Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Meni ovo sve vise lici da nece biti gotovo do sledece godine !!! Petlja Ljig nije ni na pola a bez tunela nema ni vajde ! Jedino sto mogu je da puste u saobracaj onaj deo od Uba pa do petlje Ljig al taj deo je beskoristan za one koji idu Ibarkom !!!
 
Polozaj petlji je blagi uzas , zar nisu mogli to pametnije da rese ! Vozila koja idu Ibarskom treba da kruze pored Lajkovca da bi se ukljucili il da idu paralerno uz autoput do Ljiga !!! Neznam zasto nisu namestili petlju kod Celija ???
 
Ova pozicija petlje Lajkovac je bolja za Valjevo. A ono je jedno od najvećih mesta duž cele trase. Ovako im je autoput udaljen 20tak km i planiraju da do njega produže sa 4 trake, a da je u Ćelijama, autoput bi im bio dosta dalji, oko 30tak km ili 25 pod uslovom da se izgradi nova bliža saobraćajnica oko Lajkovca ka petlji.
 
preljina- požega je po google maps-u 41 min za 40km.
autoputem će biti oko 20 min.
u špicu sezone je bez AP to i 60+ min, ali je i čekanje na naplatnoj rampi dosta duže pa opet dođemo na prosek od oko 20 min uštede.
dakle to je 300M € za 20 min uštede tj oko 15M € pomin uštede.
BG-Čačačk je bio 2.5h bez AP, sa AP će biti oko 1.5h dakle 60 min uštede za oko 1000M € dođe slično 15-16M € po min uštede vremena.
kada bi se preljina- požega napravilo 2+2 severno od čačaka i ispravile krivene tunelima kroz klisuru (kao što ide pruga) dobili bi uštedu od oko 10min za nekih 70-100M € dakle 7-10M po min uštede.
 
Biće sve to drugačije kad se završi. 40 km auto puta je smešna priča.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475821#p475821:11ebj327 je napisao(la):
dobri_samaricanin » Uto Sep 05, 2017 9:48 pm[/url]":11ebj327]preljina- požega je po google maps-u 41 min za 40km.
autoputem će biti oko 20 min.
u špicu sezone je bez AP to i 60+ min, ali je i čekanje na naplatnoj rampi dosta duže pa opet dođemo na prosek od oko 20 min uštede.
dakle to je 300M € za 20 min uštede tj oko 15M € pomin uštede.
BG-Čačačk je bio 2.5h bez AP, sa AP će biti oko 1.5h dakle 60 min uštede za oko 1000M € dođe slično 15-16M € po min uštede vremena.
kada bi se preljina- požega napravilo 2+2 severno od čačaka i ispravile krivene tunelima kroz klisuru (kao što ide pruga) dobili bi uštedu od oko 10min za nekih 70-100M € dakle 7-10M po min uštede.


Kad si zadnji put prosao Pozega - Cacak?

To da se malo put ispravi i naprave 2+2 trake je nemoguce na tom delu puta.

Sa druge strane Zlatiborski okrug je veliki izvoznik voca i veliki promet kamiona ima tu, plus zlatiborsku okrug, svaki viekend imas bar 500auta iz BG koji su na zlatiboru, plus vikendom svi busevi su puni na relaciji Zlatibo,Uzice,Pozega,Lucani - BG.

Tako da ti da usteda ne pije vodu, a da nepricam koliko je ljudi izginulo na tom delu puta koliko je put los.


Edit: Ne razumem koje cekanje na naplatnoj rampi, na kojoj napatnoj rampi?
 
