Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Svoje mišljenje o tome da li treba AP ili ne već sam izneo, neću se ponavljati. Lepo što se mogu videti razni predlozi i što može da se diskutuje, to je i jedna od poenti ovog foruma.
Ono što dobri_samaricanin ne uzima u obzir, između ostalog (a ima dosta i tehničkih stvari koje će verujem drugi napisati) jeste kompletna ekonomija jednog projekta, ne samo inicijalna ulaganja. Autoput je resurs jedne države! Kao što to može da bude reka, more, aerodrom, rudnik itd. Resurs, koji nije prirodni, već resurs u koji treba uložiti neka sredstva da bi dobio povraćaj istih i zaradu. Zbog toga se rade studije koje govore o opravdanosti investicije. Ako postoji ekonomska opravdanost, pobogu, ko je lud da ne zaradi novac? Zašto ne bismo pravili AP ako će se isplatiti?
2+2, 1+1, šta god, što se ne naplaćuje, može na kompletnom Koridoru 10, i šta? Jesmo nešto dobili, nešto rešili? Ne bi se zadužili ali ne bi ni zaradili, nećemo ni napredovati... Čiji je to interes? Svih građana koji žive pored tog puta i ne mogu gde hoće da se uključe, i moraju da plate putarinu. U redu, žao mi je, AP ne može u svačijem dvorištu da ima petlju, ali zato država može da rehabilituje mrežu lokalnih puteva i dobro ih poveže sa AP, i to jeste cilj. Ko ima priključak na AP do 20-30 km od kuće, taj treba da bude presrećan, po mom mišljenju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476188#p476188:2xg5pz35 je napisao(la):
srdjanprpa » Čet Sep 07, 2017 3:54 pm[/url]":2xg5pz35]Iz pozege sam, dve godine putovao u Cacak na fax, dva puta sedmicno autom, 60% tablica su BG dobar deo tablica ima i iz CG, koga god znam od drugara prijatelja da putuju pozega beograd pozega svi su mi potvrdili da sa svim autoprevoznicima sa kojima su putovali isli autoputem.


Ne ulazim u dalju raspravu, autoput prave do Pozege za sada, kad ce biit izgradjen ne znam, i odlicno je sto ga prave, dal ce da ustede ili ne to mi nije bitno, prosipa se novac na mnoge glupe stvari ovo je stvar koju ce ljudi vise ceniti nego neke glupe stvari poput fontata.


A uveren sam da tim sredjivanjem puta i pravljenjem na nekim delovima 2+2 ce malo manje kostati nego autoput, a sa autoputem dobijamo dva puta. Da li ljudi iz Pozege i Cacka putovati autoputem do Cacka ili Pozege, hoce, 15minuta sigurnog putovanja ili 45minuta kroz ovcar banju....


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476183#p476183:2xg5pz35 je napisao(la):
dobri_samaricanin » Čet Sep 07, 2017 3:22 pm[/url]":2xg5pz35]
u normalnom tunelu je brzina 80km/h, u starom, neosvetljenom gde mogu i krave biti u tunelu je naravno 50-60km/h

koliko mi imamo novijih tunela 1+1. premalo.

Jel tunel kroz ovcar banju normalan i osvetljen?
Pa ogranicenje 60km/h

https://www.google.rs/maps/@43.9021965, ... 6656?hl=sr

O cemu pricamo mi ovde?




Sad sam se setio da sam skoro slican post nekgde postavio oko cene autoputa cacak pozega i da je isti taj covek kukao kako je vojvodina zaboravljena sto se tiche autoputa, ako si isti lik, evo odgovorio bih i na to, vojvodina je toliko ravna da lagano moze da se uradi put 2+2 bez auto puta, i da vam bude dzaba voznja, ali dal ide to u korist ovoj drzavi da sredjuje put 2+2 za dz?

ee ako si iz požege to onda objašnjava stvari.
otprilike ovaj stav:
ako su u vašem selu bacili 2M naših zajedničkih para na glupu fontanu, onda neka bace 300M € i na nepotreban AP do mog sela.
kad se već pare bacaju i rastu na drvetu.

nisam razumeo ovo za vojvodinu.
ako je tamo jeftina izgradnja, onda tamo graditi 2+2 a tamo gde je skuplje tu graditi u full-u 3+3.
nisam iz vojvodine ali i vojvodina se prazni pa iako je stvarno jeftina izgradnja, nema prometa dovoljno kao ni u zapadnoj srbiji koji opravdava izgradnju.

