Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ako sam ja shvatio dobro:

U Lazu funkcioniše automatizacija upravljanja kriznim situacijama a u Munjinom brdu za sada ne, valjda za 90 dana...
 
Cekajte, a kako od Cacka ka BG, nas su obavestavali na svim tablama pa i na radiju obavestili na udes, meni se nije dopalo jer smo dugo vozili do mesta prestrajanja u jednu traku, ali je drugaciji sistem obavestenja, na tablama velikim iznad, sa strane, cak i kada je guzva, klizav put....
 
Fenomenalna vest, meni neočekivana.
Ono što ne razumem je zašto se ide na Andrijevicu umesto direktno na BP?
I zašto druga trasa nije spustila od PG ka moru, bilo bi verovatno isplativije u ovom momentu?
U svakom slučaju, samo neka napreduje, da se spoje Bg i Br što pre.
Da pojasnim...
Ne moze se gledati nema karta i povuci prava linija izmedju Beograda i Bara.
AP koji se trenutno zavrsava u Matasevu u pravcu ka Boljaru gleda direktno na Nacionalni park Biogradska gora. Varijanta gde se sece isti mislim da nije bila ni u razmatranju. Znaci ostaje zapadni ili istocni krak. Zapadni bi morao da ide uz reku Taru i dodatno je devastira (mestani se vec zalili na Kineze prilikom izgradnje postojece trase), da sece opstine Kolasin i Mojkovac (kompleksna eksproprijacija) kao i da prodje blizu vec postojeceg i prilicno korektnog magistralnog puta Bjelo Polje - Mojkovac - Kolasin. Istocni krak, koji je i usvojen, procice pored Andrijevice (pozitivan uticaj na Andrijevicu, Plav, Gusinje...) kao i pored Berana (Berane, Rozaje...). Da se izabrao zapadni krak cela severoistocna CG bi ostala slepo crevo sto je do sada i bila, tj. jos uvek jeste.
Drugo, po meni bi juzni deo crnogorskog AP trebalo graditi na kraju. Svako ko se vozio postojecom deonicom ka moru zna da se od Smokovca ide bulevarima i duplim trakama oko cele PG, zatim tranzit oko Golubovaca, dobar put sa pristojnom brzinom kretanja kroz Zetu i Virpazar, nakon toga Sozina i za kraj jos samo par km od Sutomora do Bara sto je prilicno dobra i prihvatljiva varijanta. Sever je u mnogo losijem stanju i sav novac treba uloziti na trasu do Bjelog Polja (i Boljara ako uspemo da se zajednicki povezemo) a tek nakon toga na spajanje PG i Bara.
 
Nova deonica definitivno olaksava i skracuje put. Sinoc sam se vratio iz Ivanjice, preko Guce i Lucana do Beograda.
Ono sto sam primetio jeste da iz pravca Guce gotovo da ne postoji signalizacija za novu deonicu A2. Nikakav znak!
Neki dosljak ili stranac nece imati pojma gde da skrene ako nema neku mapu. Inace taj put od Guce do Lucana (Krstac) je gotovo prazan, veoma malo saobracaja. Ok je, ima rupa ali je zakrpljen, nije za neku jurnjavu ali je u pristojnom stanju.
Naplatna stanica Lucani (Krstac) gotovo prazna, mislim da sam bio jedini negde oko 19:15. Novi Beograd, kruzni tok kod Lidla, oko 2 sata kasnije.
Sinoc je bilo poprilicno saobracaja i guzve na autoputu tako da je neophodna povecana paznja.
 
Putovao danas na relaciji Beograd - Pljevlja.

9:17 - Beograd, kružni tok kod naselja Ivan Ribar na NBG, početak puta NBG - Surčin
10:21 Pakovraće
10:35 Naplatna rampa Prilipac
10:43 Požega petlja
12:26 Prijepolje
13:15 Pljevlja

Na granici Jabuka/Ranče se zadržao 20 minuta. Svuda poštovao ograničenja.

U tunelu Laz - manji incident:
Automobil se pokvario i zaustavio u desnoj traci. Prošao tu otprilike u momentu dešavanja radnje. Policija odmah reagovala, obezbedila mesto a u celom tunelu se ograničila brzina na 40km/h, duž celog tunela sa razglasa upozorenje na srpskom i engleskom da se dogodio incident i da se ne vozi preko 40 km/h i dodatno - svi semafori umesto zelenog svetla su imali žuto treptajuće.