Za 2+2 u Ovcarskoj Kablarskoj klisuri, Jelen Do itd. racun od 70-100 mil je potcenjen i previse. Gotovo komplet put u tom slucaju ide kroz tunel. Ko vozi redovno, zna o kakvoj lokaciji se radi. Da li bi se naplacivao taj put 2+2? Ako ne bi, kome se isplati ta investicija? Ako bi se naplacivao, pa i tu mora da postoji naplatna rampa i guzva kao i na AP, tako da racun u vremenu dodje jos losiji.
 
nismo se razumeli...
2+2 samo oko čačka gde je ravno i relativno jeftino...
i na delu blizu požege gde je put i sada takav da može 100km/h bez problema, ravnica široko, jeftino se proširi...
pogledajte put ko ređe ide na street view.
nema naplate putarine, nema čekanja
kroz klisuru tunel prav kao što ide voz.
80km/h i to je to...
problematičan put kroz klisuru je oko 14km, sa 2 tunela bi se to skratilo na bar 10 km a vreme skratilo za nekih 5-7 min u proseku.
čak i obilaznica kroz čačak postojeća može na većini mesta da bude 2+2 bez većih problema ali to nije tema.
prolazim tuda jako često, zato i komentarišem ovu temu.
ne shvatam kakve veze imaju kamioni i voće sa 2+2, 1+1 ili AP.
pa prvi kamioni izbegavaju AP, pogledajte koliko sada ima kamiona AP na ljig preljina a koliko ih ide preko milanovca.
putarine za kamione su preskupe i oni često izbegavaju AP.
najveći "čep" ovog leta je bila naplatna rampa u čačku i ulaz u BG.
veći nego OK klisura.
problem OK klisure je što bespotrebno krivuda i ide blizu reke gde je svaki sudar ili izletanje tragično..
kao što je to rešeno kod ovčar banje sa tunelom i mostom, tako se reši i u drugom delu klisure i nema problema.
ljudi koji idu u ovčar banju neće ići AP kad se sagradi nego magistralom i opet će ljudi ginuti.
nije sav put tuda tranzit, ima puno lokalnog saobraćaja i treba i na njih misliti.
i oni su ljudi. i njihovi životi i konfor su bitni.
za razliku od voća oni se ne prevoze smrznuti u hladnjači :)
 
To što predlažeš već imamo. Jedino bi dobili jedan tunel kod brane koji bi skratio put 2km. Ostatak puta sa 2 trake kroz Ovčarsko-Kablarsku klisuru je prilično prav i može se i sada ići tih 80km/h koje navodiš ali je to retko zbog gustine saobraćaja. A ti i dalje predlažeš tu 2 trake tako da se tu ne bi ništa menjalo. To što predlažeš za proišrenje u ravnici pre Požege je nepotrebno jer i sada je taj deo obilaznice oko Požege brz, možeš ići 90-100 bez problema, nema gužvi. To proširenje broja traka koje predlažeš do Pakovraća ćemo dobiti autoputem. U celom predlogu ne vidim nikakvo poboljšanje situacije sem skraćenje od 2km kod brane izgradnjom tunela. Redovi, gustina saobraćaja, protočnost, brzine se ništa znatno ne menjaju. Stoga to nije rešenje, već status quo.
 
