Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Koliko procitah prosle godine, Podgorica - Matesevo ce biti 100kmh ogranicenje, sto je i logicno, jer je visinska razlika skoro kilometar, a i broj tunela je zaista ozbiljan. Tesko da ce se u CG voziti bilo gde 130 na sat, mozda ono parce PG do Virpazara, kao i kod Boljara jer je visoravan.
 
Posto se ne razumem, nisam inzenjer saobracaja ili niskogradnje, molio bih da mi neko objasni. Koji su to parametri pri odredjivanju dozvoljene brzine, odnosno radijusa krivina, nagiba itd. na autoputu sa dve vozne trake i zaustavnom? Da li se to odredjuje prema Pravilniku kada se vozio tristac iz '77 npr., ili bilo koji auto iz 2000-ih. Da li se menjao Pravilnik da uvazi novu tehnologiju, novo stanje stvari u svetu pa i kod nas ili se to drlja i dalje po prici iz proslog veka? Znam iz svoje struke da su Pravilnici zastareli samo zbog lenjosti i nedostatku inicijative po ministarstvima.
Kazu projektovan za 100 a iz svog auta ne vidim razliku ni sa 120 ni 130 na celoj deonici osim tunela sa losom podlogom. Cisto da znam. Hvala unapred.
 
Svi su nesto ucutali.

Par dana frke po medijima zbog sigurnog probijanja rokova.

U novembru ce se oglasiti povodom aneksa o produzetku rokova za jos 6 meseci.

U maju su izbori.

I tako....
 
Ucutali, ucutali...
Pa, mislisi da halabuka moze nesto da promeni?
Mozemo mi sada da trubimo, jecimo, urlamo koliko god...
Dzaba je to, jer to nece ubrzati radove.
Meni je i pored toga sto mi smetaju ta konstantna kasnjenja, mnogo bitnije da se posao odradi kvalitetno.
Jer ako se ne odradi kvalitetno, to posle postaje 'rupa bez dna' u koju se stalno mora puno ulagati na sanacije ostecenja nastalih npr. losom podlogom, losom drenazom i sl...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vraćam se juče iz CG i uslikao sam ovo kinesko čudo, stvarno deluje impozantno :gobb:

Ovi naši kod Ljiga ništa ne rade, krenuli da ruše ono brdo i stali...
 
"Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je da će kompletan Koridor 10 biti gotov do kraja februara 2018......
... dok je na Koridoru 11 na proleće u saobraćaj pušteno već 12 kilometara autoputa, dok će do kraja godine biti otvorene deonice Obrenovac - Ub i Lajkovac - Ljig ukupne dužine 51 kilometar."

Prosvetlite me - kojih je to 12km?
 
Ja znam na koje kilometre misli :D
Samo ne znam ko ih je i gde pustio ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Pustio ih je naš forumaš,vožnjom od 200 na sat.Ko vele,pojedinci već koriste autoput,znači,u upotrebi je.Čak je i testiran na 200 na sat,tako da na 120 može i žmureći.
 
http://apps.sentinel-hub.com/sentinel-p ... valscript=
Da uporedimo kolko je urađeno/asfaltirano za prethodnih 10 dana na deonici Obrenovac - Ub. Na slici je CELA deonica, jedino što slike jedna ispod druge nisu uklopljenje, da bi se ovako lakše uporedile.
Nažalost, iznad deonice Lajkovac - Ljig je bilo oblačno pa se ne vidi dobro. Vidi se da, za razliku od prošli put, sada ima asfalta i u levoj traci ispod petlje Lajkovac. Ostatak se ne vidi sa sigurnošću jer je bilo oblačno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477342#p477342:2x0eecbg je napisao(la):
Earthmoving » Sre Sep 13, 2017 10:29 am[/url]":2x0eecbg]http://apps.sentinel-hub.com/sentinel-playground/?lat=44.46784618698889&lng=20.062408447265625&zoom=12&preset=1_NATURAL_COL0R&layers=B04,B03,B02&maxcc=70&gain=1&gamma=1&time=2015-01-01|2017-09-12&cloudCorrection=none&atmFilter=&showDates=false&evalscript=
Da uporedimo kolko je urađeno/asfaltirano za prethodnih 10 dana na deonici Obrenovac - Ub. Na slici je CELA deonica, jedino što slike jedna ispod druge nisu uklopljenje, da bi se ovako lakše uporedile.
Nažalost, iznad deonice Lajkovac - Ljig je bilo oblačno pa se ne vidi dobro. Vidi se da, za razliku od prošli put, sada ima asfalta i u levoj traci ispod petlje Lajkovac. Ostatak se ne vidi sa sigurnošću jer je bilo oblačno.
file.php

E sad, koji je ovo sloj asfalta od ukupno tri? :)
 
Pretpostavljam da su mesta gde je svetliji - prvi sloj asfalta, a da su mesta gde je tamniji drugi ili treći sloj :) Po boji dakle.
 
nema tu pravila, kad sam postavio odve slike pre mesec i po, to je bio samo prvi sloj, boja pokazuje koliko je svež. Tako da može da bude bilo koji sloj.
 
Ovu svoju pretpostavku o boji baziram na osnovu slike od pre 10tak dana kada sam posetio jedan deo autoputa gde je najtamnija traka bila asfaltirana mislim drugim slojem (obeleženo sa 2), dok je druga traka bila tanja i bleđa, za koju sam pomislio da ima tek prvi binder sloj asfalta (obeleženo sa 1). Sa 3 je obeležen tucanik koji je verovatno već valjkom bio nabijen i on je na slikama satelita tamo gde je bela boja. Dakle: bela boja na satelitu - tucanik, svetlo siva -binder asfalt, tamno siva - drugi i treći/habajući sloj asfalta. Kao što se na slici jasno vide razlike u bojama različitih podloga.
 
Da li je neko video svojim ocima da je bilo gde stavljen treci sloj?
Ne vidim tacno razmeru snimka (koliko je kilometara asfaltirano), ali ovako odokativnom metodom cini se da su lepo nepredovali za 10 dana.
 
Možda trećeg, habajućeg, finalnog sloja asfalta ima iznad Ljiga ka Lajkovcu. Jer pre 10tak dana kad sam prolazio se sa Ibarske video finišer sa valjcima iza, a već je bio postavljen drugi sloj kako se vidi na gornjoj slici, pa interpolacijom zaključujem da su možda tu stavljali zadnji sloj asfalta :) I generalno, taj deo od Ljiga ka Lajkovcu je mnogo više izasfaltiran do sada nego ovaj Obrenovac-Ub. Šteta što je na satelitskom snimku magla pa se ne vidi koliko su asfaltirali na onih preostalih 6,7km koji još uvek nisu bili asfaltirani pre 10tak dana. Nažalost, od petlje Ljig ka tunelu Brančić sumnjam da će se sad išta asfaltirati. Znači za sad se radi kao da će se na petlji Ljig saobraćaj isključivati na Ibarsku, pa ići kroz Ljig do Dića gde će se opet ulaziti na autoput.
Što se tiče asfaltiranja Obrenovac-Ub sa satelita, deluje kao da su te nove asfaltiranje deonice, napali na više tačaka, sa više finišera. To mi deluje realnije nego da su za 10tak dana jedan finišer šetali tamo vamo 25km da asfaltira odvojene deonice. Ako je frka, nije nemoguće da Kinezi, tj. Shangdong od nekih domaćih firmi iznajmi par finišera ako je stigla direktiva odozgo posle pisanja kineskog ambasadora kući da ubrzaju.
 
Pa ja se iskreno nadam da ne zavisi. Ne vidim zašto se ne bi za par mesci tih 60tak km Obrenovac-Ljig pustilo. Isključenje bi bilo isto gde se i sad na petlji Ljig zaobilaze radovi pre Ljiga. A onda pola godine kasnije ili kolko već treba nek puste ostatak od tih par km oko i u tunelu. Mislim stvarno bi bilo glupo odlagati pola godine korišćenje 60km autoputa zbog par km, a da tih par km uopšte ne smetaju da se premoste Ibarskom magistralom. Za pola godine i tih 60km autoputa mogli bi prihodovati oko, recimo 6 miliona evra (prosečno vozilo kola, bus, kamion 10din/km x dužina 60km x prosečni dnevni promet 7.000 x 180 dana), pa glupo i da oni bace te pare i da mi ne možemo da koristimo autoput. Sve je moguće ali ipak se nadam razumu.
 
