dziggy":32x6ydh5 je napisao(la):
Ali glinena deonica na dva mesta raskopana, kao eto samo je tu stavljena glina da se ugrade vlastodraci, a okolo je sve ok... Pa jesmo li mi retosi da verujemo u ovo?
U petak, 8. Avgusta 2014. Pocela je izgradnja koridora 11 na dve gorenavedene deonice, a predstavnici vlade Srbije i izvodjaci iz Kine ocekuju da posao bude zavrsen ako je moguce i pre zvanicnog roka koji istice 30. Aprila 2017.
To je dakle oko 34 meseca. 30. April 2017 -30.april2019 bice 24 meseca.
Presek stanja kako nam dobro ide, put sa jednim tunelom. Za ovaj rok je uradjena cela Dalmatina od Karlovca do Splita sa xy tunela,pre 15+ godina. Izgleda da je neko ozbiljne pare pokrao na ovom projektu.
Zašto pored zaista katastrofalnog stanja naš narod (pa eto i dziggy u svom postu) imaju potrebu da lažu i izmišljaju?
Ne poznavanje materije danas u eri interneta i lako dostupnim informacijama nije i ne može da bude opravdanje.
Dalmatina NIKAKO nije urađena u tako kratkom roku. Probijanje Tunela Sv. Rok je poceto dok je još trajao rat na tim prostorima i dok je sadašnji juzni portal tunela bio pod kontrolom vojske RSK, te bi to vreme trebalo uzeti kao početak gradnje. A to je rekao bih mnogo duži period od onog koji se u citiranom postu pominje. I da, druga tunelska cev je probijena i puštena u saobraćaj znatno kasnije od prve, a isti slučaj je i sa tunelom Mala Kapela, kao i još nekim objektima.
Takodje, Dalmatina ne ide od Karlovca, već od čvora (petlje) Bosiljevo 2 gde se Dalmatina odvaja od autoputa ZG - Rijeka.
Osim toga, pre puštanja do Splita taj autoput je završavao kod Zadra, pa zatim kod izlaza Pirovac, (Vodice, Šibenik), da bi tek pred kraj prošle decenije bio kompletiran do čvora Dugopolje odakle je veza za Split.
Istine radi, sve to, ne da nije 5 godina, nego je ozbiljno više od toga, a dostupno je na internetu.
I nije da i tamo nije bilo muvanja i propusta, napumpavanja cena, pucanja sahtova u tunelima...
Da, značajno manje nego kod nas.
E sad, kao pravi domaćini, hajde da gledamo u svoje dvorište.
Sa čime mi ovde imamo problema?
Pa meni su dve, tri stvari, najupečatljivije.
1. Loši projekti i loše odrađeni pripremni radovi. Svedoci smo na svim našim gradilištima se koristi pridev "najteže" deonice!? Nije sporno, svakako je izgradnja puta kroz dinarski masiv zahtevna.
Ono što meni nikako ne ide u glavu je toliki promašaj u geološkim analizama???
Dal je moguće da meni kao laiku koji samo dugo godina putuje magistralom pored ljiga okolna brda i kosine ne deluju homogeno i stabilno (svedoci smo čestih odrona nakon svake kiše ili topljenja snega,) da ja vidim da je 'kamen' na tom terenu pomešan sa peskom i zemljom, a da su ljudi koji su izučavali škole daju drugačiji rezultat sa terena?
A slična je situacija sa mnogim kosinama, usecima kako na K10 tako i na A2.
Imali smo i na ovoj završenoj deonici koju su radili Azeri, "dodatne radove", onda produzavanje tunela, dodatne galerije, što je opet posledica loše ispitane trase i pogrešnog projekta... Samo se mnooogo manje kasnilo, pa smo to zaboravili.
I druga stvar je KVALITET izvedenih radova!!!
Mi ovde govorimo o projektima i objektima vrednim desetine, pa i stotine miliona € !
I to se radi bez nadzora, bez redovnih, ali i vanrednih kontrola?
Možda zato što je "normalno" da uz konkurs na tenderu izvodjač kupi i auto (i ko zna šta još) firmi (a verovatno i pojedincima) koja je ispred države odgovorna za izgradnju???
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk