Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

A meni upada u oči kako se novi ministar ne snalazi u lažima u toj novoj jadnoj epizodi jadnih Koridora. Verujem da će brzo postati profesionalac, kao i svoje kolege.
 
Ja se pitam da li ce se viditi krtice ikad? Nekako gubim nade da ce. Ne verujem da ce da dodju ako vec nisu tu. Ali barem se kopa. I to nek se nadamo da kopaju u oba pravca a ne samo u jednom. Negde kasno u 2022 ili u 2023 ce da zavrse tunele ovim tempom, mislim.

Za deo do Pakovraca, ne vidim da trebamo da se nadamo da ovo bude gotovo do kraja godine. Meni bi bilo milo da urade veliki deo tog puta do toga.


Ipak su zimski meseci, tako da ako vidimo dobar pomak ovih meseci, bice dobro u odnosu na raniju godinu gde nismo videli nesto mnogo.
 
https://www.srbijadanas.com/vesti/drust ... 2020-12-25
У два наврата сам јесенас изузетно журио и нисам марио за просек брзине, а богами ни максималну. Платио бих тих 1500-3000 у року од 8 дана, не трепнувши. Улог ми је био много већи. Ипак, чувајте се!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810981#p810981:2q8hbkzd je napisao(la):
Leković Đorđije » Čet Jan 07, 2021 3:36 am[/url]":2q8hbkzd]Postoji teoretska mogućnost da se završi do kraja godine,ako kinezi pošalju jednu ulicu,da ubrzaju radove.
Jedino ako ovih dana posle 2 godine od "otvaranja radova" konačno počne da se radi trasa van tunela,i to sa nekoliko hiljada radnika i mašina. Ali to ni teorijski nije moguće sve dok ne bude završena eksproprijacija i izdata građevinska dozvola. Čak i tada teško da bi mogli da završe celu deonicu do kraja godine,eventualno možda obilaznicu oko Čačka od Preljine do Pakovraća.
 
Kakav ce to raj da bude kad se bude vozilo magistralama iz Podgorice ka Beogradu i posle takvih 300 km i oko 5 sati maltretiranja stupis na autoput i ostatak prevalis za sat i po vremena.
Kad se sjetim svojih putovanja kolima za Beograd iz proslog vijeka to su bile cjelodnevne avanture a sad korak po korak ide se ka cilju pa ce jednog dana voznja trajati malo vise od 4 sata kad se kompletira autoput.
Sa zavrsetkom prioritetne duonice u CG i ovim dijelom Preljina Pozega mislim da je oko pola autoputa zavrseno,raj.
 
Aмин, нациолни интерес се зна, свако ко каже да нам море није интерес ради против своје земље и свог народа, не битно на којој страни границе он био.
Јуче сам био у Крстацу код Лучана и то је задњи тунел пре Пожеге, не знам му име нити дужину али су ту већ годину и по дана, можда и две и у леву цев су ушли дај Боже 50 метара, десну нисам могао да видим са пута. Копају багером унутра, то се види са пута и багер има чекић на себи.
 
Sigurno kada se završi taj autoput kompletno CG postaje i vikend opcija. Mada ja bih sigurno istraživao i lepote Golije, Peštera itd.
Neverovatno mi je koliko prelepih predela imamo a i ne znamo da su u Srbiji.
 
Ja napisah kada se završi autoput. Nego, koji je tvoj predlog za sneg? Čuli smo već predloge za grejanja, plastenike itd. pa me zanima kako bi ti rešio taj problem?
 
Да, то је мене увек интересовало, како мисле да реше проблем Пештера?

Послато са SM-A920F помоћу Тапатока
 
Svi misle da bi opcija koji ide dolinom Lima bila bolje rešenje. Kao da tamo nema snega. Prošle godine sam se vraćao iz CG početkom Juna i neverovatno mi je bilo da sse iz svih odžaka puši! Početak Juna a njima je potrebno grejanje!
Branik je više puta pisao o nepripremljenosti vozača za zimske uslove i tu se slažem. Kod nas se dosta štedi na automobilima. Gume su otprilke sano nešto što se menja da policija ne bi pisala kazne. Sećam se pre nekih 10ak godina na A3 pao sneg, možda 5cm a u jarku pored autoputa sigurno smo prošli 10ak auta. Na ravnom.
 