Ne znam odakle ti info da ti kamioni idu jos uvek ibarksom magistralom?
Idem za Pozegu iz BG min 2 puta sedmicno, i znam ceo put napamet. Ni jednom mi se nije desilo da nisam pretekao neki kamion na autoputu koji je pusten Ljig-Preljina. Za autobuse proverena informacija da svi idu na AP.
Dobijanjem autoputa Cacak-Pozega, smanjice se velika guzva na tom delu puta.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475849#p475849:1rqgb6wo je napisao(la):
dobri_samaricanin » Sre Sep 06, 2017 12:02 am[/url]":1rqgb6wo]
2+2 samo oko čačka gde je ravno i relativno jeftino...
i na delu blizu požege gde je put i sada takav da može 100km/h bez problema, ravnica široko, jeftino se proširi...
to je znaci deo od preljine do izlaza iz Cacka i sta onda opet 1+1 traka kroz klisuru i onda negde od Lucana posle tunela do Pozege 2+2 trake gde bi moglo da se izgradi ravni deo.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475849#p475849:1rqgb6wo je napisao(la):
dobri_samaricanin » Sre Sep 06, 2017 12:02 am[/url]":1rqgb6wo]
ne shvatam kakve veze imaju kamioni i voće sa 2+2, 1+1 ili AP.
Ima jer kad je seozna na tom delu putuje i vise od sat vremena.
Kad zaglavis ispred 3,4 kamiona, a u suprotnom smeru ljudi krenuli na zlatibor ili u CG, mozes samo da places do cacka i da vozis 50 na sat, plus da je dobar deo deonice ogranicenje 60km/h to sto mi pricamo da moze da se vozi 100km, moze i na autoputu da se vozi 150km, a sto onda ovi nasi ne promene bar na 130km?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475849#p475849:1rqgb6wo je napisao(la):
dobri_samaricanin » Sre Sep 06, 2017 12:02 am[/url]":1rqgb6wo]
najveći "čep" ovog leta je bila naplatna rampa u čačku i ulaz u BG.
Ova naplatna rampa nije predvidjena za pocetnu rampu, tako da i ne vidim potrebe za vise od 4 rampe koliko ih sad ima.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475849#p475849:1rqgb6wo je napisao(la):
dobri_samaricanin » Sre Sep 06, 2017 12:02 am[/url]":1rqgb6wo]
ljudi koji idu u ovčar banju neće ići AP kad se sagradi nego magistralom i opet će ljudi ginuti.
nije sav put tuda tranzit, ima puno lokalnog saobraćaja i treba i na njih misliti.
Ima lokalnog saobracaja 10% ti je lokalnog saobracaja a 90% je saobracaja koji idu za Cacak i BG, tako da ce taj put biti prazan kad se zavrsi AP.
 
Rasprava da li treba AP ili ne na ovoj trasi je, moje mišljenje, prazna. Ne vidim da su argumenti na mestu da se ne pravi AP u punom profilu.
Ispravljanje OK klisure je u redu samo kao alternativna AP, ko i dalje želi da se vozi tuda. Istu stvar su crnogorci uradili u kanjonu Morače, uz/niz Crkvine, sad rade oko Mojkovca. Ima poboljšanja sa tim, ali problem nije rešen. Zbog toga se i gradi AP.
I srdjanprapa i Earthmoving daju objektivne ocene i argumente protiv ovog predloga, koji samo smanjuje početna ulaganja, a problem ostaje i to bez povrata investicije, kolika god da je (a ocenjena po tvom postu je oko 100M EUR).
 
Drugi problem je predlog da dozvoljena brzina u tunelima sa 1+1 trake bude 80km/h. Mislim da ne postoji tunel 1+1 kod nas gde je dozvoljena tolika brzina, tako da ni to nije realno. Maksimalna brzina u tunelima 1+1 je 50-60km/h. Brzinu 80km/h u tunelima imamo tek na autoputevima, što znači bar 2+2 trake tunela. A onda takav predlog nema nikakve razlike od autoputa.
 
Šta se više dešava sa rokovima u našoj zemlji i planiranjem projekata?! Evo tuneli na koridoru 10 prema tenderu: Bancarevo (oko 700m), Sarlah (oko 500m) i Sopot (oko 200m), imaju rokove za opremanje sa elektromašinskom opremom 280 dana (Bancarevo) i 180 dana (ostala dva). Odmah piši godinu dana-duži tunel, 8 meseci-kraći tuneli. A Ugovori još nisu ni dodeljeni. Ode to u 2019.

Jel ovo mora ovako, da se čeka završetak građevinskih radova, pa tek onda tender, pa projekat, pa nabavka? Ne znam, nisam upoznat sa ovakvim radovima. Logika mi govori da je tender mogao da se obavi ranije i projektovanje.

