propustala malo autopu a malo Ibarsku. Sledeći čep se stvorio od Požege do Sevojna. Policija je na požeškoj petlji propušala vozila naizmenično a nisam primetio da je za to imalo potrebe. U Gorjanima prevrnut automobil, pa i to guzva.

U par navrata dolazilo je do problema sa vozačima koji su zaobilazili kilometar kolone i pokusavali da se uključe u koloni dok stoje u voznoj traci i čekaji da ih neko propusti. A ljudi koji čekaju već sat vremena besni neće da ih propuste.
b79c0305f58abaee6b154eec68677ed7.jpg


Sent from my Redmi 6 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846270#p846270:69zgra7d je napisao(la):
Пантограф » Fri Apr 30, 2021 11:30 am[/url]":69zgra7d]Četiri ih munje pogodile, jednoćelijske organizme bez mozga zvane donosioci odluka.

Hoćemo li i posle ovih praznika, kao i posle prethodnih, da čujemo kako je ovaj autoput bio prometniji od niškog? A nećemo čuti koliko naplatnih rampi ima u Vrčinu, a koliko ovde.
Nije do sada, ne kažem da neka i neće biti prometniji, ali verovatno ne.
Ne možeš porediti ovu situaciju sa Vrčinom, već sa Doljevcem do pre par godina. I tamo je bilo isto svakog dana tokom čitavog leta, kolone po 5-6km, čekanje i po sat vremena, svakog dana, samo nisu novine pisale.

Naravno, potpuno se slažem da su morali bolje da se organizuju.
 
Једино што ће да оставе је недирнут проблем!
Ево једна песмица за власт, било коју!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aRDw9UzUbfw[/youtube]
 
Niko nikada nije odgovarao ni za Doljevac. Ublažavali su tako što su delili ručno kartice na ulasku, kako bi bilo više rampi za izlaz. Rešeno je tek kada je završen put.
Tako će biti i sa Preljinom, pa sa sledećom rampom do koje se bude uradio put i tako. Kriminal je to što ne rade ništa da se ublaže te situacije.
Lako im je da se vade da je gužva samo petkom i pred praznike.
 
Ovo je prosto neverovatno, da možda da naplatna rampa kod Preljine ovakva kakva je bi odgovarala nekom projektovanom broju vozila, da autoput nastavlja dalje, ali pošto to nije slučaj, i pošto se sav saoraćaj od Beograda (ali i šire) sliva na tu jednu malu jadnu rampu, prosto je nenormalno ostaviti je tako i reći "to je samo dok se ne izgradi nastavak auto-puta". I šta će onda biti? Ista ta stvar samo kod Požege,kolaps u najavi. 4 godine maltene bi to trebalo tako da funkcioniše ako ne i više, i tvoj jedini plan je šta? Ništa.

Katastrofa. Prosto su morali da kod Preljine da izbetoniraju to sranje naprave proširenje i stave 10 rampi najmanje, jer Čačak nije prolazna tačka, već završetak autoputa trenutno, i onda fino kad naprave nastavak, mogu da rade šta hoće da sklone te rampe, da ostave, da sazidaju tamo nešto šesto nemam pojma, ali ne da naprave 4 rampe i da ih boli k*****. I ne samo to, nego i kad naprave nastavak do Požege samo će da premeste kolaps i havariju iz Čačka na još gori predeo kod Požege... I tako do granice...
 
Ono što sigurno mogu da urade je postavljanje čunjeva i druge signalizacije, u zoni kolone, čime bi odvoji jednu traku za ENP a ostavili dve za ručnu naplatu. Tako bi bar ovi sa ENP prolazili bez čekanja, to bi smanjilo gužvu, a vrlo brzo bi dovelo i omasovljenja ENP-a.
A ko uđe u ENP bez uređaja - kazna.

Oni tako rede privremene rampe već decenijama. Evo slika sa Doljevca dok je radio kao privremena čeona rampa više od 10 godina.
D-oq9I2W4AEu1co

D-oq9IhXkAAGqdZ
 
Ako se ne varam problem nije broj naplatnih rampi nego čep koji se stvori u čačku. Mogu oni i 35 rampi da stave ponovo bi bila ista guzva. Problem je što se sav taj saobraćaj sliva u jednu magistralu sa jednom trakom ispravite me ako grešim.
 
Problem je što se naplatnoj rampi prilazi preko rampe petlje Preljina koja ima samo jednu traku.
Kakvo je bilo stanje kod Obrenovca, da li je bilo gužve? Ako ne, ja ne razumem što nikome od "nadležnih" ne pada na pamet da se primeni isti recept.
 
Ivex":3trf3601 je napisao(la):
https://www.ozonpress.net/hronika/na-rampi-kod-preljine-se-ceka-dva-i-po-sata/

I Lajkovac i Takovo su zagušeni.
Mi smo danas 15:45 izašli na isključenju Lajkovac sa ukupno 3 automobila na celoj rampi.

U nastavku do Bajine Bašte bez ikakvog primetnog pojačanog saobraćaja u tom smeru.

