Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Napravili su dosta veliki plato za izlivanje nosećih greda. Moći će za kratko vreme da izliju sve grede. Žuri im se da da za Božić otvore do Pakovraća.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840344#p840344:1dkpwuhy je napisao(la):
srdjanprpa » Sub Apr 10, 2021 7:13 pm[/url]":1dkpwuhy]E to sam hteo da pitam, sta prave tu.
Prvo sam pomislio da tuda ide autoput al po stubovima mi nije izgeldalo.
51105630738_b11dc0437f_k.jpg


Nadajmo se da ce zavrsiti do Pakovraca ove godine ili pocetkom sledece i pustiti tu deonicu pre zavrsetka do Pozege.
Srdjane ogromno hvala i plusici za ulozen trud! To je specijalno mesto za izlivanje prenapregnutih greda neposredno uz trasu, a namerno odabrano,, posto trasa tu kad izadje iz sume u Prijevoru se podize na nadvoznjak preko pruge, potom je vrlo kratko na zemlji, svega par stotina metara i to upravo tu gde se i izljevaju te grede. Taj blatnjavi deo paralelno uz samo gradiliste. Odmah zatim se penje ponovo na stubove od mosta preko Morave, pa dalje stubovima do trupa petlje Pakovrace! Taj deo trupa je takodje vrlo kratak isto tako svega par stotina metara, sto se moze videti i na tvom i na ranijim snimcima!. Odmah potom sledi "nadputnjak" preko postojece magistrale, dakle opet betonske grede. Kad se tome dodaju i sve rampe na samoj petlji onda postaje veoma logicno zasto je bas ta lokacija izabrana za te radove!
Sto se tice tunela Trbusani, ta metoda kojom je gradjen tunel kod Sopota "iskopaj, izgradi, pa zatrpaj" je takodje primenjena i kod tunela Veliki kik na Milosu velikom! I oba su proseceni kroz slicne materijale kao i ovaj u Trbusanima, nije bilo kamenih materijala.
Srdjane jedna mala molba za sledeci put, i suma u Prijevoru je prokrcena, posecena su stabla na trasi, pa ako moze prosetaj dron. Isto tako dalje ka jugu, trasira se uveliko na onom usponu ka tunelu kroz Pakovrace, u onom gornjem delu na jednoj velikoj parceli.
Prema informacijama kojim ja raspolazem tacka do koje se mora doci za Nikoljdan je petlja u Pakovracu, a radice se punom parom i do Laza. Otvorice i radove na petlji Lucani uskoro, ali izmedju tunela ce kasniti... Obecali su mi kinezi da cu dobijati i info o iskopu u tunelima u metrima, pa kad dobijem precizne podatke, saljem...
Jos jednom Srdjane hvala i nastavi :kk:
 
Prošle godine kad smo radili na Preljini ono proširenje rampe i tražili kvalitetniju podlogu za opremu,izričito su nam rekli da to treba da traje maks dve godine i da se prvo pušta rampa Pakovraće,tad sam i ja to napisao na forumu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840344#p840344:109zsbn8 je napisao(la):
srdjanprpa » Суб Апр 10, 2021 11:13 am[/url]":109zsbn8]E to sam hteo da pitam, sta prave tu.
Prvo sam pomislio da tuda ide autoput al po stubovima mi nije izgeldalo.
51105630738_b11dc0437f_k.jpg


Nadajmo se da ce zavrsiti do Pakovraca ove godine ili pocetkom sledece i pustiti tu deonicu pre zavrsetka do Pozege.


Meni ovaj prostor deluje kao potencijalno odmorište ili mesto za pumpu. Svakako i ima smisla jer nisu morali da privremeno oduzimaju tuđu imovinu pa da je kasnije vraćaju u pređašnje stanje nego koriste prostor koji je unapred otkupljen za sam auto-put
 
KrCan haval na informacijama i na plusicu :) snimacu i taj deo, ako sve bude kako treba u Pozegu idem u cetvrtak uvece pa u petak, subotu ili nedelju cu obici od Prilipca do Prijevora.
Sad kad sam snimao ove snimke otisao sam nespreman na google maps-u se nije videla trasa u Trbusanima al sam uspeo da se snadjem i nadjem gde se sta radi :)
 