Evo čisto informacija da trenutno u samom Prijepolju nema snega, ne računam brda i planine. Na Zlatiboru je kolaps na putu iako je sneg mali, i Nova Varoš je pod snegom, ali definitivno je mnogo prohodnije od Ivanjice i Sjenice, to tvrdim, posebno predeo Pešteri, koji je visoravan, i tu su nanosi snega neverovatni (setite se Feketića i nanosa), a zamislite isto na 1200+ m nadmorske visine.

Čisto jedan info, od prošle godine, dan dva pred samu NG, deo autoputa kod Gornjeg Milanovca ili tu negde, u prvoj deonici autoputa od Preljine, sneg je padao, i bio je neočišćen, na autoputu. A nije bilo više od 10cm snega ukupno. Može se naći i na ovoj temi ista priča, od prošle godine. Tako da je apsolutno suludo pričati o čišćenju snega na Pešteri kad se mala uzvišenja ne čiste, a i ovaj put oko Čačka i do Požege jedva pravi.
I nije problem sneg, nego naša nesposobnost i nerazumevanje situacije na terenu, 90% ljudi koji odlučuju nažalost nije izašlo iz Beograda i misli da je sneg onih par cm što napada svake 3 godine i napravi kolaps. Dovoljno je pogledati na yt Sjenica zima, Pešter, ili ukucati nazive sela preko 1200m nadmorske visine, u bilo kojoj opštini (npr. Babine, Jabuka, Kamena Gora, Karajukića bunari, Trije*******ine, Boljare, Zlatarska i Jadovnička sela, kao i druga sela u okolini Sjenice, Prijepolja, Nove Varoši... I ključnu reč sneg).
 
Apsolutno se slažem sa vašim stavovima da ne treba terati autoput tuda. Pare usmeriti na Vojvodinu, početi Fruškogorski koridor, spojiti Vršac, Zrenjanin, Kikindu, Sombor brzim putevima i napraviti taj most kod Bačke Palanke.
 
Pa ja upravo čitam da je zabranjen saobraćaj za kamione kod N.Varoši i Prijepolja. I upravo gore dadoh primer kolapsa na autoputu kroz ravni Srem. I u ravnoj Mačvi kada padne 10cm snega i kada se ne čisti nastane haos. To je druga stvar, to što se održavanje puteva daje kojekakvim nesposobnim firmama.
 
Па није нормално да нам то да ли Срби воле да по снегу возе ћелаве гуме диктира правце развоја саобраћајница. Истина је да људи не знају да возе по снегу, не знају ни по киши а ни по сувом. Истина је да локална путарска предузећа не чисте, али то је оно што треба да се мења, а не да мењамо планове да би се прилагодили нераду и глупости.

Ако Скандинавци и Канађани могу да живе са снегом по свакаквим чукама, можемо ваљда и ми и у Сјеници, и у Тутину па и на Пештеру. Једина разлика је што они знају шта је зима и знају како да се припреме.

Мој једини проблем са аутопутем је што се бојим да се канцер Златибора не прошири и на ову нетакнуту природу.
 
Колико процената међу нама има добро мишљење о свом народу, његовој прошлости, националној способности? Нисмо ми најбољи на свету, али је поразно оволико потцењивање. Овако ће да буде - направићемо ауто-пут преко Пештера и успећемо да га зими одржавамо онако како то чине и у Сибиру, Аустрији, Швајцарској или Словенији.
 