2+2 nije malo jeftiniji od AP već mnoogo jer su standardi za radijus krivina, nagib uspona, veličinu i ugao petlji takvi da su uštede jako velike.
nije ušteda 30% jer je 30% manje asfalta već makar 50% a na lošem terenu i više.
a možeš ga naplaćivati ako misliš da je to pametno, kao što crnogorci naplaćuju 1+1 od H.novog ka trebinju ili tunel sozina i sl.
nego sirotinja voli da kad ima da se i prosipa.

tunel kroz ovčar banju nije prav i pregledan, nije baš ni osvetljen kako treba, izlazi na most, pa na T raskrsnicu i tu bih ja ostavio 60km/h, max 70.

a tunel i raskrsnica kod skretanja za Lučane je crna tačka i to treba promeniti.
bar osvetliti tunel kako bi oni koji se uključuju iz lučana videli da li neko ide iz tunela.
 
'Ajde da se vratimo na temu.

Sada su pocelo kaznjavanje po prosecnoj brzini. U novinama pise da je za deonicu Ljig - Preljina dozvoljeno 20min. Mislim da je to novinarska patka jer je duzina te trase oko 40km, pa se jednostavnim matematickim operacijama dobija prosecna brzina od 120km/h, sto ne moze biti tacno, jer se brzina snizava na krivinama, tunelima i ko zna gde. Da li je neko od Vas probao da ide bas po ogranicenju od znaka do znaka ogranicenja brzine? Ako jeste, koliko tacno traje putovanje kroz jedino parce autoputa na koridoru 11?

Koliko ta snizavanja ogranicenja brzine produzavanju trajanje putovanja? Da li bi se putovanje bitnije skratilo ako bi se povecala maksimalna dozvoljena brzina u tunelima na 100 km/h, kao i skracivanje nerealno dugih sekcija za usporavanje brzine?
 
Merenje srednje brzine na AP Ljig - Preljina, po principu očitavanja vremena između ulazne i izlazne naplatne rampe, nije moguće. Tamo je trenutno samo jedna naplatna rampa, u Preljini. Mogla bi da se meri između Takova i Preljine.
Snižavanje brzine ne utiče krucijalno na trajanje putovanja, jer sve ukupno mislim da ima 5-7 deonica gde je brzina manja od 120 km/h (80 km/h u tri tunela oko 2.5 km ukupno, i još tri četiri dela gde je ograničenje 100 km/h isto par kilometara). To je 2-3 minuta duže putovanje. Ako se trkaš sa nekim naravno da je osetno, ali za opušteno putovanje ne pravi razliku.
Ja smanjujem brzinu u tunelima jer mi je neudobno da se vozim brzo po onim truckavim betonskim podlogama, a nešto mi i žao auta. Kamere koje su na ulazu tunela očigledno ne beleže trenutnu brzinu jer sam par puta ipak prošao i 120 km/h, a znam ljude koji ne smanjuju brzinu uopšte jer im ne smeta loša podloga a prolaze bez kazni. Nisam vozio striktno po ograničenju ali mislim da ne treba duže od 25 min za tih 40 km sa strogim poštovanjem znakova.
 
@Gringo - Deonce su tastirane u realnim uslovim vise meseci. Brzina moze i da se poveca a ne samo smanji. Na autoputevima je ogranicenje 120km/h ali se tolerise +20 (presretaci). Taman ono sto usporis u tunelima, nadoknadis pri preticanjima i sl.