Nešto zanimljivo. Često smo ovde diskutovali o razlogu koji bi Kinezi imali da grade i završetak ovog autoputa od Požege ka granici sa Crnom Gorom. Promet je mali pa se postavilo pitanje zašto bi oni ulazili u to. Postavilo se pitanje da li bi to imalo veze sa lukom Bar i kineskim Novim putem svile (projekat "Jedan put, jedan pojas") u kom su grčku luku Pirej odabrali kao njihovu čvornu mediteransku luku za brodski izvoz robe u Evropu. Pirej je kupi kineski brodar Cosco. Postavilo se pitanje da li bi luka Bar u toj strategiji mogla biti neka pomoćna luka, pa bi deo izvoza mogao da se usmeri od nje ovim autoputem i da zato imaju interes da ga finansiraju da ceo bude gotov od Bara do Beograda. E sad se pojavila jedna zanimljiva vest koju ranije nisam čuo ali nije jasno dal je precizno preneta u tekstu ili je greška, kaže da je Cosco sem u Pirej investirao u lučku infrastrukturu i u Albaniji i Crnoj Gori. Dakle verovatno se misli na nešto oko luke Bar, pa ako je to ovo tačno onda bi to pokazalo da Kinezi zaista rade na ovo strategiji i da bi moglo biti realno da izgrade preostali deo autoputa. Ako bi samo jedan promil svoje robe izvozili u Evropu ovom trasom za nas bi to bio džek pot jer bi doneo mnoštvo logističkih poslova i prihoda koje prate tranzit. Naravno moralo bi se paziti na zagađenje i očuvanje veoma lepog našeg prirodnog okruženja.
Dakle, u tekstu se kaže: "...Balkanski put svile je ime koridora od kineskih investicija koji počinje u Atini i vodi ka severu u pravcu Srednje Evrope. Centralnu ulogu u tome ima Kosko koji je, osim u Pireju, investirao i u lučku infrastrukturu u Albaniji i Crnoj Gori...“.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1303777
 
Ja ne verujem u mali promet. Ka Crnoj Gori se uglavnom ide preko dva puta, pri cemu onaj prvi preko Prijepolja vodi na dva granicna prelaza, preko Jabuke i Brodareva i onaj drugi koji vodi na Rozaje. Kada bi se to koncentrisalo na autoput mislim da bi cak bilo i guzve. Potpuno je irelevantno kuda taj autoput ide do granice sa Crnom Gorom ako se cela Srbija koncentrise na njega.

Ja i ovako odem do Crne Gore, ne svake godine ali odem i to pod ovim uslovima. Ako mi autoput omoguci 5 sati voznje do mora naravno da nisam izgorela po glavi da idem u Grcku po svaku cenu sem bas ako idem na ostrva.
 
Nije to pitanje vere nego saobracaja koji je ustaljen i koji se broji. Zna se u tocak koliki je saobracaj. I zna se njegov rast i predvidjena vrednost u buducnosti. Na osnovu toga se odredjuje rang puta koji opsluzuje taj saobracaj. Taj rang nije ni blizu autoputa. Zbog cega onda, neka drzava, a posebno drzava siromasna kao nasa, treba da gradi bas autoput?

Omogucavanje tebi da stignes brze na more je jedan razlog. Crnoj Gori solidan, pa ako zeli neka onda to i finansira. Ali pitam za Srbiju.
 
Koji je predviđen promet saobraćaja na ovom autoputu? Na primer prve, pete, desete I petnaeste godine? Ja ipak mislim da je to vracarenje, da to niko ne moze znati. Kolke su pre 40 godina bile prognoze prometa za autoput Beograd-Nis? Jesu li dobro pogođene? Gradnja autoputa I izbor trase je uvek I svuda u svetu politicka odluka. A najocigledniji je primer americke gradnje aljaskog autoputa za vreme II sv rata, gde je bio neki smesan promet. Ali gradilo se zbog strategije.
Jer ko moze predvideti buducnost, kolko ce se ljudi, firmi doseliti okolo kad se otvori autoput, da li ce biti rata, sankcija, kriza, kineskog novog Puta svile, evropskih investicija duz Koridora 10 (ko je mogao da predvidi koje ce firme doci pre 40,50 godina kada se pocinjala intenzivnija gradnja... Dakle, nemoguce je predvideti ni kratkorocni, a kamoli srednjorocni I dugorocni promet jer ima previse mnogo promenjivih parametara.
 
Ocete li najbolji primer?
Izgradnja dela danasnjeg K10, od BG do NS.
Kada je zapocet, sa ekstra skupim objektom (most Beska) niti je bio deo medjunarodnog koridora, niti je promet bio veliki niti se moglo predvideti da ce ovaj pravac biti optereceniji od pravca ka Zagrebu.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477956#p477956:11watgz6 je napisao(la):
AleksandarGrf » Pet Sep 15, 2017 6:24 pm[/url]":11watgz6]Nije to pitanje vere nego saobracaja koji je ustaljen i koji se broji. Zna se u tocak koliki je saobracaj. I zna se njegov rast i predvidjena vrednost u buducnosti. Na osnovu toga se odredjuje rang puta koji opsluzuje taj saobracaj. Taj rang nije ni blizu autoputa. Zbog cega onda, neka drzava, a posebno drzava siromasna kao nasa, treba da gradi bas autoput?

Omogucavanje tebi da stignes brze na more je jedan razlog. Crnoj Gori solidan, pa ako zeli neka onda to i finansira. Ali pitam za Srbiju.

Imas informacije koliko prodje tocaka dnevno i koliko ce prolaziti u buducnosti?
 
Vrh