Još od obilaznice i ulaska na Miloš Veliki kroz TA na 202jci su javljali da su Takovo i Preljina u višečasovnom kolapsu.

Mi ćemo sigurno malo skratiti boravak i krenuti nazad u utorak prepodne.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
 
Ja mislim da nisam skoro videla ovoliki broj vozila.... obilaznica oko Pz je blokirana. Kad se iz grada ukljucujes na magistralu ka Ue čeka se dooooobro, a kazu ljudi koji su sa Rampe ( Milovića Livade) da idu preko Zelenca jer nema sanse da se ukljucis ka gradu.
Primetan je trend rasta broja vozila z Zl, verov jos vise tokom korone jer ljudi ne idu u inostranstvo. Petlja Pakovraće je jos manja ( tako mislim) od ove Preljina, a ni ona u Pž neće biti velika( logicno je, ali bi trebalo ostaviti mesta za proširenja), tako da će se problem samo preseliti na drugo mesto.
 
Sad govori predsednik i priča koliki je problem izlaz u Preljini i da je zato prioritet deo do Pž, ali ni to neće biti neko rešenje vec moraju odmah da naprave deo do Zlakuse, Bele zemlje tj zapocnu krak ka Visegradu zbog velikog broja vozila ka Zlatiboru.
Lično mislim da bi ovo bilo dobro jer bi deo koi ide ka Ivanjici, Kosjericu nastavio iz Pž, a ostali dalje ka Zlakusi. Naravno, treba dosta " vode da protece" ali bilo bi super
 
Eto, ovo bi dokazalo da je gradnja autoputa generisala novi saobraćaj, jer dok je bila ranije Ibarska nije bilo ovolikog prometa. A em stanovnika u Srbiji tada nije bilo manje, em granica ka CG nije postojala da bi odbijala deo prometa. Pokazaće se da je sa gradnjom autoputa povećan i br nekretnina na Zlatiboru, Divčibarama, Tari, Vrnjačkoj banji ali i obostrana kupovina: i iz grada ruralnih domaćinstava i placeva, i sa sela i manjih mesta stanova u Bg-u i Ns-u. Dakle, oni koji su računali na promet autoputa pre njegove izgradnje za njegovu isplativost su, sada se jasno vidi, bili u krivu. Jer prosto, autoput generiše nove okolnosti i vreme koje se ne može uporediti preslikavanjem sa stanjem pre autoputa. Dakle slično se može očekivati i nastavkom autoputa ka CG, ka Goliji, Pešteru, mada što je dalje to proporcionalno u manjem broju.
A vezano sa tim baš juče sam gledao nešto Google Map obalu CG gde sam od malih nogu u Tivtu, dakle okolina od H Novog do Budve, i to je sada toliko pretrpano objektima i komercijalizovano da bukvalno nema više onih mirnih starih mesta, plaže su zauzeli neki privatnici, o parkiranju da ne govorim, pa nemam baš neku želju u zadnje vreme ni da idem se guram. A zanimljivo, čim se pređe Hr granica mnogo manji urbanistički pritisak, više deluje na ono kako se sećam i ovog CG dela kao dete 80ih. E sad, kolko bi tek dodatnih objekata se izgradilo kada se autoput završi i razdaljina smanji na 3-4 sata? Plus tu nije kao na Zlatiboru lokalni ljudi iz Srb, BH, CG, neho je CG dole gađala privlačenje i ljudi iz celog sveta. Tako da kad se završi autoput, CG obalu zamišljam kao red zgrada i solitera na celoj obali i saobraćajni čepovi uz obalu tipa Los Anđeles
 
Нажалост Земљани, потпуно си у праву. АП ће генерисати све више саобраћаја. У ЦГ је одавно већина ругло и може само још горе бити. Једног дана када стигне до Пожеге АП, свима је јасно да се колапс сели тамо. Што је Мира лепо приметила док се не уради део Ап до дела према Златибору, биће хаос, а то је бар 5-7 година.АП једноставно вуче саобраћај на себе, људи не желе да се малтретирају по катастрофалним локалним путевима уз бушмане који искачу из грмља не би ли им који динар додатно узели. Размишљам какав ће хаос настати у Овчарско-Кабларској клисури ако отворе део до Паковраћа....
 
Na rampi Preljina će prestati haos i ako stignu samo do Pakovraća, jer će neki izaći na jednoj a neki na drugoj. O praznicima je normalno da se čeka na rampama, ako nemaš ENP. Aman ljudi, ozbiljne gužve su i na rampama Pojate i Požarevac a one nisu ni privremene ni krajnje.

A u klisuri neće biti haos nego je sada haos. Vozi se 80-90 kola u kola, a u sledeće godine će biti dve kolone u oba pravca po jedna, pa polako... Put do Užica jeste ozbiljan prioritet, dalje nije toliki problem ni prema Sarajevu ni prema CG.
 
Mnogo ce pomoci ako se izgradi u sledecih 1god do Pakovraca, jer ne idu svi do Pozege koji se sada iskljucuju kod Preljine, mnogo saobracaja ide za Cacak, Kraljevo itd.
 
Vrh