Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Screenshot 2025-07-07 at 13.48.20.png

verovatno zbog ovoga. Autoput je slepa ulica hah pa te ne vodi tamo
 
Zak ne slažem se. Znajući naš mentalitet, više bi vozila pokušalo ili na kraju i ušlo nego da fizički vatrogasac krene da maše zastavicama ispred tunela. Baća cepa svog audija/bmw-a/mečku 150 žuri dok razmišlja o pečenju na Zlatiboru... i taj će da stane ako sistem na ulasku napiše oprez opasnost od požara ili šta već? Posle na magistrali ima više preticanja preko pune nego preko isprekidane, i tog će oprez na ekranu da spreči, nema teorije. Apsurd je da će sistem koji bude proradio i u skladu po EU standardima biti manje bezbedan nego trenutni gde su svi kao na iglama i 24/7 dežuraju. Što i ima logike tj može da neki sistem (makar i polu sistem) plus ljudi bolje radi posao nego neki sistem solo. Al ajd razmišljajmo kao roboti, ne valja ovo jer nije po psu kao u npr Norveškoj a tamo kultura na drumu neka vansvemirska u poređenju sa našom.

Ivchonny a šta ti vredi ispoštovana protivpožarna mera? Konobar u kafani dobio bakšiš da upali svećicu za rođendan nekoj devojci, ispoštovano sve, al slučajno se zapalila kafana ili kuvar prolio ulje na vrelu ringlu itd sistem napisao molimo napustite objekat i šta ti vredi ta poruka na ekranu. Složićeš se da je bolje da vatrogasna ekipa dežura ispred. Ne ajmo robotski nije po standardu kao u Nemačkoj.

Neću više o ovome, i ovo je previšeee kud i pomenuh :)
 
Koristite Waze mape, posebno desktop varijantu da proverite stanje na putu. Moguce je i postaviti pocetnu i krajnju tacku (sto je nemoguce na mobile verziji). Takodje je laka za prijavu/pracenje guzve, udesa, policijskih patrola u realnom vremenu. Preporucujem!
Evo ja slucajno ulovih izgleda prvu saobracajku na novoj deonici, neko je prijavio.

1751891307012.png
 

Ima li neko bilo kakav info?

Jutros u 07:30, kao i u 13:30 sve je bilo otvoreno, prošao sam u oba smera na potezu Lučani - Preljina.

Put Lučani - naplatna je u jadnom stanju. Most preko Bjelice kod Lučana nije rekonstruisan, tako da je i dalje zabranjen prolazak kamiona preko njega i auta ga prelaze naizmenično jer je uzak. Kasnije ima još jedno suženje puta, plus 20m makadama ispred drugog mosta preko Bjelice. O rupama i krpljenju da ne pričamo. Po meni, bolje se isključiti kod Pakovraća, ko ne želi da se zaglavi u Gorobilju.

Sa obe strane Laza na samom ulazu u cevi dežura policija sa upaljenom rotacijom. Vatrogasce nisam video. Kroz Munjino brdo nisam išao, ali sam video da je i tamo policija na ulazu. Čim se uđe na autoput ima upozorenje da se meri prosečna brzina. Znak za obavezno isključenje kamiona koji prevoze opasne materije je na tri mesta pre isključenja u Pakovraću, a onda opet i pred naplatnu u Lučanima, iako teoretski ne bi mogli da budu tamo jer bi se već prethodno isključili. ENP traka za isključenje u Lučanima je skroz desno, ali je ta rampa bila za mešanu naplatu, a ona samo za ENP skroz levo. Traka za ubrzanje u Lučanima je bar upola kraća nego ona u Preljini.

Bio je i jedan auto u kontra smeru, neko se u Pakovraću izgleda greškom uključio u smer ka Požegi i onda stajao po sred trake za uključenje okrenut kontra.

Što se Laza tiče, imam utisak da je širi nego tuneli kojima inače vozim, jer je pešačka staza sa obe strane i deluje široko. Obe trake su oivičene crvenim svetlima na kratkom razmaku, imam utisak da dosta pomaže da se ne izleti sa strane.
 