Како год било, бар ћемо имати шта да пратимо у следећим затварањима...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840635#p840635:1q4o722h je napisao(la):
blagic » Ned Apr 11, 2021 9:07 pm[/url]":1q4o722h]Zar neće odmorište biti u Prijevoru?
Na pola puta izmedju tunela Trbusani i sume u Prijevoru sa zapadne strane, otprilike onde gde i prestaje snimak od Srdjana. Tu se trenutno dovlaci materijal i bice kao mini baza ista kao i ona pored trasiranog dela u Rakova. Znaci tu dovuku agregat frakcije kamena, pa ga dalje razvlace po trasi. Takodje lageruju cevi za vodopropuste ispod trase itd.. I na samoj petlji Pakovrace tacno izmedju buduce naplatne stanice, okruzen trasaom dolaznih rampi i trasom glavnog ap vidi se ta doterana frakcija.
 
Krcane legendo šta je sa tobom ????? Čekaju na tebe ljudi na forumu ko ozeblo sunce . :)
Veliki pozdrav !!!!
 
To bi bilo jedino logično rešenje. Da se odjednom završi sve. Tek tada bi bilo dovoljno saobraćaja da se od putarina pokriju pristojni delovi otplate kredita. Mada ne vidim da će to evropski fondovi kreditirati. Jedina opcija su kineski krediti. To je velika zamka sigurno. A ulog bi bila luka Bar.
 
Da, zbunjujuće je što crnogorske vlasti predlažu evropske fondove, a Vučić pre par dana prilikom posete radovima kod Čačka reče da bi u maju trebali sa Kinezima potpišu do CG granice. Mislim da bi okretanje ka evropskim parama zaglavilo ovaj projekat jer Evropa ima mnogo manje slobodnih para od Kine. Čak nisu hteli ni ovo do sad da finansiraju skriveno iz kojih razloga dok k10 jesu, pa da nije bilo Kine i Azerbejdžana i sad bi se truckali Ibarskom.
 
Razlika je što CG traži fondove, koji DAJU pare, a mi kredite koji POZAJMLJUJU.

Oni bi da ne vrate, kao i za mnogo toga do sada.

U javnosti postoji ideja da Srbija napravi taj put i kroz CG, što smatram da bi bilo potpuno neopravdano. Taj put treba Crnoj gori mnogo mnogo više nego nama.
 
Treba taj put i nama i njima. CG se finansijski zaglavila dosadašnjom gradnjom i nema načina ni da plati postojeće, a kamoli buduće radove. EU ne baš blagonaklono gleda na širenje kineskog uticaja. Sa druge strane, CG je bliža EU od nas i može da se nada nekim pretpristupnim parama, što mi samo možemo da sanjamo, posebno sa ovakvom spoljnom politikom.
Luka Bar je bitno izgubila značaj poslednjih godina - nemogućnost prihvatanja velikih kontejnerskih brodova, slaba kopnena povezanost sa zaleđem... Teret će će pre stići iz Kopra do Bgda ili neke tačke u Srednjoj Evropi, nego iz Bara, iako je 50% dalje.
Luka Bar jeste strateški bila važna, ali nije na vreme transformisana i osavremenjena i daleko je ispod Kopra ili Trsta. CG je lani ostala bez mnogo para od turizma, ni ove neće vrhunski proći i sada očajnički traga za novim izvorm finasiranja. Jer bez nastavka gradnje i ovo što je urađeno je mrtvo - bačene pare. Vlada se i onako klima i samo joj još treba slom gradnje da zapečati sudbinu. Ne bih se ja zaletao u tu gradnju i nastavak od Pižege dok ae vidi šta će oni počiniti.
 