Da se razumemo, pada sneg svuda, i u Sremu i u dolini Lima.
Ali, Pešter je nešto sasvim drugo. Ne može se poresiti sa drugim prostorima slične nadmorake visine. Duvaju snažni vetrovi, temperatura se spušta jako nisko. To je velika površ okružena vencima sa preko 2000m, odakle se apuštaje mase hladnog vazduha.
@blagić, zaobišao bih taj predeo, po cenu nešto dužeg puta drugom trasom. U svakom talasu zahlađenja tamo postoje dani kada jednostavno nije moguće održati saobraćaj, ili ako i bude moguće, pitanje će biti troškova takvog održavanja.
Neko reče da nam ćelave fume određuju trasu. Ne! Tamo ume tako da pada da ne pomažu nikakkve gume, dizeli, čak i savremeni, staju od hladnoće... Jedino da onog spasioca iz Feketića zaposlimo da zimi radi na putu 7/24. Ionako se hvali da mu je to redovno radno vreme.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811624#p811624:311gmpw1 je napisao(la):
Mac » 09 Jan 2021, 00:59[/url]":311gmpw1]Колико процената међу нама има добро мишљење о свом народу, његовој прошлости, националној способности? Нисмо ми најбољи на свету, али је поразно оволико потцењивање. Овако ће да буде - направићемо ауто-пут преко Пештера и успећемо да га зими одржавамо онако како то чине и у Сибиру, Аустрији, Швајцарској или Словенији.

Nije u pitanju potcenjivanje niti ima veze da nacionalnom svešću ili sposobnosti. Jednostavno iskustvo, i to višedecenijsko, nam govori i pokazuje da institucije u Srbiji (ne srpski narod ili nacija) nisu sposobne da održavaju dugoročno ni najjednostavnije stvari tako da je briga o održavanju sistema autoput sasvim na mestu.
 
Po ko zna koji put, Pešter ima izuzetno velike ekstreme u vremenskim prilikama.
Nemojte porwditi sa Sibirom ili Kanadom, gde sneg i mraz uobičajeno vreme. Onda au na to pripremljeni, naviknuti...
Kod nas je drugačije. Juče je na usponu ka Borovoj glavi ka Užicu bio pravi haos. Vozači iz krajeva bez snega napravili su u saradnji sa kamiondžijom lančani sudar i višesatni zastoj. E, šta onda očekujete tokom pešterskim zima na autoputu?
Zamislite primorca koji nije zamenio filter goriva na svom dizelu, kada dođe na sjeničkih - 25 i niže, nekoga iz velikog grada ko cele godine vozi zimske jer mu je tako lakše i jeftinije... Čak i da svakom vozilu dodelimo po kamion za čišćenje i posipanje da ide ispred njega, to ne može proći.
Nagledao sam se godina unazad svega na putu. Koliko naši ljudi ne znaju da voze po snegu ili ledu, strašno je.
Ali na pešterskom putu se ne radi da li znaju, ne moraju. Platili su da se voze, ali da li će biti moguće održavati taj put na nivou da saobraćaj može nesmetano da se odvija? Moguće je, donekle, samo je pitanje cene. A mi smo, kao, dovoljno bogati da ne pitamo koliko šta košta? Sve što je novac, nije toliko važno, dok ne počnu ljudi da nam se smrzavaju. Sreća je jedino što taj put neće biti izgrađen još dugo, dugo...
 
Пад долара "оборио" кредит за ауто-пут у Црној Гори за 100 милиона евра
Пад вредности долара у односу на евро за око 12 одсто од марта прошле године, смањиће потенцијалне обавезе из кредита за ауто-пут за око 100 милиона евра. Црна Гора је у бољој позицији за преговоре о осигурању од валутног ризика, као и за најављене преговоре са кинеском "Ексим банком" о репрограму кредитних обавеза које почињу да доспевају у јулу ове године.

