Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=792282#p792282:1kfe4yc5 je napisao(la):
GavSa » Sre Nov 11, 2020 7:34 pm[/url]":1kfe4yc5]Na sajtu a3.geosrbija.rs može se videti predviđena trasa auto-puta. Pratite završetak autoputa u Preljini.

Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
Kako da vidim to? Vidim samo zelene površine..
 
Stisni dole u levom uglu e katastar ili slicno tome i dobices podelu na parcele a posle tu parcelu upises na drugom sajtu mislim da se zove katastar nepokretnosti ili slicno i vidis vlasnika date parcele na katastorskoj opstini.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=792396#p792396:1sn6ir17 je napisao(la):
louderick » Čet Nov 12, 2020 12:52 am[/url]":1sn6ir17]to je termin iz ekonomske politike... svi ga koriste na taj nacin.

Sigurno je politički koretnije reći da smo imali RAST (pa makar i negativan) a ne PAD.
I ovo -1,5 iako negativno nominalno je manje od 5,7 koliko nam je pao rast u odnosu na 2019 :).
Ali zato ćemo u 2021 imati rast od oko 6,5% "više nego lane". Bar tako Google kaže.

gdp.jpg


@Earth: Nemoj se uzbuđivati i sam si rekao da su mediji "oglasna tabla", ono što neko želi da ti znaš što nije nužno stvarna istina.
 
Čekamo budžet za 2021 pa ćemo znati koliko se bar planira da se izdvoji za Čačak - Požega, Surčin - NBgd, Fruškogorski.. Ako baš ne bude para mislim da to neće ni staviti u predlog budžeta.
 
"strucnjaci" uvalili u bulu 4.5 milijardi evra drzavni budzet ove godine. kakve crne pare... budimo realni..gde vi zivite?
 
Meni autoput do Cg ima smisla ako je putarina 10tak evra, a ako zbog nenormalnog zaduživanja sutra krenu poskupljenja svega i svačega pa time i ova Drobnjakova genijalnost da putarina svakih par godina poskupi za 10%, i dogura do 30 evra, džabe prave autoput. Jos ako dodaš ovu visinu akciza za gorivo... Mada tu ima leka, evo nova elektricna Dacia sa autonomijom 300km bi trebala kosta oko 15.000 €, pa lepo punis na svoje solarne panele i ne placas im gorivo. Ali rast cena putarina ostaje problem. Secam se 98-e je putarina Bg-Ns bila 5 din, 1 marka oko 35din, 1 evro 2 marke, znaci po danasnjem oko 10 dinara, a danas kolko, 2000% skuplje? Litar bezolovnog je bio oko 1,5 marke tj 0,75 evrocenti, a danas je 50% skuplje. Infostan bio 1500 din danas 9x skuplje oko 14.000... Itd itd. Pa procenite koliko je država u međuvremenu opteretila građane, a kolko će još novim zaduživanjima, posebno što je Geda Gluperda zadužio Srbiju za 8 godina 50% celokupnog duga zadnjih 100 godina. Pola duga je njegov uspeh. Kolki bi mu dug bio da se zaduži za svih 10 autoputeva koji će "biti završeni do 2025-e, novi investiconi ciklus", ne mogu ni da zamislim. Nema ništa od toga.
 
Indirektna posledica nasipanja autoputa je i ovo

U valjevskom kraju gotovo da nema kamenoloma koji stvorio probleme meštanima . Borba za sanaciju kuće porodice Jeftić u Zabrdici traje već 6 godina. Za to vreme kuća je sve više oštećena.

kuce-zabrdica-1024x768.jpg


Meštani Prijezdića morali su blokadom puta da se izbore za mogućnost dolaska do svojih kuća jer su kamioni koji dolaze do tri kamenoloma potpuno put uništili. Meštanima Valjevske Loznice pucaju stakla na prozorima, spada crep sa krovova zbog miniranja u obližnjem kamenolomu. U Zabrdici nadomak Valjeva šest domaćinstava već godinama pokušava da reši problem sa napuklim kućama.

