Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ako su te medicinske ekipe kod tunela potrebne zašto one nisu tu od prvog dana nego se tek sad prikupljaju dobrovoljci među osobljem (koji će nesumnjivo faliti na svojim redovnim radnim mestima, ali to je druga priča)? Takođe ne znam da li je neko video vatrogasce ispred tunela, ja nisam, video sam samo na ulazima po jedan policijski auto sa upaljenom rotacijom (hajde želim da verujem da je neko i sedeo unutra). Dakle čak se ni ova improvizacija ne sprovodi dosledno već se ipak primenjuje sistem „valjda neće“.
 
Poslednja izmena:
Eh ti standardi i ko ih izmisli. Aflatoksin, tuneli, pa te neke dozvole...

Jeste, nekada smo živeli bez toga i vozili smo se kroz tunele bez razmišljanja o tome. Doduše, tada su inženjeri sa tadašnjom tehnologijom uspevali da savladaju klizišta, a danas moraš da se prekrstiš kada ideš kroz Grdeličku klisuru ili ove nove tunele.

Stalno neka sekiracija :(
 
Vratonja, cekaj , vrati film DA LI JE NA TABLAMA U LU BILO OBAVESTENJA?!
Onim velikim, bilo gde duz trase, miskim da ima onih panela velikih nekoliko?

Bio onaj snimak udesa u Lazu i videli smo da table bocne normalno rade , ovaj u tunel, kad tek tu tek obavestenja sto je lose, ali smo mislili da je prosto nesinhronizovanost iako vrlo opasno.

Ja se nadam da su sve table jos u Cacku pocele obavestenja o magli i MOLIM VAS BUDITE PAZLJIVI, Pozega je u kotlini, mi imamo maglu u tom podrucju vrlo gustu, a bas tako se iz tunela pravo izlazi. Po nekad se ne vidi ni par mestara.... pazite kad iz Munjinog Brda izlazite ka PŽ, ali i Laz ka LU jer je odatle klima drugacija.

Da li si siguran da nisi video ni jedno upozorenje, ni u LU za Pž?

Nema veze ako kod nas nije bilo magle, mora da to stoji duz celog dela jer nisu oni bas azurni pa eto u LU ima magle a u Pž nema magle, a razmak 15km?

Hvala sto si podelio iskustva, da ljudi znaju, dosta njih poseti forum.
Veruj mi nisam video . Niti sam bilo šta primetio a primetio bih posto sam zagledao tunel kako je odradjeno sve itd …
To mora da se reši nekako . Idu jesenji dani tamo je maglovito.
 
Sale napisah manje više isti post par strana ispred, i prošao slično kao ti. Nije po prospisima i gotovo, kakve ima veze što je ovako bezbednije, propisi su propisi (što bi rekao Pavle Vujisić).
Šta su trebali gotov put da drže na stendbaju još par meseci u sred letnje sezone.. Ne znam da li većina shvata da SNS posle nastrešnice radi šta može da veliki kapitalni projekti budu bezbedniji nego ikad, ne zato što su genijalci ili što nas vole, nego jednostavno im nikako ne ide u prilog nastrešnica 2.0. Pa to bi im bio kraj u roku od odmah.

Ako SNS radi što može to znači da više ne kradu i da je glavna briga kvalitet. To naravno da nije istina nego se nastavilo po starom.
Zastoji koji su se desili su na individualnom nivou gde ljudi više neće da stave potpis kao ranije. Ranije je bio dovoljan poziv od nekog sa "autoritetom" i ljudi su potpisivali. Kad su sa nadstrešnicom videli da su oni prvi koji su pušteni niz vodu, došlo je otpora unutar sistema.

Ali to je sve na individualnom nivou i ako se zakonski to ne reguliše sa protokom vremena stvari se vraćaju na staro.

Šta ti znači gotov put? Ako se put smatra gotov zašto se uopšte ti sistemi ugrađuju u tunele? Taj isti princip je doveo do toga da tako otvore i prugu BG-NS. Pa nećemo valjda da čekamo da testiramo baš sve, a gotova pruga se ne koristi.
 
Eh ti standardi i ko ih izmisli. Aflatoksin, tuneli, pa te neke dozvole...