Siguran sam da je ovo cena "parčanja" radova na ovom projektu. Pre će se završiti Brančić koji još nije kompletno probijen a još je i veći od svih ovih tunela. Ključ u ruke jedini način za ovakve projekte, i nije mi jasno zašto se pristalo sa finansijerima na ovakav tip Ugovaranja. Osim, da mogu da se pojavljuju manje firme i podmiruju koječiji interesi.
 
Pa da, ja sam utiska da je drugačije predviđen način nabavke opreme za tunele na Koridoru 10 sa jedne i "Koridoru 11" sa druge strane. Na K10 koji finansiraju Zapadne banke se rade tenderi i čini mi se da je tu zbog takvog sistema duža procedura, a na "K11" je posao diretno pogođen sa Kinezima pa deluje da oni imaju odrešenije ruke da brže nabavljaju opremu za tunel, a možda čak i da unapred naruče opremu pre probijanja. E sad, posao sa Kinezima je podeljen na 51 Kinezi : 49% naši, pa ne znam dal Brančić potpada u naš ili njihov deo. Buši ga naš Energoprojekt ali ne znam ko će da ga oprema, plus ne znam dal je Energoprojekt u ovom tunelu Shangdongov podizvođač ili glavni izvođač.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475917#p475917:g9xxiw7p je napisao(la):
Earthmoving » Sre Sep 06, 2017 11:36 am[/url]":g9xxiw7p]Pa da, ja sam utiska da je drugačije predviđen način nabavke opreme za tunele na Koridoru 10 sa jedne i "Koridoru 11" sa druge strane. Na K10 koji finansiraju Zapadne banke se rade tenderi i čini mi se da je tu zbog takvog sistema duža procedura, a na "K11" je posao diretno pogođen sa Kinezima pa deluje da oni imaju odrešenije ruke da brže nabavljaju opremu za tunel, a možda čak i da unapred naruče opremu pre probijanja. E sad, posao sa Kinezima je podeljen na 51 Kinezi : 49% naši, pa ne znam dal Brančić potpada u naš ili njihov deo. Buši ga naš Energoprojekt ali ne znam ko će da ga oprema, plus ne znam dal je Energoprojekt u ovom tunelu Shangdongov podizvođač ili glavni izvođač.
Energoprojekt je podizvođač Shandong-u na svim delovima gde radi. Ugovor je samo jedan, izmeđi Srbije (odnosno koridora) i Shandong-a, po principu ključ u ruke. Shandong po Ugovoru mora da prepusti deo poslova domaćim firmama, u iznosu od 49% (mislim u novcu ne u obimu radova). Shandong je to uradio potpisivanjem Ugovora, odn. Podugovora sa Energoprojektom, u iznosu većem od 140M USD što iznosi otprilike tih 49% (kredit je mislim oko 300M USD). Sad kako su oni podelili poslove među sobom, nabavku opreme, materijala i slično nisam siguran. Komplet deonicu od Ljiga do Lajkovca radi EP, nigde nema nijednog kineza, bar ih ja nisam video.
 
Tuneli Bancarevo, Sarlah i Sopot su faktički odrađeni, fali samo elektromašinsko opremanje. Zapravo za Sarlah se čeka promena plana da se postavi asfalt umesto betona. Tenderi će se završiti sad u septwmbru tako da za 8-9 meseci se završavaju. Problem je deonica posle tunela Bancarevo, da li će ona da se završi do kraja 2018. Video sam juče-prekjuče klip televizije caribrod na bugarskom, pomenuli su nešto ove tunele, mislim nešto za njihovo opremanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474417#p474417:1otnjxjt je napisao(la):
Steva » Uto Avg 29, 2017 1:56 pm[/url]":1otnjxjt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474403#p474403:1otnjxjt je napisao(la):
lukarts » 29 Aug 2017, 11:46[/url]":1otnjxjt]Pitanje vezano za koridore 10 i 11. Jel to novi tuneli imaju samo 2 trake?