„Još 2014. godine počeli smo da tražimo pomoć, nekog ko bi nas saslušao i bar došao da pogleda u kakvom su stanju naši objekti. Uspeli smo tek toliko da ovde dodje gradjevinski inženjer i napravi zapisnik, konstatuje štetu, a potom su nam u Upravi grada Valjeva rekli da oni nisu nadležni te da moramo sudskim putem da teretimo kamenolom kako bi se problem rešio“, priča Gordana Jeftić koju zatičemo u domaćinstvu Jeftića u Zabrdici.
Dok pokazuje napukle zidove i soklo koje sada već narušava stabilnost objekta Gordana kaže da je kuća novija gradnja. „Ovo je moja porodica gradila sredinom osamdesetih godina i tu živi nas petoro , sin mi je u srednjo školi u Valjevu, suprug radi, a ja sam nezaposlena. Poljoprivredom se bavimo samo koliko za naše potrebe. Da mi ovo sve saniramo to ne možemo. Koliko smo mogli mi smo krpili“, priča Gordana.

Oštećenja na kući vidljiva su sa spoljne strane , ali na žalost i u unutrašnjosti. Velike pukotine više su nego primetne u kuhinji, kupatilu, dnevnoj sobi, hodniku gde je pukla pored zida i podna ploča.

kuce-zabrdica-1-1024x768.jpg


„Pokušali smo da razgovaramo sa kamenolomom , odnosno vlasnicima , to je Šumadija put, ali nisu hteli ni da nas saslušaju. To njih ne zanima. A mi ne tražimo od njih nikakva novac samo da nam pomognu da saniramo kuću , krov nad glavom. Neka oni dovedu svoje ljude , nek oni rade nije problem , samo da nam kuća ostane . Gde ćemo živeti?“, priča Gordana .

Ona navodi da kuća puca usled miniranja u kamenolomu i da ta miniranja oseća nekoliko domaćinstava: „Na početku, pre šest godina svi smo bili složni i zajedno smo krenuli da se borimo, ali su vremenom polako ljudi odustajali . Neki jer vide da je uzaludno, drugi pak jer su se zapsollili u kamenolomu pa ne mogu protiv svoje firme. Neki su i tužili , ali ja nemam informaciju dokle je to stiglo, da li je presudjeno“.

Suprug Dragan zaposlen je u jednom od valjevskih gradjevinskih preduzeća i kaže da je plata neredovna ove godine ,a da pomoći nema ni odakle . „Grad je nenadležan. Pa dobro, može li grad da bar posreduje da se problem reši? Ako se ne reši , ne znam šta nam je činiti. Da sve prodamo , kome treba kad je situacija takva, niko neće kupiti. Da se selimo? Sa kojim parama? Gde ćemo živeti? Svi nenadležni, pa ko je nadležan?“pita Dragan Jeftić .

Porodica Jeftić živi kao večina srpskih porodica trudeći se da svoje obaveze prema državi i gradu izmiruje na vreme. Ipak zarada nije velika pa za sanaciju kuće ne preostaje novca.
Slučaj porodice Jeftić , ali i drugih gradjana koje kamenolomi ugrožavaju, neminovno otvara brojna pitanja. Neka od njih sasvim sigurno su :

-Ko je nadležan za kontrolu rada kamenoloma? Koliko često se vrši kontrola? Kakvi su pokazatelji izvršenih kontrola?

-Koja je uloga grada Valjeva u izdavanju dozvola za rad istih?

-Da li kamenolomi plaćaju naknadu gradu, republici?

-Za šta se koriste sredstva od naknade?

-Koliko puta su gradske inspekcije izvršile nadzor nad prijavljenim slučajevima devastacije prostora i objekata?

-Šta je rezultat nadzora izuzev zapisnika?

-Ako gradjani Valjeva plaćaju poreze ima li grad kome se porezi plaćaju ikakvu obavezu prema istim gradjanima?

Odgovore na ova pitanja Vamedia će narednih dana potražiti u Gradskoj upravi.

https://www.vamedia.info/2020/11/kuce-p ... enadlezni/
 
Da, razmisljao sam o tome, kupis neko lepo imanje, i zamisli sutra ti nedaleko od kuce nikne kamenolom, koji bedak. Stvarno tu oko Valjeva, Slovca, Mionice, deluje da je na desetine otvoreno, ko je gde hteo. Kad se prodje pored Jelen Dola, cela dolina sa sve kucama ljudi - bela od krecnjaka. Onaj visoki uz put kod Slovca mi cak deluje i nebezbedno da moze neka kamencina se surva dole blizu magistrale za Valjevo. Za nastavak od autoputa, od Lajkovca do Iverka sigurno ce se siriti i raditi punom prasinom, po Divcibarima se dosta gradi pa treba materijala itd. Problem je sto ako ih ogranicis, onda si ti kobajagi protiv privatnog biznisa, ekonomije, a opet ne moze se dozvoliti da svaki plac otvara svoje kamenolome. Moda tako usrece i lep kraj oko Jelice i Ovcara za Cacak-Pozega. Dobra stvar je sto ce kad zavrse autoput, valjda zamrti dobar deo kamenoloma, i neki se posla toga ugasiti. Neki ce ostati za redovne svrhe.
 
Oho-ho zahuktavaju se radovi! Petlja Pakovraće i vijadukt koji ide odmah posle, koliko se sećam. :gobb:




 
Poceli su u poljni u Pakuvracu da rade za patlju. Danas sam videla ali nisam uspela da slikam. Sto se tice oko eksproprijacije to ide dosta polako jer mnogo ljudi ne mogu da pronadju , neki su umrli, neki ko zna gde zive...pa je tu malo usporeno.Nazalost ja cu gledati kako rade jer auto put ide ispod mog placa. Za sada toliko
 
Ja sam danas bio u Krstacu i prvi put video kineze na delu, znači radi se konačno ozbiljnije! Videćemo....
 
Večeras, negde oko pola pet, već je bio mrak, izašao sam na A2 ka Ča. Negde iza Jakova u desnoj krivini na sred leve trake leži udaren ogroman pas. Ugledao sam ga u poslednjem trenutku, a desno od nekog kombija nisam mogao. Baš je bilo gusto. Srećom, tek sam krenuo posle pauze, pa se nisam još bio "uvozao" pa sam išao tek nešto preko 100. Šta je sa ogradom, treba li nelo da pogine zbog nečije bahatosti i neodgovornosti?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=792566#p792566:6vdlwc2h je napisao(la):
Earthmoving » Thu Nov 12, 2020 6:16 pm[/url]":6vdlwc2h]...
Secam se 98-e je putarina Bg-Ns bila 5 din, 1 marka oko 35din, 1 evro 2 marke, znaci po danasnjem oko 10 dinara, a danas kolko, 2000% skuplje?..
1998. je Dojče marka bila 3,5 dinara, kasnije se držala na oko 7 dinara, a već do 2000. dogurala je na 30din.

Dakle, tadašnjih 5 dinara je bilo 1,5 DEM, odnosno tadašnjih 0,75€

Inflacija u €urozoni u periodu 1998-2020. je 44.66% tako da tadašnjih 0,75€ sada vredi 1,09€ a to je današnjih 128,15dinara.
I da, tada je BG-NS bio poluautoput... a sada je 240din, ako sam ispratio TAG.
 
Malo da se osvrnemo na bezbednost, s obzirom da ljudi cesto ginu u zaustavnoj ili dok cekaju pomoc negde na putu po mraku. Nazalost najmanji broj takvih nezgoda je izazvan iznenadnim pogorsanjem zdravlja vozaca tipa srcani udar a najveci broj krivaca su tataini sinovi, jaki ljudi, privatnici, gazde, zoran babic i sl. stoga nije na odmet imati zutu led rotaciju na 12V koja mnogo doprinosi boljoj vidljivosti noci uz naponeu da se upale sva 4, poziciona svetla i po moguctsvu zadnje maglenke. i postaviti naravno trokut, koristiti sigurnosni prsluk i slicno.

Setimo se nezgode od skoda na AP milos veliki. Zakon dozvoljava upotrebu zute rotacije, nije zabranjena kao plava i crvena. :grand:

ZAKON
O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA
("Sl. glasnik RS", br. 41/2009, 53/2010, 101/2011, 32/2013 - odluka US, 55/2014, 96/2015 - dr. zakon, 9/2016 - odluka US, 24/2018, 41/2018, 41/2018 - dr. zakon, 87/2018, 23/2019 i 128/2020 - dr. zakon)

27. Upotreba žutog rotacionog ili trepćućeg svetla

Član 111

Žuto trepćuće ili rotaciono svetlo može da se upotrebljava na vozilu kao upozorenje za prinudno zaustavljeno vozilo, saobraćajnu nezgodu, priredbu na putu ili drugu prepreku na putu.