Pomenuti Aflatoksin nije dobar pandan za poređenje. Desila se promena da je umesto 0.05 nova granica 0.5 i to je to je idemo dalje. Za zatvor a možda i pre za ludnicu. U svakom slučaju katastrofalna promena na gore po zdravlje nacije.
Pandan ovome bi bila sledeća situacija da se desila kod aflatoksina, mašina meri nivo aflatoskina po ustavu/zakonu/propisu i treba da je 0.05, sad smo promenili i zaobišli pravila i sad novi model je ljudski faktor + poluproces nekih mašina i sve objedinjeno uzimamo u obzir da novi nivo bude 0.04. I to je loše. Ne nije loše. ali samo u ovom konkretnom slučaju ali džabe srbi su najtvdoglaviji narod u univerzumu.
 
Po meni je dobra paralela, jer smo gradili tunele i koristili ih i bez ovih novih pravilnika.

No, sve u svemu, pravila postoje sa razlogom i ako ne možeš da ispuniš pravila koja si ti doneo - to znači da ne znaš da radiš svoj posao, jer nisi umeo da proceniš da li je taj novi pravilnik realan za zemlju kojom vladaš.
 
Nije on doneo pravilnik zbog sebe nego EU,
Nismo imali ovako duge tunele pod usponom
Ponavljam opet IMA KLIZISTE KAO OBJEKTIVAN PROBLEM
I "ne vlada" on nego služi! Znam da mnogi to misle, qli on nije vladar, on je drzavni sluzbenik i sluzi svom narodu!
Ono sta njima nije realno, oni zakon prekroje bez misljenja struke, nema to veze sa zemljom u kojoj su izabrani vec sa nedostatkom demokratije.
 
Miro niko ne spominje klizište, ako je aktivno neka zatvore tunel.
Ovde pričamo o zaobilasku pravila koja se odnose na "automatiku" tačnije automatski sistem za praćenje bezbednosnih parametara, a zaobilaskom bezbednost u toj oblasti je povećana - zaobilazak opravdano prisutan.
 
Slazem se ja sve i znam da sam vam dosadna, ali danas mi bas sve ovo ide na zivac....

Izostanak potpisivanja 50 inzenjera se odnosi i na kliziste, a ova pojacana ljudska straža je i zbog izostanka te automatizacije i klizista.

Ipak, svi se fokusirate na automazaciju da je ok zaobici pravila sa adekvatnom alternativom a pre 10 postova imate obajvu coveka koji je uleteo u maglu iz tunela bez ikakvog upozorenja i niko se na to nije osvrnuo....I to TUNEL LAZ!

I da, aktivno je ali nisu ga zatvorili.

Nema zo da govorimo samo o zaobilasku pravila automazizacije jer postoji i drugi problem, ne moze jedno bez drugog, nije u redu i nije smelo.

Cak i da je samo auzomatizacija pa ne sme, a ne ovako.
Ja sam cula za 3 situacije vezane za obajvu problema na AP oko tunela LAZ, a on vazi za ok,
Onaj snimak ovde za udes
Jedan na X gde zena isto snima da je nekom otpao branik, ima zvucno obavestenje, i niko nije usao u tunel od sluzbi jedva su prosli tako kaze
I ovo od sinoc sa maglom

To uopste nije vezano za Munjino Brdo i nesto se događa, ne znam ko ovo zna @Stara Mo mozda, ali table ne pokazuju opasnost duz deonice, tako se cini...
 
Ja ne znam kako vas nije sramota da etiketirate ljude a da ih i ne poznajete. Ja sam bio na protestima, a vi ste ovde kucali po forumu. Meni je uvreda da mi neko kaže da volim vlast. Mogao bi i ja tebe da uvredim nečim, mogao bi svašta da kažem da voliš iako nemam pojma ni ko si ni šta si. Ali ne vredi se natezati s ljudima kojima je "ovaj je za Vučića" najbolji argument.

Neću ni da učestvujem u priči gde te odmah etikiraju. Baš žalosno i sramotno.

Pozdrav

Ne čini te odlazak na proteste istinskim borcem protiv korupcije. Možeš da ideš koliko god hoćeš, ako pristaneš da se standardi gradnje tunela ostave po strani, da se izmene kako bi se tunel otvorio zarad političkih tunela, jesi li onda protiv korupcije?

Buniš se što ti govorim da si nesvesno na strani vlasti sa takvim stavom iako te ne znam, a s druge strane tvrdiš da sam ja pisao po forumu za vreme protesta. Ovo je odlika vlasti - optuži nekoga za ono što sam radiš. Otkud ti znaš gde sam bio u vreme protesta?

