Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

nije ni noramlno da jakovo i boljevci u bilo kojoj varijanti imaju priključak na AP.
ne vidim koja je logika da Jakovo 6k stanovnika i Boljevci 4k stanovnika imaju priključak na AP sve i da nema priključka 30km a ne da se priključak nalazi na par km.
45ti blok ima više stanovnika od ova dva mesta zajedno.
mi bismo da AP idemo brzo a da imamo uključenje na svakih 2km i da još i AP bude jeftin.
to nije moguće,
 
Bar jedno ukljucenje za ta dva mesta, pa pošto. Da se poveze lokalni put između dotičnih mesta sa autoputem. Hajde da kazemo da zbog ,,malog,, broja stanovnika nije opravdano da se grade dve petlje. Ali bez ukljucenja, msm, nema smisla. Mozda sam i ja preterao kada sam rekao da trebaju dve, ali je druga krajnost da nema nijedne. Pa da se nađe sredina i obostrano prihvatljivo rešenje.
 
Ma dajte ljudi, budite realni...
Pa ne gradi se autoput da bi svako naselje imalo prikljucak na njega.
Ispade sad da nije problem sto ce cela cukarica, rakovica, vozdovoac i deo savskog venca (saberite stanovnistvo sami) putovati na sever da bi se ukljucilo na autoput ka jugu, ali je problem da se iz Jakova dodje do surcinske petlje?

Ako ni ovo nije dovoljno za otreznjenje, pogledajte na G map (ako niste putovali) koliko sela se nalazi pored postojecih autoputeva, sto kod nas, sto po inostranstvu?
Pa cak i po zemljama gde se autoput placa vinjetom ili elektronski, petlje nisu na po par km, zar ne?
Zaista preterujemo sa ocekivanjima...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Samo Jagodina, Ćuprija i Paraćin imaju vezane petlje. 30 km i tri petlje.
 
Није ми уопште јасно зашто је потребно потрошити толико на пут, када већ постоји железнички пут ?
 
ne razumem sta je problem sa jakovom i boljevcima.
oni imaju vezu sa Obrenovcen kojom mogi i traktori da idu, dakle to nije problem.
preko surčina će imati još jednu vezu sa JG i NBGD, dakle ni to nije problem...
sta je njima problem, kad krenu na more jednom godisnje kolektivno celo selo sto ce morati par km duže da voze?
ili možda često idu na zlatibor da skijaju pa ih mrzi da idu preko drugog mosta pa u obrenovcu da se uključuju na AP.
Ćuprija 20k stanovnika, Paraćin 25k, Jagodina 37k...
pa i tu je pitanje da li je isplativo bilo da svi imaju izlaz ali to su bila ona vremena, rokaj gradi ne pitaj šta košta, pa zato sada otplaćujemo.
svako poređenje ova 3 grada sa jakovom je neumesno a o boljevcima da ne pričam.
 
U to vreme je samo Ćuprija trebala da ima petlju. I zbog toga se tamo i izgradila onolika autobuska stanica. Tu je nastalo klasično nadmudrivanje tj svaka opšina je vukla na svoju stranu pa su svi dobili petlje i zadržali svoje autobuske stanice
 
Заправо, кад је реч о петљама, потпуно супротно: немамо их довољно. Стандард је да оне буду удаљене 20-25 километара једна од друге, а између искључења за Пожаревац и за Велику Плану нпр. растојање је дупло веће. Какве то проблеме ствара хитној помоћи, кад се деси несрећа негде на пола пута у смеру ка Плани, а пацијента треба превести у болницу у Паланци или у Смедереву, не треба ни да објашњавам. Притом би петља била и сабраћајно-економски оправдана, јер је подручје насељено, села су велика и има привредне активности.
 
koje to mesto nema izlaz između Požarevca i Velike plane a trebalo bi da ima?
u nemačkoj su pumpe na 40-50 km a kod nas na 10km.
petlje ne treba da budu bliže od 30 km.
postoje delovi AP koji imaju samo bankinu izmedju, koja se skloni kada se put radi.
moglo bi se napraviti uklonjiva ograda koja bi se sklanjala daljinski za hitnu pomoć i vatrogasce.
praviti petlju od par miliona eur samo zbog toga je smešno.
bolje napraviti kršten klinički centar u pomenutim gradovima ili organizovati helikopterski nadzor AP i prevz u BG helikopterom.
 