Ako Luka Bar nije Srbija, šta Srbiju treba da bude briga za nešto što nije njeno? Ioanko Milogorci kliču "nikad neće Crna Gora bit obala srpskog mora", doduše mene samo interesuje da moja Stara Hercegovina bude obala mog srbskog mora, a pošto nemam veze sa Cetinjanima i time Crnom Gorom ne znam kako ta planina izlazi na more, sem naravno sada u Velikoj Crnoj Gori. Mislim imali smo situaciju da se brani Velika Srbija a pravi u Srbiji Velika Bosna, Velika Crna Gora, Velika Hrvatska, Velika Makedonija, Velika Albanija kolonizacijom naseljavanjem milionom njihovih stanovnika u Srbiju. Pa ajde malo da se oslobodimo svih tih Velikih, i da gledamo svoje interese, ono što je srbsko to pomažemo, ono što nije, ko ih jbe, nek se sami snalaze. Slično i za autoput, Srbija ne treba se peca da ulazi u neke finansijske obaveze na teritoriji CG jer će sutra neki lopovi Milogorci da kažu to je naše, mrš sa našeg i sl, ne bi bio prvi put da se imovina Srba ili Srbije okolo opljačka i zaposedne od strane lopova (ne samo Kosovski dug već skoro svuda po ex Yu i šire), a onda lopovske države aminuju tu pljačku jer izgleda im je to jedna od glavnih grana ekonomije i razvoja. Tako da vrlo precizno treba pomoći svoje ljude, a u odnose sa onima koji se ne osećaju našima iskaluklisati sve do u dinar, čist račun duga ljubav. Meni je ovaj autoput ok i da dodje do sredine Peštera, krak zapadno ka Sjenic, krak istočno ka Novom Pazaru, iza toga su neki drugi želeli granicu, ne ja meni je savest čista, pa nek oni vide za svoje, a ako ne umeju poštenim tokom da održavaju svoju teritoriju, nek im se raspadne. Mi imamo zlato (novac), tone hrane za izvoz sa plodne zemlje, tone pijaće vode na svakom koraku, litijum za svoje baterije za elektrovozila (ne trebamo drugima ni da ga izvozimo da devastiramo svoju sredinu), da razvijemo solarnu energiju sa panela, vetropotencijala imamo toliko da možemo strujom sa vetrenjača snabdevamo ceo Balkan... mi imamo sve za dobar život, ko je naš je dobrodoša, ko nije a hoće da ima posla s nama nek debelo plati cenu uživanja u našim resursima ili nek se makne da ne pravi gužvu.
 
Важна је решеност, прегаоцима Бог даје махове... Колико ја процењујем, бићемо једна од ретких земаља у региону са потпуним власништвом над ауто-путевима. Ако смем да погађам, Црна Гора ће дати ауто-пут под концесију.
 
Бојим се да ћемо у Црну Гору ићи преко кинеске границе. Они су у озбиљној решености да постану доминантни, већ по Африци (пре)задужили низ земаља. Африци је преко потребна инфраструктура за коју требају велике паре, Кина их даје без политичких условљавања... Кини одговара да шири свој утицај на рачун ЕУ и САД... Обема странама лепо, посебно што се ови други мрште. Али, кад рачун стигне на наплату, емоција нема. После ће бити чешања.
Ни ми нисмо далеко од тога. За сваки нови пут иде ново задуживање, кумулативни дуг расте, а већ сад генерације ће га отплаћивати...
Бар није српска лука, али у неким ранијим временима био нам је једина доступна за трговину. Сад је другачије, границе су отворене и роба иде куда јој је лакше, брже и јефтиније па нисмо толико везани за њу, посебно што је постала неприступачна - пруга никаква, у јадном стању, спора и малих габарита, пут тежак и дуг, лука плитка, малог капацитета... Негде сам скоро прочтао да је превоз контејнера камионом из Бара и Копра до Београда скоро исте цене, после свег лудила са ценама контејнерског транспорта последњих месеци. Треба нам Бар као алтернатива, треба нам приступ и Солуну и Копру, јер од таквог вишка може само да буде боље, никако да боли глава.
Како ће ЦГ прегурати ову кризу, видећемо. Али, ако тамо стане, не би требало и ми да се заробљавамо. Ако они дају под концесију, што не бисмо и ми. Од путарине и горива бар би нам остао пдв, а једног дана опет ће постати наше. За то време колико би трајала концесија (претпостављам 20г) сигурно не бисмо отплатили кредит.
 
Na trenutak zaboravi AP u CG i misliti na ljude koji žive kod Granice sa Crnom Gorom, zbog čega jedno Prijepolje ne bi imalo izlaz na AP ?
Ceo taj kraj možda može da se preporodi.
Treba imati viziju neke budućnosti. A Crna Gora neka razmišlja, ako budu imali od granice AP verujem da bi i oni razmišljali kako da dođu do nekih novaca, pa neka to bude i za 10-15 godina, a mi da to uradimo za nekih 7 i svima dobro.
Kako kažu sad su jefitni krediti zašto ne iskoristiti i dočekati neko bolje vreme spreman.
Ako kojim slučajem Kinezi na osnovu duga preuzmu recimo luku Bar, siguran sam da bi uložili i nju, čak šta više siguran sam da već prave planove.
 
