Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Osim ako je Boljare množina od Boljar isto kao i što je Boljari množina od Boljar.
Muški rod, množina - znači da dativ mora biti isti i da glasi Boljarima.

5.4.1. LINK

ПадежБољаре (множина)Бољари (множина)Предејане (средњи род)Паковраће (средњи род)Прељина (женски род)Лучани (множина)
НоминативБољареБољариПредејанеПаковраћеПрељинаЛучани
ГенитивБољараБољараПредејанаПаковраћаПрељинеЛучана
ДативБољаримаБољаримаПредејануПаковраћуПрељиниЛучанима
АкузативБољареБољареПредејанеПаковраћеПрељинуЛучане
ВокативБољаре!Бољари!Предејане!Паковраће!Прељино!Лучани!
Инструменталс Бољаримас Бољаримас Предејаномс Паковраћемс Прељиномс Лучанима
Локативо Бољаримао Бољаримао Предејануо Паковраћуо Прељинио Лучанима
Nominativ je srednjeg roda, jednina. TO Boljare, TO Užice, TO Vlasotince. Dativ: BoljarU.
1752249876019.png
 
Neka svako menja padeže kako želi, ne mešam se 😎
Nego, ja isprobah novu deonicu, doduše do Lučana.
Iz Beograda, od Mostarske petlje pa Obrenovačkim putem, autoputem do Lučana, dalje preko Guče i Kotraže do Ivanjice oko 2:15.
Ušteda oko 10-ak minuta.
Utisci ok, nova deonica nije za jurnjavu, dosta krivina, tako da nije bez razloga ograničenje 100 km/h.
 
Ajde da vam malo pomognem.:ROFLMAO:

NominativCetinjeBerane
GenitivCetinjaBerana
DativCetinjuBeranama
AkuzativCetinjeBerane
VokativCetinjeBerane
Instrumentalsa Cetinjemsa Beranama
Lokativo Cetinjuo Beranama
Berane - ženski rod, pluralia tantum. Razumljivo da se menja drugačije od imenica srednjeg roda u jednini - Cetinje, Užice, Boljare... Hvala za pomoć i još jedan glas za "BoljarU".
 
Neka svako menja padeže kako želi, ne mešam se 😎
Nego, ja isprobah novu deonicu, doduše do Lučana.
Iz Beograda, od Mostarske petlje pa Obrenovačkim putem, autoputem do Lučana, dalje preko Guče i Kotraže do Ivanjice oko 2:15.
Ušteda oko 10-ak minuta.
Utisci ok, nova deonica nije za jurnjavu, dosta krivina, tako da nije bez razloga ograničenje 100 km/h.
Pih, šteta za 100kmh.
Nek stave brate mili preporučeno 100, dozvoljeno 120-130.
A ne ovako da pecaju ljude bezveze, ko nije siguran u svoju vožnju nek uspori, a ko jeste taj će ionako da tera 150-160.
Iako nije jedina prednost autoputa, brzina je verovatno glavna.
Istina je i da na zapadu ima sličnih fora (NL npr ima usred ravnice 100 07-19h i 110 19-07h, navodno zbog ekologije, moguće zbog gustine naseljenosti) ili recimo deonica kroz Alpe u AT, opet mislim da je to organizovano licemerje - građanstvo kao neće da vozi brže, a država im kao želi dobro. U praksi naša država samo čeka da vas klepi - mada nije jedina, mnoge zapadne države to rade. Francuzi, npr, najavljuju automatske radare unapred, ali ovo prosečno merenje brzine između naplatnih rampi ja lično još nisam video.
 
Pih, šteta za 100kmh.
Nek stave brate mili preporučeno 100, dozvoljeno 120-130.
A ne ovako da pecaju ljude bezveze, ko nije siguran u svoju vožnju nek uspori, a ko jeste taj će ionako da tera 150-160.
Iako nije jedina prednost autoputa, brzina je verovatno glavna.
Istina je i da na zapadu ima sličnih fora (NL npr ima usred ravnice 100 07-19h i 110 19-07h, navodno zbog ekologije, moguće zbog gustine naseljenosti) ili recimo deonica kroz Alpe u AT, opet mislim da je to organizovano licemerje - građanstvo kao neće da vozi brže, a država im kao želi dobro. U praksi naša država samo čeka da vas klepi - mada nije jedina, mnoge zapadne države to rade. Francuzi, npr, najavljuju automatske radare unapred, ali ovo prosečno merenje brzine između naplatnih rampi ja lično još nisam video.
Raznih sistema kontrole brzine ima a meni na pamet pade Italijanski SICVE,neke sekcijske kontrole okolina Graza u Austriji i najava Grĉkog ministra saobracaja da će preći sa fiksnih kamera na prosečnu brzinu...Mislim da i Litvanija ima neki sistem a evo opisa Italijanskog sistema.

