Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

U kontekstu ove priče oko alternativa, bio bi red da revitalizuju magistralu Kokin Brod-Jasenovo, koja je čak na nekim mestima već solidno urađena i onda ova deonica postaje konkurentna. Sada je taj deo prepun zakrpa koje trpaju posle zimskih meseci, jer put tada dodatno propada, velika je nadmorska visina i zimi zna da bude snega prilično.
 
Full disclaimer, protiv sam trenutne vlasti.
ALI

Kao neko ko radi posao s visokim rizikom i izdajem dozvole da se na primer zavaruje linija u sred opreme koja je puna eksplozivnig gasa itd.. Znam šta je procena rizika, gde se rizik smanjuje tipa dežurstvom vatrogasaca, obustavom proizvodnje, drugim merama...

Rekao bih da nije nikakav problem ako se tunel otvorio a da je problem samo automatsko praćenje saobraćaja. Ako su automatiku zamenili ljudima i uveli dežurstvo vatrogasaca ispred tunela, onda su po mom mišljenju sasvim dovoljno "offsetovali" rizik. Da se razumemo, rizik je uvek tu, bez obzira radi li automatika ili ne. Sve u životu nosi svoj rizik i na vama je da procenite da li su benefiti vredni ili nisu vredni rizika.

Meni je samo smešno što se ljudi toliko opterećuju time što ljudi gledaju u monitore umesto automatike. E pa news flash! Mnogo riskantniji poslovi su povereni upravo ljudima a ne automatici. Automatsko nadgledanje je samo dopuna i ispomoć ljudskom prisustvu a ne zamena.


E sad, moj komentar nema ništa sa onom informacijom o pomeranju brda. Za to nisam kompetentan i oko tog faktora rizika bih angazovao nekog stručnjaka.


Po meni, puštanje tunela na ovaj način je bilo ispravno. Veći rizik su imali vozači vožnjom starim putem nego ovim tunelom. a s obzirom da je letnja sezona počela, verovatno će i sačuvati neki život a i da to ne znamo.
 
Tvoj stav i misljenje, ali zato sto mnogi tako misle, nama i mnoge stvari jesu bas ovakve.

Pogresno razmisljas jer suspendovanje jedne zakonske odredbe ne moze da se zameni doboljno dobrom alternativom, da postoji ona bi bila u zakonu. Ili bi trebalo razmotriti uvođenje uz odobrenje struke pa tek onda....
Posle pada nadstresnice smesno je pricati o tome da je ok tolerisati neki rizik. Naravno da postoji, sve je neki rizik ali OBJEKAT MORA DA IMA TEHNICKU DOZVOLU.

Pricas da bi za brdo angazovao strucnjaka, e pa njih 50 iz razlicitih oblasti je reklo da se tunel ne pušta, ali je Drobnjak rekao " tunel je bezbedan, majke mi"

Radite sta hocete i mislite kako hocete, ali svako ko napise da je ovaj rizik ok, ja cu mu odgovoriti, posle svega ne mogu da cutim.
 
Porediš babe i žabe. Ja makar imam 10 godina iskustva u procenama rizika i njihovom smanjivanju. Ne znam na osnovu kog ti iskustva tvrdiš da je rizičnije sada nego da nema dežurstva ljudi a da radi automatika.

Pričamo o konkretnoj situaciji i problemu. Mani me vlasti.
 
Full disclaimer, protiv sam trenutne vlasti.
ALI

Kao neko ko radi posao s visokim rizikom i izdajem dozvole da se na primer zavaruje linija u sred opreme koja je puna eksplozivnig gasa itd.. Znam šta je procena rizika, gde se rizik smanjuje tipa dežurstvom vatrogasaca, obustavom proizvodnje, drugim merama...

Rekao bih da nije nikakav problem ako se tunel otvorio a da je problem samo automatsko praćenje saobraćaja. Ako su automatiku zamenili ljudima i uveli dežurstvo vatrogasaca ispred tunela, onda su po mom mišljenju sasvim dovoljno "offsetovali" rizik. Da se razumemo, rizik je uvek tu, bez obzira radi li automatika ili ne. Sve u životu nosi svoj rizik i na vama je da procenite da li su benefiti vredni ili nisu vredni rizika.

Meni je samo smešno što se ljudi toliko opterećuju time što ljudi gledaju u monitore umesto automatike. E pa news flash! Mnogo riskantniji poslovi su povereni upravo ljudima a ne automatici. Automatsko nadgledanje je samo dopuna i ispomoć ljudskom prisustvu a ne zamena.


E sad, moj komentar nema ništa sa onom informacijom o pomeranju brda. Za to nisam kompetentan i oko tog faktora rizika bih angazovao nekog stručnjaka.