Što samo? Da, i to je uobičajena praksa za tunele, ne samo u Srbiji. Primer Nemačke, Rennsteigtunnel: https://youtu.be/4Swrn5getyw 2 trake i ograničenje od 80kmh.

Nisam bas saglasan. Na mnogim tunelima u inostranstvu je ogradnicenje 100 km/h. Dobro, de, kod nas je uglavnom je zvanicno maksimulna brzina ogranicena na 120km/h, a u vecini evropskih zemalja je 130 km/h i to na vecem delu autoputa puta, a kod nas...pa nesto mi upadaju u oci ogranicenja od 80km/h, 60km/h....
 
Hteo bih da iskoristim priliku i dam neka pojasnjenja.
TBM masine, (servisiran shield) sa kompletnom pripadajucom opremom za busenje cevi precnika 10m, ovde, na Bliskom Istoku se ne mogu naci ispod 100 miliona dolara. Ali se i to isplati, jer je brzina, kvalitet i kontrola troskova daleko bolja nego kod "nove austrijske metode" i drugih klasicnih sistema kopanja. U razgovoru sa iskusnim tuneldzijama, sam saznao da se u 21 veku ozbiljni projekti ne rade bez TBM-a. Inace pocetna tehnoekonomska kalkulacija za izbor isplative masine se vezuje (pored troskova samog seta masine i odrzavanja) i na brzinu kompletiranja tunela od min. 70 ft/danu sto je nesto vise od 20 m/danu. Misli se na duzinu tunelske cevi sa betonskom oblogom i asfaltom/betonom. Te bajke nasih prevaranata da smo mi po necemu specificni, da je 1m/dnevno nasa realnost, da je svako nase gradiliste teze i grdje za izvodjenje nego igde na planeti, ...prosto zaboravite.

Sto se tice brzine asfaltiranja... Uopste je neprimereno kalkulisati koliko se moze asfaltirati jednim finiserom dnevno. Sto ne koriste 20 finisera? Ili 220! Pa to nije nosac aviona. Uostalom gotovo sva gradjevinska mehanizacija se sada svuda na zemaljskoj kugli uzima na lizing koji traje koliko traju i radovi na projektu (ugovoreni, ne probijeni), tako da je probijanje rokova besmisleno. Menadzment svakog uspesnog Izvodjaca (kod nas ih je izgleda vrlo malo) kalkulise troskove i dobit prema svom cash-flow-u. I sa te strane je probijanje rokova neprihvatljivo, jer ulagaci/vlasnici Izvodjaca su usli u posao sa biznis planom koji pored ostalog sadrzi i stavku troskova resursa (osoblja i masina). Probijanjem rokova, fiksni troskovi resursa ce im "pojesti" planiranu zaradu.

Trece, sto me zivog pojede, je cinjenica da je cena nafte vec nekoliko godina na istorijskom minimumu ili blizu njega, pa je imbecilno da se sada ne zavrse i rehabilituju svi putevi u Srbiji. Zar treba opet cekati da cena barela nafte ponovo predje 150 $ ???? Koliko bi onda bila tona dizela, ulja, asfalta, kubik betona i na kraju kilometar puta??? Pa ukovodece strukture zemalja u okruzenju Srbije bas zato toliko grizu da izgrade puteve, a nasi samo da mogu da otegnu, ne bili se ocesali za plate u nekom budzetskom preduzecu.