Snimio sam vožnju celom deonicom, a incident je na snimku na 2:00 pa na dalje:

Hvala za snimak, ali meni je i dalje najveci utisak da ljudi bez ikakvog problema voze trakom iznad koje je crveno X?!?! OK, da li u toj traci ima nesto, zasto je cela traka do izlaza zatvorena, a ne samo to "parce" gde je auto koji stoji, to ne znam... ali kome od vozaca je normalno da se vozi trako m gde je iznad ukljucen crveni znak X???
 
Danas oko 11:30 policija je regulisala saobraćaj na raskrsnici kod Smiljanić Komerca. Petnaestak minuta kasnije prošao sam iz Požege ka Arilju i policije više nije bilo, a kraj kolone koja je čekala da se uključi iz pravca Užica bio je skroz gore na nadvožnjaku, blokirajući tako i one koji su hteli da produže starom magistralom. Pri tom saobraćaj uopšte nije bio toliko gust koliko zna da bude. Još jednom veliko bravo za projektante koji tu nisu predvideli kružni tok iako je u ovom kraju i malom Perici bilo jasno da je neophodan.
 
Da pojasnim...
Ne moze se gledati nema karta i povuci prava linija izmedju Beograda i Bara.
AP koji se trenutno zavrsava u Matasevu u pravcu ka Boljaru gleda direktno na Nacionalni park Biogradska gora. Varijanta gde se sece isti mislim da nije bila ni u razmatranju. Znaci ostaje zapadni ili istocni krak. Zapadni bi morao da ide uz reku Taru i dodatno je devastira (mestani se vec zalili na Kineze prilikom izgradnje postojece trase), da sece opstine Kolasin i Mojkovac (kompleksna eksproprijacija) kao i da prodje blizu vec postojeceg i prilicno korektnog magistralnog puta Bjelo Polje - Mojkovac - Kolasin. Istocni krak, koji je i usvojen, procice pored Andrijevice (pozitivan uticaj na Andrijevicu, Plav, Gusinje...) kao i pored Berana (Berane, Rozaje...). Da se izabrao zapadni krak cela severoistocna CG bi ostala slepo crevo sto je do sada i bila, tj. jos uvek jeste.

Glavi razlog zašto ap skreće je istog razloga kao i kod nas. Povezivanje većih regija/zemalja. Progurali bi oni nekako AP kroz nacionalni da odgovora.
Ovako preko Andrijevice otvara se mogućnost brže/kraće konekcije sa Prištinom, Nišom, Vranjem, Makedonijom itd mislim da je čak u planu AP preko Peći. U budućnosti će biti i brza NP-Kraljevo i sve to stvara ogroman potencijal veza i kačenja na AP kod Andrijevice.

Kod nas slična priča išlo se levo i desno od Preljine umesto direkt na Ivanjicu, i zbog Sarajeva, i zbog Zlatibora, Užica, zapadne Srbije... i Kraljeva, Vrnjačke Banje, Kruševca, juga Srbije itd itd
 
Sa sajta Putevi Srbije:

1752501360037.png
 
колега се јуче вратио са Златибора новим ауто-путем (кренуо је пре блокаде у Ужицу). нормално време путовања од Расне до Прилипца је 10 минута, њему је требало 40
 
Ovim alternativnim putem od 13 minuta sam baš nedavno prošao. Sve je asfalt, doduše prva polovina iz pravca Užica nešto lošiji ali ipak podnošljiv, druga polovina odlična, nedavno rekonstruisana. Put naravno nije baš širok ali ipak dva putnička vozila bez problema se mimoilaze. Sve u svemu nije loša opcija da se izbegne raskrsnica kod Smiljanića.
 
Skreni od Kokinog broda pa alternativno preko Prilika. Put je krivudav ali odličan a priroda prelepa.

Inače prošao sam u nedelju u sred blokada oko 19h od Mačkata pa selima do Sevojna nije bilo žive duše, valjda su se svi uplašili pa krenuli ranije...