Iz licnog iskustva podesio sam tempomat na 130, a nekad i na 140km/h, i nisam nikada prekoracio prosecnu dozvoljeno od 120km/h

Pojavila se i vrlo korisna aplikacija: prosecna brzina za android. Tako da ne moras da gledas na sat i racunas.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476441#p476441:1jnmcdwk je napisao(la):
Branko_UE » Pet Sep 08, 2017 9:09 pm[/url]":1jnmcdwk]Merenje srednje brzine na AP Ljig - Preljina, po principu očitavanja vremena između ulazne i izlazne naplatne rampe, nije moguće. Tamo je trenutno samo jedna naplatna rampa, u Preljini. Mogla bi da se meri između Takova i Preljine.
Snižavanje brzine ne utiče krucijalno na trajanje putovanja, jer sve ukupno mislim da ima 5-7 deonica gde je brzina manja od 120 km/h (80 km/h u tri tunela oko 2.5 km ukupno, i još tri četiri dela gde je ograničenje 100 km/h isto par kilometara). To je 2-3 minuta duže putovanje. Ako se trkaš sa nekim naravno da je osetno, ali za opušteno putovanje ne pravi razliku.
Ja smanjujem brzinu u tunelima jer mi je neudobno da se vozim brzo po onim truckavim betonskim podlogama, a nešto mi i žao auta. Kamere koje su na ulazu tunela očigledno ne beleže trenutnu brzinu jer sam par puta ipak prošao i 120 km/h, a znam ljude koji ne smanjuju brzinu uopšte jer im ne smeta loša podloga a prolaze bez kazni. Nisam vozio striktno po ograničenju ali mislim da ne treba duže od 25 min za tih 40 km sa strogim poštovanjem znakova.

Ne bih bas rekao da je ograničenje 100km/h na samo par kilometara. Veći deo puta je pod ograničenjem 100 nego 120. 120 je prvih nekoliko kilometara od Ljga i poslednjih nekoliko ispred Preljine, i na još jednom mestu u sredini,
(vrlo kratko). Sve ukupno, maksimum 10 km može da se ide 120. Ja se nadam da je deonica Obrenovac-Ljig skoro cela 120 (osim tunela Brancic) jer je teren mnogo bolji.
 
Ma teren najmanje ima veze sa time.
Da je do terena, A1 u Hrvatskoj kroz Liku ne bi bio sa 130km/h ogranicenjem i 100km u tunelima.

Za autoputeve je fantasticno imati elektronske znake ogranicenja brzine, ali to podrazumeva i jedan kvalitetan centar za upravljanje saobracajem na celom autoputu, koji ce prikupljati sve parametre bitne za bezbednost saobracaja, od vremenskih uslova preko vanrednih dogadjanja, pa do opterecenosti odnosno broja vozila.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Laki, jesu tuneli na Dalmatini sa zaustavnom trakom ili bez?
Meni stvarno nije jasno zašto tunel Savinac koji ima zaustavnu traku i podlogu asfalt ima ograničenje 80km/h?! Još na nekim mestima može komotno da bude 120, npr. pravac ispred petlje Takovo. Zašto se zbog petlje smanjuje na 100? Kolko se ja sećam, na petlji Dobanovci je 120. Možda grešim, ali čini mi se da je tako...
 
JoeBG, očigledno moj utisak o par km iz vožnje automobila nije tačan. Nelogičnosti o ograničenjima na ovoj deonici ima više, ali to nije retkost i na drugim mestima. Pošto se hvale da na ovoj deonici ima sistem za upravljanje saobraćaja u koji se svrstavaju i elektronski znaci koji se mogu menjati, nadam se da kompletiranje puta znači i početak upotrebe istog i prilagođavanje ograničenja brzine uslovima puta, a jasno je da 100 km/h nije potrebno na dosta deonica. Mislim da gotovo ceo put, tunele Šarani i Brđani samo da izbacimo, bez ikakvih problema može 120 km/h.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476519#p476519:1pnb2dsd je napisao(la):
JoeBG » Sub Sep 09, 2017 10:27 am[/url]":1pnb2dsd]Laki, jesu tuneli na Dalmatini sa zaustavnom trakom ili bez?
Meni stvarno nije jasno zašto tunel Savinac koji ima zaustavnu traku i podlogu asfalt ima ograničenje 80km/h?! Još na nekim mestima može komotno da bude 120, npr. pravac ispred petlje Takovo. Zašto se zbog petlje smanjuje na 100? Kolko se ja sećam, na petlji Dobanovci je 120. Možda grešim, ali čini mi se da je tako...