Ljudi, prestanite sa licemerjem. Sve loše stvari u ovoj zemlji dogodile su se uglavnom zbog zaobilaska nekih propisanih procedura i standarda u raznim oblastima. Jasno mi je što vlast nije ništa naučila, oni promovišu pileći mozak.
Evo da probam da podsetim ove što "nisu za vlast, ali":
1. afera helikopter - zanemarena procedura sletanja letelice po lošim vremenskim uslovima, zanemaren ceo lanac komandovanja, zarad slikanja dvojice ministara;
2. aflatoksin - slično kao za ovaj tunel, efekti su nepoznati, ali deca nam piju kancerogeno mleko i dalje;
3. nadstrešnica - ne moramo da dalje da pri;amo.
4. ulazak neovlašćenih osoba - visokih političkih funkcionea u bolničke prostorije teško bolesnih ili povređenih pacijenata zarad sticanja političkih poena
5. rampa kod Doljevca - zog zanemarivanja radnih zadataka vozača, i upravljanja vozilom od strane visokog političkog funkcionera
6. Grdelička klisura
7. Prokop - gradnja zgrada koje prvobitno nisu projektovane, zbog čega je došlo do prenaprezanja betosnke ploče
8. Abolicija okrivljenih za prebijanja devojke u Novom Sadu... nastavite niz.

Tunel Munjino brdo se ne razlikuje mnogo od ovoga, jer se radi o istom principu - zaobilaženja procedura i standarda koje je neko "glup" propisao. Daj Bože da sve prođe kako treba dok se ne ispune svi standardi gradnje tunela.
 
Ako se pomera i za 0.1 milimetar godišnje, klizište je aktivno i KRAJ.

- Može li neko da napiše gde je to klizište i da malo opiše situaciju?
- Da li će se preuzeti neke mere kako bi se to sprečilo tj sprečilo dalje kliženje brda tj tla?
- Da li su i na koji način tuneli (ili jedan tunel, praštajte, nisam odatle i ne mogu da pohvatam konce) ugroženi jer su "pogođeni" klizištem?
 
Munjino brdo je koliko ja znam, samo ono, i ja nisam sigurna, ali ako sam razumela rec je ili o kosini ispred tunela ili kosini iznad tunela.

Razne price su bile, ali ce svakako srediti to. Nego treba vremena, ne znam samo kako se to radi uz otvorenu trasu alj verujem da se moze srediti.
 
Tunel Munjino brdo se ne razlikuje mnogo od ovoga, jer se radi o istom principu - zaobilaženja procedura i standarda koje je neko "glup" propisao. Daj Bože da sve prođe kako treba dok se ne ispune svi standardi gradnje tunela.
Svi standardi i procedure su bile ispunjene i u Mon Blanu i u Gotardu, epilog desetine ljudskih žrtava. Ivchony objasni te slučaje i pitanje da li bi bilo bolje da su vatrogasne, policijske i lekarske ekipe dežurale? Da ti pomognem dosta ljudi je nastradalo jer su nastavili ulazak u tunel dok neko fizički nije stao na put i rekao stop ljudi ne ulazite više. Previše smo polarizovano društvo postali. E to je uradio SNS automatski je loše bez da se dublje sagleda, koliki god da su tantusi od milion odluka po teoriji verovatnoće neka mora da bude i ok.
 
Munjino brdo je koliko ja znam, samo ono, i ja nisam sigurna, ali ako sam razumela rec je ili o kosini ispred tunela ili kosini iznad tunela.

Upravo ovo Miro pogledaj kosinu ako je posle tunela, ima milion dron snimaka. Ovo jednostavno nije tačno, kosina je blaga/mala da bi se smatrala ozbiljnom za neku potencijalnu opasnost. Objavio je ovo čini mi se N1. Takođe koliko god N1 u ovom moru laži i obmana koje plasira SNS preko svojih kanala, radi dobar posao da bi javnost čula i drugu verziju koja je mnogo približnija istini i njima se omakne i lupe glupost. Da li je to namerno ili previd potrebna je opširnija diskusija koja je debelo van ove teme. Evo još jedne u skrinšotu da ne znam i ne pratim koliko prolazi automobila ja bih poverovao u ovo. Ali ni ovo jednostavno nije tačno. I sad ću da popijem etiketu SNS simpatizera posle ovoga, ali upravo ovo isticanje istine i činjenica nas razlikuje od ćacija.