Moj neki utisak inače, ne razumem što u Požezi kod petlje nije napravljen kružni tok!! Raskrsnica je samo asvaltirana, ostala je ista, biće tu ludila... Takođe moje saučešće stanovnicima od Gorobilja do Požege... profitiraće vrv samo vlasnik one jedine privatne pumpe na tom potesu... kad sam prolazio bilo je krcato na njoj :)

Dalje, ograničenje na auto putu faktički od Pakovraća pa do kraja je 100 km/h (u tunelima 80 km/h). Krivine i usponi ne dozvoljavaju više. Primetio sam da na nekoliko velikih displeja piše upozorenje "Na deonici se meri prosečna brzina", vrv će baš zbog tog ograničenja na toj deonici više da pišu kazne...
 
@World
Pocinju obicno u 19:30, zapravo kasnije, tada pocinje skup ali otprilike tako. Kada se zavrsavaju je pitanje.
Nekada traju sat, nekada 4h to je fleksibilno.
Ima put sa Bele Zemlje, ali bih ti od srca preporučila da u BG stigneš recimo do 15h, znači da ovde prođes pre 16h,17h jer od tada je sve rizicno.
I cacak ti je ptoblem ( moze da bude) i Pozega moze da se desi.
Ima alternativnolih puteva, ali je magistrala bolja
 
Ah, da dodao bih i katastrofalno rešenu naplatnu stanicu u Gorobilju... tesna, uzana, nabudežana, nelogična... Kada sam ja išao nije bilo gužve ali su napravili NEZAMISLIVU glupost, umesto da krajnji desni prolaz bude za ENP oni su uključili da to bude krajnji levi... i prosto iako nije bilo gužve na naplati za uzimanje kartica (3-4 vozila ispred, u dve trake) ona su BLOKIRALA PROSTUP ENP traci!! Jasno je da su se zbog toga dodatno stvaralo nepotrebno čekanje vozilima koja imaju ENP... Kako je tek kad stvarno bude gužvanjac...
 
Hvala svima. Svakako polazim ujutru, i biću tamo nadam se do 13h. Samo ne znam kako je u Bg, dje su najvise blokade. Jesu li ispred skupštine, gazela, zgrade vlade?
 
Au, ti bas nisi u toku @World 😀

Ispred skupstine je Ćacilend od 10.04.
Ispred Vlade nema više od 26.06.
Gazela se jednom blokirala, Autokomanda obicno popodne bude i to prelazak pesackog.
Jutros je Jurija Gagarina blokirana, ja mislim da je to glavna u NBG, i tako to se povremeno blokira ili usporava, NBg blokovi, Zemun, nekad kod Vukovig spomenika.... obicno budu do 10h ujutru i posle uvece a ko ih i ima

Zbog toga bi najbolji savet bio da pred BG proveris i X i guzvu po gradu.
Ako je blokiran npr prilaz Gazeli, nece biti onaj drugi most pa ces nekako preci.
Po gradu polako, negde se ceka ali propustaju ako imas dete mada blokada mozda i ne bude.

Samo imaju na umu da se glavni grad raspada, da je 16 ljudi mrtvo, jedna devojka prepolovljena, a verov svi batinasi na slobodi....
Malo nelagodnosti zarad viseg cilja se mora pretrpeti, a kome smeta nek se zali vladajucima koji nas tretiraju kao bubasvabe.

Srecan ti put zelim, ponesi dovoljno vode, odmorite se tokom voznje na pumpama i samo se seti zasto je sve ovako.
Bravo i za to sto planiras putovanje da ne upadnes u problem....
 
Hvala Miro, nije bas da nisam upucen. Nisam bio u skorije vrijeme u Beogradu, ne znam dje sve mogu biti blokade.
Znam, sve mi je jasno.
 
Beograd je gotovo poluprazan (krenuli su godisnji odmori), blokada poslednjih dana gotovo da nema (nazalost ili na srecu).
Jedino ti radovi u gradu mogu praviti problem, pa treba da izbegavas Trg Republike (radi se kruzni tok), Trg Nikole Pasica - kod Skupstine (jos jedan kruzni tok), Studentski trg, radi se Vojislava Ilica (kod Plavog mosta) itd itd.
Sve zavisi u sustini iz kojeg dela grada kreces. Ako si blizu NBG-a, autoput ti je blizu, ako si gore na Vozdovcu, Rakovici, mozes ici na obilaznicu, petlja Avala i opet si brzo do autoputa A2. Izbegavaj Gazelu svakako koliko mozes.
Konsultuj Google Maps, Waze pa mozes planirati put. Srecno
 
Vrh