Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Niko nije rekao da Srbiji ne treba Prijepolje, naprotiv. Centralizacija Srbije je počela još za vreme Slobe i sve je jača. Ona ubija ta mala mesta. Zapravo, centralizacija će na kraju ubiti i Beograd i čitavu Srbiju.

Moja poenta je da neće put da spreči odumiranje nekog grada sam po sebi. Ima po našoj lepoj Srbiji mnogo takvih gradića i varošica koje se lagano gase. Kao što sam napisao, neke nemaju AP (Prijepolje, Žagubica, Varvarin, Rekovac, Bojnik,...) a neke imaju (Aleksinac, Ćuprija i Velika Plana).
 
Ja sam ubedjen da se ovaj AP pravi zbog Kineza i da oni imaju najveci benefit od njeg em sto ga grade em sto kreditiraju em sto ce njihova roba tuda najvise ici ... Sto se tice tog razvoja malih mesta uz AP ,to nista ne znaci .Pre neku god sam bio u Beloj Palanci blago receno beda ,razvijenija ja moja Ivanjica koja je Bogu iza tregera ...
 
Kako god, po ovom planu, Prijepolje je daleko od autoputa, čak i kad bude izgrađen
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841551#p841551:16ssajbd je napisao(la):
branik » Sre Apr 14, 2021 1:23 am[/url]":16ssajbd]Kako god, po ovom planu, Prijepolje je daleko od autoputa, čak i kad bude izgrađen

Ali opet bi bilo bliže nego sada.

Pomenuto pre x postova, Kad bi se završio i naš AP do granice i AP u Crnoj Gori u celoj dužini siguran sam da bi bile aktuelne vikend varijante do Crnogorskog primorja.
U celom ovom poduhvatu jedino mi jako smeta koliko se laže oko rokova.

Svima ovde koji donose prave informacije veliko hvala.
 
Citav taj kraj : Prijepolje, Priboj, N Varoš ostaje u popriličnom zapećku, jer em će im autoput biti na sat vožnje, em će do njega kruže pa im se neće isplatiti ga koriste. I iskreno ne vidim kako se to uopšte može i rešiti čak i sa autoputrm ka Višegradu i eventualnom kraku ka Trebinju.
Izvini Pendolino, ono gore sam se šalio, htedoh samo da skrenem pažnju da je svaki deo zemlje važan.
 
Па кад крену да праве Београд -Дубровник...биће ту још кракова!
:pob: :vops:
 
Drage kolege,

Samo mali osvrt na vec vidjeno kod nas u CG kada se gradio tunel Sozina izmedju Bara i Podgorice, tada na projektu ukradeno od 74 miliona nekih 50tak "bez po' muke" nego nije tema, tema je konstantna prica "sto ce nam tunel, ne prodje ni 200 kola dnevno do Bara ili Podgorice, bacanje novca" i tome slicno. Od tada, Sozina ima godisnji promet naplate putarine od nekih 9 miliona eura uz veliki hendikep ljeti kada zna biti i zatvorena po par sati dnevno, jer pristupna saobracajnica u Sutomoru ne moze da podrzi priliv vozila sa vise strana. Slicna je prica bila i za BG-CA to ce da bude pustinja, ovo-ono, nemojte ljudi, kada jednom bude tog puta, svi cemo se mi iznenaditi brojem vozila koja ce na dnevnom nivou proci tuda, o vikend varijantama da ne pricam, sto lokalnim, a sto i u fulu Bar-BG ili NS ili cak Budimpesta. Da ne pominjem makar 20% kamionskog transporta koji sada ide na Rijeku ili Koper a za primaoce je u Beogradu ici ce na Luku Bar, sa malo vizije i ponovnim uspostavljanjem brodske linije Bar-Bari ogroman broj kamiona iz Rumunije koji bi isao za juznu Italiju koristio bi ovo kao Bogom dan pravac, u Rumuniji ima preko 40,000 Italijanskih kompanija https://www.dbgroup.net/en/news/over-38 ... ve-romania .
Koliko Madjara, Ceha, Slovaka i Poljaka ce se odluciti za planine u Srbiji i CG, more u CG zbog ovog puta, gdje vise ne gube jedan cijeli dan, vec se odmorni dovezu do svog odredista, tako da, po mom skromnom misljenu, ne da ovaj puta ima perspektivu, vec ima fantasticnu perspektivu.

Udavih vas. Pozdravljam i zelim dobro zdravlje!
 