Директор инвестиционог друштва "Bull and Bear" Александар Јововић напоменуо је да је у циљу борбе против рецесије изазване пандемијом вируса корона, почетком прошле године, америчка централна банкарска институција (ФЕД) од марта прошле године предузела низ ванредних мера. Оне су, додао је Јововић, имале као последицу програмирано слабљење долара како би подстакли домаћи раст и конкурентност извозних производа.
ФЕД је најавио да ће такве мере имати све док траје економска криза, односно најкраће до 2023. године.

Према подацима Министарства финансија, 19 одсто јавног дуга односи се на кредите и позајмице у доларима.

Вредност кредита од 944 милиона долара за ауто-пут у марту прошле године је износила 870 милиона евра, а према садашњем курсу он вреди око 770 милиона евра, преносе Вијести.

Барска и Црногорска пловидба или Влада у име њих треба за десет дана да плате рату од кредита за куповину бродова у износу од пет милиона долара, која ће сада бити за око пола милиона евра нижа него у јануару прошле године.

Влада у јулу треба да уплати прву полугодишњу рату за ауто-пут од 33,5 милиона долара, чија ће вредност бити за око три милиона евра мања него по курсу пре пандемије.

Деветанаест одсто јавног дуга односи се на кредите и позајмице у доларима
Пад курса долара је значајно смањио и постојећи јавни дуг. На крају марта прошле године дуг "Ексим банци" за до тада повучени износ кредита вредио је 685 милиона евра, да би у септембру износио 664 милиона евра, иако је између та два периода повучено још око 22 милиона долара. Да је остао исти курс, јавни дуг био би већи за око 40 милиона евра.

И поред значајног пада долара, вредност кредита за ауто-пут у еврима се још није вратила на износ из октобра 2014. када је тадашња Влада узела доларски кредит за градњу прве дионице ауто-пута.

Према тадашњем курсу, овај износ је вредио 743 милиона евра, а сада је 770 милиона евра. Уколико би долар пао према еуру за још око пет одсто, вредност кредита била би нижа него када је узет.

Отплата кредита за ауто-пут почиње ове године и трајаће 14 година, тако да однос међувалутног курса може да се промени више пута. Влада тада није узела осигурање од валутног ризика, а новој Влади сада је најпогоднији моменат за то.

Барска и Црногорска пловидба или Влада у име њих треба за десет дана да плате рату од кредита за куповину бродова од пет милиона долара, која ће сада бити за око пола милиона евра нижа него у јануару прошле године

Прва деоница ауто-пута требало је да буде завршена у мају 2019. али се према новим најавама из "Монтепута" то може очекивати на јесен ове године. То значи да је држава изгубила наплату путарине за око две и по године.

Јововић каже да је ФЕД повећањем новчане масе у оптицају куповином државних обвезница од банака на секундарном тржишту подстицао опоравак економије и током кризе хипотекарних кредита у периоду 2008-2012. године. ФЕД је кроз овај инструмент монетарне политике од 11. марта 2020. до 17. новембра 2020. године убризгао у систем 2.930 милијарди долара.

Циљ ФЕД-а је био повећати новчану масу и смањити каматне стопе убризгавањем новца у банке како би могле да кредитирају предузећа и потрошаче по што нижим каматним стопама, а све у циљу повећања привредне активности.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... liona.html
 
U potpunosti se slažem sa Branikom, čak ni ja koji sam iz Prijepolja ne znam šta je ogromna zima i sneg, i to tvrdim za sebe, pošto ne živim na planini nego u gradu, a ne ljudi koji žive u Beogradu, Novom Sadu, celoj Vojvodini.
Evo jedan prilog o problemima ljudi na Pešteri, nekako mi je nejasno da ljudi ne znaju da je na -30 sve problem, osnovni problem voda, zamislite zavejani da ste i nemate vodu, nego topite sneg da dobijete vodu. Drugo smetovi, poslušajte i ovog čoveka što čisti, kao i sve te izuzetno skromne ljude kojima je takav život da su navikli i ponašaju se kao da je +10. Setite se i kad ste vi poslednji put bili na -30, ja za svojih 26+ godina možda jednom ili dva puta da sam bio blizu -25, i to itekako pamtim kao težak ekstrem, a na -30 ne verujem da sam bio ikad. A setite se koliko se žalimo na akumulatore na -5.