Ja bih se ipak pre poveo realnim potrebama, nego nekim fiksnim odredbama, bile one 10, 30, ili 50km.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Неко је поменуо да нема проблема са градњом ауто-пута кроз Мостар...
Није баш тако.

Србин "покопао" Србе


Прошао просторни план против којег је устало око 1.000 повратника из Мостара. Глас Славише Михајловића (СНС) превагнуо да се усвоји траса ауто-пута

НА последњој седници Дома народа Парламента Федерације БиХ усвојен је предлог Просторног плана за градњу ауто-пута на потезу Мостар - Буна. За више од 1.000 повратника, Срба и Бошњака, из насеља Мостар - Југ, који већ годину дана "бију" битку против овог плана, то не значи ништа друго до да ће ауто-пут једним својим делом пролазити директно кроз њихове - винограде и њиве. Да све буде још горе, глас који их је "покопао" дошао је управо од једног Србина!

Очекујући да ће на седници Дома народа три српска делегата, која долазе из странака са седиштем у Српској, бити јединствена и уз помоћ гласова Срба из СДП, ДФ и Наше странке одбацити предлог овог просторног плана, повратници из насеља Мостар - Југ доживели су прави шок.

По ко зна који пут до сада, јединство није постигнуто. Два делегата који су на листи СНСД, Миле Марчета и Драго Пузигаћа, били су против у првом кругу гласања, док је Славиша Михајловић из СНС био "за". Тако је Предлог прошао, јер су сви српски делегати од њих 13 у Дому народа Парламента ФБиХ морали да буду против да би предлог пао. Најзанимљивије је то да су српски делегати који долазе из странака Федерације БиХ, и били против, "заказали" су Срби из Српске.

Миле Марчета, српски делегат у Дому народа ПФБиХ, каже за "Новости" да је гласање и поновљено, и Михајловић је опет био "за". Предлог је тако усвојен.

- Ово што се десило је велика срамота за Србе у Федерацији БиХ. Имали смо захтев људи из Мостара, повратника, да им помогнемо, али ето, то се није догодило само због гласа Михајловића - каже Марчета.

С друге стране, Јасенко Туфекчић, члан СДА и заменик председавајућег Дома народа Парламента ФИХ, каже за "Новости" да је добро што није блокирана изградња траса ауто-пута 5Ц кроз Мостар.

- Познато ми је да су Срби и Бошњаци из насеља Мостар - Југ против и да имају примедбе. Очекујем да се у даљим расправама покуша пронаћи одређено решење око трасе ауто-пута, које би било прихватљиво за све. Мислим да би најгоре решење било да се блокира изградња пута, блокадом Просторног плана - поручио је Туфекчић.

Вујадин Берберовић, представник Срба повратника у насеља Мостар - Југ каже за "Новости" да Срби и Бошњаци који овде живе неће одустати. Наставиће и даље да се боре за измештање деонице ауто-пута 5Ц:

- СДП ће наредне седмице поднети апелацију Уставном суду Федерације БиХ због кршења људских права приликом планирања изградње ауто-пута. Очекујемо да Уставни суд ФБиХ прогласи Предлог неуставним и врати га у Парламент ФБиХ на дораду. До тада ћемо ми послати писма потенцијалним извођачима радова и банкама које треба да финансирају пројекат, да од њега одустану.


ТРИ ХИЉАДЕ ПОТПИСА

НЕФОРМАЛНА група грађана Срба и Бошњака из насеља Мостар - Југ, још прошле године прикупила је око 3.000 потписа, којим су тражили да се траса "Аутоцеста" на Коридору 5ц на потезу Мостар - Буна измести из њихових насеља, како им ауто-пут не би пролазио преко имања. Они су тражили да траса иде преко мостарских брда, али им је из "Аутоцеста ФБиХ" одговорено да би то коштало нових 200 милиона марака!


ОДБИЈАО ПОЗИВЕ

Новинар "Новости" покушао је у петак да ступи у контакт са Славишом Михајловићем, како би чуо његову страну приче. Он је, међутим, одбијао позиве нашег листа.