n1.png
 
Svi standardi i procedure su bile ispunjene i u Mon Blanu i u Gotardu, epilog desetine ljudskih žrtava. Ivchony objasni te slučaje i pitanje da li bi bilo bolje da su vatrogasne, policijske i lekarske ekipe dežurale? Da ti pomognem dosta ljudi je nastradalo jer su nastavili ulazak u tunel dok neko fizički nije stao na put i rekao stop ljudi ne ulazite više. Previše smo polarizovano društvo postali. E to je uradio SNS automatski je loše bez da se dublje sagleda, koliki god da su tantusi od milion odluka po teoriji verovatnoće neka mora da bude i ok.
Poprilično nesuvisao komentar s tvoje strane.

Ali hajde da pokušam da ti razjasnim kako to dunkcioniše u državama (ili ako Srrbiju smatraš državom, onda iole ozbiljnim državama): Kod Mon Blana i Gotarda si u tom momentu imao standarde (1999. i 2001. godine) koji su bili ispunjeni. Dogodila se nesreća verovatno prva takve vrste u tom momentu. Države u kojima su se tuneli nalazili, izvršili su temeljnu istragu, promejeni su zakoni ne samo na nacionalnom, nego na evropskom nivou, i nikada se od tih novih standarda nije odstupilo. Mi smo kao zemlja kandidat prihvatili te nove ustanovljene standarde.

U bilo kojoj industrijskoj grani, tamo gde imaš državu, posle svake nesreće vrši se temeljna istraga i podižu se standardi bezbednosti da se takve nesreće ne bi dogodile.

SNS nisam pomenuo, ali da dobro si prepoznao da su oni vizuelno najuočljiviji kao predvodnici svih zala. Ali oni su posledica mentaliteta koji ti propagiraš -"kako su to standardi doprineli u Mont Blanc i Gotardu?", a koji je jednak izjavi "neće Srbija stati ni zbog 15, ni zbog 150 ni zbog 1500 poginulih..." Ili: "poštovaću pravila kada ih drugi budu poštovali". Ovo je počelo čak pre i Veljinog kraduckanja, a od 2012. godine se multiplikovalo i eksponencijalno raste. A promena će nastati tek kada većina naroda bude shvatila da je benefit poštovati, a ne izbegavati propise. Početak tih promena je smena onih koji reklamiraju zaobilaženje propisa.
 
@Skomi , nemoj da me nerviras vidis da sam danas (ko) luda. Salim se, imas pravo na svoj stav , ali danas ne mogu da cutim.

Elem, nelečeni je sam rekao za pomeranje brda od 0.1mm i mnogo je gore ako nije kosina nego dublje u brdu, barem ja to vidim tako.
Onako se stave šipovi i beton pa drži, a ako je veći komad brda...

Sto se tice vesti, h tom trenutku jeste bilo manje vozila ali je bio dan i vrucina kasnije je lakse.

Zasto sam se raspisala?
1.ovde se pojavljuju osobe koje uopste nisu na temi i sad pricaju kako je ok sve, imaju pravo ali su to sve za mene botovi jer je tema među najcitanijima i na prvoj strani google, a mi smo ovde vazda ISTINU ŠIRILI

2. Neko se ne razume, čita i prihvata, i necu da cutim na laz i zamagljivanje pravog stanja jer to nekog moze da kosta.

@ivchonny svaka ti cast! Za svaku napisanu rec
 
U državi gde je pad nadstrešnice koštao života 16 života i prouzrokovao duboke društvene pobune koje traju do dana današnjeg, režim odlučuje da radi političkog momentuma otvori deonicu puta koja ima višegodišnje kašnjenje, par meseci ranije od preporuke struke. Da bi to uradila, ona suspenduje sopstvene odredbe, vrši pritisak na inženjere da daju potrebne potpise. Da li je ispravno u tim okolnostima vršiti ovakvu procenu rizika?

Setimo se pomeranja brda i Grdeličke klisure. Koliko kratko pamtimo i još gore učimo.

I dok dajemo primere tunela u Austriji, Švajcarskoj, u istom trenutku silom prilika glavna železnička stanica u Beogradu ima problematične stubove, a stanica na Novom Beorgadu se gradi bez dozvola.