Sve pohvale za reportazu sa terena ! Drago mi je da se radi punom punom parom , bice uzivancija voziti ovuda uz pomisao da se zobilazi Cacak !
Gledao sam detalje za slicne tunele Veliki kik je dugacak 200m a Sopot 160m ali nema podatak koliko dugo je trajala izgradnja , pise samo na netu da je trebalo 180dana za opremanje tunela.

E sad ti tuneli su uhlavnom bili izmedju brda i malo su drugaciji od ovog u Trbusanima koji se ukopava u brdo !!!

Dal mozda neko zna kakva ce se tehnika ovde koristiti ? Jel idu sa bocnim sipovima pa onda betoniranje tunela pa nasip zelje ili cist iskop pa onda zatrpavanje betonske konstrukvije ??? Hvala unapred
 
Sad sam malo prelistao Caribrodove slikovnice na SSC A4 temi i otvoreni tunel Sopot je gradjen više od godinu,ali tada je bilo onih prekida i problema nadam se da će ovde ići brže
 
Nema sad tu druga Caribroda da detaljno objasni, ali Sopot je dugo cekao nastavak izgradnje, nesto su krenuli pa stali, bas je drugo pauza trajala, ali isto je tako imao betonske grede pored trase kao ovde sad pored Morave sto videsmo na Sardjanovim snimcima, ali koje su tamo stajale i stajale mozda i godinama ali dobro verujem da to ovde nece biti slucaj, ovo finansiraju i rade Kinezi pa je skroz druga prica. Čini mi se da je Veliki Kik malo drugačiji jer je samo samo sa jedne strane bila kosina brda, dok je ovde u Trbušanima kosina sa obe strane, dakle može da klasično abecedno slovo "V". A što me onda najviše podseća na ovaj usek kod Dića. Medjutim preko Trbusana treba za razliko od ovoga da prelazi regionalni put, pa ne znam onda dal će ići na oblik П ili V. Ako ide prvi oblik onda je ovo pitanje koje Dovla postavlja, a ako je drugi oblik onda i prirodni nagib moze da odradi veci deo posla sa torketiranjem, betosnkim prskanjem kosina (kao sto imamo i slucajeve cesto ovde na K11 ili u Grdelickoj klisuri).
 

Prilozi

  • sopot.jpg
    sopot.jpg
    48,1 KB · Pregleda: 2.805
  • veliki Kik.jpg
    veliki Kik.jpg
    32,9 KB · Pregleda: 2.801
  • Dici.jpg
    Dici.jpg
    43,1 KB · Pregleda: 2.798
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841622#p841622:m23rkno2 je napisao(la):
Gwaihir » Sre Apr 14, 2021 11:39 am[/url]":m23rkno2]Drage kolege,

Samo mali osvrt na vec vidjeno kod nas u CG kada se gradio tunel Sozina izmedju Bara i Podgorice, tada na projektu ukradeno od 74 miliona nekih 50tak "bez po' muke" nego nije tema, tema je konstantna prica "sto ce nam tunel, ne prodje ni 200 kola dnevno do Bara ili Podgorice, bacanje novca" i tome slicno. Od tada, Sozina ima godisnji promet naplate putarine od nekih 9 miliona eura uz veliki hendikep ljeti kada zna biti i zatvorena po par sati dnevno, jer pristupna saobracajnica u Sutomoru ne moze da podrzi priliv vozila sa vise strana. Slicna je prica bila i za BG-CA to ce da bude pustinja, ovo-ono, nemojte ljudi, kada jednom bude tog puta, svi cemo se mi iznenaditi brojem vozila koja ce na dnevnom nivou proci tuda, o vikend varijantama da ne pricam, sto lokalnim, a sto i u fulu Bar-BG ili NS ili cak Budimpesta. Da ne pominjem makar 20% kamionskog transporta koji sada ide na Rijeku ili Koper a za primaoce je u Beogradu ici ce na Luku Bar, sa malo vizije i ponovnim uspostavljanjem brodske linije Bar-Bari ogroman broj kamiona iz Rumunije koji bi isao za juznu Italiju koristio bi ovo kao Bogom dan pravac, u Rumuniji ima preko 40,000 Italijanskih kompanija https://www.dbgroup.net/en/news/over-38 ... ve-romania .
Koliko Madjara, Ceha, Slovaka i Poljaka ce se odluciti za planine u Srbiji i CG, more u CG zbog ovog puta, gdje vise ne gube jedan cijeli dan, vec se odmorni dovezu do svog odredista, tako da, po mom skromnom misljenu, ne da ovaj puta ima perspektivu, vec ima fantasticnu perspektivu.

Udavih vas. Pozdravljam i zelim dobro zdravlje!