SICVE (Sistema Informativo Controllo Veloce) je italijanski sistem kontrole brzine, poznat i kao "Safety Tutor". To je automatizovani sistem koji prati prosječne brzine vozila na dionicama autoputa, a ne samo na jednoj tački. Ovaj sistem koristi kamere i senzore postavljene duž puta za praćenje vozila i izračunavanje njihove prosječne brzine između dvije ili više tačaka. Ako prosječna brzina vozila pređe ograničenje, sistem automatski pokreće proces kažnjavanja vozača koji prekoračuje brzinu.
 
I ja sam se nadao barem 120 km/h, ali čovek kad izađe iz Laza jedva čeka da stisne malo gas. Većina poštuje ograničenje, vozi malo iznad mada ima i onih extrema, jedna Panamera je prozujala sa min 140/150 pored nas.
U skladu s tim ograničenjem su projektovane krivine i na samoj deonici i na petlji Lučani ako malo preterate da brzinom može biti nezgodno.
 
A meri li se prosecna brzina od Preljine do Prilipca, na svakom znaku pise meri se prosecna brzina ali nema onih kamera kao na ostatku ap.
 
Samo za vas, jedna opsežna reportaža, bez slika ali puno utisaka kad vec nema @Earthmoving , @Niko Kažanegra @laki72 ( cini mi se), kako bese na A, bre majstor sa Tare....evo ja cu. ( slovne greske su jer kucam na tel)

Prolazno vreme POČETAK
Petlja Pž,-Petlja Prilipac 6-7min.

Guzva na silasku sa nadvožnjaka na petlji za skretanje ka Arilju veća nego na delu gde se penju na nadvožnjak pa dalje za UE,

Put pregledan, Tatojevica je jako lepa, nema policije, ljudi brzo voze, ali u koloni. Ima dosta lokalnog saobraćaja!

AUTOPUT

Prolazno vreme Petlja Prilipac- Petlja Cacak zapad beše? (Pakovraće) 12-13min

Utisci
UAU prvi put smo videli AP pod usponom i onolike krivine, Rudnik je mala maca.
Krece uspon od same petelje Prilipac sve je lepo pregledno

MUNJINO BRDO

Toliko sam se uplašila, ali ne odstupam pred izazovom mada vise ne bih isla jer se bas plasim.
Tunel ima blagi uspon ka LU, jako lepo urađen asfalt, ne oseca se brzina.

Pazljivo sam gledala iznad tunela, pre ulaska, gde je šuma ima kao nekih poluobaljenih stabala pa sam se plasila da nije to kliziste ali ne verujem da je to to, vec nisu lepo sredili.

U tunelu levo od niza svetala ima neka metalna traka na plafonu, metalna šina...oko nje deluje da je mokro na plafonu, ali mislim da to samo nije ofarbano, ali da izaziva jezu...

Dakle cev ka LU je osecaj brige nego sto ima konkretan problem pa, nije svejedno.

OGROMNA ZAMERKA
kojem idiotu pade na pamet da postavi šahte onako na kolovoz?!
U voznoj traci na svakih 50-100m je šaht koji se oseca u voznji, mislim da su to mnogi znali pa beže u preticajnu traku.
Policija i napred i nazad i na parkingu

Petlja LU odlična lepa odmah se dolazi, odatle krece uspon ponovo ka Lazu

Tunel LAZ
Lepo lepo, oba tunela su duga, krivudava, a kroz tunel kreće se NIZBRDO KA CACKU, ali blag je pad, ipak ima ga, vidi se.

Kad se izađe iz tunela veći je spust i brzo se dolazi do isključenja za Cacak i
OGROMNA ZAMERKA JE NA DUZINU TRAKE ZA ISKLJUCENJE KA PAKOVRAĆE STANICI, verujte da je nizbrdo, kratko je, a skrece se desno, a vec se krecemo 100na sat, ali mora se pazljivo pratiti.

Jedva smo se zivi snasli da izađemo, nije komplikovano ali mora da se gleda i onda smo napravili krug i u Pakovraće ponovo usli.

Naravno, onda je sve naopako, ali od Cacka ima dosta uspona sve do izlaza iz Laza, imaju 3 trake, ali mora da se pazi.

Ljudi voze dobre automobile brzo prolaze, ali ima i manjih koji moraju paziti na temperaturu.

Npr mi vozimo 2.0 dizel 144 konja, ali nije baš da leti uz brdo, dok pojedini kao da imaju avionski propeler.
Od izlaska iz Laza, ka LU se spustas konstantno.

BRIGE PROBLEMI I ZAMERKE:

Mora MNOGO DA SE PAZI PRI SILASKU KAD SE PRETICE U KRIVINAMA!
ljudi, ide se 100, 120 ( ogranicenje je 100) preticete u krivini, na spustu, sasvim je drugi osecaj nego na ravnom!!!
Negde sam citala da krivina savija i sila vuče na tu stranu a nizbtdo jos i vise.

Policije ima svugde cak i na Petlji LU pa bi trebalo POSTOVATI OGRANICENJE, 100, 80, mislim da je to to.