https://youtu.be/ICQrV_KyHE4

Uvek ću pričati da je ovaj put totalno nepromišljeno postavljen da ide na tu stranu. Koliko god da jeste lepše i bolje na karti da ide bliže sredini Srbije i razvija sve krajeve države, nije realan takav ishod. I opet, u gradu Prijepolju nema snega, na putu ka Pljevljima je planina Jabuka, i sigurno da je sneg preko pola metra, jer je 1200m n.v., ali dolinom Lima nema toliko snega, i ta zabrana se odnosi verovatno na taj deo puta.

A što se tiče Vojvodine, igrom slučaja živim tamo, i putevi jesu očajni, sramota je što Bačka Palanka nema most, svašta nešto još, put preko Fruške Gore očajan, prema Vršcu, ... Nije poenta da se takmičimo ko ima gori put niti da jedni drugima uskraćujemo nešto. Jednostavno, jedino što ovaj narod ovde u jugozapadnoj Srbiji ima jesu putevi (isto ovo, možda i gore je na jugu/jugoistoku Srbije). I to je sve što su dobili od države, sve drugo je samo priroda dala. A priroda je surova, lepa je iz drona i svež vazduh. Ljudi su 5 puta neobrazovaniji, ali i 5 puta skromniji ovde. Ne treba kažnjavati te ljude što su neuki, takva je sredina, i niko se ne bavi tim ljudima, ni obrazovanjem, ni pomoći, ni da ih edukuje o turizmu. Nisu svesni ljudi šta imaju, muče se i ne znaju za bolje, niti traže bolje. Kakva god da je zapuštena i jadna Vojvodina, one nepregledne njive na kojima sve niče, obrazovaniji su ljudi, bolja je državna administracija koja pomaže tim ljudima, sve je to daleko bolje nego ovde. I nisu ljudi krivi, kriv je obrazovan čovek koji loše izabere, a onaj ko ne zna i kome nema niko da pokaže sve mogućnosti, ne može sebi izabrati bolje. Zato nemojte one fraze Sami su birali i sl.

Žao mi je što ljudi ne znaju, i obrazovanje je pokretač svega, zato volim da čujem svačije mišljenje i iskustvo, i da napišem nešto, iako deluje kao palamuđenje, možda i jeste, ali dovoljno da neko razmisli, pa ispriča i nekom drugom da postoji i neki drugi stav osim osnovnog. I stvar patriotizma nije nerealan optimizam (a ni pesimizam). Treba svima dati jednaku šansu. Kako meni, kao čoveku koji nije iz struke, tako i ostalima, i da učimo jedni od drugih.
 
Danas sam došao iz Priboja za Beograd, iako je sneg prestao da pada još juče popodne u gotovo svim preticajnim trakama bilo je raskvašenog snega, kao da je nisu ni čistili nego se sam istopi. Ja sam pokušao dva puta da prestignem i na kraju sam odustao da ne bih nastradao. A visina pokrivaca je minimalna za ovo doba godine tek nekih 10ak cm, ako to ne može da se očisti onda ne znam o kakvom čišćenju Peštera pričamo, gde su smetovi po više metara i znaju da se stvore za rekordno kratko vreme.
Setite se pre par godina onih smetova u Vojvodini kad je "svevišnji" spašavao ljude. To je bilo jednom, a na Pešteru je to stalno. Kad god pada sneg.

A sa druge strane, primetio sam da se sa "seobom Srba iz Beograda na Zlatibor" preselio i saobraćajni kolaps sa prvim pahuljama. Ja kao lokalac znam da smo Zlatibor uvek prelazili po mnogo većim snegovima bez nekih veliki problema. Prtio sam sneg sa Golfom dvojkom, ko da vozim grtalicu. danas se nešto mnogo razmazili.... :D
 
Vrh