Verujem da rizik samog tunela (automatika vs ljudi) jeste prihvatljiv kao izuzetak u jednoj normalnoj državi, ali ovde gde se papazjanije dešavau na dnevnom nivou jeste neprihvatljivo. Uskoro će nas ubediti da vodovod i kanalizacju zamenimo cisternama i kofama. Bezbednije je, nema legionele majke mi.
 
Upravo ovo Miro pogledaj kosinu ako je posle tunela, ima milion dron snimaka. Ovo jednostavno nije tačno, kosina je blaga/mala da bi se smatrala ozbiljnom za neku potencijalnu opasnost. Objavio je ovo čini mi se N1. Takođe koliko god N1 u ovom moru laži i obmana koje plasira SNS preko svojih kanala, radi dobar posao da bi javnost čula i drugu verziju koja je mnogo približnija istini i njima se omakne i lupe glupost. Da li je to namerno ili previd potrebna je opširnija diskusija koja je debelo van ove teme. Evo još jedne u skrinšotu da ne znam i ne pratim koliko prolazi automobila ja bih poverovao u ovo. Ali ni ovo jednostavno nije tačno. I sad ću da popijem etiketu SNS simpatizera posle ovoga, ali upravo ovo isticanje istine i činjenica nas razlikuje od ćacija.

Pogledajte prilog 245106

Radi konteksta treba i reći da je to skrinšot na dan otvaranja, da su prikazali i snimak gde su gledaoci sami mogli da se uvere u stanje saobraćaja na novoj deonici.
Iskreno, nisam bio oduševljen naslovom jer sam znao da će da se spinuje i zloupotrebljava, a i nije baš novinarski tako nešto napisati jer "gotovo" i ne daje puno informacija.

N1 i Nova S, kao ni Danas i drugi, nisu bezgrešni, ali bolje nemamo. U ovoj nenormalnoj situaciji, oni su postali "strana" bez svoje volje, jer ih režim skoro čitavu deceniju napada i navodi kao glavne neprijatelje Srbije (čitati: l etat, c est nous odnosno moi).
 
Svi standardi i procedure su bile ispunjene i u Mon Blanu i u Gotardu, epilog desetine ljudskih žrtava. Ivchony objasni te slučaje i pitanje da li bi bilo bolje da su vatrogasne, policijske i lekarske ekipe dežurale? Da ti pomognem dosta ljudi je nastradalo jer su nastavili ulazak u tunel dok neko fizički nije stao na put i rekao stop ljudi ne ulazite više. Previše smo polarizovano društvo postali. E to je uradio SNS automatski je loše bez da se dublje sagleda, koliki god da su tantusi od milion odluka po teoriji verovatnoće neka mora da bude i ok.
Apsolutno tačno da su sve procedure ispoštovane.
I opet se desi nesreća koja nije bila predviđena.

I šta se onda radi? Onda se preprave postojeći zakoni i pravila tako da se podigne sigurnost i da se takvi slučajevi isključe u budućnosti.

I tako si danas došao do svih pravila i standarda koji postoje u svim industrijama u svetu. Od nuklearne (gde su posledice bile najgore pa su i propisi najstroži), preko avio, naftne, građevinske, saobraćajne.

A ono što je kod nas urađeno je po principu neće valjda, gde je spušten nivo sigurnosti da bi se veštački nadoknadilo vreme izgubljeno na druge gluposti tokom gradnje.
To što neko nije uradio geološka istraživanja na vreme, što neko nije uradio ekspropijaciju na vreme, što je neko napravio loš ugovor sa izvođačem, ne znači da treba da sve to kompenzuje izigravajući pravila koja su krvlju pisana (uključujući I pomenute tunele).

A ako vatrogasne, policijske i lekarske ekipe dežuraju 24h ispred tunela to samo znači da nisu dostupne u tim mestima odakle su povučene (nisu sigurno zaposlili nove) I time ugrožavaju bezbednost i sigurnost nekog drugog.
 
Ako su te medicinske ekipe kod tunela potrebne zašto one nisu tu od prvog dana nego se tek sad prikupljaju dobrovoljci među osobljem (koji će nesumnjivo faliti na svojim redovnim radnim mestima, ali to je druga priča)? Takođe ne znam da li je neko video vatrogasce ispred tunela, ja nisam, video sam samo na ulazima po jedan policijski auto sa upaljenom rotacijom (hajde želim da verujem da je neko i sedeo unutra). Dakle čak se ni ova improvizacija ne sprovodi dosledno već se ipak primenjuje sistem „valjda neće“.
 
Vrh