Po meni, puštanje tunela na ovaj način je bilo ispravno. Veći rizik su imali vozači vožnjom starim putem nego ovim tunelom. a s obzirom da je letnja sezona počela, verovatno će i sačuvati neki život a i da to ne znamo.
И ја сам овог мишљења. Онако лаички и мени делује да је овако.
 
Uzgred, ja sam čula da i kada bude automatika radila da će vatrogasci biti tu.
Oni su realno stručni i za pružanje prve pomoći, a negde sam čula da će dežurati kao i u CG, donekle i logično
 
ja sam protiv vucica i ne volim ga
ali mi je bilo bolje pod njegovom sapom nego sada kada vlada ova anarhija kad moze par omladinaca kad mu se prohtije da meni ukida pravo slobodnog kretanja
da moram da razmisljam kad mogu na odmor ili na vikend
i nemojte da me pogresno shvatate ali imam godina toliko i uvijek su dolazili gori i gori
i cemu da se nadam, moje je da se uklapam u postojeci sistem i da radim jer moram da izdrzavam svoju porodicu
a kad me neko u tome sprecava nisam bas veseo
i sad vi moje misljenje shvatite kako hocete ,mozete reci da sam komformista,mozete reci i da sam zatucan i glup i da nisam strucan za bilo sta
ali ja nemam vremena da vodim tudje bitke u kojima sam stalno bivao prveslan
samo u se i u svoje kljuse
P.S.
OVO JE BILO MOJE LICNO MISLJENJE I NEMA VEZE SA MISLJENJIMA DRUGIH LJUDI ILI GRUPA ILI POLITICKIH PARTIJA
 
kad moze par omladinaca kad mu se prohtije da meni ukida pravo slobodnog kretanja
Pravo slobode kretanja je ukidan tim omladincima, a ne ostalima koji su na slobodi. Da bi ti neko ukinuo pravo na slobodu kretanja moraš da budeš u zatvoru ili da važi neki policijski čas.
Omladinci su ti onemogućili samo neke od pravaca kojima možeš da praktikuješ slobodu kretanja.
 
Poslednja izmena:
Porediš babe i žabe. Ja makar imam 10 godina iskustva u procenama rizika i njihovom smanjivanju. Ne znam na osnovu kog ti iskustva tvrdiš da je rizičnije sada nego da nema dežurstva ljudi a da radi automatika.

Pričamo o konkretnoj situaciji i problemu. Mani me vlasti.
Kada se baviš procenama rizika, ti to radiš u okvitu određenih standarda i propisa. Ako radiš mimo toga, kršiš zakon bez obzira koliko si rizika offsettovao raznim merama.

Da, ovde je promenjen propis i time ukinuti standardi koji važe u EU.

Automatika često ima prednost nad ljudima (primer TCAS u avionima).

Što se vlasti tiče, voliš je ti, samo (možda) nisi shvatio. Inače je ne bi pominjao, bez da te neko pitao.
 
i nemojte da me pogresno shvatate ali imam godina toliko i uvijek su dolazili gori i gori

Znači gore ti je bilo kada si nakon 2001. mogao da vidiš debate na RTS, gorivo na pumpama, kad si mogao da izađeš iz zemlje a da te na Vatinu/Horgošu ne pitaju za vizu, kad politički protivnici, novinari i politički aktivisti nisu prebijani ili čak ubijani od strane državnih struktura, kad se izbori nisu otvoreno krali prekrajanjem zapisnika sa biračkih mesta. To ti je sve bilo gore?

I za svaki slučaj za dežurne kripto-ekonomiste informacija da pogledaju koliko je firmi privatizovano 1991-2000, a koliko za vreme DOS-a, za vreme čijeg vakta su nastali Karić, Mišković, Beko, za vreme koga su ulicama orgijali Ćenta, Knele, Giška, Beli, Arkan itd. Koalicija DOS (i posledična vladavina Z. Đinđića) je imala 101 milion mana, ali je bila za Slobinu kleptokratiju Periklovo doba, a to što su radikali držali gotovo decenijski monopol na tabloidno novinarstvo pa nabedili nesrećne Srbe već namučene decenijom iz pakla da im je DOS za sve kriv, to je već drugo pitanje. Da ne pominjem da su nas uvukli u rat protiv najjačeg vojnog saveza svih vremena, a onda otimali državne stanove dok su golobradi klinci ginuli po Prokletijama!

Neću dalje, tema su autoputevi, ali kad god vidim ovakve relativizacije a la Ljilja Ugrica i nekakvih kvazi-suverenista, naježim se koliko se lako mozak i folkgajst jednog naroda lako ispiraju.
 