Извор:
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 0%B1%D0%B5


Што се тиче даље градње ка Црној Гори, мислим да неће бити одступања од садашње трасе (ка Пештеру), чак је и цена око 2 милијарде евра.
Мислим да је у вези ове трасе узето у обзир и недовољно искоришћено налазиште мрког угља, које процењују на милијарду (па и на чак пет милијарди) тона, а које се експлоатише у малим количина. Мислим да је ако не пресудно, а оно макар једно од пресудних разлога зашто је изабрана ова траса, јер не треба изгубити из вида да нам тренутна немогућност експлоатације (која може потрајати још неколико година, или у горем сценарију неколико деценија, али не заувек) на Косову и Метохији, а знајући да већину струје добијамо из термоелектрана, била "звезда водиља". Можда у неком тренутку баш тај рудник буде пресудан за производњу струје, а брз и несметан транспорт ће бити итекако битан.

Да се разумемо, треба економски ојачати средине као што су Рашка, Голија, Ивањица. Да не детаљишем, историјски подаци говоре у прилог томе - где су некад биле границе па све до Сушице (место пре Златибора, из правца Ужица).

Чак и ако дође до неких немилих ситуација у будућности, мобилност војске и полиције ће захваљујући ауто-путу бити боља.

Такође мислим да није у реду запоставити и Нову Варош, као и Прибој, па и Пријепоље за које мислим да је у мало повољнијем положају.
Него, да је било бољих саобраћајних веза ка Прибоју, можда "ФАП" не би пропао, верујем ни преговори са финском компанијом "Сису". И тај део Србије је подједнако важан, и тај народ је подједнако важан.
Спас од недостатка финансијских средстава у Прибоју, људи су пронашли у засадима малине.

Према статистичким подацима региони западне Србије и Шумадије спадају у оне који имају највећу стопу запослености...
Не бих се сложио са тим, а и други који су пролазили кроз нпр 3 горепоменута места.
Да ли је у израчунавање ових података узет у обзир и број, било привремено или стално, расељених лица (лица која су у Београду, другим градовима, у иностранству...)? Становништво се из месеца у месец смањује, велика већина се и не враћа.
Мислим да треба тражити друге методе израчунавања развијености, запослености/незапослености, јер сам мишљења да садашњи подаци нису баш веродостојни.


А и ту деоницу (ка ЦГ) ће највероватније градити Кинези, ако је веровати изјавама.


За две године до Чачка у шест трака


ЗА две и по године Београђани ће од Сурчина до Прељине моћи да се возе ауто-путем у пуном профилу са четири возне и две зауставне траке. Ако све буде текло по плану, и последња деоница на овој траси, од Сурчина до Обреновца, чија је изградња у среду почела, биће завршена до новембра 2019. године.

Радници из China Communications Construction Company (CCCC) у среду су започели радове у Баричу, где ће "нићи" мост од скоро два километра који ће премостити и Саву и Колубару. Траса од Сурчина до Обреновца ће омогућити спајање Коридора 11 са Коридором 10, преко београдске обилазнице.

Председник Владе Србије Александар Вучић је саопштио да од укупне цене изградње деонице - 208 милиона евра, само мост преко Саве и Колубаре, дужине око 1,7 километара, кошта 103 милиона евра:

- Захвалан сам пријатељима из Кине, са којима је, после дугих преговора, који нису били лаки, потписан уговор за ову деоницу ауто-пута. Србија је могла да потпише уговор тек када је финансијском дисциплином и одговорношћу заустављен раст јавног дуга. Наша земља је поуздан партнер и на њу ће Кина увек моћи да рачуна. Уз овакве радове, и већа инвестициона улагања, раст српске привреде у годинама које долазе ће бити већи од четири одсто, што Србију приближава европским стандардима.

Вучић је на опаску кинеског амбасадора Ли Манчанга, који је изразио жељу да њихове компаније граде и деонице од Чачка према Црној Гори, напоменуо да је за Србију то од виталног интереса, али да је и скупо.

- Мораћете више да нам помогнете да имамо лакше преговоре убудуће - казао је Вучић. - Најскупљи је део преко Пештера, стотинак километара, чија је вредност 1,6 милијарди евра.