"Evropska unija neće pomoći Podgorici da vrati kineski kredit od milijardu evra koji stiže na naplatu." https://www.b92.net/biz/vesti/region.ph ... id=1841981
Koja je ova EU nakaza. Kad sam bio u Kini video sam da se trude da ravnomerno razviju svaki deo svoje teritorije, čak u zapadne siromašnije delove ulažu mnogo više novca nego što ti delovi vraćaju, a sve u cilju što veće solidarnosti i ravnomernijeg razvoja. Sa druge strane imamo bolesnu logiku sebične EU koja bi da usisava zemlje (i pomenutu CG) a da suprotno Kini, celu moć, novac, stanovništvo... usisa u Nemačku, i to sa nekim bolesnim ratnim namerama promene identiteta ka Istoku. I za razliku od Kine koja gradi sve svoje krajeve, EU ovde ni u naznakama pristupanja nije htela solidarno pomogne gradnju autoputne infrastrukture CG. Znači totalno dve različite filozofije pristupa razvoju, ne zna čovek šta da radi s ovom Evropom, jesu naši belci i rod, ali sa druge strane se ponašaju sebično i užasno.
Branik druže, dal Tompsona pevaju u CG ili HR, nama su i luke Rijeka i luka Bar podjednako strane i obe sa granicama, tu nema razlike, da se ne lažemo, ko god ode do granice, videće realnost da ni tamo ni amo nema zajednice već podela sa nama. Razlika je sto je luka Rijeka mnogo prometnija i brza za isporuku, ima autoput i kamion sa robom stize (bez vremena granice) za 5 sati do Beograda. Znaci nista Bar nije vise nas nego Rijeka. Takodje imamo i druge strane luke poput Kopra, Soluna, Draca, Konstance, Ploca... i svugde moramo da platimo uslugu, nista nam luka Bar ne daje bratskije od ovih. Luka Bar jeste pravljena zbog veze Srbije sa morem ali da nas ovi ucenjuju politikom, neka hvala koristim druge luke. Radim recimo sa lukom Rijeka 15 godina i nikada nisam imao problem, ne vidim zasto bi menjao za Bar? Da je srbsko, pa kao ono "kupujmo domaće" možda bi, ovako za strano nemam interes, nije deo moje zajednice pa da je solidarno pomažem.
 
Upravo sam ro i pisao, da su druge luke manjecviše na istoj vremenskoj udaljenosti i približnim troškovima. A neke su mnogo veće od Bara
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841296#p841296:7kbjhfia je napisao(la):
mwolf » Tue Apr 13, 2021 1:20 pm[/url]":7kbjhfia]Na trenutak zaboravi AP u CG i misliti na ljude koji žive kod Granice sa Crnom Gorom, zbog čega jedno Prijepolje ne bi imalo izlaz na AP ?
Ceo taj kraj možda može da se preporodi.
Treba imati viziju neke budućnosti. A Crna Gora neka razmišlja, ako budu imali od granice AP verujem da bi i oni razmišljali kako da dođu do nekih novaca, pa neka to bude i za 10-15 godina, a mi da to uradimo za nekih 7 i svima dobro.
Kako kažu sad su jefitni krediti zašto ne iskoristiti i dočekati neko bolje vreme spreman.
Ako kojim slučajem Kinezi na osnovu duga preuzmu recimo luku Bar, siguran sam da bi uložili i nju, čak šta više siguran sam da već prave planove.
Aman ljudi, bila dva brata, živeli sa ćeletom i kevom. Sve što zarade stavljali u kredenac i trošili zajedno. Onda se jedan odvojio.
Oni su i dalje braća, vole se i cene, ali svako zarađuje za sebe i troši svoje. Kraj bajke.

Prijepolje je lepo mesto i treba da ima izlaz na neki AP. Ali to Prijepolje ima tek oko 10.000 duša na spavanju. Takva mesta generišu toliki ulaz/izlaz sa AP da nema ni za plate putarima. Ne prave se AP zbog takvih mesta.
Problem na nivou čitave Srbije je umiranje takvih mesta od 10-20 hiljada ljudi. Pa Aleksinac, Ćuprija i Velika Plana jesu na autoputu već 40 godina, pa umiru.
 
Ako Srbiji ne treba Prijepolje i sl, dajte meni tu napravim državu i izgradićemo sebi autoput :) Nije problem sve vaše otpatke ću pokupiti, volim svaki deo svoje Zemlje, zaći ću kao voda i u blato ispod gde drugi ne zalaze.
 
Vrh