Uh kakav trip sam doživeo noćas , elem vraćam se iz Bg prolazim kroz tunel Laz i na samom izlazu gledam ka izlazu a ono kao da je zazidan. Gusta magla sa druge strane stvorila taj utisak . Mislim da treba voditi računa . Ne smem ni da pomislim da je neko sporije vozilo bez neadekvatnog osvetljenja bilo tu u tom momentu.
Mora se voditi računa i tome baš .
Da li postoji neka signalizacija za vozače u tunelu ili pre ulaska da obavesti šta ga čeka na izlazu itd ?
Stvarno je to veliki faktor rizika .
 
Kada se baviš procenama rizika, ti to radiš u okvitu određenih standarda i propisa. Ako radiš mimo toga, kršiš zakon bez obzira koliko si rizika offsettovao raznim merama.

Da, ovde je promenjen propis i time ukinuti standardi koji važe u EU.

Automatika često ima prednost nad ljudima (primer TCAS u avionima).

Što se vlasti tiče, voliš je ti, samo (možda) nisi shvatio. Inače je ne bi pominjao, bez da te neko pitao.
Ja ne znam kako vas nije sramota da etiketirate ljude a da ih i ne poznajete. Ja sam bio na protestima, a vi ste ovde kucali po forumu. Meni je uvreda da mi neko kaže da volim vlast. Mogao bi i ja tebe da uvredim nečim, mogao bi svašta da kažem da voliš iako nemam pojma ni ko si ni šta si. Ali ne vredi se natezati s ljudima kojima je "ovaj je za Vučića" najbolji argument.

Neću ni da učestvujem u priči gde te odmah etikiraju. Baš žalosno i sramotno.

Pozdrav
 
ja sam protiv vucica i ne volim ga
ali mi je bilo bolje pod njegovom sapom nego sada kada vlada ova anarhija kad moze par omladinaca kad mu se prohtije da meni ukida pravo slobodnog kretanja
da moram da razmisljam kad mogu na odmor ili na vikend
i nemojte da me pogresno shvatate ali imam godina toliko i uvijek su dolazili gori i gori
i cemu da se nadam, moje je da se uklapam u postojeci sistem i da radim jer moram da izdrzavam svoju porodicu
a kad me neko u tome sprecava nisam bas veseo
i sad vi moje misljenje shvatite kako hocete ,mozete reci da sam komformista,mozete reci i da sam zatucan i glup i da nisam strucan za bilo sta
ali ja nemam vremena da vodim tudje bitke u kojima sam stalno bivao prveslan
samo u se i u svoje kljuse
P.S.
OVO JE BILO MOJE LICNO MISLJENJE I NEMA VEZE SA MISLJENJIMA DRUGIH LJUDI ILI GRUPA ILI POLITICKIH PARTIJA
Прва реченица је бесмислена у складу са остатком текста.
Ти ниси против Вучића.
 
Ja ne znam kako vas nije sramota da etiketirate ljude a da ih i ne poznajete. Ja sam bio na protestima, a vi ste ovde kucali po forumu. Meni je uvreda da mi neko kaže da volim vlast. Mogao bi i ja tebe da uvredim nečim, mogao bi svašta da kažem da voliš iako nemam pojma ni ko si ni šta si. Ali ne vredi se natezati s ljudima kojima je "ovaj je za Vučića" najbolji argument.

Neću ni da učestvujem u priči gde te odmah etikiraju. Baš žalosno i sramotno.

Pozdrav
Drugar, Ne nerviraj se... Ovde ima mnogo neostvarenih i sujetnih ljudi, ljudi koji su botovi i sl. Sada je doslo vreme da diskusija nije "pozeljna" i da moras da razmisljas kako ONI kazu inace si ovo ili ono. Prospu neke "informacije" i to postaje dokazana stvar iako je glupost koju je najverovatnije napisao neki klinac koji nema 1 sat nekog ozbiljnog rada na bilo kakvim poslovima ali zvuci skandalozno i senzacionalno.
Evo, videces da ce se najverovatnije slicni "zakaciti: na ovo sto sam napisao, krenuce mozda i neko omalovazavanje i vredjanje, iako nikoga nisam spomenuo - doduse oni pametniji ce preskociti da komentarisu ovaj moj post.

Ako dozvolis jedan PREDLOG sa moje strane - samo IGNORISI sta pisu ljudi koji ocigledno ne zele nikakvu pravu diskusiju, vec pokusavaju da te ubede u njihov stav. IGNORE, i teraj dalje kao da nista nisu pisali... Zao mi je sto su sa ovog foruma maltene oterali Vlad089 koji takodje nije hteo da ignorise one koji su ga napadali. Nadam se da ce se vratiti... zarad dobrobiti ovog foruma i svih nas neostrascenih... na kojoj god strani bili.

Srecno....
 