Генерални директор кинеске компаније, која је главни извођач, Лу Шан обећао је да ће ова фирма изградити ауто-пут у року и по свим предвиђеним стандардима, док је в.д. директора "Путева Србије" Зоран Дробњак нагласио да је ова деоница веома компликована у градитељском смислу, али да ће посао бити урађен квалитетно и на време.

Министарка саобраћаја Зорана Михајловић изјавила је да ће у новембру ове године бити завршен део ауто-пута на Коридору 11 од Обреновца до Прељине у дужини од 103 километра.


ДО 120 КИЛОМЕТАРА 32 МЕСЕЦА

ДУЖИНА ауто-пута од Београда до Чачка је 120 километара, а требало би да буде комплетиран за 32 месеца, када се оконча изградња деонице од 17,6 километара која је у среду започета.

У току су радови и на 50,2 километра на потезу од Обреновца до Уба и од Лајковца до Љига.


КИША ДОБАР ЗНАК

АМБАСАДОР Кине у Србији, Ли Манчанг, прокоментарисао је да је кишни дан какав је био у среду, по старој кинеској пословици, благослов за сарадњу Кине и Србије. - То што киша пада када крећу радови на деоници Сурчин - Обреновац значи да и природа поздравља нашу сарадњу - изјавио је Ли Манчанг.


Извор:
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... sest-traka
 
nemamo mi problem sa električnom energijom.
rasipamo je i opet ne možemo da potrošimo koliko možemo da proizvedemo.
bogo dana.
industrija slabi svake godine, ljudi odlaze i umiru...
ovo što sada imamo je dovoljno da pokrije buduću potronju a imamo neiskorišćenog hidropotencijala, energije vetra, sunca i biomase.
iskopavati ugalj na pešteru bi bilo vrlo zanimljivo, kao neka vrsta ekstremnog sporta npr.
a tek transport istog...
sa vojnog stanovišta su autoputevi kontraproduktivni.
omogućavaju agresoru blickrig.
irak to najbolje zna.
bolje je da pošumljavamo goleti, pametnije je i zdravije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437927#p437927:7v5fc6ik je napisao(la):
dobri_samaricanin » Pon Mar 06, 2017 2:17 pm[/url]":7v5fc6ik]
bolje je da pošumljavamo goleti, pametnije je i zdravije.

Ok, javi kako je živeti u šumi!
 
Put M4 koji Valjevo povezuje sa Koridorom 11, ušao je u kreditnu liniju koju Vlada Srbije predvidja za gradjenje infrastrukturnih projekata, saopštio je gradonačelnik Valjeva Slobodan Gvozdenović.

Gradonačelnik Valjeva Slobodan Gvozdenović preneo je informaciju dobijenu od narodnog poslanika Mihaila Jokića da je izgradnja puta M4 sve izvesnija. „ Narodni poslanik Mihailo Jokić informisao me je da je put M4 ušao u kreditnu liniju za gradjenje takvih projekata i puteva. Očekujemo samo još zvaničnu potvrdu ministarke Mihailović . I još značajnije jeste pruga Beograd –Sarajevo koja će biti finansirana od strane evropskih partnera i čiji krak od valjeva do Loznice upravo ide preko jednog dela naše teritorije.Poznato je da je u GUP-u Srbije predvidjeno da ta pruga ide upravo ovim koridorom i jedan dobar deo infrastrukture na toj pruzi je već uradjen“, rekao je Gvozdenović.
Kako kaže, interes Valjeva koje teži tome da bude dominantan grad u Zapadnoj Srbiji, je da pruga upravo prodje ovim delom i ta najava sve je izvesnija u realizaciji.

Gradonačelnik je rekao da još uvek nema informaciju koji oblik puta M4 će biti gradjen , ali kako kaže veruje da će to biti brze trake koje je, prilikom posete, Gorenju najavio premijer Aleksandar Vučić.

http://www.vamedia.info/index.php/home/ ... li-i-pruga
 
Inace, zaposleni na naplatnoj rampi Preljina vrlo ljubazni (hvala, sretan put...). Cini mi se ljubazniji od onih na K10. Samo da im ne splasne raspolozenje ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438749#p438749:1haqhrbt je napisao(la):
trialin » Čet Mar 09, 2017 10:22 pm[/url]":1haqhrbt]Put M4 koji Valjevo povezuje sa Koridorom 11, ušao je u kreditnu liniju koju Vlada Srbije predvidja za gradjenje infrastrukturnih projekata, saopštio je gradonačelnik Valjeva Slobodan Gvozdenović.