Ниси удавио, таман посла, бар мене не. Елем, од јуче се на друштвеним мрежама Црне Горе пише о томе како Србија интезивно преговара са Кином да откупи милијарду еура дуга Црне Горе на конту аутопута, знаш ли нешто више о томе? Још онда купимо луку Бар па можемо да кренемо на Скадар из два правца, даље на Драч и онда.... Шале мало није на одмет! :mrgreen:
 
Dakle u Srbiji imamo cetiri zavrsena i dva tunela u izgradnji trenutno sa ovom metodom " iskopaj, betoniraj, pa zatrpaj". Veliki kik i dva u Zelezniku na obilaznici i u izgradnji u Trbusanima i kod 1000 ruza . Svi su uglavnom pravolinijski ili sa blagom krivinom sa sipovima i krovom od prenapregnutih greda i ravnom plocom, pa su zatrpani. Tunel kod Sopota je bas u krivini sa radijusom dozvoljenim za ap. Dve velike razlike izmedju njega i svih tunela u Srbiji su sto je to jedinstven tunel sa zaustavnim trakama u obe cevi! I druga razlika u odnosu na ove tunele sto mu je svod polukruzan, dakle izliven je u takvom obliku sa prilicno velikim rasponom, a ne formiran prenapregnutim gredama kao sto je slucaj kod ostalih!
P.s Gwahir svaka argumentovana diskusija je dobro dosla, pa sa zadovoljstvom nastavi da nas "davis" :kk: a Srdjan je obecao da ce danas ili sutra ponovo na "let iznad kukavicijeg gnezda" :sesir:
 
I tunel Savinac ima zaustavne trake u obe cevi. Uvek sam se pitao zašto je tu dozvoljena brzina od 80 km/h..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841351#p841351:1t9axqp7 je napisao(la):
Earthmoving » Uto Apr 13, 2021 4:15 pm[/url]":1t9axqp7]"Evropska unija neće pomoći Podgorici da vrati kineski kredit od milijardu evra koji stiže na naplatu." https://www.b92.net/biz/vesti/region.ph ... id=1841981
Koja je ova EU nakaza.
Sada kada uleti Vucko i završi posao, pa eto ti Luka Bar naša... :D
 
Pisao sam već i ponoviću hiljadu puta
NE GRADE AUTOPUTEVI PRIVREDU VEĆ PRIVREDA GRADI AUTOPUTEVE
Zapamtite to ljudi. Mi smo bankrot isto ko Crna Gora. Slede teska vremena. Sve lazi dolaze na naplatu. Da li vi stvarno volite da sebe gledate u ogledalo i lazete svaki dan ? Ovim tempom nam treba 70 god da stignemo 1989 i proizvodnju tada. 20 godina je proslo od 5 oktobra nismo mrdnuli nigde sem u besomučnom zaduzivanju koje vodi u ropstvo i kavez. Nemamo domacu banku. Krediti se daju za stanove i kao kes krediti. Privrede nema. Razvoja nema. Samo magla i prica za naivne i izgradnja autoputeva kao marketing pokrice. Pogledajte dug na sajtu uprave. Pogledajte rast. Cifre. Sve to stoji i moze se videti i jasno je da idemo u totalni slom. Dinar ce eksplodirati. Dugovi sve veci.
Bojim se da ce prizemljenje biti bolno.
U ovoj zemlji je vec 20 godina samo jedna stvar sigurna a toje pljacka pljacka i samo pljacka majke Srbije i naroda koji je nepismen i zaveden. Shvatite da Srbiju ne vode rodoljubi vec sluge i izdajnici po recepu MMf i ostalih bandi i cilj je totalni krah koji se bliži.
Od autoputa do Crne Gore nema nista. Zaboravili ste da je garantovao da krece do 2017 izgradnja ka Boljarima. Sad je 2021. Realno tek 2033-2034 mozda bude ovog puta i to je nazalost surova istina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841958#p841958:26at99bl je napisao(la):
biciklista » Čet Apr 15, 2021 11:22 am[/url]":26at99bl]Pisao sam već i ponoviću hiljadu puta
NE GRADE AUTOPUTEVI PRIVREDU VEĆ PRIVREDA GRADI AUTOPUTEVE
Zapamtite to ljudi. Mi smo bankrot isto ko Crna Gora. Slede teska vremena. Sve lazi dolaze na naplatu. Da li vi stvarno volite da sebe gledate u ogledalo i lazete svaki dan ? Ovim tempom nam treba 70 god da stignemo 1989 i proizvodnju tada. 20 godina je proslo od 5 oktobra nismo mrdnuli nigde sem u besomučnom zaduzivanju koje vodi u ropstvo i kavez. Nemamo domacu banku. Krediti se daju za stanove i kao kes krediti. Privrede nema. Razvoja nema. Samo magla i prica za naivne i izgradnja autoputeva kao marketing pokrice. Pogledajte dug na sajtu uprave. Pogledajte rast. Cifre. Sve to stoji i moze se videti i jasno je da idemo u totalni slom. Dinar ce eksplodirati. Dugovi sve veci.
Bojim se da ce prizemljenje biti bolno.
U ovoj zemlji je vec 20 godina samo jedna stvar sigurna a toje pljacka pljacka i samo pljacka majke Srbije i naroda koji je nepismen i zaveden. Shvatite da Srbiju ne vode rodoljubi vec sluge i izdajnici po recepu MMf i ostalih bandi i cilj je totalni krah koji se bliži.
Od autoputa do Crne Gore nema nista. Zaboravili ste da je garantovao da krece do 2017 izgradnja ka Boljarima. Sad je 2021. Realno tek 2033-2034 mozda bude ovog puta i to je nazalost surova istina.
U genetskom kodu nam je utkano da se gledamo u ogledalo i da lažemo sami sebe.