Vozač koji se susretne sa vozilom na kome su uključena žuta rotaciona ili trepćuća svetla, dužan je da poveća opreznost i prilagodi brzinu i način kretanja svog vozila.

Upotreba žutog rotacionog ili trepćućeg svetla dozvoljena je samo u slučajevima predviđenim ovim zakonom.


Ja sam nasao na KP odlicnu bugarsku rotaciju sa CE sertifikatom koja je veoma jaka sa 108 led dioda za 2200 din. Jeftina cena za vasu bezbednost :bg4:

 
https://youtu.be/iVqZ9A_hkmE
Pendolino, ok, nek bude 2000-ta umesto 98-e, ništa ne menja. Putarina 5din, a krajem 00-te klizio ka 40, mada se zadržao bliže 35. Kolko je sad, 240 din? Skoro 50 puta više, skoro 5000% poskupljenje hej
 
Ovo ako završe do kraja 2023 godine biće super.
Kraj 2021 zaboravite. Pratim redovno forum i nažalost samo se ovde mogu dobiti provjerene informacije i vjerovatno još na par mjesta.
 
Predlažem zabranu kačenja svih vesti gde se kao rok i dalje spominje kraj 2021. Oni čak nisu ni počeli kopanje desne cevi izlaza iz Munjinog brda! Ej!!! A to je davno pripremljeno za kopanje. Baš sam bio optimista povodom ovog dela. Ali baš, baš kilave.
Razočarah se i u Kineze. Da l je moguće da se čeka završetak deonice u CG? Baš sam se iznervirao. Toliko da ću sad da pravim griz sa prelivom od čokoladnog pudinga! Bem ti život!
 
Samo au pare razlog. Ne verujem da kašnjenje ima ikakve veze sa CG.
 
Ne znam da li ste primetili da je novi ministar, kad je bio u poseti gradilištu 10.novembra, izjavio da očekuje da se do kraja 2021.godine završi deo do Pakovraća. Sada će verovatno i ostali da okrenu ploču u tom smeru. Mislim da bi to bilo pametno. Kad budu završili taj deo onda da se prebace na trasu ispredi posle tunela. Tuneli pošto su početi ove godine, realno i ne mogu da se završe pre kraja 2023.
 
Danas je bilo nešto o bugarskoj.završili su neki deo autoputa,koji ide ka srbiji,nekoliko meseci ranije.ako neko zna koliko tačno ranije neka napiše.
 
Da, sto reče Blagić, mada u CG su valjda odavno prokopani tuneli, a i deonica je pri kraju pa je većina mašina verovatno slobodna. Ako se uporede Bemaxovi snimci pre godinu, i sad, vidi se da sada ima mnogo manje mašina, što je i logično jer je pred asfaltiranje, a tu idu druge mašine grejder, valjci, finišer, koje će ovde ihaha kad. I da, ako napolju još nije gotov projekat, eksproprijacija i šta već, nije jasno zašto kopanje tunela koje je davno započeto ide tako sporo. Mislim, ako su ovi podaci koje daju tačni. Ništa ih ne sprečava da brže kopaju, tu bar nema eksproprijacije :)
 
I nemojte mi reći da ovi jadnici neće biti isplaćeni za svoje kuće? Kad kažem jadnici ne mislim loše jer se vidi da su to domaćinske kuće. Nego zamisli koliko buke oni moraju da trpe i koliko će da trpe kad se autoput završi.
beffc995a6965de44c295f0817424f54.jpg



EDIT
Đorđije, bilo je reči o tome a i snimak na temi Koridor 10 jer je ipak geografski bliže od Miloša Velikog.
viewtopic.php?f=9&t=712&start=6800
 
Možda je optička varka da je preblizu? Ima jedna slično ovako ispod tunela Brančića, na Bg obilaznici ih ima masa oko tunela Železnik itd. Pa zatim ispod vijadukata: Ostružnica, Vladičin Han... ili recimo nasred petlje kao ona na Bubanj potoku, mada se i dalje nadam da će nju da sklone...
 
Vrh