Zbog bezbednosti je moj odgovor. Dovoljno je da bude tu jedna bu**** i da napravi haos. Džabe što ja poštujem propise i vozim pažljivo kad se pojavi neko ko ne poštuje i ubije me

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fXcbn4tzKBU[/youtube]

ovaj prvi mi najjači
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8Lsh7leS5NM[/youtube]
 
Tuneli su opasna mesta pogotovo zbog bočnih zidova koji još više sužavaju prostor, veštačkog svetla na koje trebaju da se naviknu vozači.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WVEYsl0D368[/youtube]
 
JoeBG":3076a8tn je napisao(la):
Laki, jesu tuneli na Dalmatini sa zaustavnom trakom ili bez?
Meni stvarno nije jasno zašto tunel Savinac koji ima zaustavnu traku i podlogu asfalt ima ograničenje 80km/h?! Još na nekim mestima može komotno da bude 120, npr. pravac ispred petlje Takovo. Zašto se zbog petlje smanjuje na 100? Kolko se ja sećam, na petlji Dobanovci je 120. Možda grešim, ali čini mi se da je tako...
Ne, nisu sa zaustavnom trakom.
Tuneli na A1 'Dalmatina' su sa po dve trake po smeru.
Izuzetak su dva tunela na usponu uz Velebit, ali tamo su i tri trake o oba smera, tako da nisu u pitanju zaustavne trake.
No moram reci da nisu uvek ogranicenja 100, vec umwju da budu i 80, iako ja kao neko ko koristi tunel nisam video smislenog razloga.
Ono cega nema, je usporenje saobracaja u zoni petlji, sto mislim da je suvisno i kod petlje Takovo.
Ta petlja niti je, niti ce ikada biti nesto puno opterecena, te ako na petljama na A1 nemamo usporavanja saobracaja na recimo skretanju za Mladenovac, gde se narocito vikendom odvaja znacajan deo vozila, nema to potrebe ni u Takovu.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476544#p476544:8tp25p0o je napisao(la):
bobcha78 » Sub Sep 09, 2017 2:48 pm[/url]":8tp25p0o]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476519#p476519:8tp25p0o je napisao(la):
JoeBG » Sub Sep 09, 2017 10:27 am[/url]":8tp25p0o]Laki, jesu tuneli na Dalmatini sa zaustavnom trakom ili bez?
Meni stvarno nije jasno zašto tunel Savinac koji ima zaustavnu traku i podlogu asfalt ima ograničenje 80km/h?! Još na nekim mestima može komotno da bude 120, npr. pravac ispred petlje Takovo. Zašto se zbog petlje smanjuje na 100? Kolko se ja sećam, na petlji Dobanovci je 120. Možda grešim, ali čini mi se da je tako...

Zbog bezbednosti je moj odgovor. Dovoljno je da bude tu jedna bu**** i da napravi haos. Džabe što ja poštujem propise i vozim pažljivo kad se pojavi neko ko ne poštuje i ubije me

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fXcbn4tzKBU[/youtube]

ovaj prvi mi najjači
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8Lsh7leS5NM[/youtube]


To je opravdanje koje nije u redu. Ako koristimo bezbednost, onda treba zabraniti saobracaj Ibarskom, pa nek se ljudi prevoze dirizablima, helihopterima, letecim cilimima ili cim je vec bezbednije. Inace glavni odgovor policajaca, kad naplacuju kaznu na nekoj deonici magistrale gde je nelogicno nisko ogranicenje brzine (40 km/h) je bezbednost.