Što je najgore, ja mislim da će auto-putevi na kraju i biti izgrađeni, ali po cenu ekonomskog porobljavanja. Evo, Crna Gora je primer. Nijedan ozbiljan zajmodavac ne daje kredit dok ne proceni kreditnu sposobnost dužnika, ili ukoliko nema neki drugi interes.
 
Свуда су гавранови црни, а у Србији су и они жути... :|
 
Crna Gora je odličan primer šta nas čeka. Bojim se da su kineski krediti samo Trojanski konj i njivova ulaznica u Evropu. Milijarde duga se množe, cena gradnje raste, daleko iznadprosečnih u okruženju... Očito je da samo mala grupa ljudi od svega ovoga ima (veliku) korist. A šta će biti autra, njih se ne tiče, spremili su sebi zalog za budućnost. A koliko im dobro ide, vidimo po novim idejama koje im padaju na pamet za gradnju, čak i tamo gde je očigledno da je nepotrebno i megalomanski. Otrežnjenje i buđenje biće vrlo bolno, a ustajanje dugotrajno ili nemoguće, baš kao kod teškog bolesnika.
Evo, skoro će cela decenija kako vode državu, još uvek se zaklanjaju za prethodne kako su slabo radili, kite se tuim perjem, jer sve deonice koje su otvarali su bile ugovorene ranije... Kako izgleda njihova gradnja vidimo na ovoj deonici do Pž. Umesto cele, proturiće priču da su završili samo onih nekoliko km do Pakovraća. A ostatak će biti, nekad, "najkasnije za dve, dve i po godine" što smo već više puta slušali.
Dva Tv Dnevnika su potrebna da se promeni raspoloženje naroda po pitanju bilo kakvog nacionalnog interesa. Toliko duboko seže narodno pamćenje. Imam ponekad utisak da se ono malo preostalog mislećeg naroda skoncentrisalo na nekoliko internet foruma (poput ovog) i društvenih mreža, da se u tu kroz pisanje iskali bes i nezadovoljstvo i da se tu završi svaka kritika.
A da bi neka vlast bila kvalitetn, potrebn joj je jaka i argumentovana kritika kao korektivni faktor. Samo tako društvo može da napreduje. Milijardu po milijardu, u tišini nama samo napreduje zaduživanje i obećanja.
Vidimo da je javni dug CG izgurao na 103% bdp. Nismo ni mi daleko ako ovako nastavimo. Najveći izvoznik i generator bdp FCA grca i na staklenim je nogama sa sve manjom proizvodnjom... A onda će, kao i u CG, pred našim vratima zaigrati mečka, dreknuti jarac i pokucati kineaki izvršitelji. Onda ćemo na bolan način zajedno sa Crnogorcima shvatiti šta znači ono "pojas i put". Neki od ovih puteva nam trebaju, istina je, ali nam trebaju i regionalni i lokalni putevi, a oni se raspadaju, jer u neke po 50 godina ni dinar nije uložen. Ne možemo svi živeti na 10-20km od autoputeva. A i oni će jednog dana dospeti za ozbilnije održavanje. Jedan put koji svakednovno koristim u mom kraju ima oznaku R, državni je 2.reda. Na velikom delu trase je na njemu aafalt postavljen još 1974. Ranije je održavan, čišćeni su kanali, propusti, krpljen sečenjem i nanošenjem novog asfalta. Poslednje 3 godine samo rupe koje su dublje od pola točka zapljeskaju lopatom i pogaze točkom kamiona. Sad je bilo kakva intervencija besmislena, jer potpuno izlomljen i podišla je voda, pa mu može pomoći samo kompletna rekonstrukcija, sa podizanjem stare i postavljanjem nove kolovozne konstrukcije. A takvih puteva imamo na hiljade km. Kada i gde će se za njih naći pare i vreme? Ili nam možda oni ne trebaju, kao ni ljudi koji žive uz i od njih?
 