Zak ne slažem se. Znajući naš mentalitet, više bi vozila pokušalo ili na kraju i ušlo nego da fizički vatrogasac krene da maše zastavicama ispred tunela. Baća cepa svog audija/bmw-a/mečku 150 žuri dok razmišlja o pečenju na Zlatiboru... i taj će da stane ako sistem na ulasku napiše oprez opasnost od požara ili šta već? Posle na magistrali ima više preticanja preko pune nego preko isprekidane, i tog će oprez na ekranu da spreči, nema teorije. Apsurd je da će sistem koji bude proradio i u skladu po EU standardima biti manje bezbedan nego trenutni gde su svi kao na iglama i 24/7 dežuraju. Što i ima logike tj može da neki sistem (makar i polu sistem) plus ljudi bolje radi posao nego neki sistem solo. Al ajd razmišljajmo kao roboti, ne valja ovo jer nije po psu kao u npr Norveškoj a tamo kultura na drumu neka vansvemirska u poređenju sa našom.

Ivchonny a šta ti vredi ispoštovana protivpožarna mera? Konobar u kafani dobio bakšiš da upali svećicu za rođendan nekoj devojci, ispoštovano sve, al slučajno se zapalila kafana ili kuvar prolio ulje na vrelu ringlu itd sistem napisao molimo napustite objekat i šta ti vredi ta poruka na ekranu. Složićeš se da je bolje da vatrogasna ekipa dežura ispred. Ne ajmo robotski nije po standardu kao u Nemačkoj.

Neću više o ovome, i ovo je previšeee kud i pomenuh :)
Ovde se slažem sa tobom :). Poznavajući mentalitet tačno bi se to i desilo. Samo sam želo da ukažem da automatski sistemi imaju prednost u ranoj detekciji i signaliziranju nego kada to posmatraju ljudi. Znam da to ljudi gledaju na kamerama, 3km tunela na milion slika i uglova ali im je lakse kada se upali "crvena lampica" pa onda obrate pažnju nego da non stop pilje u ekrane 24/7. Preterao sam kada sam rekao da bi tek primetili kada se tunel napuni do izlaza ali sa hteo da naglasim brzinu reakcije sa automatskim sistemom i bez. Ja ne bih ovo otvarao dok se sve ne uradi i iztestira.
 
Pogledajte prilog 243898
verovatno zbog ovoga. Autoput je slepa ulica hah pa te ne vodi tamo

Гугл мапе су Мики Маус... Само ми никако не иде у главу због чега их наши људи и даље користе као слепи, кад су тотално непоуздане, непрецизне, нетачне...
 
Zgodno za putovanje u budućnost, na waze su otvorili i Preljina-Adrani i Vrba - Vrnjačka banja...Pogledajte prilog 243904
Лупаш глупости, ништа није отворено, него је уцртано и припремљено, да када се пусти саобраћај и Waze одмах крене да рутира тим путем.
 
Dugo se razmisljam da li da napisem bilo sta jer je toliko ostrascenosti u komentarima, neproverenih informacija...

Ako mogu, da se po prvi put slozim sa Drobnjakom, i da kazem da njegova najava da ce ljudi koji vrse monitornig tunela ostati tu i kada se pusti automatski sistem monitoringa je za mene najbolja vest.

Skoro smo u zgradi u kojoj zivim imali najavljeno iskljucenje el. energije i tom prilikom je, po nestanku el.energije, trebalo da se automatski ukljuci agregat koji pokrece ceo sistem u garazi koja se nalazi u zgradi-agregat napaja protivpozarni sistem, ulazna vrata u garazu...Medjutim, iako radimo na svakih 6 meseci preventivni pregled tih sistema (angazovana profi p firma koja to radi), desilo se da je na agregatu "crkla" neka dioda ili sta vec, i agregat se nije ukljucio....

Vest od pre dan-dva, kada je 18 ljudi povredjeno jer su iskakali iz aviona (na pisti). U strahu skakali sa krila aviona, vrata...nisu postovali bezbedonosne protokole o evakuaciji iz aviona u kome je "detektovana lazna indikacija o pozaru" (zvanicno saopstenje aviokompanije)- drugim recima pozara nije ni bilo, zakazala automatika...
 
Poslednja izmena:
Vrh