Oprostite mi na mom besu, ali informacije koje dobijam na ovom vrlo korisnom forumu me izbacuju iz takta, jer ne mogu da verujem da je toliko nesposobnih na pravim pozicijama. Nije ni cudo sto smo svi koji imamo imalo volje (znanje i relevantno iskustvo se tesko mogu steci u Srbiji, gde je toliko toga naopako) otislo da radi van Srbije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475890#p475890:1k0wxj5d je napisao(la):
Earthmoving » Sre Sep 06, 2017 9:46 am[/url]":1k0wxj5d]Drugi problem je predlog da dozvoljena brzina u tunelima sa 1+1 trake bude 80km/h. Mislim da ne postoji tunel 1+1 kod nas gde je dozvoljena tolika brzina, tako da ni to nije realno. Maksimalna brzina u tunelima 1+1 je 50-60km/h. Brzinu 80km/h u tunelima imamo tek na autoputevima, što znači bar 2+2 trake tunela. A onda takav predlog nema nikakve razlike od autoputa.
tunel karavanke između Slovenije i Austrije. 80km/h u celom tunelu koji ima preko 7km.

http://www.sloveniatimes.com/modules/up ... avanke.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476167#p476167:vm9b48ve je napisao(la):
dobri_samaricanin » Čet Sep 07, 2017 2:44 pm[/url]":vm9b48ve]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475890#p475890:vm9b48ve je napisao(la):
Earthmoving » Sre Sep 06, 2017 9:46 am[/url]":vm9b48ve]Drugi problem je predlog da dozvoljena brzina u tunelima sa 1+1 trake bude 80km/h. Mislim da ne postoji tunel 1+1 kod nas gde je dozvoljena tolika brzina, tako da ni to nije realno. Maksimalna brzina u tunelima 1+1 je 50-60km/h. Brzinu 80km/h u tunelima imamo tek na autoputevima, što znači bar 2+2 trake tunela. A onda takav predlog nema nikakve razlike od autoputa.
tunel karavanke između Slovenije i Austrije. 80km/h u celom tunelu koji ima preko 7km.

http://www.sloveniatimes.com/modules/up ... avanke.jpg

Mislim da nisi dobro razumeo Earthmoving, rekao je da je kod nas max brzina u tunelima 50,60km/h, ja mislim da cemo pre docekati da na autoputu promene brzinu na 130, nego u nasim tunelima sa 50,60km/h na 80km/h.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475859#p475859:3skwab4m je napisao(la):
Earthmoving » Sre Sep 06, 2017 1:02 am[/url]":3skwab4m]To što predlažeš već imamo. Jedino bi dobili jedan tunel kod brane koji bi skratio put 2km. Ostatak puta sa 2 trake kroz Ovčarsko-Kablarsku klisuru je prilično prav i može se i sada ići tih 80km/h koje navodiš ali je to retko zbog gustine saobraćaja. A ti i dalje predlažeš tu 2 trake tako da se tu ne bi ništa menjalo. To što predlažeš za proišrenje u ravnici pre Požege je nepotrebno jer i sada je taj deo obilaznice oko Požege brz, možeš ići 90-100 bez problema, nema gužvi. To proširenje broja traka koje predlažeš do Pakovraća ćemo dobiti autoputem. U celom predlogu ne vidim nikakvo poboljšanje situacije sem skraćenje od 2km kod brane izgradnjom tunela. Redovi, gustina saobraćaja, protočnost, brzine se ništa znatno ne menjaju. Stoga to nije rešenje, već status quo.
nemamo.
svi smo saglasni da je obilaznica oko Čačka najveći problem.
napravimo severnu obilaznicu 2+2 bez velikih petlji i tunela i gužve neće biti jer će tranzit na sever ići tuda, tranzit na istok i jug starom obilaznicom a lokalni saobraćaj će se podeliti.
i lepo svima i tranzitnim putnicima i lokalnom stanovništvu čačaka, ljubića i okoline.
nije sito kad napraviš 2+2 sa npr betonskim bankinama i ograničenje 100km/h i ravnog dela 1+1 gde je ograničenje 80km ali možeš da teraš koliko hoćeš.
posebno kad je ispred neki kamion ili gužva.
AP ne ide do pošege već par km južnije od Požege i nastavlja na jug.
čačak požega kada bi bio prosek 60-70km/h ne bi bio nikakav problem.
problem je što gužva, kupači, posetioci manastira, kafana, kamioni, traktori i čep koji se pravi na čačanskoj obilaznici usporavaju značajno taj prosek.
rešimo te probleme i imaćemo za 2-3 puta manji novac sve što je potrebno i pritom besplatno i dostupno svim grašanima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476173#p476173:22ylh4ni je napisao(la):
srdjanprpa » Čet Sep 07, 2017 3:05 pm[/url]":22ylh4ni]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476167#p476167:22ylh4ni je napisao(la):
dobri_samaricanin » Čet Sep 07, 2017 2:44 pm[/url]":22ylh4ni]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475890#p475890:22ylh4ni je napisao(la):
Earthmoving » Sre Sep 06, 2017 9:46 am[/url]":22ylh4ni]Drugi problem je predlog da dozvoljena brzina u tunelima sa 1+1 trake bude 80km/h. Mislim da ne postoji tunel 1+1 kod nas gde je dozvoljena tolika brzina, tako da ni to nije realno. Maksimalna brzina u tunelima 1+1 je 50-60km/h. Brzinu 80km/h u tunelima imamo tek na autoputevima, što znači bar 2+2 trake tunela. A onda takav predlog nema nikakve razlike od autoputa.
tunel karavanke između Slovenije i Austrije. 80km/h u celom tunelu koji ima preko 7km.