A STO NE PROJEKTUJU PUTEVE DA BUDU BEZBEDNI, NEKA UKLJUCE FAKTOR bu**** U PROJEKTE, A NE SAMO FAKTOR "iDEAL TATINE MLADOSTI": PO SUNCANOM PROLECNOM DANU UKUPNO TRI VOZILA (PZ125, TRISTAC I VOLGA) JEZDE NA 70km/h AUTOPUTEM OD BEOGRADA KA MORU???
 
Setih se da sam pre nekog vremena nocu prolazio autoputem iz pravca Dica, pa da mi nije bila prijatna voznja, jer su me zaslepljivala vozila iz suprotnog smera. Sta da se radi, nasi ljudi nisu uvezbani da drze volan i polugom koja je na volanu prebacuju sa dugih na kratka svetla i obrnuto. Nego, da li je projektom planirana neka pregrada izmedju ili nesto drugo da ovu muku eliminise? Negde na ranijim postovima, mi je neko sahranio san da cu se uskoro voziti osvetljenim delom autoputa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476598#p476598:1h2xv878 je napisao(la):
Gringo » Sub Sep 09, 2017 8:03 pm[/url]":1h2xv878]To je opravdanje koje nije u redu. Ako koristimo bezbednost, onda treba zabraniti saobracaj Ibarskom, pa nek se ljudi prevoze dirizablima, helihopterima, letecim cilimima ili cim je vec bezbednije. Inace glavni odgovor policajaca, kad naplacuju kaznu na nekoj deonici magistrale gde je nelogicno nisko ogranicenje brzine (40 km/h) je bezbednost.

A STO NE PROJEKTUJU PUTEVE DA BUDU BEZBEDNI, NEKA UKLJUCE FAKTOR bu**** U PROJEKTE, A NE SAMO FAKTOR "iDEAL TATINE MLADOSTI": PO SUNCANOM PROLECNOM DANU UKUPNO TRI VOZILA (PZ125, TRISTAC I VOLGA) JEZDE NA 70km/h AUTOPUTEM OD BEOGRADA KA MORU???
Čovek ti gore lepo napisao, citiram "Tuneli su opasna mesta pogotovo zbog bočnih zidova koji još više sužavaju prostor" dal subjektivno ili objektivno, klaustrofobično ili šta već

Eto ti odgovora
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uoBR8oh02cE[/youtube]

Danas sam se setio ove nase rasprave o ogranicenjima brzine. Na kraju sve zavisi od saobracaja. Ovako je bilo danas citavim putem u Austriji. Vecim delom bukvalno puzis 8-10 km/h. Ne mozes da predjes 80km/h. Voznja trajala 16 sati. Inace nije bio nikakav sudar, jednostavno tako je.
 
Taj harmonika efekat kad nema sudara nikad mi nije bio jasan. Naprave čep zbog ničega i ona kreni uspori stani pa razvuci.
 
Evo objasnjenja
[youtube]http://youtube.com/watch?v=L45HwjzMu0g[/youtube]
 
ljig preljina je na većem delu projektovan za 100km/h (radijus krivina i sl) i ne može biti ograničanje 120km/h.
to se uradilo jer je teren "težak" pa bi trasa za 120km/h bila neuporedivo skuplja.
kod svih petlji na AP potrebno je smanjiti dozvoljenu brzinu... razlozi:
- ljudi koji ubrzaju u traci za uključivanje na 60km/h i odmah se ubace u srednju traku (nije isto da na njih nalećeš sa 100 i sa 120km/h)
- ljudi koji se isključuju sa AP smanjuju brzinu, neki čak iz najbrže trake se prebacuju i naglo koče da ne bi promašili i ne vode računa o ostalim vozilima
- obično ima ljudi na AP ili zaustavljenih vozila u zaustavnoj traci što povećava opasnost od nesreća i treba usporiti saobraćaj

iz istog razloga AP koji su u mraku se kod petlji osvetljavaju
 
Za sve ovo vreme rasprava o potrebi za autoputem i slicnim, jos niko nije odgovorio na pitanje koje ti pominjes sad a ja ga potezem rado.