Veoma je važno pažljivo razmotriti svaki rizik, čak je i ISO standard 9001 uveo pojam rizika u oblast standarda vezan za planiranje. Najednostavnije je prilikom razmatranja ukrstiti verovatnoću pojave rizika sa ozbiljnošću posledica i ako je taj proizvod isuviše visok treba preduzimati mere za smanjenje jednog (ili oba) činioca. Nadam se da su preduzeli dovoljno kvalitetne mere za umanjivanje rizika oko nerada automatike u tunelima, ali na žalost to je po meni ipak politička odluka da se po svaku cenu pusti deonica. Da se ja pitam (a ne pitam se) ne bih puštao deonicu dok sve nije funkcionalno i u skladu sa regulativama koje smo usvojili.
 
Uh kakav trip sam doživeo noćas , elem vraćam se iz Bg prolazim kroz tunel Laz i na samom izlazu gledam ka izlazu a ono kao da je zazidan. Gusta magla sa druge strane stvorila taj utisak . Mislim da treba voditi računa . Ne smem ni da pomislim da je neko sporije vozilo bez neadekvatnog osvetljenja bilo tu u tom momentu.
Mora se voditi računa i tome baš .
Da li postoji neka signalizacija za vozače u tunelu ili pre ulaska da obavesti šta ga čeka na izlazu itd ?
Stvarno je to veliki faktor rizika .
Vratonja, cekaj , vrati film DA LI JE NA TABLAMA U LU BILO OBAVESTENJA?!
Onim velikim, bilo gde duz trase, miskim da ima onih panela velikih nekoliko?

Bio onaj snimak udesa u Lazu i videli smo da table bocne normalno rade , ovaj u tunel, kad tek tu tek obavestenja sto je lose, ali smo mislili da je prosto nesinhronizovanost iako vrlo opasno.

Ja se nadam da su sve table jos u Cacku pocele obavestenja o magli i MOLIM VAS BUDITE PAZLJIVI, Pozega je u kotlini, mi imamo maglu u tom podrucju vrlo gustu, a bas tako se iz tunela pravo izlazi. Po nekad se ne vidi ni par mestara.... pazite kad iz Munjinog Brda izlazite ka PŽ, ali i Laz ka LU jer je odatle klima drugacija.

Da li si siguran da nisi video ni jedno upozorenje, ni u LU za Pž?

Nema veze ako kod nas nije bilo magle, mora da to stoji duz celog dela jer nisu oni bas azurni pa eto u LU ima magle a u Pž nema magle, a razmak 15km?

Hvala sto si podelio iskustva, da ljudi znaju, dosta njih poseti forum.
 
Full disclaimer, protiv sam trenutne vlasti.
ALI

Kao neko ko radi posao s visokim rizikom i izdajem dozvole da se na primer zavaruje linija u sred opreme koja je puna eksplozivnig gasa itd.. Znam šta je procena rizika, gde se rizik smanjuje tipa dežurstvom vatrogasaca, obustavom proizvodnje, drugim merama...

Rekao bih da nije nikakav problem ako se tunel otvorio a da je problem samo automatsko praćenje saobraćaja. Ako su automatiku zamenili ljudima i uveli dežurstvo vatrogasaca ispred tunela, onda su po mom mišljenju sasvim dovoljno "offsetovali" rizik. Da se razumemo, rizik je uvek tu, bez obzira radi li automatika ili ne. Sve u životu nosi svoj rizik i na vama je da procenite da li su benefiti vredni ili nisu vredni rizika.

Meni je samo smešno što se ljudi toliko opterećuju time što ljudi gledaju u monitore umesto automatike. E pa news flash! Mnogo riskantniji poslovi su povereni upravo ljudima a ne automatici. Automatsko nadgledanje je samo dopuna i ispomoć ljudskom prisustvu a ne zamena.


E sad, moj komentar nema ništa sa onom informacijom o pomeranju brda. Za to nisam kompetentan i oko tog faktora rizika bih angazovao nekog stručnjaka.


Po meni, puštanje tunela na ovaj način je bilo ispravno. Veći rizik su imali vozači vožnjom starim putem nego ovim tunelom. a s obzirom da je letnja sezona počela, verovatno će i sačuvati neki život a i da to ne znamo.
Sale napisah manje više isti post par strana ispred, i prošao slično kao ti. Nije po prospisima i gotovo, kakve ima veze što je ovako bezbednije, propisi su propisi (što bi rekao Pavle Vujisić).
Šta su trebali gotov put da drže na stendbaju još par meseci u sred letnje sezone.. Ne znam da li većina shvata da SNS posle nastrešnice radi šta može da veliki kapitalni projekti budu bezbedniji nego ikad, ne zato što su genijalci ili što nas vole, nego jednostavno im nikako ne ide u prilog nastrešnica 2.0. Pa to bi im bio kraj u roku od odmah.
 
Vrh