Udeo duga u BDPu CG je 103%, a kod 58% ako ne laže zvanična statistika.
Za sada je to podnošljivo i nije neki problem, imajući u vidu da su kamate na kredite na istorijskom minimumu. Ako kad treba uzeti kredit, to je danas...

Problem je samo da ne preteraš.
Drži ispod 60% i OK je.

Da bi se ovo ostvarilo moraš da imaš stalan rast BDPa i to u solidnim procentima.
Vlast uzima kredite, investira u infrastrukturu i gura BDP na gore, što drži procenat duga ispod mastrihtskog minimuma od 60%.
Onda plaćaju investitore da otvaraju fabrike ovde, što dalje gura rast BDPa... plus daje pare narodu, što generiše novu potrošnju, a to generiše nove poreske prihode i gura BDP na više...

Sve je to OK.

Ali bojim se da su ambicije prevelike i da postoji mogućnost da preteraju i zaigraju se.
A posebno se bojim okolnosti da svetska ekonomska kriza zakoči rast u Srbiji i da onda odjednom udeo duga u opadajućem BDPu počne nekontrolisano da raste. To će biti katastrofa...

Vlast igra rizičnu igru i računa da će javnim investicijama i dovođenjem investitora da održi rast ekonomije, te time servisira postojeća i nova zaduženja. Ajd da vidimo...
 
Nema se šta tu reći. Dug je zao drug. Svejedno je kome duguju. Mislim da su morali da uzmu da koliko toliko prežive. Na kraju krajeva ne mogu da vladaju bez para. Optimizam se brzo potroši. Milo ih je lepo ugrobario za 30g pljačke. Često se pitam koliko se ugradio na 1.1 milijardu?
Problem je što kod nas ljudi misle da još žive u Jugi. Da će to inflacija pojesti, da će to neko drugi platiti, da će zaj**** nekog Ruse, Amere, Kineze, Eu. Kao nekom su oni bitni. Bitno je more, luka ili šta ti ja znam a u suštni će postati robovi i sirotinja. Što bi naši stari rekli: "st*** sitnog zuba". Crna Gora je premala ekonomija da može išta da napravi a nema više Juge da se lova presipa iz drugh krajeva po nalogu iz BG. Mala ekonomija, ne može da ulaže puno u nauku, infoastrukturu, školovanje pa da odskoči od ostatka sveta. Nemci ili ameri ili kinezi će uvek više love uložiti i pre otkriti nove stvari i obogatiti se na tome. CG može samo da "prostore peškire" i to naplaćuje. Osim nešto malo oko primorija, kad se narod dodatno iseli, sve ostalo će ostati go kamen na kamenu.
 
Meni je sasvim ok da Kinezi pregaze Jevreje u nauci zaduzivanja. Evropa to nije uspela stotinama godinama, valjda ce ih Kinezi konacno potuci na njihovom terenu kontrole drugih drzava preko poluge kredita. Pa da vidimo sta nam novi svet nosi, da li spletkarenja, podele i ratove kao sto su ovi radili ili neki novi kineski pristup.
 
Генерално, ако Кина узме луку Бар, она ће нашим парама направити и АП и средити пругу. Што ми то не можемо платити, није њихов проблем. Узеће шта им треба. Због овог бесмисленог малтретирања око пландемије ( које занимљиво, нема у Кини иако није вакцинисана, у Русији више нико не прича о томе, и пола америчких држава је укинуло све мере ) овде иде лудачка агенда. То ће наравно имати огромне последице на развој земље, губитак радних места а самим тим и падом БДПа. Плус још терористи којих је све већи број. Ствара се игралиште и сцена за грађански рат, нажалост. Тиме иде ново распарчавање Србије и "мировне" снаге НАТОа, не знам ни да ли улица може више помоћи, једино потпуно игнорисање система и свих његових инструмената за управљање. До тада, можемо да се радујемо када неко постави неку слику или дигне дрон!
 
Vrh