http://www.sloveniatimes.com/modules/up ... avanke.jpg

Mislim da nisi dobro razumeo Earthmoving, rekao je da je kod nas max brzina u tunelima 50,60km/h, ja mislim da cemo pre docekati da na autoputu promene brzinu na 130, nego u nasim tunelima sa 50,60km/h na 80km/h.
u normalnom tunelu je brzina 80km/h, u starom, neosvetljenom gde mogu i krave biti u tunelu je naravno 50-60km/h

koliko mi imamo novijih tunela 1+1. premalo.
zato su i ograničenja kakva jesu.
moj predlog su novi tuneli, a ne stari...
ko je išao drinom pored višegrada kroz mnoštvo tunela koji su građeni 1990 zna o čemu pričam.
da ne govorim o novijim tunelima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475880#p475880:2etwx8yj je napisao(la):
srdjanprpa » Sre Sep 06, 2017 8:20 am[/url]":2etwx8yj]Ne znam odakle ti info da ti kamioni idu jos uvek ibarksom magistralom?
Idem za Pozegu iz BG min 2 puta sedmicno, i znam ceo put napamet. Ni jednom mi se nije desilo da nisam pretekao neki kamion na autoputu koji je pusten Ljig-Preljina. Za autobuse proverena informacija da svi idu na AP.
Dobijanjem autoputa Cacak-Pozega, smanjice se velika guzva na tom delu puta.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475849#p475849:2etwx8yj je napisao(la):
dobri_samaricanin » Sre Sep 06, 2017 12:02 am[/url]":2etwx8yj]
2+2 samo oko čačka gde je ravno i relativno jeftino...
i na delu blizu požege gde je put i sada takav da može 100km/h bez problema, ravnica široko, jeftino se proširi...
to je znaci deo od preljine do izlaza iz Cacka i sta onda opet 1+1 traka kroz klisuru i onda negde od Lucana posle tunela do Pozege 2+2 trake gde bi moglo da se izgradi ravni deo.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475849#p475849:2etwx8yj je napisao(la):
dobri_samaricanin » Sre Sep 06, 2017 12:02 am[/url]":2etwx8yj]
ne shvatam kakve veze imaju kamioni i voće sa 2+2, 1+1 ili AP.
Ima jer kad je seozna na tom delu putuje i vise od sat vremena.
Kad zaglavis ispred 3,4 kamiona, a u suprotnom smeru ljudi krenuli na zlatibor ili u CG, mozes samo da places do cacka i da vozis 50 na sat, plus da je dobar deo deonice ogranicenje 60km/h to sto mi pricamo da moze da se vozi 100km, moze i na autoputu da se vozi 150km, a sto onda ovi nasi ne promene bar na 130km?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475849#p475849:2etwx8yj je napisao(la):
dobri_samaricanin » Sre Sep 06, 2017 12:02 am[/url]":2etwx8yj]
najveći "čep" ovog leta je bila naplatna rampa u čačku i ulaz u BG.
Ova naplatna rampa nije predvidjena za pocetnu rampu, tako da i ne vidim potrebe za vise od 4 rampe koliko ih sad ima.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475849#p475849:2etwx8yj je napisao(la):
dobri_samaricanin » Sre Sep 06, 2017 12:02 am[/url]":2etwx8yj]
ljudi koji idu u ovčar banju neće ići AP kad se sagradi nego magistralom i opet će ljudi ginuti.
nije sav put tuda tranzit, ima puno lokalnog saobraćaja i treba i na njih misliti.
Ima lokalnog saobracaja 10% ti je lokalnog saobracaja a 90% je saobracaja koji idu za Cacak i BG, tako da ce taj put biti prazan kad se zavrsi AP.