Ogroman potencijalni problem moze biti klizav put ali i SNEG!
moraju cistiti mnogo bolje nego do Cacka, uspon je i spustanje, mora biti besprekorno.

Cini mi se da nema ili ima malo onih panela za buku i vetar.
Kod nas ume da duva bas bas bas, a pogotovo preko Matkovice pa to mozda dodaju kao manju barijeru, narocito od snega.

Oni češljevi ako se dobro sećam naziva su mnogo bolje urađeni od Pz do Laza nego posle njega, ali nek me neko demantuje. Def najgori preko mosta u Obrenovcu, ono je stvarno lose, ali ovde je ok

U globalu, pamet u glavu i pazite se. Dobar automobil vredi samo koliko je dobar vozač. Zato oprezno i srećan put.
 
Poslednja izmena:
Putovao danas na relaciji Beograd - Pljevlja.

9:17 - Beograd, kružni tok kod naselja Ivan Ribar na NBG, početak puta NBG - Surčin
10:21 Pakovraće
10:35 Naplatna rampa Prilipac
10:43 Požega petlja
12:26 Prijepolje
13:15 Pljevlja

Na granici Jabuka/Ranče se zadržao 20 minuta. Svuda poštovao ograničenja.

U tunelu Laz - manji incident:
Automobil se pokvario i zaustavio u desnoj traci. Prošao tu otprilike u momentu dešavanja radnje. Policija odmah reagovala, obezbedila mesto a u celom tunelu se ograničila brzina na 40km/h, duž celog tunela sa razglasa upozorenje na srpskom i engleskom da se dogodio incident i da se ne vozi preko 40 km/h i dodatno - svi semafori umesto zelenog svetla su imali žuto treptajuće.

Snimio sam vožnju celom deonicom, a incident je na snimku na 2:00 pa na dalje:

 
Putovao danas na relaciji Beograd - Pljevlja.

9:17 - Beograd, kružni tok kod naselja Ivan Ribar na NBG, početak puta NBG - Surčin
10:21 Pakovraće
10:35 Naplatna rampa Prilipac
10:43 Požega petlja
12:26 Prijepolje
13:15 Pljevlja

Na granici Jabuka/Ranče se zadržao 20 minuta. Svuda poštovao ograničenja.

U tunelu Laz - manji incident:
Automobil se pokvario i zaustavio u desnoj traci. Prošao tu otprilike u momentu dešavanja radnje. Policija odmah reagovala, obezbedila mesto a u celom tunelu se ograničila brzina na 40km/h, duž celog tunela sa razglasa upozorenje na srpskom i engleskom da se dogodio incident i da se ne vozi preko 40 km/h i dodatno - svi semafori umesto zelenog svetla su imali žuto treptajuće.

Snimio sam vožnju celom deonicom, a incident je na snimku na 2:00 pa na dalje:

Ни ванредна сигнализација није како треба. Само у самом тунелу обавештава о незгоди, а пред тунел је сигнализација у редовном режиму. Требало је чак и на оном порталу где је писало за мерење брзину да се испише упозорење о незгоди и да се возна трака затвара. Очигледно је да ту нешто није умрежено како треба.
 
Ни ванредна сигнализација није како треба. Само у самом тунелу обавештава о незгоди, а пред тунел је сигнализација у редовном режиму. Требало је чак и на оном порталу где је писало за мерење брзину да се испише упозорење о незгоди и да се возна трака затвара. Очигледно је да ту нешто није умрежено како треба.
To je i meni zapalo za oko, jer u tunel sam ušao kao da je sve normalno (sa negde oko 80/90 km/h) i iskreno - bilo je malo jače kočenje kod mesta incidenta.
 
Žuto trepćuće na semaforima, strelica za prestrojavanje na ulazu u tunel, pandur koji im rukom pokazuje da idu levo, i opet se zaustavi 5-6 kola u voznoj traci. I što je najgore, nakon zaustavljenog vozila i dalje stoji x iznad vozne trake al niko ne j*** 2%. Al dobro, krenuli smo da savlađujemo centrifugalnu i centripetalnu silu, treba malo vremena da dođemo do ovih svetlećih čuda tehnike.
 
Ako je ceo sistem trenurno manuelan predpostavljam da operater mora da podesi svu signalizaciju ručni, zato nije bilo ispred tunela?!
 
ispred tunela zuto trepcuce upozorava na incident
golf 3 se pokvario,sve uredno ,upaljeno x zatraku koja nije u funkciji,zvucni signal ,policija
mene je ovo odusevilo s obzirom na proturanje glasina da se ne ide novom trasom do pozege
i ja sam bio skeptican ali sada vidim da sam samo upao u kolektivnu paranoju
znaci ipak su ljudi odradili dobar posao,a mi sto mrzimo vucica mislimo da je on tu nesto valjda spajao pa nije dobro
ljudi ipak su tu radili neki ljudi koji su od struke i znanja
 
Vrh