Gradonačelnik Valjeva Slobodan Gvozdenović preneo je informaciju dobijenu od narodnog poslanika Mihaila Jokića da je izgradnja puta M4 sve izvesnija. „ Narodni poslanik Mihailo Jokić informisao me je da je put M4 ušao u kreditnu liniju za gradjenje takvih projekata i puteva. Očekujemo samo još zvaničnu potvrdu ministarke Mihailović . I još značajnije jeste pruga Beograd –Sarajevo koja će biti finansirana od strane evropskih partnera i čiji krak od valjeva do Loznice upravo ide preko jednog dela naše teritorije.Poznato je da je u GUP-u Srbije predvidjeno da ta pruga ide upravo ovim koridorom i jedan dobar deo infrastrukture na toj pruzi je već uradjen“, rekao je Gvozdenović.
Kako kaže, interes Valjeva koje teži tome da bude dominantan grad u Zapadnoj Srbiji, je da pruga upravo prodje ovim delom i ta najava sve je izvesnija u realizaciji.

Gradonačelnik je rekao da još uvek nema informaciju koji oblik puta M4 će biti gradjen , ali kako kaže veruje da će to biti brze trake koje je, prilikom posete, Gorenju najavio premijer Aleksandar Vučić.

http://www.vamedia.info/index.php/home/ ... li-i-pruga
Super za put i najavu ali ova izjava da Valjevo tezi da bude dominantan grad je idiotska u stilu svih naprednjaka. Zasto bi bilo koji grad bio dominantan. :bash: Posebno ako se uzme u obzir da u zapadnoj Srbiji ima vise gradova slicne velicine.
 
Као и чињеница да Западна Србија није тако хомогена и да нема града коме се тежи, већ цео тај регион тежи Београду.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439214#p439214:buyowf7x je napisao(la):
Earthmoving » Sub Mar 11, 2017 11:04 pm[/url]":buyowf7x]Inace, zaposleni na naplatnoj rampi Preljina vrlo ljubazni (hvala, sretan put...). Cini mi se ljubazniji od onih na K10. Samo da im ne splasne raspolozenje ;)
I ja sam to primetio. A prosao sam vec nekoliko puta i uvek su bili ljubazni i nasmejani. Nekako ti popravi raspolozenje. Cak sam jednom i zalutao na ENP rampu (po navici, jer su u Preljiti cesto obe rampe otvorene za rucnu naplatu) i lik dotrca u kucicu i naplati mi, da se ne bih u rikverc vracao.
 
slažem se da je njihova ljubaznost neverovatna za naše pojmove.
verovatno su zaposleni na ugovr na odresjeno pa moraju da budu ljubazni.
jos su zbog afere kraduckanja, sve naplatne kucice pod kamerama 24x7.
partijski zaposleni za stalno su bahati, posebno na salterima.
 
kao sto smo pricali, praviti od valjeva neki brzi put 20 km do nepricave je glupost.
dobija se svega 10 min u vremenu za ogroma uložen novac.
bolje taj novac uložiti u neku obilaznicu oko valjeva ili poboljšanje parkiranja i drugih unapredjenja saobracaja u gradu.
ne mogu 30 godina da naprave krštenu sportsku halu a sad im je neophodan AP 20 km.
 
Nema 20km,nego nekih 15-16km. Od centra Valjeva do Iverka vec postoje duple trake. Treba samo dodati po jos dve trake na ravnom terenu. Nije to neka skupa investicija.
 
Trenutno se ide oko 70 na sat-80 minus povremena manja kolona, na toj deonici. Da ne pisem sad da meni ne pada ispod 80 prosek nikad, ali ajde. Prosirenjem puta ici ce se oko 100. Usteda oko 3.5 minuta za putnicka vozila, a ~0 minuta za teretna, u gorivu nula i za jedne i za druge. Nije skupo ali je nepotrebno. Najveci je problem ona udolina kod kamenoloma i to ce biti skuplje ali i korisno zaobici. Sve u svemu, ima i mnogo gorih investicija pa nek prave...
 
Vrh