Koja je poenta autoputa na toj deonici kad su krivine i nagibi projektovani prema nizem rangu puta i kada je ogranicenje brzine kao na tom nizem rangu? Zasto su gradjani Srbije platili vise da dobiju manje, dakle najgore iz oba sveta.
 
dobri_samaricanin":35ri1qzg je napisao(la):
ljig preljina je na većem delu projektovan za 100km/h (radijus krivina i sl) i ne može biti ograničanje 120km/h.
to se uradilo jer je teren "težak" pa bi trasa za 120km/h bila neuporedivo skuplja.
kod svih petlji na AP potrebno je smanjiti dozvoljenu brzinu... razlozi:
- ljudi koji ubrzaju u traci za uključivanje na 60km/h i odmah se ubace u srednju traku (nije isto da na njih nalećeš sa 100 i sa 120km/h)
- ljudi koji se isključuju sa AP smanjuju brzinu, neki čak iz najbrže trake se prebacuju i naglo koče da ne bi promašili i ne vode računa o ostalim vozilima
- obično ima ljudi na AP ili zaustavljenih vozila u zaustavnoj traci što povećava opasnost od nesreća i treba usporiti saobraćaj

iz istog razloga AP koji su u mraku se kod petlji osvetljavaju

Na osnovu cega pises sve ovo sto si napisao?
Moze neka "direktiva" , pravilnik, instrukcija na osnovu koje si ovo napisao, ili pises po sopstvenom misljenju i sopstvenoj logici?
Kakvo usporavanje kod petlji i kakvi ljudi na AP (najstroze zabranjeno) i kakve veze ima zaustavna traka sa odvijanjem saobracaja, kada ona upravo sluzi da bi se vozila koja su u problemu bezbedno prestrojila i zaustavila?

Ljudi moji ajd da ne mistifikujemo autoput i brzinu od 120km/h
Isto to je bilo i pre pola veka, sa mnogo gorim vozilima, bez osvetljenih petlji, i mnogo cega jos...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476687#p476687:2t2sjykf je napisao(la):
dobri_samaricanin » Ned Sep 10, 2017 1:35 pm[/url]":2t2sjykf]ljig preljina je na većem delu projektovan za 100km/h (radijus krivina i sl) i ne može biti ograničanje 120km/h.
to se uradilo jer je teren "težak" pa bi trasa za 120km/h bila neuporedivo skuplja.
kod svih petlji na AP potrebno je smanjiti dozvoljenu brzinu... razlozi:
- ljudi koji ubrzaju u traci za uključivanje na 60km/h i odmah se ubace u srednju traku (nije isto da na njih nalećeš sa 100 i sa 120km/h)
- ljudi koji se isključuju sa AP smanjuju brzinu, neki čak iz najbrže trake se prebacuju i naglo koče da ne bi promašili i ne vode računa o ostalim vozilima
- obično ima ljudi na AP ili zaustavljenih vozila u zaustavnoj traci što povećava opasnost od nesreća i treba usporiti saobraćaj

iz istog razloga AP koji su u mraku se kod petlji osvetljavaju


Teorije su ti po sistemu sta bi bilo kad bi bilo. A da projektant nije racunao i na to da spasi vozace ako slucajno padne neki NLO na autoput? Sta nas kao neke investitore (kroz poreze i kredite koje cemo placati i placati) briga za te budalastine? Platili smo autoput - hocemo autoput, ne malo siru ulicu. I u Crnoj Gori se pravi put, gde ga je mnogo teze provuci izmedju planina nego izmedju brazuljaka, pa ce ga napraviti za 130 km/h. Pre mi se cini da je ovde sprega nesposobnih projektanata i alavih politicara da povecaju troskove kroz nelogicne krivine i sve sto sa tim ide, a na kraju cemo mi duze putovati i dodatno puniti budzet kroz kazne za "bahacenje" od 101 km/h po autoputu.