kamioni većinski idu ibarskom i dalje.
putujem stalno i stalno ih viđam.
nažalost putuju i ka topoli novim putem gde ne bi smeli da idu.

autobusi neki idu AP, neki Ibarskom, zavisi od prevoznika.

nadam se da je ovo sa 10% lokalnog saobraćaja i 90% tranzitnog neka šala.
u suprotnom bih pomislio da nikad tuda nisi prošao.
svakako kad već tako često ideš, pogledaj tablice na vozilima koji ti dolaze u susret.
 
Iz pozege sam, dve godine putovao u Cacak na fax, dva puta sedmicno autom, 60% tablica su BG dobar deo tablica ima i iz CG, koga god znam od drugara prijatelja da putuju pozega beograd pozega svi su mi potvrdili da sa svim autoprevoznicima sa kojima su putovali isli autoputem.


Ne ulazim u dalju raspravu, autoput prave do Pozege za sada, kad ce biit izgradjen ne znam, i odlicno je sto ga prave, dal ce da ustede ili ne to mi nije bitno, prosipa se novac na mnoge glupe stvari ovo je stvar koju ce ljudi vise ceniti nego neke glupe stvari poput fontata.


A uveren sam da tim sredjivanjem puta i pravljenjem na nekim delovima 2+2 ce malo manje kostati nego autoput, a sa autoputem dobijamo dva puta. Da li ljudi iz Pozege i Cacka putovati autoputem do Cacka ili Pozege, hoce, 15minuta sigurnog putovanja ili 45minuta kroz ovcar banju....


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476183#p476183:1owvfxpb je napisao(la):
dobri_samaricanin » Čet Sep 07, 2017 3:22 pm[/url]":1owvfxpb]
u normalnom tunelu je brzina 80km/h, u starom, neosvetljenom gde mogu i krave biti u tunelu je naravno 50-60km/h

koliko mi imamo novijih tunela 1+1. premalo.

Jel tunel kroz ovcar banju normalan i osvetljen?
Pa ogranicenje 60km/h

https://www.google.rs/maps/@43.9021965, ... 6656?hl=sr

O cemu pricamo mi ovde?





Sad sam se setio da sam skoro slican post nekgde postavio oko cene autoputa cacak pozega i da je isti taj covek kukao kako je vojvodina zaboravljena sto se tiche autoputa, ako si isti lik, evo odgovorio bih i na to, vojvodina je toliko ravna da lagano moze da se uradi put 2+2 bez auto puta, i da vam bude dzaba voznja, ali dal ide to u korist ovoj drzavi da sredjuje put 2+2 za dz?
 
na tom 2+2 bez autoputa kroz V će da bude poginulih više nego na ibarskoj
 
Vrh