Inace, ako si vozio po zapadu, posebno Nemackoj, videces da tamo vozaci koji voze autoputem, pre ukljucenja nekog drugog puta, ukoliko ima mesta, prelaze u brzu traku, ostavljajuci prostor i sporiju traku onom ko se ukljucuje na autoput. Kako voze brze od onog ko se ukljucuje, tako ga lako obidju i vrate se u sporiju traku. Zato svi putuju mnogo brze, nema cimanja i nervoze. Smatra se nekulturnim zauzimanje najbrze trake koji kilometar pre ukljucivanje negog drugog puta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476756#p476756:3brcet6d je napisao(la):
laki72 » Ned Sep 10, 2017 4:07 pm[/url]":3brcet6d]
dobri_samaricanin":3brcet6d je napisao(la):
ljig preljina je na većem delu projektovan za 100km/h (radijus krivina i sl) i ne može biti ograničanje 120km/h.
to se uradilo jer je teren "težak" pa bi trasa za 120km/h bila neuporedivo skuplja.
kod svih petlji na AP potrebno je smanjiti dozvoljenu brzinu... razlozi:
- ljudi koji ubrzaju u traci za uključivanje na 60km/h i odmah se ubace u srednju traku (nije isto da na njih nalećeš sa 100 i sa 120km/h)
- ljudi koji se isključuju sa AP smanjuju brzinu, neki čak iz najbrže trake se prebacuju i naglo koče da ne bi promašili i ne vode računa o ostalim vozilima
- obično ima ljudi na AP ili zaustavljenih vozila u zaustavnoj traci što povećava opasnost od nesreća i treba usporiti saobraćaj

iz istog razloga AP koji su u mraku se kod petlji osvetljavaju

Na osnovu cega pises sve ovo sto si napisao?
Moze neka "direktiva" , pravilnik, instrukcija na osnovu koje si ovo napisao, ili pises po sopstvenom misljenju i sopstvenoj logici?
Kakvo usporavanje kod petlji i kakvi ljudi na AP (najstroze zabranjeno) i kakve veze ima zaustavna traka sa odvijanjem saobracaja, kada ona upravo sluzi da bi se vozila koja su u problemu bezbedno prestrojila i zaustavila?

Ljudi moji ajd da ne mistifikujemo autoput i brzinu od 120km/h
Isto to je bilo i pre pola veka, sa mnogo gorim vozilima, bez osvetljenih petlji, i mnogo cega jos...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
ne znam da li ima pravilnik ili direktiva, može verovatno neko ko je iz struke da to napiše.
to pišem iz iskustva sa puteva u evropi i regionu ali i sa naših AP.

postoje neke petlje gde se ukrštaju 2 AP pod uglom ali tako da vi možezte sa jednog na drugi da izađete ne smanjujući brzinu.
kod nas odmah naletite na oštru krivinu i 60 na sat + naplatna rampa.
naravno da ne možete sa 130 ili 120 da kočite na 60.
zato je i dobro što je svuda smanjenje brzine.

slažem se ja da pre pola veka u zastavi voziti 120 na sat iz današnje perspektive bio horor.
nisu bili ni oslonci za glavu na sedištima, ništa airbag, gume loše, nema ESP-a, nema ABS, deca nisu u sedištima...
ali zato se i ginulo ludački.
svaki sudar kad te udare od pozadi lomiš vrat.

ali od tada se mnogo napredovalo, nije dobro da se vraćamo unazad.
i ja mislim da je dobro na bezbednim deonicama ravnim, preglednim sa dobrim asfaltom i bankinama dozvoliti 130 na sat.
ali isključenja, tuneli, mostovi, smanjiti gas.
to je mali gubitak vremena a mnogo doprinosi bezbednosti.

problem zaustavnih traka je sto nasi ljudi se zaustave u istoj što je skroz OK.
ali NIKO ne stavi trogao a 100m koliko je propis (ako uopste neko i stavi).
popravljau gume što nije dozvoljeno, vode decu da vrše nuždu, često stoje ispred auta kako bi sigurno poginuli ako neko naleti na auto i sl.
i posle kad naleti neko na njih, đavo kriv.
a taj koji naleti, vozi iza kamiona, ne drži odstojanje, smori se i skrene desno u zaustavu da stane i naravno naleti na drugo vozilo.
i onda se "na nebu" svadjaju ko je bio (više) kriv...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476817#p476817:eiv8bmap je napisao(la):
Gringo » Ned Sep 10, 2017 9:20 pm[/url]":eiv8bmap]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476687#p476687:eiv8bmap je napisao(la):
dobri_samaricanin » Ned Sep 10, 2017 1:35 pm[/url]":eiv8bmap]ljig preljina je na većem delu projektovan za 100km/h (radijus krivina i sl) i ne može biti ograničanje 120km/h.
to se uradilo jer je teren "težak" pa bi trasa za 120km/h bila neuporedivo skuplja.
kod svih petlji na AP potrebno je smanjiti dozvoljenu brzinu... razlozi:
- ljudi koji ubrzaju u traci za uključivanje na 60km/h i odmah se ubace u srednju traku (nije isto da na njih nalećeš sa 100 i sa 120km/h)
- ljudi koji se isključuju sa AP smanjuju brzinu, neki čak iz najbrže trake se prebacuju i naglo koče da ne bi promašili i ne vode računa o ostalim vozilima
- obično ima ljudi na AP ili zaustavljenih vozila u zaustavnoj traci što povećava opasnost od nesreća i treba usporiti saobraćaj

iz istog razloga AP koji su u mraku se kod petlji osvetljavaju


Teorije su ti po sistemu sta bi bilo kad bi bilo. A da projektant nije racunao i na to da spasi vozace ako slucajno padne neki NLO na autoput? Sta nas kao neke investitore (kroz poreze i kredite koje cemo placati i placati) briga za te budalastine? Platili smo autoput - hocemo autoput, ne malo siru ulicu. I u Crnoj Gori se pravi put, gde ga je mnogo teze provuci izmedju planina nego izmedju brazuljaka, pa ce ga napraviti za 130 km/h. Pre mi se cini da je ovde sprega nesposobnih projektanata i alavih politicara da povecaju troskove kroz nelogicne krivine i sve sto sa tim ide, a na kraju cemo mi duze putovati i dodatno puniti budzet kroz kazne za "bahacenje" od 101 km/h po autoputu.

Inace, ako si vozio po zapadu, posebno Nemackoj, videces da tamo vozaci koji voze autoputem, pre ukljucenja nekog drugog puta, ukoliko ima mesta, prelaze u brzu traku, ostavljajuci prostor i sporiju traku onom ko se ukljucuje na autoput. Kako voze brze od onog ko se ukljucuje, tako ga lako obidju i vrate se u sporiju traku. Zato svi putuju mnogo brze, nema cimanja i nervoze. Smatra se nekulturnim zauzimanje najbrze trake koji kilometar pre ukljucivanje negog drugog puta.
ko kaže da smo platili AP a ne 100km/h???
ko kaže da će u crnogorskim vrletima biti svuda 130km/h???

slažem se za tu praksu, samo to nije propis već "best practice".
ali nisam za to.
jer kad jednom to ne uradiš ( ne pratiš dobro, koncentarcija i sl) rizikuješ sudar jer drugi to očekuje od tebe.
slično kao polu-autoput.
gde komotno mogu 3 vozila jedno pored drugog da prođu i dobra praksa kaže da se tako radi.
a onda jedan "zaspi" i ne pomeri se skroz desno i svi se nađu u crnoj hronici.

kod nas su ljudi frustrirani životom i to najčešće manifestuju u saobraćaju "isterujući pravdu" i učeći druge vozače i pešake pravilima na silu.
tako da sumnjam da bi ta dobra praksa ikad zaživela kod nas jer ljudi neće biti manje nervozni i frustrirani u godinama koje dolaze.
 
Ma ja bi to 60km/h ogranicenje i cao zdravo... Tako cemo biti najsigurniji...
 
Vrh